Voor wie het echt niet heeft voor Garmin : de nieuwe Tomtom
Moderator: GVN
-
GS1995
Voor wie het echt niet heeft voor Garmin : de nieuwe Tomtom
!
Laatst gewijzigd door GS1995 op 06 jan 2014, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
-
patrick k100
Re: Voor wie het echt niet heeft voor Garmin : de nieuwe Tomtom
allesinds mooi trailerken
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Wim LT zal blij zijn 
-
Jo De Paepe
hij kan het in zijn bus van de Lijn placeren om 't Stad te verkennenWim LT zal blij zijn
-
Jan en Greet
Eindelijk is 't grootste verschil ( lees achterstand) tussen Garmin en Tomtom nu weggewerkt... de 48 waypointlimiet
Niks houdt jullie nu nog tegen hé
Niks houdt jullie nu nog tegen hé
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Ik alvast ook, eindelijk die dinosaurus aan de kantHarald schreef:Wim LT zal blij zijn
Te koop bij Waypoint @ 399€. Vraag me wel af of ik mijn honderden garmin routes ingeladen krijg in deze TTR5 
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Natuurlijk krijg je die ingeladen.
Het toestel is maar liefst 51mm dik.
Het toestel is maar liefst 51mm dik.
Ik weet het nog zo niet..Ik meen me te herinneren:Harald schreef:Wim LT zal blij zijn
WimLT schreef:
Pffff ... wette wat: GARMIN IS GREAT; GARMIN IS THE BEST OF THE WORLD; I LOVE GARMIN ! ! !
Toch niet zo interessant want herberekenen kan nog steeds niet uitgezet worden... 
Grtz
Marc
Marc
Tja, en bij Garmin kan je het en 'moet' je het ook afzetten want anders is het een kruk van ne gpsGSMax schreef:Toch niet zo interessant want herberekenen kan nog steeds niet uitgezet worden...
Waarom ze het er dan opzetten...wie weet da...
Trouwens bij TT is het slechts tweemaal op het scherm tikken en hij gaat gewoon verder met de route.
Ik denk zelfs dat het bij de nieuwe gewoon eenmaal het scherm aanraken genoeg is.
Leven is het meervoud van lef...
Ik snap die hele hetze rond dat herberekenen eigenlijk niet. Staat bij mij altijd op automatisch herberekenen en ben nog nooit in de problemen geraakt...GSMax schreef:Toch niet zo interessant want herberekenen kan nog steeds niet uitgezet worden...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
-
GSrijder
- Contacteer:
Dan rij jij waarschijnlijk geen ontvlagde routes want als daar het herbereken aan staat dat neemt hij bij het afwijken van de route direct de kortste weg naar het eindpunt.p@rick schreef:Ik snap die hele hetze rond dat herberekenen eigenlijk niet. Staat bij mij altijd op automatisch herberekenen en ben nog nooit in de problemen geraakt...GSMax schreef:Toch niet zo interessant want herberekenen kan nog steeds niet uitgezet worden...
De Zumo, allee Navigator in de motorhouder geplaatst is herberekenen uit, in de autohouder daarentegen herberekenen aan.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Nee, ik ontvlag niets, ik heb en hou (of zet) altijd een aantal viapuntjes in de routes die ik maak, krijg of download. Dat ie dan af en toe zegt dat ik een viapunt aankom stoort me in z'n geheel niet.GSrijder schreef:Dan rij jij waarschijnlijk geen ontvlagde routes want als daar het herbereken aan staat dat neemt hij bij het afwijken van de route direct de kortste weg naar het eindpunt.p@rick schreef:Ik snap die hele hetze rond dat herberekenen eigenlijk niet. Staat bij mij altijd op automatisch herberekenen en ben nog nooit in de problemen geraakt...GSMax schreef:Toch niet zo interessant want herberekenen kan nog steeds niet uitgezet worden...
De Zumo, allee Navigator in de motorhouder geplaatst is herberekenen uit, in de autohouder daarentegen herberekenen aan.
Greetz,
P@trick
P@trick
-
adventure1200
Bij mijn zumo 350 LM , staat zoals GSrijder het zegt ook herberekenen altijd uit op de motor met gemaakte routes anders word je naar de kortste weg gestuurd en kan je herbeginnen . Ik ontvlag ook nooit iets en verder geen probleem ermee . Vind dit een heel gebruiksvriendelijk toestel eens je het gewoon bent !
Waarom geen knop "skip" waypoint, of een in te stellen waypoint passage afstand, waarna de track naar het volgende WP verschijnt.
...zoals bij tomtom...lekkerweg schreef:Waarom geen knop "skip" waypoint, of een in te stellen waypoint passage afstand, waarna de track naar het volgende WP verschijnt.
Leven is het meervoud van lef...
-
Dirk Pauwels
De nieuwe TomTom zou misschien ook wel es de laatste kunnen zijn:
Van Data news:
De Nederlandse fabrikant van navigatiesystemen TomTom overweegt zijn consumentenapparaten, waaronder de bekende gps-systemen, van de hand te doen. Door de populariteit van smartphones, en de bijbehorende navigatie-apps, is er immers steeds minder behoefte aan de navigatietoestellen van TomTom – de vraag ernaar daalt ieder jaar met 10 à 15 procent.
“We moeten onze knopen tellen. De consumententak draagt weliswaar bij aan het merk TomTom, maar vertroebelt de werkelijke waarde én de groeimogelijkheden van het bedrijf”, licht TomTom-topman Harold Goddijn toe in NRC Handelsblad. “Het is lastig te voorspellen wat de consumentenmarkt op lange termijn gaat doen. Dat maakt het ook voor investeerders moeilijk”, aldus nog Goddijn.
Van Data news:
De Nederlandse fabrikant van navigatiesystemen TomTom overweegt zijn consumentenapparaten, waaronder de bekende gps-systemen, van de hand te doen. Door de populariteit van smartphones, en de bijbehorende navigatie-apps, is er immers steeds minder behoefte aan de navigatietoestellen van TomTom – de vraag ernaar daalt ieder jaar met 10 à 15 procent.
“We moeten onze knopen tellen. De consumententak draagt weliswaar bij aan het merk TomTom, maar vertroebelt de werkelijke waarde én de groeimogelijkheden van het bedrijf”, licht TomTom-topman Harold Goddijn toe in NRC Handelsblad. “Het is lastig te voorspellen wat de consumentenmarkt op lange termijn gaat doen. Dat maakt het ook voor investeerders moeilijk”, aldus nog Goddijn.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Yesssss, weeral zo'n eindeloze discussie minderDirk Pauwels schreef:De nieuwe TomTom zou misschien ook wel es de laatste kunnen zijn:
Greetz,
P@trick
P@trick
-
Man in Black
Als je een route rijdt kan het zijn als je laat herberekenen dat er andere wegen genomen worden tussen twee punten (waypoints of begin- en eindpunt), en dat je dus niet dezelfde route rijdt zoals voorzien was. Dit hangt ook sterk af van hoe goed of doordacht de route gemaakt is.p@rick schreef:Ik snap die hele hetze rond dat herberekenen eigenlijk niet. Staat bij mij altijd op automatisch herberekenen en ben nog nooit in de problemen geraakt...GSMax schreef:Toch niet zo interessant want herberekenen kan nog steeds niet uitgezet worden...
Als je echter een route zou gebruiken van jaren terug, dan zou je eerst moeten laten herberekenen op je nieuwere kaart om geen rare situaties tegen te komen, bv gewijzigde eenrichtings-straten of gewijzigde verkeerssituaties.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Edje, bedankt voor de duidelijke omschrijving van het probleem, maar voor alle duidelijkheid : als ik eerder schreef "ik snap die hele hetze niet...", bedoel ik daarmee niét dat ik het probleem van herbereken niet zou begrijpen... Integendeel. Ik vind alleen... de oplossing is zo eenvoudig dat ik niet snap dat er nog steeds zoveel problemen rond bestaan, terwijl er toch al zoveel over geschreven is.edjemx schreef:Als je een route rijdt kan het zijn als je laat herberekenen dat er andere wegen genomen worden tussen twee punten (waypoints of begin- en eindpunt), en dat je dus niet dezelfde route rijdt zoals voorzien was. Dit hangt ook sterk af van hoe goed of doordacht de route gemaakt is.
Ik rij voornamelijk zelf voorbereide routes, die - al zeg ik het zelf - altijd vrij behoorlijk opgemaakt zijn. In al mijn routes staan al jaren altijd nét voldoende doch zeker niet overdreven veel viapuntjes op strategische plaatsen tussen de waypoints, zodat - behoudens onvoorziene omstandigheden ter plaatse - de route altijd gereden kan worden zoals ik ze in gedachte had.
Greetz,
P@trick
P@trick
-
Man in Black
P@trick, je bent goed bezig
zoals ik al zei, veel hangt af van hoe goed of doordacht de route gemaakt is.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
En hoe weet gij dat em goed bezig is? Al eens een route van Patrick gereden? Allez Patrick stuur mij eens een door u gemaakte route ergens in de Ardennen. Ik zal ze rijden, hopen dat ik "onvoorziene omstandigheden tegen kom" en zeggen of ze goed gemaakt isedjemx schreef:P@trick, je bent goed bezig![]()
Grtz
Marc
Marc
-
Man in Black
Limburgers zijn altijd goed bezig 
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Respect, das waar, maar Patrick is van t Waasland. Bij mijn weten hoort dat niet tot Limburg 
Grtz
Marc
Marc