Concurrenten van GS(A).

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

luc gs

Concurrenten van GS(A).

Bericht door luc gs »

Vandaag enkele testverslagen en foto's gelezen en bekeken van motoren die als concurrenten moeten doorgaan van GS.
Moet wel eerlijk toegeven, als trouwe BMW-rijder,dat er enkele serieuze binken bijzitten:Honda VFR 1200X crosstourer,Triumph Tiger Explorer,...volgend jaar Explorer XC (wat een beest !!!).
Toch denk ik dat ze niet kunnen concurreren met de GSA,alleen al door het ontbreken van de grote tank,wat wel een bijzonder groot voordeel geeft,vooral voor de mens die zijn ross dagdagelijks gebruikt voor woon-werk.
Daarom ben ik werkelijk benieuwd naar de nieuwe GS(A) en wacht de eerste indrukken af,nadat sommigen onder ons het Intermot-salon bezocht hebben.
gianni

Re: Concurrenten van GS(A).

Bericht door gianni »

naar bmw gewoonte zal de adventure iets voor volgens jaar zijn ....

alternatieven concurrentie

italiaans niet vergeten
guzzi stelvio
morini granpasso die erg scherp geprijsd staat (maar ook vrij basic is ...)
Danny

Bericht door Danny »

Concurrentie is dat misschien voor mensen die voor minder centen iets willen hebben dat er op lijkt maar meer ook nie...

De GS en/of A is in zijn klasse nog steeds toppie, de rest doet zijn best maar 't zijn toch vaak technisch en vooral visueel flauwe afgietsels. :wink:
Harald

Bericht door Harald »

Collega had een 1200Adventure.
Heeft nu zo'n Honda en is er niet tevreden over.
Daarmee bedoel ik, hij kon me meteen enkel punten opsommen waar de GS stukken beter in was.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Relax

Bericht door Relax »

Och, ben er ook van overtuigd dat men punten kan opsommen waar de Honda stukken beter is. Hangt maar af waar je voorkeur naar neigt, in de meeste gevallen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

De nieuwe KTM 1190 adventure R kan mij in elk geval meer bekoren.
  • -Hoogpoter op race WP veren
  • -21" voorwiel, 18" achterwiel
  • -150 pk/125Nm
  • -235 kg rijklaar volgetankt
Sexy as hell en met alle toeters en bellen die op een moderne fiets gemonteerd zitten.
Naar aloude KTM gewoonte wordt dit zeker een adrenaline booster.
Dit is de eerste keer dat ik een serieuze kandidaat concurrent zie... BMW weze gewaarschuwd...

Afbeelding
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Is het zitcomfort ni beter op de GS? Ook voor duo?
Of is dat niet belangrijk?.. :wink:
Voor mij is wél!
I like my bike!!
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Den Dirk schreef:Is het zitcomfort ni beter op de GS? Ook voor duo?
Of is dat niet belangrijk?.. :wink:
Voor mij is wél!
1. Dat weet ik niet, ik heb er nog niet opgezeten. Op mijne 990 heb ik alvast geen klagen.
2. Daar hebben ze bij BMW toch een RT voor gemaakt :wink:
Afbeelding
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Op de vraag welke concurrenten van de GSA er bestaan kan je enkel maar beantwoorden als er bij staat voor welk doelpubliek (lees: doelterrein).

Als je gewoon de stoerste motor wilt om op de baan te rijden (en soms een gravelweggetje), dan is de GSA de te kloppen machine.
Alternatieven van de andere merken spelen enkel in deze klasse mee (Ducati, Moto Guzzi,...).

Als je ook maar een beetje echt off-road zou gaan is die dikke 33-liter tank te zwaar en te log.
Daar is de gewone GS volgens mij beter in en komt de KTM 990/1190 heel nadrukkelijk om de hoek kijken.
Hoe zwaarder het terrein, hoe meer oranje de keuze.
Al denk ik de de Yamaha ook nog een redelijke speler blijft.

En als we dan toch aan het verder redeneren zijn, de 800GS lijkt me dan weer beter dan de 1200 op het onverharde.
En vervolgens komt ook Thriumph meespelen ...

Een mooi voorbeeld van een eenvoudige vraag waarbij geen eenvoudig antwoord mogelijk is.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

@Phaedrus: je hebt gelijk. Maar in mijn geval is dit de motor die destijds mijn GS Adventure had moeten worden.
Ik had toen ook een groter voorwiel, öhlins, etc... om off road eigenschappen van de GS te verbeteren en bovendien vond ik hem voor de weg toen verre van een compromis. Alleen voor mijn portemonnee, met al die modificaties :cry:
Afbeelding
GSMax

Bericht door GSMax »

Ik haat kettingen :twisted:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
erictdm

Bericht door erictdm »

Danny schreef:Concurrentie is dat misschien voor mensen die voor minder centen iets willen hebben dat er op lijkt maar meer ook nie...

De GS en/of A is in zijn klasse nog steeds toppie, de rest doet zijn best maar 't zijn toch vaak technisch en vooral visueel flauwe afgietsels. :wink:

vind ik leuk :cheers:
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
erictdm

Bericht door erictdm »

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 0133_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

sjiek!
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
Johan V

Bericht door Johan V »

Ze hebbben zelfs de naam gepikt (Adventure) om toch maar een beetje de BMW te evenaren :lol: :lol:
demito schreef:De nieuwe KTM 1190 adventure R kan mij in elk geval meer bekoren.
  • -Hoogpoter op race WP veren
  • -21" voorwiel, 18" achterwiel
  • -150 pk/125Nm
  • -235 kg rijklaar volgetankt
Sexy as hell en met alle toeters en bellen die op een moderne fiets gemonteerd zitten.
Naar aloude KTM gewoonte wordt dit zeker een adrenaline booster.
Dit is de eerste keer dat ik een serieuze kandidaat concurrent zie... BMW weze gewaarschuwd...

Afbeelding
K1600 GT
gilles volke

Bericht door gilles volke »

Concurrenten van de GSA zijn er niet! Heb voor ik de bmw gsa had KTM gereden niet te kloppen in het zware terrein maar niet het voorbeeld van betrouwbaarheid.
Voordat long way round uitkwam was ik geil op een KTM Adv(950s),zijn jullie gs rijders vergeten dat ze long way round niet ondersteund hebben :spiderman: :spiderman:
Vanaf die tijd is er voor mij maar 1 adventure motor: DE BMW GS ADVENTURE 8-)

maar zo als altijd geldt: opinions is like assholes,everybody has one :oops:

Rij wat je wil en be happy :-P

groeten de hollander :salut: :thumright:
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

gilles volke schreef:Concurrenten van de GSA zijn er niet! Heb voor ik de bmw gsa had KTM gereden niet te kloppen in het zware terrein maar niet het voorbeeld van betrouwbaarheid.
Voordat long way round uitkwam was ik geil op een KTM Adv(950s),zijn jullie gs rijders vergeten dat ze long way round niet ondersteund hebben :spiderman: :spiderman:

Wat bedoel je met "THE long way"niet ondersteund?
Volgens mij reden er minstens 2 volgwagens mee... :wink:
I like my bike!!
antonio

Bericht door antonio »

Wat of wie zijn concurrenten van een GS(A),ofwel kies je voor de betrouwbaarheid die reeds bewezen is door de jaren heen en zeurt ge niet over die replica's die pas op de markt springen met 'die gelijken op' en de lagere prijzen tenslotte ben je BMW rijder of niet.Kwaliteit betaal je nu eenmaal.
Vergeet de Peter's Biker Bar niet de eerste donderdag van de maand.
Danny

Bericht door Danny »

't Is hier natuurlijk een BMW forum en ik ben ook wel wat blauw/wit wat nog niet wil zeggen zwart wit :mrgreen:

KTM, Honda,Yamaha -enz- die bouwen natuurlijk allemaal leuke dingen en de ene is beter dan de andere of laat ons zeggen geschikter voor een bepaald publiek dan de andere, iedereen heeft een ander doel voor 't gebruik van zijn motor. Allemaal polyvalent maar met uitschieters zowel op als naast de weg. uiteindelijk worden ze allemaal gekocht met slechts één doel, genieten!! :mrgreen:
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Den Dirk schreef:
gilles volke schreef:Concurrenten van de GSA zijn er niet! Heb voor ik de bmw gsa had KTM gereden niet te kloppen in het zware terrein maar niet het voorbeeld van betrouwbaarheid.

Wat bedoel je met "THE long way"niet ondersteund?
Volgens mij reden er minstens 2 volgwagens mee... :wink:
Yep,
Dirk,
Voor de "The Long Way...." was door de rijders eerst de keuze gemaakt voor dit avontuur te doen met KTM's maar die hebben zich in laatste instantie teruggetrokken (te veel risico voor een slecht imago, als er te veel defecten zouden voorvallen?!?) en zo zijn ze bij BMW terecht gekomen.
Vandaar dat KTM dit project niet heeft ondersteund, het heeft dus niets te maken gehad met die volgwagens :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
bagheera

Bericht door bagheera »

de triumph explorer is ander toch ook een fiets waar je moeilijk om heen kunt.
Zelfs in de magazines wordt geschreven dat de kloof met Bmw vervaarlijk klein wordt.
De rijeigenschappen van de explorer zijn volgens velen toch ; hoe zal ik dat hier delicaat zeggen. het overwegen waard.
Qwa comfort en dergelijke heeft BMW nu nog een stapje voor maar ik zou toch niet te hard roepen want mijns inziens zal de GS de hete adem in de nek toch ook wel voelen
Den Woesten

Bericht door Den Woesten »

Bij Triumph heb ik eerder de vraag blijft dit wel bestaan, heb vriend met Tiger en al eens gewisseld maar liever GS voor mij , natuurlijk de Explorer is nog wat anders en zeker nu met de cardan.
De drie cylinder is wel geheel wat anders dan de boxer ,nog wat gevaarlijker voor een woesten.

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
bagheera

Bericht door bagheera »

die drie cilinder is ook vooral fijn om mee te rijden , je moet er amper mee schakelen op slinger wegjes , de ride by wire is even aanpassen maar gaat vermoeidheid van de pols goed tegen.
Het is echt een geduchte concurent volgens mij
GSA1200 DRIVER

Bericht door GSA1200 DRIVER »

Hallo,

Ik heb op het voorbije salon op alle standen de hoogpoters eens gaan bekijken en eens gaan opzitten, en eerlijk ik vind dat alle HOOGPOTERS zo LAAG zijn buiten de KTM 1190 R adventure heeft ook 89 cm zadelhoogte en dan kan ik nog met de voeten plat op de grond. Daarom alleen vind ik de GSA een echte hoogpoter.
A day without motorcycling, is a lost day
Lid BMW MC VL
bagheera

Bericht door bagheera »

grappig woord hoogpoter , nog zo een woord om ne motor te beschrijven is nen buikligger :)
die laatste begreep ik vroeger een beetje verkeerd , ik dacht dat dat motoren waar waar je meteen mee op je buik lag :grin: maar bon OFF TOPIC sorry
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

bagheera schreef:grappig woord hoogpoter , nog zo een woord om ne motor te beschrijven is nen buikligger :)
die laatste begreep ik vroeger een beetje verkeerd , ik dacht dat dat motoren waar waar je meteen mee op je buik lag :grin: maar bon OFF TOPIC sorry
Mijn GSA is hoogpoter maar als ik ferm vooraan ga zitten ook beetje buikligger... damn ik moet op dieet :silent:
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Plaats reactie