met de moto op de Stelvio

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Harald

Re: met de moto op de Stelvio

Bericht door Harald »

Voor de liefhebbers,
Ik heb de Stelvio beklommen in de regen, met af en toe een donderslag ;-)
http://vimeo.com/25629487" onclick="window.open(this.href);return false;
Voordeel niet te veel motards tegen gekomen :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
p@rick

Bericht door p@rick »

Harald schreef:Voor de liefhebbers,

Know the feeling...
Op 9 juni dit jaar vanuit Andermatt in pokkeregen en mottige wind achtereenvolgens de Oberalppas en de Lukmanierpas gereden, om daarna - na eerst een stukje snelweg van Biasca tot Airolo - de nieuwe Gotthard op te rijden (de oude was trouwens nog gesloten, net als de Furka, de Grimsel, de Nufenen, de Susten...). Niettegenstaande de ijzige regen en bovenaan anderhalve tot twee meter sneeuw toch ferm genoten van dat ritje :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Relax

Bericht door Relax »

Koppel!! schreef:Ik weet wel dat meerdere motards zich comfortabel voelen om in de bergen m'n spoor te volgen, zo slecht zal 't dus ook wel niet zijn.
Grtz, Philip!
Da's zo ongeveer de slechtst mogelijke reden om te denken dat je goed rijdt.
In mijn spoor willen er ook wel 'ns volgen, omdat ik rij als een dweil, en zij dat ook graag doen.
Ik ken er eentje in wiens spoor men ook graag pleegt te rijden, maar die rijdt als een asociale wacko, maar dat is net wat zij ook graag doen.

Van waar trouwens de behoefte om te stellen dat je goed rijdt? HLA stelde terecht een aantal vragen over gevolgde rijlijnen.
De grootste hoop van de motorrijders vindt van zichzelf dat ze goed rijden, maar niet van alle andere motorrijders. Aan wie zou dat dan liggen?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

dakar74 schreef:Misschien domme vraag, ben nog nooit in de bergen gaan rijden, doen jullie dan ook de motorgroet, hand of been? Dat lijkt me eigenlijk eerder vervelend ipv sympathiek omwille van het aantal motorrijders je kruist en je dan nog focussen op de continu aankomende bochten Handjes toch liever aan het stuur
Hoeveel tijd trekken jullie uit voor zo'n motortripje? En rijden jullie met de motor tot daar of mee op een remorque?
Oorspronkelijk, in een ver verleden, ik was er niet persoonlijk bij :grin: ,zwaaiden de motards zelfs niet enkel maar stopten ze ook, er waren er nl zo weinig dat het uitzonderlijk was dat jer eentje tegen kwam. Ondertussen zijn er zoveel dat die motorgroet er voor mij best van tussen mag, maar als er iemand zwaait probeer ik wel terug te zwaaien :grin:
Passen rijden in de bergen als je het goed wil doen toch wel minstens een dagje of 5 voor uittrekken.
Als je beperkt bent in tijd of je neemt je gezin + droogkast mee kan je bv overwegen om autostrade te doen met motor op de remorque, maar persoonlijk doe ik dat nooit.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
p@rick

Bericht door p@rick »

Harald schreef:Voor de liefhebbers,
Leuk filmpje trouwens.
Het bewijst dat je ook met een rustige rijstijl bovenraakt :wink:
Greetz,

P@trick
p@rick

Bericht door p@rick »

p@rick schreef:
hla schreef:Patrick,
't zal Uw pc zijn want bij mij werkt het ook.
Zal 't straks eens op de laptop proberen, op de tablet werkt krijg ik het in ieder geval niet te zien, verschillende browsers geven dezelfde melding.
Update : tweede filmke kunnen bekijken (op de laptop).
Greetz,

P@trick
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

dakar74 schreef:Misschien domme vraag, ben nog nooit in de bergen gaan rijden, doen jullie dan ook de motorgroet, hand of been? Dat lijkt me eigenlijk eerder vervelend ipv sympathiek omwille van het aantal motorrijders je kruist en je dan nog focussen op de continu aankomende bochten Handjes toch liever aan het stuur
Hoeveel tijd trekken jullie uit voor zo'n motortripje? En rijden jullie met de motor tot daar of mee op een remorque?
Als je nog geen bergen gedan hebt, moet je dat toch eens doen!
Persoonlijk vind ik dat de max qua motorijden! :grin:
Qua motorgroet aldaar, als het druk is, en je wil heel beleefd zijn, rij je bijna steeds met 1 hand,...dus als je (weer) een groep kruist, blijft het vaak bij 1 handje , of eens met de lichten flikkeren of een hoofdknik...
Het spijtige van de bergen is, dat ze zo ver van hier liggen, en voor de rit naar daar moet ge ofwel op 1 dag vele 100-en kms autostrade doorstaan( om tijd te winnen), of 2 dagen voor uittrekken om binnendoor te rijden.
Ik heb beiden al gedaan, maar de meest comfortabele is de moto op de remork, en dat doe ik nu de laatste jaren, Madam en dochter kan mee, en je komt uitgerust en vol 'goesting' aan, om de eerste dag al volop te genieten van de bergen!
Het vraagt wel enige technische rijvaardigheden om op een veilige en vlotte manier met de moto alle bochten te nemen.. De bergen hebben andere dimensies als hier in de Ardennen... Veel hangt ook af van het type moto.. t Is niet voor niets dat precies meer dan 50% daar met een GS rondbolt...
Het meest aangename vind ik om in een groep gelijkgestemden van hotel naar hotel te bollen , en zodoende zoveel mogelijk te zien en te berijden... :wink:
I like my bike!!
Plaats reactie