Ze hebben helaas een voorbeeld gevonden in Vlaanderen: de Affligemdreef in Aalst. Ook in Limburg in de buurt van Opglabbeek heb ik al een dergelijke weginrichting gezien. Zot zotter zotst...
Verbaasd mij niets eigenlijk....Alles wat tegenwoordig opnieuw wordt aangelegd worden zogenaamde (zelfverklaarde?) verkeersdeskundigen bij betrokken, die er vervolgens in slagen om met de nieuwe infrastructuur voor gigantische files te zorgen....Een drukke 4 vaksbaan (2 vakken in elke richting) wordt ineens een enkelvaksbaan, met betonnen blokken tussen rijvak en fietspad etc..... Komt de verkeersveiligheid natuurlijk geweldig ten goede...... , en tevens goe voor de carosserie bedrijven en garages....Op dat vlak kan men in Belgie een voorbeeld nemen aan het buitenland.
Maar ja, bij een heraanleg moet de aannemer er iets aan verdienen, de verkeersdeskundige, de schepen van openbare werken houdt zijn handje open, de burgemeester krijgt zijn deel onder tafel etc....en hoe de weg wordt aangelegd speelt uiteindelijk geen rol meer....
Trouwens de nieuwste stijl is om eerst alles opnieuw aan te leggen en vervolgens na 6 maanden alles weer open te breken om de riolering te vervangen, waarna de weg er nog slechter bij ligt dan daarvoor....
Nee verbaasd mij niets eigenlijk...dit is Belgie remember.....
ik vind dit wel goed voor de veiligheid van de kinderen van al die mensen die langs deze weg wonen.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.