Met de autoslaaptrein naar zuid Frankrijk.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bafana

Met de autoslaaptrein naar zuid Frankrijk.

Bericht door Bafana »

Hallo

Heeft iemand ervaring met dit? Natuurlijk met de moto! :grin:

Mvg

Rudi :bom:
Johan&Ils

Re: Met de autoslaaptrein naar zuid Frankrijk.

Bericht door Johan&Ils »

vrienden van mij hebben dit in het verleden gedaan, met goede ervaringen. Volgens mij kan het echter alleen met vertrek vanuit Duitsland.
grtjs
Supermario

Bericht door Supermario »

Heb indertijd eens vanuit Denderleeuw (toen het nog kon) tot in Narbonne gespoord. Vond dit zeer duur zeker op weekends.
Was slaaptrein met cabines voor 6 personen zoals op de Zeebrugge - Hull boot.
We waren zo een 15 uur onderweg...

Nu enkel nog vanuit Duitsland en Nederland dacht ik, dus nog een paar uurtjes langer sporen.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Hans

Bericht door Hans »

Bafana schreef:Hallo

Heeft iemand ervaring met dit? Natuurlijk met de moto! :grin:

Mvg

Rudi :bom:
Klik HIER eens.
Daar vind je enkele ervaringen opgesomd.

mvg
Hans
Afbeelding
louis2m
Contacteer:

Bericht door louis2m »

Ik heb het nu zo 10 keer gedaan, eerst was ik enthousiast maar zo langzamerhand begint de ergernis de overhand te krijgen! Het lange wachten in je motorpak, ook in Hamburg, Dusseldorf, Munchen, Narbonne of Avignon, voordat je de trein op mag met je motor, is echt belachelijk. Dan de matige slaapplaatsen en het steeds vaker ontbreken van een restauratie rijtuig (wel aangegeven dat het er was) deed het plezier zo langzamerhand verdampen.... Bij aankomst bv in Alexandrie slaat de stommiteit van de Italiaanse mederwerkers/sters helemaal door en duurt het nog veel langer! !
Ook staan de treinen onderweg vaker stil en stappen rovers op de trein die de auto's leeg struinen, bij de volgende stop gaan ze er weer af! De paden van de wagons liggen af en toe vol met resten autoglas....
Nee, ik rij voortaan relaxed naar de Alpen of Pyrineen.
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

louis2m schreef:Ik heb het nu zo 10 keer gedaan, eerst was ik enthousiast maar zo langzamerhand begint de ergernis de overhand te krijgen! Het lange wachten in je motorpak, ook in Hamburg, Dusseldorf, Munchen, Narbonne of Avignon, voordat je de trein op mag met je motor, is echt belachelijk. Dan de matige slaapplaatsen en het steeds vaker ontbreken van een restauratie rijtuig (wel aangegeven dat het er was) deed het plezier zo langzamerhand verdampen.... Bij aankomst bv in Alexandrie slaat de stommiteit van de Italiaanse mederwerkers/sters helemaal door en duurt het nog veel langer! !
Ook staan de treinen onderweg vaker stil en stappen rovers op de trein die de auto's leeg struinen, bij de volgende stop gaan ze er weer af! De paden van de wagons liggen af en toe vol met resten autoglas....
Nee, ik rij voortaan relaxed naar de Alpen of Pyrineen.
Het is inderdaad niet meer wat het geweest is. Gebruik de Autozug nu al een jaar of 15 en zie de kwaliteit stelselmatig achteruit gaan, terwijl de prijs stijgt. Ook is het aantal bestemmingen steeds minder. Probleem is dat ze zowat het enige handige alternatief vormen voor het vermijden van 1000 km saaie autostrade. De treinen blijven dus goed vol zitten.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

GVN schreef:
Het is inderdaad niet meer wat het geweest is. Gebruik de Autozug nu al een jaar of 15 en zie de kwaliteit stelselmatig achteruit gaan, terwijl de prijs stijgt. Ook is het aantal bestemmingen steeds minder. Probleem is dat ze zowat het enige handige alternatief vormen voor het vermijden van 1000 km saaie autostrade. De treinen blijven dus goed vol zitten.
Er is nochtans wel een alternatief. Vertrek 2 of 3 dagen eerder en rij langs de kleine wegen met een overnachting in een pittoresk hotelletje. Komt waarschijnlijk zelfs goedkoper uit dan die verdomde trein.
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Er is nochtans wel een alternatief. Vertrek 2 of 3 dagen eerder en rij langs de kleine wegen met een overnachting in een pittoresk hotelletje
Doe ik ook, daarvoor rijden/reizen we toch met de moto.
Maar is mss. een beetje kort door den bocht, omdat ik veronderstel dat niet iedereen die tijd heeft of verplichtingen/compromissen moet sluiten met andere medereizigers/familieleden ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

janneman schreef:
Er is nochtans wel een alternatief. Vertrek 2 of 3 dagen eerder en rij langs de kleine wegen met een overnachting in een pittoresk hotelletje
Doe ik ook, daarvoor rijden/reizen we toch met de moto.
Maar is mss. een beetje kort door den bocht, omdat ik veronderstel dat niet iedereen die tijd heeft of verplichtingen/compromissen moet sluiten met andere medereizigers/familieleden ...

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je je vakantie beleeft. Als je als een gek naar het zuiden wil rijden om daar zo veel mogelijk dagen op het strand te liggen wil je er inderdaad snel zijn. Maar ik denk dat niemand van mensen die met de motor op reis gaan zo denken. Als ik minder tijd heb rij ik dan liever want minder ver in afstand om toch op mijn gemak te kunnen rijden. Bij mij begint mijn reis als ik van mijn oprit rij. Zelfs met de auto is dat zo. Ik ga binnenkort met de kids naar Barcelona met de auto. Wel, ik rij dat in 2 dagen en doe dat op mijn gemak. Veel ontspannender en veiliger dan 12 uur aan een stuk achter het stuur te zitten.
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Flat Twin Power schreef:
GVN schreef:
Er is nochtans wel een alternatief. Vertrek 2 of 3 dagen eerder en rij langs de kleine wegen met een overnachting in een pittoresk hotelletje. Komt waarschijnlijk zelfs goedkoper uit dan die verdomde trein.
Als ik nu 20 dagen meer verlof had... :-(
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Als je 1 week verlof hebt om naar bv Italie te gaan, dan is 4 dagen heen en terug natuurlijk veel.
Maar het motorrijden begint inderdaad al vanaf je oprit (of is het dan afrit... :roll: )
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie