Offroad met een GS, goe bezig...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Re: Offroad met een GS, goe bezig...

Bericht door WimLT »

Hopelijk :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
In Extremo
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Koppel!! schreef:Jamaar, da's zo goed als altijd aan lage snelheid, en 't is net dat hetgeen ik straf vind in dit filmke, dat hij heel mooi z'n bochten rondt aan toch wel een hoge snelheid op een heel losse en zanderige ondergrond.
Ik vind gewoon de technische uitvoering van z'n licht driftwerk in de bochten mooi om zien, want dat verraadt redelijk veel kunnen, en nog veel meer lef. Als je dat met een lichte enduro doet kan je nog een herstelreactie doen mocht 't spel wat kispelen, als die 1200 niet perfect reageert hoe jij 'm instuurt aan die snelheid, dan eindig je gewoon naast die piste.
Al diegene die al een cursus gevolgd hebben in Hechlingen of gelijkaardig zullen zien dat zijn bochtentechniek (lichaamshouding) bijna onberispelijk is,
wat inhoud dat de moto niet vlug zal uitbreken.
Voor de rest veel oefenen en ervaring opbouwen, dan komt er meer zelfvertrouwen en gaat de snelheid ook omhoog.

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
Nicolazi

Bericht door Nicolazi »

Vraag mij eigenlijk af of dit ook zo goed te doen is met een GSA aangezien deze toch wat zwaarder is.

Ikzelf rijd met een GS 1150 maar ben mij serieus aan het laten informeren wat het verschil is tussen de GS en de GSA model 2010 qua wendbaarheid.

Ga nog een beetje wachten ($$$) voor de aankoop en geniet ondertussen nog elke dag van mijn 1150tje.

Groetjes
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

1. hij kan rijden en goe zelfs, ne wheelie trekken met ne GS op zanderige ondergrond is nie iedereen gegeven....
2. volgens mij hebben ze da stukske nogal gedaan, als je het parcours kent kun je altijd harder
3. Echt technisch is het nie, indertijd kreeg je op een GS rit vd club heel wat technischer stukken voorgeschoteld, en dan niet gekend of niet verkend terrein...
4. Het lijkt wel zand maar met een hardere ondergrond, maar het blijft wel heel mooi driftwerk, sturen opde gas en met het achterwiel, ik kon het alleen op de gravel met de GS, in mul zand deek in mijn broek.....
5. dit parcours kan je met elke all road, mits goei banden, je hebt geen grondspeling of 21" wiel nodig.

Mooi filmpje
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie