koopje of niet
Moderator: GVN
koopje of niet
beste,
Net nieuw op deze site , en direkt met een hamvraag van een leek:
Een kennis verkoopt zijn R850RT , bwjr 2002 , 13000km,verschilende opties,abs, koffers , cilinderbeschermers,verw handv.. , zelfs radio(waarvoor dien dat?)
Ik zoek al een tijdje om een boxer te kopen ,maar okkasie vertrouw ik niet zo erg maar dit lijkt me wel een aanbod.
Mijn prijs ligt meer tussen de 8500 en 9000 euro , maar onze vriend gaat niet lager dan 9500 ,
wat is jullie opinie , kan ik ervoor gaan of is hij wat te duur.
ik moet snel beslissen , dus graag een steuntje ,
thanks
Hugo

Net nieuw op deze site , en direkt met een hamvraag van een leek:
Een kennis verkoopt zijn R850RT , bwjr 2002 , 13000km,verschilende opties,abs, koffers , cilinderbeschermers,verw handv.. , zelfs radio(waarvoor dien dat?)
Ik zoek al een tijdje om een boxer te kopen ,maar okkasie vertrouw ik niet zo erg maar dit lijkt me wel een aanbod.
Mijn prijs ligt meer tussen de 8500 en 9000 euro , maar onze vriend gaat niet lager dan 9500 ,
wat is jullie opinie , kan ik ervoor gaan of is hij wat te duur.
ik moet snel beslissen , dus graag een steuntje ,
thanks
Hugo
hij kan dan wel perfect in orde zijn en vele opties hebben, maar toch zou ik er zeker zoveel niet aan geven. is toch wel een hoge prijs vind ik. maar jij moet natuurlijk voor jezelf uitmaken wat ie jou waard is. kijk eens naar de prijs van andere motoren van dit type of vraag raad aan een bmw dealer. maar hap niet te rap toe.

Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC

- 
				Francis
 - Contacteer:

Mss een ideeBe432081 (?), welkom trouwens, misschien kan ie naar 9000 zakken alshij zijn radio houd  
  Jou intresseert em blijkbaar toch nie ?
Of zienik et verkeerd ???
CY,
Francis

Of zienik et verkeerd ???
CY,
Francis
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
- 
				Flat Twin Power

- 
				Consigliori Wim
 - Contacteer:

Nog zo zeker niet van dat het veel te veel is, het verschil in aankoopprijs tussen bijv. een R850R en een R1150R is tenslotte maar 500€ ... De motoren zijn gelijkwaardig, alleen de boring verschilt. Ik heb eens met een R850RT gereden als vervangmotor, en vond dat toch een leuke machine om mee te rijden. Ga eens langs bij een dealer, en kijk wat zij vragen voor een dergelijke tweedehandse. Tssdoor, dat blok is zooooooo goed dat het met moeite ingereden is, een boxer komt pas los tss 15000-20000 km  

- 
				Nolle

ben eens gaan neuzen : 
Prijs: 13.950,00 EUR*
* Standaarduitvoering, vrijblijvende adviesprijs af fabriek zonder afleveringskosten, incl. 21% BTW.
dus vind ik die 9500 € niet zo overdreven. ( is mijn persoonlijke mening hé )....als de radio je niet écht interesseert kun je er 500 € afdoen en de radio laten.
wel heb je natuurlijk géén waarborg !
vr gr,

Prijs: 13.950,00 EUR*
* Standaarduitvoering, vrijblijvende adviesprijs af fabriek zonder afleveringskosten, incl. 21% BTW.
dus vind ik die 9500 € niet zo overdreven. ( is mijn persoonlijke mening hé )....als de radio je niet écht interesseert kun je er 500 € afdoen en de radio laten.
wel heb je natuurlijk géén waarborg !
vr gr,
Als je het mij vraagt, ligt de prijs wel ergens tussen de 9000 en de 9500 euro. Ok, het is "maar een 850 cc, en wat dan nog? Die lopen naar het schijnt even lekker als de 1150 versies met dan wel een olieloos verbruik. Soms zal je wel eens aan koppel of kracht moeten inbinden daar waar de 1150 verder blijft "sleuren"...ok. Het blijft een "moderne" RT die bijna even sterk blijkt te zijn als zijn grotere broer. Ik dit geval hier zijn de opgegeven kmrs zelfs de inrijperiode niet voorbij. Het model blijkt wel niet meer recent te zijn na de lancering van de nieuwe R1200RT, dat geldt evenzeer voor de 1150RT-versie. Zoals Nolle de nieuwprijs wist te vermelden, lijkt me de vraagprijs op een correct niveau.
Als jullie beiden nu eens wat water in de wijn doen, gaat ieder van jullie tevreden naar huis. De één met de boxer, de ander met de centen.
Aan jullie de keuze.
Groeten.

Als jullie beiden nu eens wat water in de wijn doen, gaat ieder van jullie tevreden naar huis. De één met de boxer, de ander met de centen.
Aan jullie de keuze.
Groeten.
Tja er zijn dan ook heel wat boxer bezitters die veel te kwistig met de oliebus omspringen en al dat gedoe over de motor op zijpikkel zetten, ondersteboven houden, er ne salto mee maken voor je het oliepeil meet komt het verbruik niet echt ten goede... mechanisch zijn ze gelijk dus inlopen moeten ze allebei... nu ik heb altijd gezegd kleef op een 850 een sticker van een 1100 en den helft weet het na twee jaar nog niet...
Wat die prijs betreft 't is teveel, de modellen staan met de opkomende 1200 nu weeral een stap verder en er moet van deze moto zeker wat vanaf. geen 1000€ maar eerlijk is eerlijk 9000 max zou een mooie prijs zijn... je vriend moet maar wat inbinden want dingen snel willen verkopen is meestal inbinden...
 probeer wat overeen te komen he

Wat die prijs betreft 't is teveel, de modellen staan met de opkomende 1200 nu weeral een stap verder en er moet van deze moto zeker wat vanaf. geen 1000€ maar eerlijk is eerlijk 9000 max zou een mooie prijs zijn... je vriend moet maar wat inbinden want dingen snel willen verkopen is meestal inbinden...
De radio is een aangenaam extraatje. 
Snapte vroeger ook niet waarom de Goldwingmannen rondreden met een jukebox

Sinds ik zelf rondrij met een radio wil echt niks anders meer. Het maakt motorrijden veel aangenamer op de saaie stukken.. om maar te zwijgen van de verkeersinfo als je door de files moet...
Daarom: als het erop zit, waarom dan niet? Kwalitatief vind ik hem voorlopig absoluut in orde.

Snapte vroeger ook niet waarom de Goldwingmannen rondreden met een jukebox
Sinds ik zelf rondrij met een radio wil echt niks anders meer. Het maakt motorrijden veel aangenamer op de saaie stukken.. om maar te zwijgen van de verkeersinfo als je door de files moet...
Daarom: als het erop zit, waarom dan niet? Kwalitatief vind ik hem voorlopig absoluut in orde.
Ik wil zekers hier nu niet terug beginnen over olieverbruik, maar mijn eigen ervaring na drieendertigjaar boxer (van 2pk tot Porsche) ervaring leert mij dat er geen boxermotor bestaat die geen olie verbruikt.
Misschien moet ik 1.5 liter op 18.000km dan ook als geen olieverbruik beschouwen.
We lezen hier op het forum zoveel, hé.

Aan de kandidaat-koper, men koopt ofwel met het verstand ofwel met het hart, aan u de keuze.

Misschien moet ik 1.5 liter op 18.000km dan ook als geen olieverbruik beschouwen.
We lezen hier op het forum zoveel, hé.
Aan de kandidaat-koper, men koopt ofwel met het verstand ofwel met het hart, aan u de keuze.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.

R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
ik heb geen radio nodig om door de files te komen zenne, daarom juistXavier schreef:De radio is een aangenaam extraatje.
Snapte vroeger ook niet waarom de Goldwingmannen rondreden met een jukebox![]()
Sinds ik zelf rondrij met een radio wil echt niks anders meer. Het maakt motorrijden veel aangenamer op de saaie stukken.. om maar te zwijgen van de verkeersinfo als je door de files moet...Daarom: als het erop zit, waarom dan niet? Kwalitatief vind ik hem voorlopig absoluut in orde.
bol ik met de moto