oeps rechterremklauw vast op mijn R1100GS
Moderator: GVN
oeps rechterremklauw vast op mijn R1100GS
Wel beste, bij deze zou ik willen vragen wie me een beetje uitleg kan geven waarom mijn remklauw vast kan te komen zitten!!
Ga ze er morgen afhalen en eens kijken wat ik er aan kan doen, mss nieuwe pistontjes insteken.
Grtz Steven
Ga ze er morgen afhalen en eens kijken wat ik er aan kan doen, mss nieuwe pistontjes insteken.
Grtz Steven
Re: oeps rechterremklauw vast op mijn R1100GS
vuil is een mogelijkheid...zuigers iets te ver uit klauw met een pak smurrie ertussen, of gewoon de geleidingen van je blokken ingelopen of zo smerig dat ze niet meer terug kunnen schuiven, vast op 't asje ingelopen... teveel remolie bijgevuld en leiding oud en verstopt... zoeken maar...
Wel Danny de klauwen zijn er gisteren af geweest en volledig gereinigd, asjes waren wat geoxideerd en ja remstof in overvloed. Heb dan mr de pistontjes eruit gehaald en ook alles grondig gereinigd. Nu nog terug opmonteren mr eerst mijn voorvork demonteren. Ben eens benieuwd als alles goed gaat verlopen. In ieder geval vriendelijk bedankt vr de info.
Grtz Steven
Grtz Steven
Ik zit met hetzelfde probleem, heb nieuwe dichtingen en potjes besteld om te vervangen. Lukt dat een beetje? of is het knoeien...als je tips hebt, laat maar komen !
Greetz
Willy
Greetz
Willy
Bij een motor van meer dan 10 jaar/veel kilometers/lekkende of slecht werkende rem kan je een klauw eens reviseren maar vergeet de leidingen niet te vervangen die zijn vaak in slechtere staat dan de zuigers...
Dus alles ineens is best een goed idee, je zal 't merken als je nieuwe leidingen steekt, 't kost wat centjes maar gezien de leeftijd/kilometerverhouding niet eens zoveel
wil je wel helpen hoor als je twijfels hebt...
Dus alles ineens is best een goed idee, je zal 't merken als je nieuwe leidingen steekt, 't kost wat centjes maar gezien de leeftijd/kilometerverhouding niet eens zoveel
wil je wel helpen hoor als je twijfels hebt...
Wel Willy,
moeilijk is het echt niet ze als je het juiste materiaal gebruikt natuurlijk, kijk ook eens als je geleiders niet teveel aangetast zijn, ik heb de mijne kunnen opkuisen met wat staalwol en ze glijden terug als nieuw. Pistontjes heb ik eruit gehaald met behulp van mijn compressor, natuurlijk heel zachjes blazen zodat ze niet rond je oren vliegen en hand erop leggen é.
@ Danny,
ik ben van plan stalen remleidingen te steken, beter dan dat kan je toch niet krijgen hé. Is hopelijk betaalbaar, zal wel te vinden zijn vr een 150eurotjes zeker.
Op mijn racemotor vroeger koste dat een 100 euro dus denk niet dat dat veel zal verschillen.
Grtz Steven
moeilijk is het echt niet ze als je het juiste materiaal gebruikt natuurlijk, kijk ook eens als je geleiders niet teveel aangetast zijn, ik heb de mijne kunnen opkuisen met wat staalwol en ze glijden terug als nieuw. Pistontjes heb ik eruit gehaald met behulp van mijn compressor, natuurlijk heel zachjes blazen zodat ze niet rond je oren vliegen en hand erop leggen é.
@ Danny,
ik ben van plan stalen remleidingen te steken, beter dan dat kan je toch niet krijgen hé. Is hopelijk betaalbaar, zal wel te vinden zijn vr een 150eurotjes zeker.
Op mijn racemotor vroeger koste dat een 100 euro dus denk niet dat dat veel zal verschillen.
Grtz Steven
inderdaad een goeie optie, prijzen varieëren maar 150 zal je wel kwijt zijn vermoed ik... 
k'ben benieuwd, ik heb geen compressor dus zal ik ze zoveel mogelijk eruit moeten pompen...zal vettig boeltje worden als ze er helemaal uit komen.
Merci voor de tip met het staalwol
zijn remleidingen echt zo duur? ik heb gehoord dat er een zaak is in wilrijk die remleidingen op maat maakt met de nodige banjoaansluitingen...de prijs daarvan weet ik niet maar ik ga dat volgende week eens navragen.
Merci voor de tip met het staalwol
Gewoon eruit pompen is een beetje meer smossen maar hang de klauw in een kom of pot en dan gaat het vanzelf, 't voordeel met olie is is dat alle vuil gelijk naar buiten gespoeld is.
enneh inderdaad remleidingen op maat zijn vaak -iets- goedkoper.
enneh inderdaad remleidingen op maat zijn vaak -iets- goedkoper.
-
Dirk Pauwels
voor wie remleidingen nodig heeft:Danny schreef: enneh inderdaad remleidingen op maat zijn vaak -iets- goedkoper.
es kijken op E bay, ik heb voor de 1150GS (geen ABS) een volledige Spiegler set (V+A) stalen reml in de gewenste kleur (ook de nippels) gekocht voor 117euro. Verzending onbegrepen. Bij Kallisto Cycle Parts, binnen de 5 dagen geleverd.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project