Grosso modo kun je stellen dat er 2 veelgebruikte manieren zijn, bovenop de cockpit enerzijds en anderzijds via een RAM-mount thv het stuur.
Ik -maar da's persoonlijk- verkies via een RAM-bol in één van de 4 stuur-imbussen, voordeel voor mij is dat ik een klare kijk heb op de weg boven de cockpit en dat 'ie muurvast staat (korte arm) en dus géén of nauwelijks trillingen bespeur.
Anderen verkiezen dan weer bovenop, omdat ze dan niet naar beneden hoeven kijken (alhoewel mij dat geen probleem vormt -ik hoef mijn hoofd niet te buigen om m'n GPS te lezen, enkel de ogen neerwaarts knikken)
Gebruik Google, typ "GPS mount r1200RT" en kies "afbeeldingen", zo heb je al een aardig idee.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Ik heb de BMW mount, en hoewel het veel geld is voor een stuk ijzer, heb je het voordeel dat je een beugel boven je dashboard krijgt waar je veel meer kwijt kunt dan enkel navigatie. Ik heb er ook een camera mount en Mini Coyote op gemonteerd.
(s)Campi Di Pampi schreef:Ik -maar da's persoonlijk- verkies via een RAM-bol in één van de 4 stuur-imbussen, voordeel voor mij is dat ik een klare kijk heb op de weg boven de cockpit en dat 'ie muurvast staat (korte arm) en dus géén of nauwelijks trillingen bespeur.
Zo heb ik 'm ook staan en zou niet anders meer willen. Foto hieronder is nog met mijn toenmalige 550, maar die is sinds een goed jaar vervangen door 'n 660
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on 
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
wooter schreef:Ik heb de BMW mount, en hoewel het veel geld is voor een stuk ijzer, heb je het voordeel dat je een beugel boven je dashboard krijgt waar je veel meer kwijt kunt dan enkel navigatie. Ik heb er ook een camera mount en Mini Coyote op gemonteerd.
Hoe ziet die BMW mount eruit? Kan hem niet meteen terugvinden via google...
(s)Campi Di Pampi schreef:Ik -maar da's persoonlijk- verkies via een RAM-bol in één van de 4 stuur-imbussen, voordeel voor mij is dat ik een klare kijk heb op de weg boven de cockpit en dat 'ie muurvast staat (korte arm) en dus géén of nauwelijks trillingen bespeur.
Zo heb ik 'm ook staan en zou niet anders meer willen. Foto hieronder is nog met mijn toenmalige 550, maar die is sinds een goed jaar vervangen door 'n 660
Op mijne Deauville had ik de GPS ook tussen het stuur staan en je moest toch altijd de blik wat laten zakken om het scherm af te lezen. Denk dus dat ik nu met een opstelling ga proberen die boven de tellers staat.
wooter schreef:Ik heb de BMW mount, en hoewel het veel geld is voor een stuk ijzer, heb je het voordeel dat je een beugel boven je dashboard krijgt waar je veel meer kwijt kunt dan enkel navigatie. Ik heb er ook een camera mount en Mini Coyote op gemonteerd.
Hoe ziet die BMW mount eruit? Kan hem niet meteen terugvinden via google...
Er passen zo twee van die plaatjes op, dus in mijn geval is er eentje uiterst links voor de Mini Coyote en eentje uiterst rechts voor de Zumo. En dan nog een buismontage met RAM bol voor de camera.
Is de gps dan zichtbaar bij gebruik van tanktas?
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
Karel m schreef:Is de gps dan zichtbaar bij gebruik van tanktas?
Ja hoor, heb zelf de originele BMW-tanktas en kan het scherm van de gps nog volledig zien.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on 
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)