koopje of niet
Moderator: GVN
Kostprijs R850RT
In april van dit jaar 850RT gekocht voor 10.000 euro. hij was tien maanden en 14.000 km en in prima staat.
Dit leek mij wel een eerlijke prijs gezien de lage leeftijd en de lage kmstand.
Hij rijdt in elk geval Fantastisch.
Groeten Willem
Dit leek mij wel een eerlijke prijs gezien de lage leeftijd en de lage kmstand.
Hij rijdt in elk geval Fantastisch.
Groeten Willem
Re: joepie
Hugo,be432081 schreef:Het is van dat , ik hoor bij de beemer rijders ,
heb zonet de RT in kwestie mogen aafhalen.
hugo
Welkom bij de BMW/R850RT rijders.
Je zal zeker geen spijt krijgen dat je (maar) voor een 850 gekozen hebt.
Veel rijgenot toegewenst
P@ul
Motorcycle always a trusty friend
amaai
Vorig weekend eens effe gaan wennen aan een R8550RT tussen de benen, na zo een 140km begon het reeds aardig te lukken ,
rijden is geen probleem , maar traag maneuvreren was wat onhandig.
Zondag foert gezegd tegen de grijze wolken en met het vrouwtje een gewenningstochtje gemaakt,het zijn er 240km geworden ,
Zaalig die bmw ,wat een plezier
En ja hoor , ik heb ook zadelpijn , maar dat zal wel wennen.
Ook nog gemerkt dat het stationair toerental nogal laag is , denkelijk 500-600 RPM , en veel de indruk dat ie gaat stilvallen(gebeurt wel eens)
Hoeveel toeren draait hij het best op "ralenti"
heb al gelezen 1000 a1100 rpm.
Kan ik dat zelf even aandraaien en hoe?
Amaai , de deugd van mijn lijf die midlife crisis , nu toch...
groeten
hugo
rijden is geen probleem , maar traag maneuvreren was wat onhandig.
Zondag foert gezegd tegen de grijze wolken en met het vrouwtje een gewenningstochtje gemaakt,het zijn er 240km geworden ,
Zaalig die bmw ,wat een plezier
En ja hoor , ik heb ook zadelpijn , maar dat zal wel wennen.
Ook nog gemerkt dat het stationair toerental nogal laag is , denkelijk 500-600 RPM , en veel de indruk dat ie gaat stilvallen(gebeurt wel eens)
Hoeveel toeren draait hij het best op "ralenti"
heb al gelezen 1000 a1100 rpm.
Kan ik dat zelf even aandraaien en hoe?
Amaai , de deugd van mijn lijf die midlife crisis , nu toch...
groeten
hugo
Midlife-crisis , tis van da
-
motorprinsesje
Re: amaai
De mijne staat voor de moment op 900 RPM als hij warm staat, en rond de 1500 ¨RPM als hij koud staat (met shock op).be432081 schreef: Ook nog gemerkt dat het stationair toerental nogal laag is , denkelijk 500-600 RPM , en veel de indruk dat ie gaat stilvallen(gebeurt wel eens)
Hoeveel toeren draait hij het best op "ralenti"
heb al gelezen 1000 a1100 rpm.
Kan ik dat zelf even aandraaien en hoe?
Amaai , de deugd van mijn lijf die midlife crisis , nu toch...
groeten
hugo
Of dat met de jouwe zelfde is weet ik niet maar ik vermoed van wel.
groetjes
-
Synchro Bob
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: amaai
Idd 1000 à 1100 rpm warm. Te regelen door in te werken op de messing bypass-schroeven op de gasklephuizen. Vooral van de aanslagschroeven afblijven. Die zijn trouwens verzegeld.be432081 schreef: Ook nog gemerkt dat het stationair toerental nogal laag is , denkelijk 500-600 RPM , en veel de indruk dat ie gaat stilvallen(gebeurt wel eens)
Hoeveel toeren draait hij het best op "ralenti"
heb al gelezen 1000 a1100 rpm.
Kan ik dat zelf even aandraaien en hoe?
hugo
Eerst de bypass-schroeven en het luchtkanaal proper maken. Om goed te zijn moet je de synchronisatie kunnen checken.
Laatst gewijzigd door Synchro Bob op 14 sep 2005, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Ik heb gedurende 2 maanden de occasie web site in de gaten gehouden van Winge Motors , maar heb mijn goesting er niet gevonden.
ik heb nu mijne R850RT en ben er fier op , ook al heb ik nog weinig km in de kleren ,weet ik nu al dat het een grandioos masjien is om te bollen , ondanks het mindere koppel dan de 1150 , ik ga dat denk ik niet missen en indien wel zullen er ondertussen wel enekele jaartjes voorbij zijn.
Ik heb hem inderdaad wel particulier gekocht en dus zonder garantie maar dat neemt niet weg dat ik niet zelf kan sleutelen en tunen (in de mate van het mogelijke) om kleine zaken zelf onder handen te nemen.
Vorige winter is mijn Suzuki Savage Thumper van '87 in zijn naakje gezet , en in maart was het bollen geblazen .
Maar ja , zo 'n choppertje met twee , dat zijn harde nootjes na 50km.
Vandaar de RT omdat het vrouwtje graag mee een toertje doet (eigenlijk meer voor mijn eigen hoor...)
Thanks bob voor dr hint ,In de week weinig tijd ,dus gaan we zaterdag dat handeltje eens bekijken om de "ralenti" eens te checken .
En dan weer eens een toerken doen , want dat is het plezantste , ondanks zadelpijn , ook met coureursbroek onderaan.Het zal wel wennen.
Als ik er ooit eens kop aan krijg post ik een foto , kan nog wel effe duren.
en by the way , den erwin , mijn gebuur heeft zichzelf een prachtokkazie van een R1100RS gekocht , daar horen we weldra nog wat van, ik moet hem de weg naar dit forum nog tonen.
groeten
Hugo
ik heb nu mijne R850RT en ben er fier op , ook al heb ik nog weinig km in de kleren ,weet ik nu al dat het een grandioos masjien is om te bollen , ondanks het mindere koppel dan de 1150 , ik ga dat denk ik niet missen en indien wel zullen er ondertussen wel enekele jaartjes voorbij zijn.
Ik heb hem inderdaad wel particulier gekocht en dus zonder garantie maar dat neemt niet weg dat ik niet zelf kan sleutelen en tunen (in de mate van het mogelijke) om kleine zaken zelf onder handen te nemen.
Vorige winter is mijn Suzuki Savage Thumper van '87 in zijn naakje gezet , en in maart was het bollen geblazen .
Maar ja , zo 'n choppertje met twee , dat zijn harde nootjes na 50km.
Vandaar de RT omdat het vrouwtje graag mee een toertje doet (eigenlijk meer voor mijn eigen hoor...)
Thanks bob voor dr hint ,In de week weinig tijd ,dus gaan we zaterdag dat handeltje eens bekijken om de "ralenti" eens te checken .
En dan weer eens een toerken doen , want dat is het plezantste , ondanks zadelpijn , ook met coureursbroek onderaan.Het zal wel wennen.
Als ik er ooit eens kop aan krijg post ik een foto , kan nog wel effe duren.
en by the way , den erwin , mijn gebuur heeft zichzelf een prachtokkazie van een R1100RS gekocht , daar horen we weldra nog wat van, ik moet hem de weg naar dit forum nog tonen.
groeten
Hugo
Midlife-crisis , tis van da
-
Synchro Bob
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Toon je R , daar kan je hem zien dank zij Bart.
Bob ,
Ik heb nog niet zitten vijzen aan de regelingen ,
Heb eerst nog wat gereden en ik moet zeggen dat ik geen last heb gehad.
Als hij goed warm is heb ik een stationair toerental dat net geen 1000rpm is.
Dat is behoorlijk dacht ik , wel moet ik zeggen dat er een eindje choke gereden/gedraaid moet worden , zodat de motortemperatuur op de meter 3à4 blokjes aangeeft om stationair goed te draaien.
Bij 2 blokjes is het tussen hangen en wurgen op +-500 toeren.
Denkelijk is dit normaal , warm draaien is een must.
Na een rit duo , dus even de vering bijgesteld ,ben ik vanmorgen een solorit gaan maken.Na een 30tal kilometer kwam het waarschuwingslichtje aan.
Heb meteen (bang) gestopt om even te kijken wat er zoal verkeerd kon zijn.Niks te zien,maar dacht er dan pas aan dat de regelvijs nog duo stond.
Meteen bijgesteld , vertrokken en geen alarm meer gezien.Staat daar een voeler op ?
Ik zoek wat documentatie om te zien hoe een en ander in elkaar zit , zodat ik zelf wat kan sleutelen , ik heb toch geen dealergarantie en vind het leuker om zelf alles in orde te zetten.
Groeten,
Hugo
Bob ,
Ik heb nog niet zitten vijzen aan de regelingen ,
Heb eerst nog wat gereden en ik moet zeggen dat ik geen last heb gehad.
Als hij goed warm is heb ik een stationair toerental dat net geen 1000rpm is.
Dat is behoorlijk dacht ik , wel moet ik zeggen dat er een eindje choke gereden/gedraaid moet worden , zodat de motortemperatuur op de meter 3à4 blokjes aangeeft om stationair goed te draaien.
Bij 2 blokjes is het tussen hangen en wurgen op +-500 toeren.
Denkelijk is dit normaal , warm draaien is een must.
Na een rit duo , dus even de vering bijgesteld ,ben ik vanmorgen een solorit gaan maken.Na een 30tal kilometer kwam het waarschuwingslichtje aan.
Heb meteen (bang) gestopt om even te kijken wat er zoal verkeerd kon zijn.Niks te zien,maar dacht er dan pas aan dat de regelvijs nog duo stond.
Meteen bijgesteld , vertrokken en geen alarm meer gezien.Staat daar een voeler op ?
Ik zoek wat documentatie om te zien hoe een en ander in elkaar zit , zodat ik zelf wat kan sleutelen , ik heb toch geen dealergarantie en vind het leuker om zelf alles in orde te zetten.
Groeten,
Hugo
Midlife-crisis , tis van da
Hey be432081,we zijn dorpsgenoten
.Misschien hebben we elkaar al gezien in het dorp,ik reed met een zwart-geel geblokte R1150GS (nu blauwe R1200GS).Als je vragen hebt over de club kan je bij mij terecht,maar ook op het forum waar er wel iemand kan helpen.Ik organiseer ook iedere éérste vrijdag van de maand een ontmoetingsavond in ´´Den Axe´´in Herent je kan er ook eens langskomen als je wil,iedereen is welkom en kan je kennis maken met andere BMW rijders.Groeten Philippe
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
hier op het forum kan je links vinden naar verschillende sites waar er veel te leren valt over uw BMWtje. ook kan je er werkplaats handboeken downloaden in pdf.
zeer handig dus.
met de zoek functie zal je er al veel tegenkomen.
groetjes Bart
zeer handig dus.
met de zoek functie zal je er al veel tegenkomen.
groetjes Bart
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
en het is daar wreed tof.Philippe schreef:Hey be432081,we zijn dorpsgenoten.Misschien hebben we elkaar al gezien in het dorp,ik reed met een zwart-geel geblokte R1150GS (nu blauwe R1200GS).Als je vragen hebt over de club kan je bij mij terecht,maar ook op het forum waar er wel iemand kan helpen.Ik organiseer ook iedere éérste vrijdag van de maand een ontmoetingsavond in ´´Den Axe´´in Herent je kan er ook eens langskomen als je wil,iedereen is welkom en kan je kennis maken met andere BMW rijders.Groeten Philippe
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hi,
Een domme vraag waarschijnlijk.
patrick V
Een domme vraag waarschijnlijk.
Is er een solo en een duo stand aan de regelvijs? Waar staat die regelvijs dan?dat de regelvijs nog duo stond
patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
euh ,
rechts afdekplaatje afnemen , kom je een dikke knop tegen met aanduidingen low-medium-high ,
Volgens boekje , draaien naar High voor duo-rijden tot aan de aanslag(er is elke halve toer een aanslag)En waar stop je dan?
Heb ik die knop maar tamelijk ver naar high toegedraaid...
Ben ik nu een snul , of was ik het al
rechts afdekplaatje afnemen , kom je een dikke knop tegen met aanduidingen low-medium-high ,
Volgens boekje , draaien naar High voor duo-rijden tot aan de aanslag(er is elke halve toer een aanslag)En waar stop je dan?
Heb ik die knop maar tamelijk ver naar high toegedraaid...
Ben ik nu een snul , of was ik het al
Midlife-crisis , tis van da
met vrienden moet je gaan wandelen (kan op met bmwmotor!), niet handelen; zoals met familie trouwens. De één vindt dat hij te veel moet betalen en de andere dat hij te weinig ontvangt. Met vreemden is dat neutraler. Dat is mijn mening. En ja, ik heb een R850R ... en die wil vooruit als ik de gas opendraai! Moet voor niemand onderdoen, R-motor toch!
klopt volledig paulh
ik wandel dus met vrienden en doe dit met een R850RT , en doe niet onder,
geen antwoord op de vraag qua veringinstelling , wandelen met vrouwtje achterop of zonder , welk standje? zonder alarm te krijgen.
Ik zal eens gaan snuffelen in de Axe in Herent , dan kan ik mijn buur eens ontmoeten,
Philippe , je moet me wel nog eens de weg tonen
Hugo
ik wandel dus met vrienden en doe dit met een R850RT , en doe niet onder,
geen antwoord op de vraag qua veringinstelling , wandelen met vrouwtje achterop of zonder , welk standje? zonder alarm te krijgen.
Ik zal eens gaan snuffelen in de Axe in Herent , dan kan ik mijn buur eens ontmoeten,
Philippe , je moet me wel nog eens de weg tonen
Hugo
Midlife-crisis , tis van da