Motoromnium
Moderator: GVN
Motoromnium
Laatst was ik bij mijn BMW verdeler vanwaar ik een folder aangaande verzekeringen meenam.Het betreft de verzekeringsgroep Materné-Busschots te Antwerpen.Per mail vroeg ik een polisvoorstel dat goedkoper blijkt dan mijn huidig met daar bovenop een full omnium.Het voorstel is aanlokkelijk en hierbij de vraag of iemand ervaring heeft met die verzekeringsgroep.Zoja, is die aan teraden of zitten er addertjes onder het gras?De groep is te bezichtigen op http://www.MotorOmnium.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt,
steyr
Alvast bedankt,
steyr
-
janneman
- Contacteer:
Re: Motoromnium
Euh ... normaal gezien komt een omium BOVENOP je gewone verzekering hé ...
Of vergis ik mij ?
Of vergis ik mij ?
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Ik bedoel de verzekering met de omnium incluis:de rechtbijstand + de burgelijke aansprakelijkheid + diefstal + brand + eigenschade .Voor mijn RT 1200 = 597 euro/jaar.
steyr
steyr
Dan zit je wel heel goedkoop met die omnium.
Ik heb die omnium bij deze verzekeringsnemer ook genomen,enfin,onrechtstreeks...
Hun kantoor is in het Antwerpse gelegen.
Ik heb via mijn verzekeringsmakelaar gewerkt en hij heeft dan bij hun mijn omniumverzekering voor de moto genomen.
Mijn verzekeringsmakelaar zei tegen mij dat dit mogelijk is omdat zij meestal moto's (omniumpaketten) in groep afsluiten,bijvoorbeeld per 20 moto's.
Daardoor zijn hun prijzen wat scherper dan bij de meeste andere verzekeringen.
Grtz
Geert
Ik heb die omnium bij deze verzekeringsnemer ook genomen,enfin,onrechtstreeks...
Hun kantoor is in het Antwerpse gelegen.
Ik heb via mijn verzekeringsmakelaar gewerkt en hij heeft dan bij hun mijn omniumverzekering voor de moto genomen.
Mijn verzekeringsmakelaar zei tegen mij dat dit mogelijk is omdat zij meestal moto's (omniumpaketten) in groep afsluiten,bijvoorbeeld per 20 moto's.
Daardoor zijn hun prijzen wat scherper dan bij de meeste andere verzekeringen.
Grtz
Geert
-
Shulty
Dat is zeker niet teveel....ik betaalde een aantal jaar geleden nog bijna 900 euro, zonder B.A. en rechtsbijstand.
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
Je moet goed naar de voorwaarden kijken. De goedkoopste omnium covert meestal alleen schade indien er een tegenpartij is. Rij je uit de bocht of tegen een boom, dan is dat niet gedekt. Vlucht de tegenpartij, is het hetzelfde probleem...
Hoe moet je motor vergrendeld zijn in geval van diefstal, is het bij jouw thuis, is het op verplaatsing.... allemaal zeer belangrijk!
Mijn werkgever betaalt ongeveer 1500€ enkel voor omnium voor mijn K13S.
Alain
Hoe moet je motor vergrendeld zijn in geval van diefstal, is het bij jouw thuis, is het op verplaatsing.... allemaal zeer belangrijk!
Mijn werkgever betaalt ongeveer 1500€ enkel voor omnium voor mijn K13S.
Alain
Ik heb een omnium bij de Groep Alenus & Partners bvba genomen en alles inbegrepen zit ik net boven de 1000€ voor een R1200RT full-option. Alles behalve de GPS is gedekt. Niet goedkoop en de toekomst zal moeten uitwijzen of het een degelijke verzekering is. Ik heb gezocht en er zijn maar weinige die een full-omnium aanbieden. Ik heb enkel de moto bij hun verzekerd. Veel verzekeringen verplichten je ook met de wagen over te stappen. http://www.alenusenpartners.be
Ik heb voor mijn RT ook een omnium afgesloten. Na wat googlen en informatie vragen ben ik uitgekomen bij Le Doux en Mortelmans. Interessant van prijs, heel behulpzaam, correcte service. Misschien interessant om daar ook is te horen
Ik zit bij AG Insurance, en betaal iets meer dan 1000 EURO per jaar, dan mag ik de f800st wel uit mijn lompe pollen laten vallen, ook deze schade wordt vergoed.
Kurt
Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus
F800r
To moto dus
F800r
Hoi,
Inderdaad opletten met de waarborgen.
Er is immers een onderscheid tussen een verzekering Eigen Schade (in de volksmond: omnium) en een verzekering 'Aanrijdingsrisico'.
De verzekering 'Aanrijdingsrisico' komt enkel tussen als er een ander voertuig bij betrokken is.
Een gewone uitschuiver wordt dan niet vergoed.
En denk eens na wat het vaakst voorvalt???
Grtz,
Stelo
Inderdaad opletten met de waarborgen.
Er is immers een onderscheid tussen een verzekering Eigen Schade (in de volksmond: omnium) en een verzekering 'Aanrijdingsrisico'.
De verzekering 'Aanrijdingsrisico' komt enkel tussen als er een ander voertuig bij betrokken is.
Een gewone uitschuiver wordt dan niet vergoed.
En denk eens na wat het vaakst voorvalt???
Grtz,
Stelo
R1200RT
-
FBeddeleem
Ik heb ook een folder meegenomen bij mijn BMW dealer. Ondertussen heb ik een voorstel aangevraagd en reeds gekregen.
Het is inderdaad niet goedkoop, voor mij komt het neer op 969,76 euro (zonder opties zoals reisbijstand, schade kledij en bagage, medische kosten, invaliditeit, overlijden). Ben ook nog aan het twijfelen. Het is altijd hetzelfde, als er niks gebeurt, is het “zuur” geld, maar als je wat voor hebt, dan ben je dat rap vergeten. Een ander voordeel is dat deze premie fiscaal kan afgetrokken worden, wat dan de "pijn" nog wat verzacht..
Het is inderdaad niet goedkoop, voor mij komt het neer op 969,76 euro (zonder opties zoals reisbijstand, schade kledij en bagage, medische kosten, invaliditeit, overlijden). Ben ook nog aan het twijfelen. Het is altijd hetzelfde, als er niks gebeurt, is het “zuur” geld, maar als je wat voor hebt, dan ben je dat rap vergeten. Een ander voordeel is dat deze premie fiscaal kan afgetrokken worden, wat dan de "pijn" nog wat verzacht..