ABS lampjes R1100RT
Moderator: GVN
ABS lampjes R1100RT
Hallo,
Ik ben onlangs eigenaar geworden van een nog mooie 1100RT.
Enkel de lampjes van de ABS blijven constant aan, flikkerend boven en onder.
De vorige eigenaar heeft nog een nieuwe ABS-sensor laten plaatsen maar dat heeft niet geholpen.
Weet iemand wat ik eraan kan doen, wat het kost voor eventuele herstelling, werkt de ABS nog ondanks de flikkerende controlelampjes?
Hopelijk heeft iemand goede raad voor mij.
Groeten,
Edgard
Ik ben onlangs eigenaar geworden van een nog mooie 1100RT.
Enkel de lampjes van de ABS blijven constant aan, flikkerend boven en onder.
De vorige eigenaar heeft nog een nieuwe ABS-sensor laten plaatsen maar dat heeft niet geholpen.
Weet iemand wat ik eraan kan doen, wat het kost voor eventuele herstelling, werkt de ABS nog ondanks de flikkerende controlelampjes?
Hopelijk heeft iemand goede raad voor mij.
Groeten,
Edgard
Re: ABS lampjes R1100RT
dat is een storingsmelding.
De ABS eens resetten in een poging de -eventuele- storing te wissen.
Heb je al eens geprobeerd: te starten, enkele km's te rijden, stoppen, contact af, opnieuw aan en opnieuw starten. als het dan is opgelost dan is 't je batterij...
reset heb ik hier al beschreven
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =5&t=30327
vanwaar ben je ergens???
Heb je al eens geprobeerd: te starten, enkele km's te rijden, stoppen, contact af, opnieuw aan en opnieuw starten. als het dan is opgelost dan is 't je batterij...
vanwaar ben je ergens???
Ik zal zeker eens proberen met het stilleggen en starten.
Hoe kan ik weten dat het eventueel de batterij kan zijn?
Ik ben van Lanaken.
Ik ben van Lanaken.
Zoals Danny al schreefedgard schreef:Ik zal zeker eens proberen met het stilleggen en starten.
Ik ben van Lanaken.
Als de lampjes niet meer branden als je dit geprobeert hebt, is het de batterij!Heb je al eens geprobeerd: te starten, enkele km's te rijden, stoppen, contact af, opnieuw aan en opnieuw starten. als het dan is opgelost dan is 't je batterij...
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Heb ik ook voor en wat mij opvalt is hoe meer hij op baan komt hoe minder ik het heb, dus zal bij mij ook wel de batterij zijnjakke schreef:Zoals Danny al schreefedgard schreef:Ik zal zeker eens proberen met het stilleggen en starten.
Ik ben van Lanaken.Als de lampjes niet meer branden als je dit geprobeert hebt, is het de batterij!Heb je al eens geprobeerd: te starten, enkele km's te rijden, stoppen, contact af, opnieuw aan en opnieuw starten. als het dan is opgelost dan is 't je batterij...
Suzuki Bandit 1200S-Honda Deauville 650-BMW R1100RT
eigenlijk is je batterij nog wel oké maar niet echt 100% om de boxer rond te trekken en de ABS van een minimum spanning te blijven voorzien, diezelfde ABS begint met opstart als je je contact aanzet, het ware verstandiger geweest de ABS pas te laten starten als de motor draait.
Hoedanook diezelfde ABS sturing registreerd een spanning noodzakelijk om deftig te kunnen werken, bij 't starten sleurt je startmotor zoveel weg dat er een spanningsdip komt, maw ipv 12v zakt ie even naar -laat ons zeggen- 10v.
Laat het nu net zijn dat de ABS dat zet als een storing ook al heeft ie na het starten van de motor weer onmiddelijk 12v.
BMW heeft de veiligheid voor de ABS verlaagd op de nieuwere modellen om dit euvel -wat eigenlijk niet erg is eerder vervelend- te verhelpen. ipv bv 10.5v is dat nu 9.5v, de ABS zal dus die 9.5 altijd krijgen en dan doet die zever zich niet meer voor...
oplossing top batterij erin, veel rijden of na een eindje stoppen en weer starten
Hoedanook diezelfde ABS sturing registreerd een spanning noodzakelijk om deftig te kunnen werken, bij 't starten sleurt je startmotor zoveel weg dat er een spanningsdip komt, maw ipv 12v zakt ie even naar -laat ons zeggen- 10v.
Laat het nu net zijn dat de ABS dat zet als een storing ook al heeft ie na het starten van de motor weer onmiddelijk 12v.
BMW heeft de veiligheid voor de ABS verlaagd op de nieuwere modellen om dit euvel -wat eigenlijk niet erg is eerder vervelend- te verhelpen. ipv bv 10.5v is dat nu 9.5v, de ABS zal dus die 9.5 altijd krijgen en dan doet die zever zich niet meer voor...
oplossing top batterij erin, veel rijden of na een eindje stoppen en weer starten
Bedankt voor de reacties.
Door de reacties denk ik echt dat het de batterij zal zijn. Ook het klokje krijgt precies niet voldoende stroom. Ik stel het steeds in als ik vertrek maar als de motor even heeft stil gelegen en ik start terug, staat het klokje op 00.00u
Misschien een domme vraag, maar, naar verluid is het niet zo eenvoudig om zelf een nieuwe batterij te steken. Klopt dit?
En is het misschien mogelijk of aangewezen een zwaardere accu te steken?
Door de reacties denk ik echt dat het de batterij zal zijn. Ook het klokje krijgt precies niet voldoende stroom. Ik stel het steeds in als ik vertrek maar als de motor even heeft stil gelegen en ik start terug, staat het klokje op 00.00u
Misschien een domme vraag, maar, naar verluid is het niet zo eenvoudig om zelf een nieuwe batterij te steken. Klopt dit?
Ze zit idd nogal goed weg onder den tankedgard schreef:Bedankt voor de reacties.
Suzuki Bandit 1200S-Honda Deauville 650-BMW R1100RT
Tja wordt dan ook 'n Oddesey
Kost iets meer, maar dan heb je er ook nooit meer problemen mee.
mvg Nico
Kost iets meer, maar dan heb je er ook nooit meer problemen mee.
mvg Nico
MG Breva 850
-
edargpu
@ edgard,veel werk? Nee jong.Gewoon de linker kuiphelft demonteren en je kan de batterij eruit schuiven.
Mocht je voor een goede batterij willen gaan kies dan de PC680.Ik had ze sinds 2008 in mijn RT en zit nu gemonteerd in mijn Adventure en is nog steeds optimaal.
Grtz
Edargpu
Mocht je voor een goede batterij willen gaan kies dan de PC680.Ik had ze sinds 2008 in mijn RT en zit nu gemonteerd in mijn Adventure en is nog steeds optimaal.
Grtz
Edargpu
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
Hier mijn volgende domme vraag.
Om de batterij te vervangen, die linkerkant, is dat bekeken vanop de moto of van als je ervoor staat links

Om de batterij te vervangen, die linkerkant, is dat bekeken vanop de moto of van als je ervoor staat links
Allez een advieske, haal de kuipdelen eraf links en rechts, 't zijn wa vijskes maar da is ook alles...de spiegels eraf trekken en er weer op duwen is voor de eerste keer voor velen een beetje vies maar er kan weinig mis gaan.
neem je tank er eens af dan weet je op z'n minst hoe alles eruit ziet onder de tank en kan je gelijk wat stekkers van WD40 voorzien en enkele dingen zuiver maken waar je anders nooit bijkomt.
reken een paar uurtjes werk en 't gaat echt vanzelf
wil je dat niet dan is links de kant van je koppelingshendel,je kan allicht wat klooien met de luchtfilterbuis, zie dat ze deftig weer in mekaar zit
neem je tank er eens af dan weet je op z'n minst hoe alles eruit ziet onder de tank en kan je gelijk wat stekkers van WD40 voorzien en enkele dingen zuiver maken waar je anders nooit bijkomt.
reken een paar uurtjes werk en 't gaat echt vanzelf
wil je dat niet dan is links de kant van je koppelingshendel,je kan allicht wat klooien met de luchtfilterbuis, zie dat ze deftig weer in mekaar zit
M'n R1150RT heeft hetzelfde probleem gehad na het ( zelf ) vervangen van de batterij.Zie topic hieronderDanny schreef:dat is een storingsmelding.
vanwaar ben je ergens???
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =2&t=29532