BMW Navigator V

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
panneman.be
Contacteer:

Re: BMW Navigator V

Bericht door panneman.be »

aantzeetje schreef:
Man in Black schreef:@Panneman, als je een route rijdt en je moet afwijken voor bv een omleiding, dan pikt de route ook terug op zodra je weer op de route terecht komt. Zelfde principe.
Mits je herberekenen uitgezet hebt natuurlijk
Ok, zal ik ook proberen. Het is toch wel wat aanpassen als je vastgeroest bent in de SP reeks. Hoe meer we rijden hoe makkelijker het wellicht zal worden :grin:
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
p@rick

Bericht door p@rick »

Man in Black schreef:Morgen zal mijne nav V wel geleverd worden, ben benieuwd, nu de GS-LC nog :twisted:
Vandaag dus :?:
Leuk nieuw speelgoed voor het weekend. Kaart updaten, firmware updaten, je weet weeral wat doen...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

mocht je de flitspalen van europa nodig hebben .... :roll: (wel enkel via email)
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
p@rick

Bericht door p@rick »

aantzeetje schreef:mocht je de flitspalen van europa nodig hebben .... :roll: (wel enkel via email)

Allé, wie rijdt er vandaag de dag nog te snel ?
(Te lezen als : ik heb je mijn mailadres doorgestuurd :wink: )
Greetz,

P@trick
Vinny

Bericht door Vinny »

Ikke ook :grin:
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
vasco66

Bericht door vasco66 »

en ikke ook :-)
Man in Black

Bericht door Man in Black »

aanzeetje, Ik ga de coyote op de GS zetten, niet dat ik ze nodig had, maar toch bedankt. :wink:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
panneman.be
Contacteer:

aantzeetje schreef:Druk eens op de knop "kaart" ofte "map" nadat hij weer is opgestart. Als het goed is ga je verder met je route waar je gebleven was.
Daarstraks eens getest in de auto en blijkbaar is de route toch weg als de GPS zich uitschakelt :?: :-? Moet route telkens opnieuw opstarten. Was wel een route van A naar B zonder tussenpunten ( op knop "naar huis")
Raar, morgen eens wat grondiger testen denk ik.
Een Nav V gebruiker hier ook zulke ervaring mee :?:
ex K1600GT-2014 RIJDER
Joker

Bericht door Joker »

Ik ook please en hoe je ze erop moet zetten aub
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Was wel een route van A naar B zonder tussenpunten ( op knop "naar huis")
Dat is normaal. Als wij hier over een route praten dan bedoelen we een route die in je gps ingeladen werd om die te rijden.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
panneman.be
Contacteer:

Ok ,straks nog een ritje rijden en dan weten we meer,thanks
ex K1600GT-2014 RIJDER
panneman.be
Contacteer:

Voila, vandaag opnieuw een ritje gaan proefrijden en de Navigator V begint meer en meer te doen wat ik wil :grin:
Nog even en de SP2820 kan van de motor gedemonteerd worden :wink:
Nu nog enkel de spraaktechnologie in combinatie met de telefoon en headset in orde krijgen :cry:

Bedankt voor de hulp mannen :!:
ex K1600GT-2014 RIJDER
FREEBIKER

Bericht door FREEBIKER »

Gisteren nieuwe software op de nav V gezet namelijk de 2.60, nu kunt je ook bochtige wegen instellen deze staat onder navigatie berekenmodus.
Op het eerste zicht werkt het goed nu in praktijk nog uittesten.
Freebiker
1600GT
panneman.be
Contacteer:

Curvy roads kan inderdaad aangenaam zijn. :-P

Maar kan je deze manier van berekenen ook op Basecamp laten werken :?:
Het zou prettig zijn om zo een route op Basecamp te kunnen maken en op voorhand te weten waar je naartoe gaat. Als je de route enkel op de GPS berekend is dat moeilijker uiteraard. :shock:
ex K1600GT-2014 RIJDER
snoepje
Contacteer:

Bericht door snoepje »

Heb eergisteren ook de optie curvy roads eens ingeschakeld, om me van het noorden van Brugge naar huis te brengen. Had eerst de Krinkelrit gereden. Ik heb hierdoor mijn idee van de westvlaamse polders volledig moeten herzien. We gaan met z'n allen naar de ardennen om bochtjes te pikken, maar ik heb nooit meer bochtjes gedraaid dan eergisteren. Een echte aanrader.
Maar dan de optie curvy roads; Dit was echt teleurstellend. Veel grote N-wegen, zonder veel 'plezier'. Ik ben natuurlijk gewoon om met onroute te rijden, en dan is de curvy roads wel een heel zwak afkooksel. Zal het wel nog eens een kans geven, maar zie er niet veel heil in. Anderzijds ben ik super tevreden van mijn navi V. Heeft in het begin wel wat nukken gehad (of beter gezegd, mijn omschakelingsproces zal wat moeilijker gelopen hebben), maar ben nu heel tevreden van dit toestel. Het scherm haalt nog steeds niet de kwaliteit van mijn oude 278C (dit was dan ook een super scherm), maar de andere 'utilities' compenseren dit ruimschoots.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
MrGPS

Bericht door MrGPS »

snoepje schreef:Dit was echt teleurstellend. Veel grote N-wegen, zonder veel 'plezier'.
Yep, da's ook mijn ervaring. Zodra er weinig bochtige wegen beschikbaar zijn grijpt het toestel terug op, in mijn ogen, tè hoge roadclasses. Rij je in bijvoorbeeld de Eifel dan zal het effect veel beter zijn. Daarnaast zou de weerstand van de bebouwde kom hoger moeten zijn; slingerend dwars door een grote stad is nou niet bepaald wat we zoeken immers..

Maar het zou prettig zijn als het toestel ook in 'eigen omgeving' in staat zou zijn meer scenic routes te kiezen, ook al zijn er, bij gebrek aan heuvels en bergen, weinig bochten. Voor wat het waard is: ik heb die wens, geïllustreerd met een hoop concrete voorbeelden. Vaak gaan dergelijke signalen een zwarte doos in en moet je maar afwachten wat er van komt. In deze context heb ik echter terugkoppeling gekregen dat ze het signaal serieus nemen en nader gaan bekijken. Ik heb dan ook goede hoop dat de werking van curvy roads op enig moment via een firmwareupdate verbeterd zal worden. Hoe lang dat gaat duren? Geen idee...
Joker

Bericht door Joker »

Kan je eigenlijk zien of weten hoeveel de kaarten plaats pakken op je Navi?
Na installatie merk ik dat er maar ong 600 mb vrije ruimte over blijft :shock:
MrGPS

Bericht door MrGPS »

Joker schreef: Na installatie merk ik dat er maar ong 600 mb vrije ruimte over blijft :shock:
Kennelijk kun je dat dus zien ;)

Als je het toestel in mass-storage mode zet kun je je het hele toestel als 'externe schijf' zien - in de video op http://youtu.be/OH00X7YV_kA" onclick="window.open(this.href);return false; zie je hoe je die instelling kunt veranderen. 600 Mb vrije ruimte is overigens volstrekt geen probleem. Indien wel kun je altijd nog een microSD geheugenkaart plaatsen (tot 32 Gb).
Joker

Bericht door Joker »

Bedankt maar dacht dat ik kaarten dubbel geïnstalleerd had ;-)
MrGPS

Bericht door MrGPS »

En dàt kun je dan weer controleren met http://www.javawa.nl/jdm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick

Bericht door p@rick »

p@rick schreef:
snoepje schreef:Hoi Patrick,
het is een leuk apparaat hé, die Navi V. Hij heeft wel wat nukken, maar ik ben er toch heel kontent mee. Heb jij op je moto ook de bediening aan het stuur? Want dan is het scrollen naar het volgende nummer niet zo moeilijk. Gewoon een paar keer klikken met je wieltje (ik denk 2 keer), dan kom je op het scherm van de mediaplayer. Ik had gehoopt dat je vanuit dit scherm even kon scrollen met het bedieningswieltje om naar volgende nummer door te gaan, maar zo 'intelligent' is de Navi (nog) niet. Maar als het nummer je echt stoort, is het gewoon even op de knop 'volgende' tikken, en dan kan je ook weer verder.
Heb wel in de wandelgangen vernomen dat er kortelings een eerste grote firmware update zou komen voor deze navi's. Dan zouden er een aantal bugs uitgehaald worden. Misschien is dat doorscrollen naar het volgende nummer er één van.
Neen, ik heb nog een GS van 09/2012, het niet-LC model, dus ook zonder de bediening aan't stuur. Om te scrollen moet ik dus ofwel tikken tegen de + of de - van mijn Sena, ofwel via het aanraakscherm van de Navigator. Voorlopig dus enkel die laatste werkwijze, niet onoverkomelijk, maar 't ware makkelijker als 't met een tikje tegen de Sena ook zou lukken. Gelukkig kan je de Navigator zo personaliseren dat het icoon van de mediaplayer doorlopend in beeld is.
So far heb ik voor de rest absoluut niet te klagen van de Navigator, in tegendeel zelfs, maar het is natuurlijk hier en daar wel even wennen aan z'n manier van denken en doen. Heb me zopas ook de autohouder bijbesteld, dan kan ik 'm tijdens het autorijden ook beter leren kennen.
Ben benieuwd naar die firmwareupdate, zullen er via hier of rechtstreeks van Garmin wel iets van te weten komen zeker...
Ter info : mijn probleem is opgelost.
In tegenstelling tot Zumo 660 en BMW Navigator IV kan je bij de Navi V blijkbaar niet de mp3-weergave starten vanaf het aanraakscherm van de V en dan de verdere bediening doen met de Sena SMH10R.
Dus nu, na het opstarten en de onderlinge pairing van gps en Sena even op de centertoets van de SMH10R drukken, waarna de muziekweergave begint. Skippen, pauzeren, hervatten... 't werkt nu allemaal,zoals het hoort.
Greetz,

P@trick
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

BMW Motorrad Navigator V software version 2.70

Changes made from version 2.60 to 2.70:
Improvements for manufacturing process, no functional changes.

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
MrGPS

Bericht door MrGPS »

Dirk 9700 schreef: Improvements for manufacturing process, no functional changes.
Betekent in de regel dat er in een nieuwe productiebatch iets andere hardware gebruikt wordt en dat de firmware daaraan is aangepast. Mag je dus straffeloos overslaan.
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

Bedankt voor de info!

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
Hunter6

Bericht door Hunter6 »

MrGPS schreef:Betekent in de regel dat er in een nieuwe productiebatch iets andere hardware gebruikt wordt en dat de firmware daaraan is aangepast. Mag je dus straffeloos overslaan.
Ander scherm (alla 590) misschien???
Plaats reactie