geflitst! maar waar?
Moderator: GVN
geflitst! maar waar?
hi
we hangen er met een man of acht aan ergens in de Ardennen. kregen een franstalig zantje binnen. nu staat daar wel een cryptische omschrijving op van de plek. maar hoe vind ik de exacte plaats van de feiten terug?
hoe zit dat met de taalwetgeving en een foto opvragen?
alvast bedankt!
Mvg
t
we hangen er met een man of acht aan ergens in de Ardennen. kregen een franstalig zantje binnen. nu staat daar wel een cryptische omschrijving op van de plek. maar hoe vind ik de exacte plaats van de feiten terug?
hoe zit dat met de taalwetgeving en een foto opvragen?
alvast bedankt!
Mvg
t
Re: geflitst! maar waar?
je kan allicht protesteren en 't in 't Nederlands vragen, dat zal je ook krijgen dan (spreek uit ervaring) en daarna alsnog netjes betalen.
de plaats zal toch qua wegnummer vermeld staan en ter hoogte van km paal zoveel denk ik.
Hoedanook voor mij was 't gewoon betalen, no escape
fijne domper op een leuk weekenje bollen zonder zelfs onnozel te doen.
Ook in "dardenne" hebben ze 't licht gezien en zijn er absurde vertragingen op plaatsen die niet passen bij 't bord
de plaats zal toch qua wegnummer vermeld staan en ter hoogte van km paal zoveel denk ik.
Hoedanook voor mij was 't gewoon betalen, no escape
Ook in "dardenne" hebben ze 't licht gezien en zijn er absurde vertragingen op plaatsen die niet passen bij 't bord
In het Frans moet je dat niet aanvaarden.
Ik heb dit ooit gedaan. De boete (125€) teruggestuurd met de vermelding dat ik de Franse taal niet machtig was.
Nooit geen reactie op gekregen, tot op een bepaald moment (verschillende maanden later) ik een uitnodiging, van de wijkagent, in de bus kreeg om hem eens te komen bezoeken. Bleek het over die bewuste snelheidsovertreding te gaan
Ik heb verklaard dat ik geen Frans kende (hij geloofde mij wel niet
) maar het boeltje werd terug gestuurd, ginder vertaald (mijn Nederlandse verklaring naar het Frans, hun antwoord naar het Nederlands
) door een beëdigde tolk en terug naar het lokale politiebureau gestuurd.
Enfin, mijn verklaring werd terug opgenomen door de wijkagent met de vraag of ik de overtreding betwistte. Zo dom was ik nu ook weer niet
... terug gestuurd weer tweemaal vertaling. Maanden niets meer van gehoord, tot er plots een brief van de procureur van Namen in de bus stak
Wat dacht je, natuurlijk de originele + vertaalde versie...met als inhoud dat hij de feiten bewezen achtte.
Zijn voorstel was een minnelijke schikking van 50€
, van de oorspronkelijke 125€ dus
Ik heb dat dus onmiddellijk over geschreven
Achteraf heb ik mij toch vragen gesteld waarom het bedrag van de boete zo drastisch verminderd werd.
Zou het kunnen dat ze ergens een procedurefout gemaakt hebben en ze toch nog iets uit de brand hebben wilden slepen?
Ik heb dit ooit gedaan. De boete (125€) teruggestuurd met de vermelding dat ik de Franse taal niet machtig was.
Nooit geen reactie op gekregen, tot op een bepaald moment (verschillende maanden later) ik een uitnodiging, van de wijkagent, in de bus kreeg om hem eens te komen bezoeken. Bleek het over die bewuste snelheidsovertreding te gaan
Ik heb verklaard dat ik geen Frans kende (hij geloofde mij wel niet
Enfin, mijn verklaring werd terug opgenomen door de wijkagent met de vraag of ik de overtreding betwistte. Zo dom was ik nu ook weer niet
Wat dacht je, natuurlijk de originele + vertaalde versie...met als inhoud dat hij de feiten bewezen achtte.
Zijn voorstel was een minnelijke schikking van 50€
Ik heb dat dus onmiddellijk over geschreven
Achteraf heb ik mij toch vragen gesteld waarom het bedrag van de boete zo drastisch verminderd werd.
Zou het kunnen dat ze ergens een procedurefout gemaakt hebben en ze toch nog iets uit de brand hebben wilden slepen?
Leven is het meervoud van lef...
Franstalig district die Nederlandstalige proces verbaal opstelt is nietig dacht ik
.
Laatst gewijzigd door Léon op 26 jun 2015, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Flat Twin Power
In het nederlandse taalgedeelte zal nooit een franstalig proces verbaal opgesteld worden en omgekeerd ook niet. Dat wordt gewoon vertaald door een tolk of vertaler. Brengt extra kosten mee voor het parket maar betalen moet je toch.tommyvdv schreef:Franstalig district die Nederlandstalige proces verbaal opstelt is nietig dacht ik
-
Relax
't Komt er dus op neer, als je het parket op kosten jaagt, wij die betalen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Beemerke Beem
Da's toch normaal in België. Alles moet door ons betaald worden. 'k Heb net ergens gelezen dat er een dakloze 5000 € krijgt omdat hij te lang opgesloten zat. Eigenlijk zouden de mensen die in een "home" zitten ook een klacht moeten indienen, die zitten ook meestal opgesloten.
Laatst gewijzigd door Beemerke Beem op 13 apr 2013, 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Krijg er weer geen quote meer bij. Antwoord op reactie Flat Twin Power
Dat klopt, maar je moet er achter vragen.
Plus het feit dat die boete bij mij van 125 naar 50 € gegaan is.
Daar begrijp ik het even niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat er bij hen iets niet volgens de wet verlopen is.
Als mijn vermoeden klopt, had ik (misschien) zelfs die 50€ niet moeten betalen.
Dat klopt, maar je moet er achter vragen.
Plus het feit dat die boete bij mij van 125 naar 50 € gegaan is.
Daar begrijp ik het even niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat er bij hen iets niet volgens de wet verlopen is.
Als mijn vermoeden klopt, had ik (misschien) zelfs die 50€ niet moeten betalen.
Ik vermoed dat men wel eens een minnelijke schikking durft voor te stellen wanneer er mogelijk iets
fout is met de vaststellingen (of de verwerking ervan?), maar dat men erop speculeert dat je voor het
voorgestelde bedrag het zekere maar voor het onzekere neemt en je er geen advocaat voor gaat
aanspreken of een dag vrijaf voor gaat nemen om je zaak voor de politierechter te verdedigen.
Eigenlijk vind ik het maar raar. Ofwel is het allemaal correct en dien je te betalen, ofwel niet en
dan zou men de zaak moeten laten vervallen.
fout is met de vaststellingen (of de verwerking ervan?), maar dat men erop speculeert dat je voor het
voorgestelde bedrag het zekere maar voor het onzekere neemt en je er geen advocaat voor gaat
aanspreken of een dag vrijaf voor gaat nemen om je zaak voor de politierechter te verdedigen.
Eigenlijk vind ik het maar raar. Ofwel is het allemaal correct en dien je te betalen, ofwel niet en
dan zou men de zaak moeten laten vervallen.
zou handig zijn mocht er een database bestaan van de kilometerpalen.
voorlopig eens op google maps gesnuisterd en jawel. allemaal geflitst 50 meter voor een bord F3

voorlopig eens op google maps gesnuisterd en jawel. allemaal geflitst 50 meter voor een bord F3

't zijn eikels die daar gaan staan, als ik flik was dan ging ik op een plaats staan die echt telde 
de 10 meter die vaak te vinden is tussen een bord F3 en C43?Danny schreef:'t zijn eikels die daar gaan staan, als ik flik was dan ging ik op een plaats staan die echt telde
Als ze daar gaan staan, gewoon uw motor/auto vlak daarvoor parkeren, op wettelijke wijze weliswaar. Moeten ze maar ergens anders gaan staan 
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
ole. weer geflitst aan 50 in 40kmph max.
zal niet den enige geweest zijn.
soms drijven ze het wel wat ver.
zal niet den enige geweest zijn.
soms drijven ze het wel wat ver.
Vandaag een boete gekregen vanuit nederland,kan ik daar van onderuit of betaal ik ze maar beter?
R1200GS.
ik vermoed het laatste 
Je kan dat riskeren. Alhoewel dat er recent een nieuw akkoord is tussen ons land en Nederland. Ik weet ook niet dat ze het uiteindelijk via, via kunnen komen halen.
Betaal je niet en je zou op reis vertrekken via Schiphol, zal je toch moeten betalen met de nodige interesten,enz.
Anders vertrek je doodgewoon niet.
Idem als je onderweg door de hollandse flikken staande wordt gehouden.
Betaal je niet en je zou op reis vertrekken via Schiphol, zal je toch moeten betalen met de nodige interesten,enz.
Bedankt voor de reactie,ik denk dat maar in mijne geldbeugel zal tasten en het nodige bedrag zal overschrijvenMil schreef:Je kan dat riskeren. Alhoewel dat er recent een nieuw akkoord is tussen ons land en Nederland. Ik weet ook niet dat ze het uiteindelijk via, via kunnen komen halen.
R1200GS.
't Is toch altijd wel spannend hé, als je je na zo'n ritje kan afvragen: Hebben ze mij, of hebben ze mij niet... 
-
Supermario
Heb ook eens een boete gekregen vanuit Nederland, direct via incasso bureau, toch maar betaald.
Grtn, Mario
Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Hier een (lange)draad waarin wellicht verdere nuttige info t.a.v. boetes in de EU.
http://www.flitsservice.nl/phpBB/overig ... -1200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flitsservice.nl/phpBB/overig ... -1200.html" onclick="window.open(this.href);return false;