Volledig akkoord met GSMax (en dus niet helemaal met Dirk Pauwels)...
Een zelfstandige die een bestel- of vrachtwagen nodig heeft gaat z'n voertuig zorgvuldig selecteren aan de hand van de noodwendigheden van zijn beroep. En een gezin met vijf kinderen gaat ook een andere auto kiezen dan een pasgetrouwd stelletje.
Een moto daarentegen is voor de meesten van ons een luxe hebbeding dat we voor een groot stuk met ons hart kiezen. Ik heb tussen 2002 en 2012 met twee RT's gereden (1150 en 1200) waar ik erg tevreden van was, maar wilde daarna wel eens wat anders. Na er eerst een hele dag mee te hebben proefgereden heb ik heel bewust voor de GS gekozen. Of ie als moto nu mooier is dan de RT of niet laat ik nog in't midden, maar het is wel een moto waar ik eigenlijk nog liever mee rij dan met de RT's. Moto is veel lichter, prima zithouding (net als de RT goed voor vele honderden km's per dag), stuurt lekkerder, heeft een lekker geluidje... Ik klaag dus absoluut niet over deze moto, integendeel, ik kan 'm iedereen aanbevelen. Ik gebruik de GS natuurlijk wél "maar" voor exact hetzelfde als de RT : 99,99 % op asfalt- en betonbanen. Offroad is aan mij niet besteed, maar ik ben er zeker van dat ik niet de enige GS'ser ben met die beperking
Dat ik tijdens een fikse regenbui wat meer nattigheid tegen me krijg dan op de RT kan me niet schelen, daar heb ik een goed motopak voor. En dat ik geen radio met cd-speler meer heb... ik dacht dat ik dat misschien zou missen maar de mp3-functie van de Navigator 4 zorgt er af en toe voor dat ik me niet eenzaam voel onderweg.
Ik wil dus helemaal geen GS met RT-eigenschappen, integendeel... De GS moet voor mij zoveel mogelijk GS blijven. Heb nog nooit last gehad van zadelpijn op de GS dus ik zie voorlopig geen reden om het standaardzadel te vervangen door een veel duurder after-market exemplaar, maar mijn oren die zowiezo al een nog aanvaardbaar doch wel continue gesuis te horen krijgen zouden me wél heel dankbaar zijn als ik ervoor zou kunnen zorgen dat ze wat minder gebulder rond de helm zouden moeten verdragen.
Ik schreef hierboven bewust dat ik "niet helemaal" akkoord ben met Dirk Pauwels. Da's iets anders dan "helemaal niet". Op één punt ben ik het immers wél met hem eens : dat het jammer is dat je een ruit meestal niet kan uittesten. Als ik zeker zou zijn dat mijn probleem opgelost is door er een GS/A-ruit op te zetten zou ik misschien nog bereid zijn om daar de dure prijs voor te betalen, maar daarmee proefrijden gaat niet, en ik begrijp best dat ook niemand kan of wil mij een goed resultaat beloven of garanderen.
Soit, we zien wel, ik ga zeker geen overhaaste beslissingen nemen. Elke ruit - nieuw of tweedehands - kost geld, de ene al wat meer dan de andere, en als ze uiteindelijk niet het gewenste resultaat oplevert kost me dat telkens weer een hoop euro's
En tenslotte : Obiwan, Jo en Dirk, moet ik me nu ook een watje gaan voelen omdat ik de standaard handprotectoren vervangen heb door de hogere versie