Paasweekend Sauerland
Moderator: GVN
					Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
	Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Paasweekend Sauerland
Met het paasweekend trek ik een lang weekend naar Winterberg, met het arrangement dat in de vorige M&T te vinden was. Heb in eigen land al wel wat toerritten gereden, maar dit is de eerste meerdaagse moto uitstap naar Duitsland.
Zijn er mensen die een leuke GPS-route hebben daar naartoe, of daar in de buurt?
Zijn er plekken daar in de buurt of op weg naar ginds die je absoluut moet gezien hebben?
Thx

Zijn er mensen die een leuke GPS-route hebben daar naartoe, of daar in de buurt?
Zijn er plekken daar in de buurt of op weg naar ginds die je absoluut moet gezien hebben?
Thx
- 
				pvde
- Contacteer:
Re: Paasweekend Sauerland
Yep,
Voor aan of terugrij route zeker te combineren met Biggesee (Olpe), Hennesee (Meschede), Diemelsee (Heringhausen).
In de omgeving zeker de moeite is Ederstausee (Herzhausen) en Willingen (Upland) daar met de kabellift naar boven voor uitkijktoren (Hochheideturm).
Houdoe

Voor aan of terugrij route zeker te combineren met Biggesee (Olpe), Hennesee (Meschede), Diemelsee (Heringhausen).
In de omgeving zeker de moeite is Ederstausee (Herzhausen) en Willingen (Upland) daar met de kabellift naar boven voor uitkijktoren (Hochheideturm).
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
 BMW F800GS
 BMW F800GSRe: Paasweekend Sauerland
Heb ik niet onmiddellijk liggen, maar als je wil is dat zo gepiepst.Aderon schreef:Met het paasweekend trek ik een lang weekend naar Winterberg, met het arrangement dat in de vorige M&T te vinden was. Heb in eigen land al wel wat toerritten gereden, maar dit is de eerste meerdaagse moto uitstap naar Duitsland.
Thx
Geef me uw vertrekpunt door en ik laat "OnRoute" er wel even op los
Kan je garanderen dat het een perfecte rit zal opleveren, langs "groene" wegen
ik hoor het wel

R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"

Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
- 
				fronteradriver
kijk eens op volgende link:
http://www.motoblog.be/index.php?option ... &Itemid=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ik ook gedaan, en in mei ben ik weg...

http://www.motoblog.be/index.php?option ... &Itemid=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ik ook gedaan, en in mei ben ik weg...
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)

Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
@ Aderon,
ik heb je mailtje gezonden met routes Sauerland die ik ook via dit forum heb doorgekeregen.
Met dank Rony aka GS rijder
GR,
Ronnyb

ik heb je mailtje gezonden met routes Sauerland die ik ook via dit forum heb doorgekeregen.
GR,
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa

Merciekes voor de reacties, het gaat allemaal van pas komen.
Een bijkomend vraagje: mag je in je GPS de vaste flitspalen hebben staan voor wat Duitsland betreft? Meende eens ergens gelezen te hebben dat het daar niet toegestaan is...

Een bijkomend vraagje: mag je in je GPS de vaste flitspalen hebben staan voor wat Duitsland betreft? Meende eens ergens gelezen te hebben dat het daar niet toegestaan is...
- 
				GSrijder
- Contacteer:
Ah bedankt, spaart mij weer een mailzegelronnyb schreef:@ Aderon,
GR,
Ronnyb

Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS

hello,
Ook ik plan zéér in t' kort een tripje van 4 dagen in t sauerland,in zuschen nabij winterberg . Indien iemand mij enkele routes kan doorsturen,zou zeer tof zijn,ben nog niet echt handig met mn zumo, maar t lukt tot hiertoe.
 maar t lukt tot hiertoe.  een aanrijroute heb ik al
 een aanrijroute heb ik al  gemaakt,de rest...
 gemaakt,de rest... 
dank bij voorbaat
voske

Ook ik plan zéér in t' kort een tripje van 4 dagen in t sauerland,in zuschen nabij winterberg . Indien iemand mij enkele routes kan doorsturen,zou zeer tof zijn,ben nog niet echt handig met mn zumo,
 maar t lukt tot hiertoe.
 maar t lukt tot hiertoe.  een aanrijroute heb ik al
 een aanrijroute heb ik al  gemaakt,de rest...
 gemaakt,de rest... 
dank bij voorbaat
voske
one live,live it !

Wij zijn er pas geweest en zeer goed meegevallen!!
De routes gebruikt die ik van GSrijder gekregen heb
en die waren perfect.
Mss eens een mailtje naar GS rijder sturen voor die routes.
Ik heb ze nml al verwijderd ( per toeval)
Gr.

en die waren perfect.
Gr.

Hebben een schitterend paasweekend achter de rug! Was de eerste uitstap met de RT, die nog maar 1.000km'kes op de teller had staan. De routes die ik hier gekregen heb, hebben er een leuke uitstap van gemaakt. Het schitterende weer was zeker een pluspunt, al mocht het evengoed een paar graden minder warm zijn geweest.
Wie nog niet in Sauerland is geweest, ik kan het zeker aanbevelen

Wie nog niet in Sauerland is geweest, ik kan het zeker aanbevelen

- 
				GSrijder
- Contacteer:
Wow, bedankt voor het compliment ( ge kunt er mij ene voor betalenronnyb schreef:Wij zijn er pas geweest en zeer goed meegevallen!!
en die waren perfect.
Gr.
 ) enne ik heb de ritjes ondertussen al doorgemaild aan Voske.
  ) enne ik heb de ritjes ondertussen al doorgemaild aan Voske.Some people learn to ride a GS, others are born to !!

Na de rit de tijd gevonden om de foto'kes online te zetten... bij het zien van de plaatjes is het nog maar eens nagenieten van een schitterend paasweekend.
Wie op zoek is naar een leuke bestemming om een paar dagen te toeren, biedt Sauerland heel wat moois. Het hotel Winterberg waar wij verbleven sluit schitterend aan bij de behoeften die wij hadden. Een correcte prijs, voor een correcte dienstverlening. Kamers waren OK, ontbijt was verzorgd, net als het avondeten (wel een uur reserveren, buffet was ook eerder beperkt in keuze), zwembad en kleine sauna... Op de website stond vermeld dat de motor in de garage kon overnachten, maar daar was helaas geen plaats meer. Er werd geen probleem gemaakt van het feit dat de motoren aan de hotelingang werden gestald om de nacht door te brengen, dus op zich was dat nog zo erg niet.
Ik heb volgende routes gereden, grotendeels geïnspireerd op de routes die ik gekregen heb van forummers hier, waarvoor nog is bedankt!

Op de terugweg ter hoogte van Monschau merkten we een gigantische rookpluim. Naarmate we dichter bij Eupen kwamen en we de tientallen brandweerwagens zagen uitrukken, hadden we al snel begrepen dat het ergens fameus aan het branden moest zijn... Nu weten we waarom.

Klik HIER voor alle foto's...

Wie op zoek is naar een leuke bestemming om een paar dagen te toeren, biedt Sauerland heel wat moois. Het hotel Winterberg waar wij verbleven sluit schitterend aan bij de behoeften die wij hadden. Een correcte prijs, voor een correcte dienstverlening. Kamers waren OK, ontbijt was verzorgd, net als het avondeten (wel een uur reserveren, buffet was ook eerder beperkt in keuze), zwembad en kleine sauna... Op de website stond vermeld dat de motor in de garage kon overnachten, maar daar was helaas geen plaats meer. Er werd geen probleem gemaakt van het feit dat de motoren aan de hotelingang werden gestald om de nacht door te brengen, dus op zich was dat nog zo erg niet.
Ik heb volgende routes gereden, grotendeels geïnspireerd op de routes die ik gekregen heb van forummers hier, waarvoor nog is bedankt!

Op de terugweg ter hoogte van Monschau merkten we een gigantische rookpluim. Naarmate we dichter bij Eupen kwamen en we de tientallen brandweerwagens zagen uitrukken, hadden we al snel begrepen dat het ergens fameus aan het branden moest zijn... Nu weten we waarom.
Klik HIER voor alle foto's...
					Laatst gewijzigd door Aderon op 01 mei 2011, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Idd mooie pics en zoals vermeld ,Hotel Winterberg" is meer als voldoende
om er 3 dagen te logeren. Wij vonden dat het buffet ook meer als voldoende,
je kan niet blijven schoven hé!!
Zeker voor herhaling vatbaar!
En moesten ze de wegen waar vermelding staat dat ze beschadigd zijn
kunnen overplanten naar die van ons landje dan waren wij zeeeeer goed af 

Gr.

om er 3 dagen te logeren. Wij vonden dat het buffet ook meer als voldoende,
je kan niet blijven schoven hé!!
Zeker voor herhaling vatbaar!
En moesten ze de wegen waar vermelding staat dat ze beschadigd zijn
kunnen overplanten naar die van ons landje dan waren wij zeeeeer goed af

Gr.

Ze kunnen hier ook van die waarschuwingsborden zetten, maar dan als er een wegdek in GOEDE staat is. Als ge dat als motard tegenwoordig tegenkomst verschiete u nen bult  

hallo,
Weekendje sauerland zit er op,mooi weer geweest,al was t wel friskes,prachtige routes gereden waarvoor dank aan Johnny en GS rijder 

Wij verbleven in hotel muhlengrund in Zuschen,zéér vriendelijk,proper, goed van eten en afgesloten én bewaakte motorgarage .Wij gaan zeker nog eens terug,t is een prachtige streek!
voske

Weekendje sauerland zit er op,mooi weer geweest,al was t wel friskes,prachtige routes gereden waarvoor dank aan Johnny en GS rijder

Wij verbleven in hotel muhlengrund in Zuschen,zéér vriendelijk,proper, goed van eten en afgesloten én bewaakte motorgarage .Wij gaan zeker nog eens terug,t is een prachtige streek!
voske
one live,live it !