Ik kwam vandaag tegen...

Onze virtuele toog...

Moderator: GVN

Plaats reactie
patrick k100

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Bericht door patrick k100 »

Dan zou je eens moeten zien hoe ze hier rondvliegen.
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Relax

Bericht door Relax »

Ik begrijp echt je ergernis daaromtrent niet. Ik kan het hoogstens dom vinden. Behalve als er een kind meerijdt zonder bescherming, dan kom ik tussen indien mogelijk.
Zij vallen = zij pijn.
En komt niet aanzetten met de centen die we jaarlijks betalen voor zij die zonder beschermende kleding gevallen zijn en nu langdurig op de blaren moeten zitten. Die zijn namelijk te verwaarlozen. Wat doen we trouwens met de kosten voor zwaarlijvigen die zich wel laten bijstaan door gemeenschapsgelden bij hun operaties en pogingen om te vermageren, maar intussen flink zondigen? Of met kosten voor de zieke rokers? Swingen die niet meer de pan uit?
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSMax

Bericht door GSMax »

Mijn ergernis bestaat eruit dat ik het dom vind, niet meer niet minder, net zoals gij.

Ik zal deze kluppels echter met plezier:
- kruisen en negeren
- voorbijsteken, naast blijven rijden en zeggen dat ik het dom vind (ik doe dat trouwens ook met bellers achter het stuur)

Ik vind het evenwel fantastisch dat gij de graad van mijn ergernis kunt bepalen puur op tekst en ik wist wel dat jullie over bepaalde psychologische inschattingscapaciteiten moesten beschikken, maar als ge mij wilt inschatten, dan gade nog wel wat cursuskes moeten volgen zelle Dirk :twisted:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Bob

Bericht door Bob »

GSMax schreef: ik wist wel dat jullie over bepaalde psychologische inschattingscapaciteiten moesten beschikken
Oeps, dan moet ik hier of daar iets gemist hebben :shock:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Spencer

Bericht door Spencer »

Na twee overtredingen voor het niet dragen van gepast schoeisel (stadschoenen) ga ik regelrecht tegen jullie mening in.
Ik heb namelijk gezien hoeveel bescherming kwalitatief schoeisel biedt bij een motorongeval. Het is maar een klein beetje beter dan met stadschoenen.
Ik kan mij echter beroepsmatig niet aanbieden bij klanten in motorkledij. De motorvest, handschoenen en helm gaan de bagage in, maar ruilen van schoenen zit er voor mij niet in. Ik rij dan ook voor 80% in de stad met snelheidsbeperkingen van 50 en nu vooral 30km/h (Brussel).
Dat ik nu juist daar boetes opdoe stoort mij mateloos. Ik speel niet met het leven van andere zoals politie-agenten die rijdend een drankje in één hand hebben en een sandwich in de andere (gezien) en dan zwijg ik nog over telefoons, gebrek aan veiligheidsgordel, ...
Neen ik ben niet te spreken over deze nieuwe wetgeving.

Hier buitengelaten dat ik op uitstap steeds alle beschermende kleding draag. Maar dan rij ik ook sneller.

Wanneer ik hier aan de kust mensen in zomerkledij zie rijden aan een rustig en voorzichtig tempo, heb ik daar helemaal geen last van.
Wanneer ik uilen op supersport machines zie doorvliegen maak ik mij zorgen op hen. Maar de risico's zijn voor hen. Wie ben ik om hen opmerkingen te maken ?
GSMax

Bericht door GSMax »

Spencer schreef: Wanneer ik uilen op supersport machines zie doorvliegen maak ik mij zorgen op hen. Maar de risico's zijn voor hen. Wie ben ik om hen opmerkingen te maken ?
Als dat in bebouwde kom is, stoort mij dat mateloos! Het moet uw moeder, vrouw, of kind maar zijn, maar dat geldt ook voor autobestuurders! Ik zou op zo'n moment echt domme dingen kunnen doen mocht ik die kunnen laten stoppen, maar ik wijt dat aan mijn vastgestelde aandoening, nl véél te véél testosteron :mrgreen:

Ik heb het ooit meegemaakt, met verschillende koppels, tripke doen met de moto. 1 koppel besluit om hun lederen pak uit te doen en 5 min later frontaal op zo'n zot met een opgefokt brommerke. CBR600R van 2 weken oud perte totale en allebei naar de spoed. Ze hebben er nu nog geniet van, in de vorm van een serieus verbrand velleke :-? Maar stoort mij dat als ik zo'n pipo's zie? Absoluut niet, zoals gezegd, ik rij die voorbij, dat is lucht voor mij.
Grtz
Marc

Spencer

Bericht door Spencer »

Ben wat tekortgeschoten: had het over sneller rijden met gebrek aan uitrusting, maar niet in de bebouwde kom.
Relax

Bericht door Relax »

Bob schreef:
GSMax schreef: ik wist wel dat jullie over bepaalde psychologische inschattingscapaciteiten moesten beschikken
Oeps, dan moet ik hier of daar iets gemist hebben :shock:
Ik ook.

Baseerde me op mijn vermoeden dat het niet de eerste keer is dat je tegen slecht beveiligde domoren op motoren tekeer gaat. En dan durf ik wel 'ns iets van een ergernis te vermoeden.

En verder vind ik die wetgeving ook k*t met peren. Lange mouwen? Een lange broek? Een linnen pak volstaat dus. Enkelbescherming? Basketsloefkes. Handschoenen? Heb ik nog van den trouw. 'k Zal er beter uitzien dan nu, maar of het ook zo efficiënt is?
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Spencer schreef:Na twee overtredingen voor het niet dragen van gepast schoeisel (stadschoenen) ga ik regelrecht tegen jullie mening in.
Ik heb namelijk gezien hoeveel bescherming kwalitatief schoeisel biedt bij een motorongeval. Het is maar een klein beetje beter dan met stadschoenen.
Ik kan mij echter beroepsmatig niet aanbieden bij klanten in motorkledij. De motorvest, handschoenen en helm gaan de bagage in, maar ruilen van schoenen zit er voor mij niet in. Ik rij dan ook voor 80% in de stad met snelheidsbeperkingen van 50 en nu vooral 30km/h (Brussel).
Zwak argument. Ik kan het ook niet maken om met motobotten bij klanten te komen. Daarom passen mijn motobotten in mijn linkerzijkoffer, mijn broek en jas in de topcase en mijn helm in de rechterzijkoffer.

En 30 per uur is voornamelijk in de vijfhoek.
Spencer

Bericht door Spencer »

wooter schreef: Zwak argument. Ik kan het ook niet maken om met motobotten bij klanten te komen. Daarom passen mijn motobotten in mijn linkerzijkoffer, mijn broek en jas in de topcase en mijn helm in de rechterzijkoffer.

En 30 per uur is voornamelijk in de vijfhoek.
Als ik mij om het half uur moet aan en uitkleden bij elke klant, dan ga'k nog liever met den auto.
Wat er trouwens dik in zit aangezien de nieuwe regels van aftrekbaarheid van een motor ingeschreven op de zaak. Maar da's een ander verhaal.
GSMax

Bericht door GSMax »

On-topic nu: een witte GS op de Desguinlei in Antwerpen deze morgend. Hij sloeg af richting Bouwcentrum, ik rechtdoor richting Antwerpen Zuid 8-)
Grtz
Marc

pacman_cs

Bericht door pacman_cs »

T is gewoon een klucht hier, je draagt je ganse motorpak maar je schoenen/botinnen wil je niet dragen. De aanleiding van de boete zal waarschijnelijk wel niet het schoensel geweest zijn (de politie hier in belgie is wel redelijk tolerant tov motorrijders).
Wel rij dan ipv met moto gewoon een scooter 125cc, je bent dan van alles vrijgesteld op de helmplicht na. Als je een keer het asfalt zult gekust hebben zal je het nut van een degelijke motorkledij wel kunnen appreciëren, schoenen inbegrepen.

Ik haat het ook constant van kledij te wisselen, maar je moet denken aan je eigen gezondheid (en passagier indien van toepassing) en de kost aan de maatschappij indien iets gebeurd. Zeker van dat als iets gebeurd direct bestuurders/hospitalisatie verzekering;, mutualiteit, invaliditeit,... ingeschakeld worden, en dat voor sommige personen die denken dat er niets met hen kan gebeuren.

Laat hen indien iets gebeurd zelf de med. kosten dragen, indien iets gebeurd. Er is nu genoeg motorkledij/schoenen op de markt special voor motorrijders dat bescherming biedt en modieus is.
K ben juist terug van motorrit in Zweden, en wat me opviel wanneer ik de grens met Belgie overstak was dat we in een cowboy land leven. In de 7000km ben ik 3x tegengehouden geweest voor overdreven snelheid (D, DE, S), en heb geen enkele boete gekregen, en hier zie je sleurhut toeristen grensoversteken en direct gsm'en achter stuur en pedal to the metal wat ze in eigen land niet doen.
Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten. Dit geld voor motorkledij ook zo.
BMW R1100R bj '95
Relax

Bericht door Relax »

Klopt. 't Is niet omdat het toevallig niet in je kraam past, dat je de wet niet moet naleven én achteraf gaan vloeken op zij die er moeten op toezien. Als ik een éénrichtingsstraat van de verkeerde kant beslis in te rijden, moet ik ook niet jammeren als ik aan het andere eind een bundeltjes €'s van eigenaar mag laten veranderen.

Maar het argument dat de gemeenschap zoveel gaat betalen, slaat op niks. Ga even na hoeveel motorrijders net om die reden (geen beschermende kledij dus) moeten verzorgd worden. Dat is te verwaarlozen, op jaarbasis en verdeeld over zij die bijdragen. Zeker als je vergelijkt met wat anderen opsouperen.
pacman_cs

Bericht door pacman_cs »

Relax schreef:Maar het argument dat de gemeenschap zoveel gaat betalen, slaat op niks.
Het gaat me niet om hoeveel het kost, iedere euro is er een teveel. Wel gisteren zag ik zo een Beachzot Met Wielen in Oostende op zijn bmw moto springen voor naar de colruyt te gaan met gewoon zijn swimshort, helm en strandsandaalkes aan. Ik kon hem niet volgen met mijn moto, en dan zou ik moeten helpen betalen via maatschappij, verzekering,... als hij valt en gevilt is.
Mama zal er een plakkertje opdoen en morgen zal hij weer kunnen gaan werken gaan zeker. Zotten sluiten ze op zunne.

K ben zelf vorig jaar gecrasht aan 90 a 100km/u, en heb gezien wat er van mijn kledij overschoot, dat ik die verplichting 100% steun. Op enkele blauwe plekken en kneuzingen na, 100% OK, helm, kledij en schoenen waren rijp voor stort.
Motorrijden is fun, keep it fun. Zulke soort bezorgen ons enkel een slechte naam en imago. Do it right or don't do ik at all.
BMW R1100R bj '95
Harald

Bericht door Harald »

Effe tussendoor, ik kwam vandaag 3 Rt's tegen.
Eric uit Merchtem met zikjn zwarte RT
1 minuut later een beige ( ? ) Rt met fluo oranje jas in Brussegem +/- 06.30u
Nadien bij rijscholen Dirk in Brussegem een zwarte Rt en een 1200GSa, die samen met nog 2 jappen de doorgedreven cursus aan het volgen waren.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Relax

Bericht door Relax »

pacman_cs schreef:
Relax schreef:Maar het argument dat de gemeenschap zoveel gaat betalen, slaat op niks.
Het gaat me niet om hoeveel het kost, iedere euro is er een teveel. Wel gisteren zag ik zo een Beachzot Met Wielen in Oostende op zijn bmw moto springen voor naar de colruyt te gaan met gewoon zijn swimshort, helm en strandsandaalkes aan. Ik kon hem niet volgen met mijn moto, en dan zou ik moeten helpen betalen via maatschappij, verzekering,... als hij valt en gevilt is.
Mama zal er een plakkertje opdoen en morgen zal hij weer kunnen gaan werken gaan zeker. Zotten sluiten ze op zunne.

K ben zelf vorig jaar gecrasht aan 90 a 100km/u, en heb gezien wat er van mijn kledij overschoot, dat ik die verplichting 100% steun. Op enkele blauwe plekken en kneuzingen na, 100% OK, helm, kledij en schoenen waren rijp voor stort.
Motorrijden is fun, keep it fun. Zulke soort bezorgen ons enkel een slechte naam en imago. Do it right or don't do ik at all.
Perceptie....

Ik zie de meerwaarde van iets als 'lange mouwen' of 'lange broek' niet in, indien dit niet van een bepaald materiaal en/of met bescherming is. Een gewone lange broek heeft absoluut geen toegevoegde waarde als je been ergens tegenaan klapt. 't Breekt even goed als met een korte broek. Ik vraag mij ook af in hoeverre een lange broek bij een schuiver beter doet dan een korte. Niet alleen is je velletje opgeschuurd met die lange broek, ook de vezels gaan zich lustig in je wonde nestelen. Dat heb je dan weer niet met een korte broek.

Dus lijkt je laatste zin mij veeleer van toepassing op de wetgever.

't Is als met de helm: als je als wetgever niet verplicht dat je helm ook moet vastgemaakt worden, heeft ie geen nut. Of dat ie aan bepaalde vereisten moet voldoen. En dat is nu net wat ontbreekt in de wetgeving inzake kledij om op de motor te rijden. Ik noem het bewust geen 'motorkledij'.
Spencer

Bericht door Spencer »

pacman_cs schreef: De aanleiding van de boete zal waarschijnelijk wel niet het schoensel geweest zijn (de politie hier in belgie is wel redelijk tolerant tov motorrijders).
En uw job is helderziende ?
Verander dan van job, wan 't was wel degelijk enkel voor kleding.
Probeer maar eens door Jette te rijden zonder gepaste kleding en je zal ervaren hoe aangenaam het hier is.
Bij mooi weer halen ze gewoon alle motorrijders uit het verkeer: papieren, kleding en alcoholtest.
SaP
Contacteer:

Bericht door SaP »

Ik rij dagelijks door Brussel Jette, Anderlecht, Molenbeek ... op alle mogelijke uren nu toch al 5 jaar aan een stuk. Nog NOOIT tegen gehouden. Ben dan wel altijd in volledig in degelijk uitrusting en ik zie er zo braafjes uit eh :-D

Sent from my E350 using Tapatalk 4 Beta
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Spencer

Bericht door Spencer »

Jette (rand Ganshoren), Lakense laan ter hoogte van de kruising met de Tentoonstellingslaan.
Volledige ploeg (met min 8 man) op de parking van de middenberm en rondrijdende auto en moto die tweewielers uit het verkeer halen, en enkel tweewielers.
En net een dag met 30°C.

Het had een goede sensibiliseringscampagne kunnen zijn, maar nee direct boetes.
Er was nochtans net gemeld dat de wetgeving ingetrokken werd op vraag van het Brussels gewest.
Nadien bleek dat enkel de wetgeving rond parkeergelegenheid van tweewielers aangepast moest worden.
stefke2

Bericht door stefke2 »

pacman_cs schreef: Wel rij dan ipv met moto gewoon een scooter 125cc, je bent dan van alles vrijgesteld op de helmplicht na.
:shock:

Ik denk het niet. Die verplichting is geldig voor bestuurders en passagiers van motorfietsen. En een motorfiets is nog altijd: elk tweewielig motorvoertuig met of zonder zijspanwagen en dat niet beantwoordt aan de bepaling van de bromfiets.
Dus alles wat meer dan 50cc is is een motorfiets. Dus evengoed een Dax 72cc als een Vespa 125cc of een chinese prulscooter 100cc. 8-)

Ik zie trouwens niet direct waarom je bij klanten niet kan toekomen met motorlaarzen of een motorpak? Anno 2013 lijkt een motorfiets mij toch een goed ingeburgerd vervoermiddel voor de betere verdiener en is het al lang niet meer dat goedkope alternatief van dat luizige volkje dat zich geen auto kon veroorloven.
Man in Black

Bericht door Man in Black »

foutje
Laatst gewijzigd door Man in Black op 31 jul 2013, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
GSMax

Bericht door GSMax »

Dus nog eens terug on-topic, deze morgend rond 08.00u op de brug van de Boomse steenweg in Antwerpen, richting Antwerpen zuid, een wit blauwe (denk ik) R1200GS LC. Proper machientje 8-)
Grtz
Marc

IB1

Bericht door IB1 »

SaP schreef:Ik rij dagelijks door Brussel Jette, Anderlecht, Molenbeek ... op alle mogelijke uren nu toch al 5 jaar aan een stuk. Nog NOOIT tegen gehouden. Ben dan wel altijd in volledig in degelijk uitrusting en ik zie er zo braafjes uit eh :-D

Sent from my E350 using Tapatalk 4 Beta
Vorige week met de motor ook gewoon mogen doorrijden bij de politiecontrole in het brusselse. Ik denk dat ze vermoeden dat nieuwe motoren in orde zijn met papieren. En de gele helm zorgt voor de indruk dat ik met goed bescherm. Om 16u 's namiddags is een alcoholtest ook niet zo nuttig bij de meesten.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
Relax

Bericht door Relax »

Spencer schreef:Jette (rand Ganshoren), Lakense laan ter hoogte van de kruising met de Tentoonstellingslaan.
Volledige ploeg (met min 8 man) op de parking van de middenberm en rondrijdende auto en moto die tweewielers uit het verkeer halen, en enkel tweewielers.
En net een dag met 30°C.

Da's duidelijk een gerichte actie en die mensen zullen wel weten waarom. Ik gok maar wat: omdat er een boel met véél lawaai hinderlijk en asociaal rondscheuren op die plek? 't Zou wel 'ns helemaal juist kunnen zijn, die gok. Je kan zo'n gasten niet blijven sensibiliseren.
Kom jij daar aangetuft, helemaal in orde behalve je schoeisel en deel je in de brokken. Tja, jammer misschien, ik zou er m'n pen niet voor boven halen, maar je kent op voorhand het risico.
IB1

Bericht door IB1 »

Spencer schreef:Jette (rand Ganshoren), Lakense laan ter hoogte van de kruising met de Tentoonstellingslaan.
En net een dag met 30°C.

Er was nochtans net gemeld dat de wetgeving ingetrokken werd op vraag van het Brussels gewest.
Nadien bleek dat enkel de wetgeving rond parkeergelegenheid van tweewielers aangepast moest worden.
Ze moeten de quota toch halen. Gemakkelijk verdiend geld.

Op een mooie dag zat ik onlangs op een terasje aan de kust. Op een Zweedse Goldwing na was geen enkele motorrijder in orde met de kledij. Zondagsrijders.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
Plaats reactie