Garmin route naar Tomtom

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kurt1973

Garmin route naar Tomtom

Bericht door kurt1973 »

Hallo,

Ongetwijfeld al gevraagd, maar spijtig genoeg heb ik momenteel de tijd niet om het uit te zoeken. IK heb een route in Garmin, 2011.1, en ik zou deze willen omzetten zodat ze in tomtom geladen kan worden, ik weet dat er Tyre en Itn converter bestaat, maar zoals gezegd, momenteel heb ik geen tijd. Is er iemand met verstand van zaken die voor mij de route zou willen omzetten, in de toekomst ga ik het dan zelf wel uitzoeken, maar deze is nogal dringend? :oops:

Bedankt

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Wiedewa

Re: Garmin route naar Tomtom

Bericht door Wiedewa »

Helaas heb ik middagdienst, anders kwam ik wel even af met de laptop.

mvg Nico
MG Breva 850
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ah, voor de geïnteresseerden, ik kan uiteraard de route wel mailen, dat is geen probleem.

Kurt
To moto dus

F800r
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Vanaf morgen best aan WimLT vragen, dan is die uitgerust van een weekje verlof: toch raar dat mensen die niet werken ook naar verlof snakken :mrgreen:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ah, ok, bedankt, ik neem aan dat die het forum redelijk op de voet volgt :-)

Kurt
To moto dus

F800r
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Alsem thuis is toch :-P

Kurt, stuur ze maar eens door via meel :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Hij is thuis blijkbaar, sorry voor het late antwoord, zat zelf op de moto vanmiddag, meer bepaald de muur van Geraardsbergen (nen hoop fietsers zien afstappen, toch respect 8-) ) Bedankt voor de moeite die je er in wilt steken, laat je weten welk programma je daarvoor gebruikt? (tyre veronderstel ik?)

Kurt
To moto dus

F800r
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

kurt1973 schreef:laat je weten welk programma je daarvoor gebruikt? (tyre veronderstel ik?)
Klopt :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Binnenkort ga ik eens proberen om er kop of staart aan te krijgen, wat nu dus niet gelukt is op de korte tijd die ik had :-)

Kurt
To moto dus

F800r
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik ga dat morgen eens doen zie en bij gelegenheid ga ik jou even wegwijs maken. Het is heus niet zo moeilijk meer :wink:

BTW als ik het goed begrijp zijn er twee ritten te converteren: Grote en Kleine Eifelrit, want je hebt er in totaal wel acht doorgestuurd, maar gewoon in verschillende kaartversies :-?

kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Klopt, ik heb ze inderdaad in verschillende kaartversies gekregen, maar tzijn twee ritten. De kleine is voldoende wat mij betreft :-)

Kurt
To moto dus

F800r
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Voila, ze zit in uw brievenbus :wink:

Converteren is dus zoals gezegd poepsimpel geworden:
- download Tyre op je pc
- open de route met Mapsource en sla deze op als een .gpx file (onderaan de lijst met formaatopties)
- deze .gpx "openen met" Tyre
- daarnaast ook een venster openen met de oorspronkelijke Garminefile om te kijken of de routes gelijk lopen
- indien nodig de route in Tyre gelijktrekken door viapunten op te pakken en te verplaatsen of er bij te zetten door ergens de route vast te pakken
- als dat gedaan is maximaal inzoomen en alle routepunten netjes in het midden van de weg leggen door het viapunt op te pakken en neer te zetten
- de route zou nu correct moeten lopen en even lang zijn
- route opslaan als "TomTom routebestanden" en klaar is Kees of Kurt of ..... :cyclopsani:

kurt1973

Bericht door kurt1973 »

In dit geval is de Kurt dus klaar, merci :clown:

Kurt
To moto dus

F800r
Plaats reactie