Concurrenten van GS(A).
Moderator: GVN
Re: Concurrenten van GS(A).
concurenten genoeg voor de GS(A)!
ga je echt van de baan af is de GS(A), en te zwaar en te breed en te lomp en te ...... . en ik spreek uit ondervinding.
op straat, wat wil je comfort? goede deal. stuurgedrag? goede deal. bagagemogelijkheden? goede deal.
maw, het is wat je wil, overal heb je een betere dan de GS(A)! maar ik moet ook toegeven dat het compleetpakketje van de GS(A) dik OK is.
hij heeft zat bagagemogelijkheden en een goed stuurgedrag en comfort mede door zijn apparte veren en hij kan zelfs vlot een gravelbaantje meepakken.
maar dat er geen concurenten zijn is een beetje kort door de bocht hoor.
maar waar het hart van vol is loopt de mond (of figuurlijke pen) van over.
en voor ik respons hierop krijg, eff erbij zeggen dat ik een R1150GS adventure heb, en daarbuiten geen andere.
ga je echt van de baan af is de GS(A), en te zwaar en te breed en te lomp en te ...... . en ik spreek uit ondervinding.
op straat, wat wil je comfort? goede deal. stuurgedrag? goede deal. bagagemogelijkheden? goede deal.
maw, het is wat je wil, overal heb je een betere dan de GS(A)! maar ik moet ook toegeven dat het compleetpakketje van de GS(A) dik OK is.
hij heeft zat bagagemogelijkheden en een goed stuurgedrag en comfort mede door zijn apparte veren en hij kan zelfs vlot een gravelbaantje meepakken.
maar dat er geen concurenten zijn is een beetje kort door de bocht hoor.
maar waar het hart van vol is loopt de mond (of figuurlijke pen) van over.
en voor ik respons hierop krijg, eff erbij zeggen dat ik een R1150GS adventure heb, en daarbuiten geen andere.
broem..broem..GAAAAZ
Re: Concurrenten van GS(A).
MmmmmmWwwwoooouuuuhhhaaaaMijn GSA is hoogpoter maar als ik ferm vooraan ga zitten ook beetje buikligger... damn ik moet op dieet
-
nowheels
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
- Woonplaats: Castellane (FR)
- Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
- Contacteer:
Re: Concurrenten van GS(A).
Zoals er al een aantal hebben aangegeven :rij met wat je je goed voelt en geniet er van.
Ik heb geen ervaring met de concurrenten van de GS(A) maar voordeel voor ons - die met BMW willen (blijven) rijden - is dat de Beemermakertjes op hun tippen moeten staan...en dus ook de lat van BMW nog hoger leggen. Zo ben ik persoonlijk wreed gecharmeerd door de nieuwe GS 2013 - maar mijn tufferke heeft nog veel te veel km in zijn lijf om hem nu al te vervangen
Enfin ... het is en blijft leuk en ik ben nog lang niet uitgekeken op mijn GS
grtz
Marc
Ik heb geen ervaring met de concurrenten van de GS(A) maar voordeel voor ons - die met BMW willen (blijven) rijden - is dat de Beemermakertjes op hun tippen moeten staan...en dus ook de lat van BMW nog hoger leggen. Zo ben ik persoonlijk wreed gecharmeerd door de nieuwe GS 2013 - maar mijn tufferke heeft nog veel te veel km in zijn lijf om hem nu al te vervangen
Enfin ... het is en blijft leuk en ik ben nog lang niet uitgekeken op mijn GS
grtz
Marc
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
-
GSrijder
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
- Woonplaats: 9200
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Re: Concurrenten van GS(A).
De Triumph Explorer proef gereden en de gashendel is veel te los, op de 2013 LC GS is deze ook E-wire maar heb je nog steeds het gevoel aan een gas te draaien. Bij de Triumph kun je gas geven met de nagel van je kleine pink.
Een motor zoals de GS(A) hoeft geen 150pk, het is een koppelrijke vlot te sturen motor en da's zijn sterkste troef. Wil je pk's koop dan een R1 of een S1000RR. Zelfs met een 1150 met 85pk aan boord laat je de racekanonnen achter je in krappe slingers.
Een motor zoals de GS(A) hoeft geen 150pk, het is een koppelrijke vlot te sturen motor en da's zijn sterkste troef. Wil je pk's koop dan een R1 of een S1000RR. Zelfs met een 1150 met 85pk aan boord laat je de racekanonnen achter je in krappe slingers.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Re: Concurrenten van GS(A).
http://www.moto-station.com/article1597 ... VRhwVc6Bek" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja,sorry,'kweet het maar allé voor diegenen die er interesse moesten voor hebben,
Beste groeten,
pol
Ja,sorry,'kweet het maar allé voor diegenen die er interesse moesten voor hebben,
Beste groeten,
pol
Re: Concurrenten van GS(A).
In de ROAD-modus vind ik dat ook nog meevallen, maar de DYNAMIC-modus vind ik dan weer helemaal niet prettig rijden.GSrijder schreef:De Triumph Explorer proef gereden en de gashendel is veel te los, op de 2013 LC GS is deze ook E-wire maar heb je nog steeds het gevoel aan een gas te draaien. Bij de Triumph kun je gas geven met de nagel van je kleine pink.
Veel te weinig gevoel voor mij.
Re: Concurrenten van GS(A).
Ik heb sinds een maand of 5 een Gs (kom van een FZ1 fazer) en moet zeggen dat ik heb moeten "leren" rijden en genieten van de Gs...
Ik was de brute power gewoon van een kanon met 150 pk dat in eerste tot 130 km/u ging en ging nu naar een "slak met wielen". Zo zag ik het toch gans in het begin...
Het is wat veranderd, maar toch, toch mis ik nog altijd dat "power" gevoel!
Ik blijf trouw aan de Gs, maar toevallig passeerde ik gisteren aan Promotor in Lede, nieuwe dealer van Triumph.
Deze morgen mocht ik direct een testrit doen... Heel benieuwd was ik er, een half uurtje na afspraak om een testritje te doen.
Ik mocht een uur rijden, maar zei dat ik na een half uurtje al wel weer zou zijn. NOT! (zei ook de dealer) En idd, een uur en een kwart later kwam ik pas terug.
Wat een verschil met de Gs!
Mooie looks, POWER vooral! In eerste terug tot 110 eens gereden (na wat warm rijden)! Wat een verschil.
Alhoewel ik één van de belangrijkste dingen de windbescherming vind (heb dan ook sinds een paar weken een nieuw schitterend airflow scherm op mijn GS), moet ik zeggen dat ik redelijk uit de wind zat op de Triumph... Het schakelen ging nog wat moeilijk (hij had pas 1150 km) soms, maar dat is bij de Gs ook niet perfect te noemen (niets gaat boven HONDA!)... Het remmen was een aanpassing (GS remt beter). Het zadel zat heel goed (wat vergelijkbaar met de Gs)... en de trillingen (welke trillingen?) waren er gewoon niet.
Zou ik direct willen ruilen?
Neen, laat me nog maar even op de Gs rijden!
Ik was de brute power gewoon van een kanon met 150 pk dat in eerste tot 130 km/u ging en ging nu naar een "slak met wielen". Zo zag ik het toch gans in het begin...
Het is wat veranderd, maar toch, toch mis ik nog altijd dat "power" gevoel!
Ik blijf trouw aan de Gs, maar toevallig passeerde ik gisteren aan Promotor in Lede, nieuwe dealer van Triumph.
Deze morgen mocht ik direct een testrit doen... Heel benieuwd was ik er, een half uurtje na afspraak om een testritje te doen.
Ik mocht een uur rijden, maar zei dat ik na een half uurtje al wel weer zou zijn. NOT! (zei ook de dealer) En idd, een uur en een kwart later kwam ik pas terug.
Wat een verschil met de Gs!
Mooie looks, POWER vooral! In eerste terug tot 110 eens gereden (na wat warm rijden)! Wat een verschil.
Alhoewel ik één van de belangrijkste dingen de windbescherming vind (heb dan ook sinds een paar weken een nieuw schitterend airflow scherm op mijn GS), moet ik zeggen dat ik redelijk uit de wind zat op de Triumph... Het schakelen ging nog wat moeilijk (hij had pas 1150 km) soms, maar dat is bij de Gs ook niet perfect te noemen (niets gaat boven HONDA!)... Het remmen was een aanpassing (GS remt beter). Het zadel zat heel goed (wat vergelijkbaar met de Gs)... en de trillingen (welke trillingen?) waren er gewoon niet.
Zou ik direct willen ruilen?
Neen, laat me nog maar even op de Gs rijden!
-
Man in Black
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Concurrenten van GS(A).
Wimke, waarom zou je in godsnaam 110 in eerste willen rijden ?, 
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: Concurrenten van GS(A).
Tja, waarom? Goeie vraag eigenlijk.
Maar het juiste antwoord staat hierboven
Maar het juiste antwoord staat hierboven
-
Man in Black
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Concurrenten van GS(A).
Als je zoals ik vaker met tweecilinders hebt gereden, dan heb je niet meer zo de nood aan enorm veel toeren 
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.