GPS & headset

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Biker Ivo

GPS & headset

Bericht door Biker Ivo »

Hallo,

Ga een GPS aanschaffen met bijhorende headset voor bestuurder en duozitter. Ivm GPS ben ik eruit, gaat een Zumo550 worden maar voor headset hoor ik diverse verhalen. De één zegt dat die Scala Rider team set met bluetooth perfect werkt, andere zweren bij het systeem van Active rider met vast kabels en stekkers.
Wie heeft er ervaring mee of kan met hierbij adviseren.
R1200RT 2008
R1200RT 2013
R1200RT LC 2017
RunnerVic
Contacteer:

Re: GPS & headset

Bericht door RunnerVic »

Ik heb al een tijdje een Zumo 550 en Scala Rider team set met bluetooth, bij mij werkt het perfect.
Vic :thumleft:
jupke

Bericht door jupke »

RunnerVic schreef:Ik heb al een tijdje een Zumo 550 en Scala Rider team set met bluetooth, bij mij werkt het perfect.
Vic :thumleft:
voor mij idem.
De zumo en de scala rider teamset.
heb 2 weken geleden iets harder gereden dan "wettelijk" en ook bij hogere snelheden is het geluid goed.
Je mag wel niet verwachten dat de muziek perfect blijft bij deze snelheden, maar hij is nog steeds goed verstaanbaar.
gr rob
broem..broem..GAAAAZ
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Wij hebben zumo met scale rider teamset,
zeer tevreden,
gemakkellijk te installeren en te gebruiken,
voor aanvaardbare prijs.

Ben nog altijd wel zot van een meer professioneel intercom systeem,
maar de prijs ....
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
BMWK1200GT

Bericht door BMWK1200GT »

Hoi

Ga eens langs bij POINT 2 in Leuven, daar kunnen je ze echt helpen, ook de gps cursussen zijn er verdomde goed. Want een zumo 550 is niet simpel om te bedienen en routes te maken.

Grtjes
Joker

Bericht door Joker »

El Zico schreef:Hallo,

Ga een GPS aanschaffen met bijhorende headset voor bestuurder en duozitter. Ivm GPS ben ik eruit, gaat een Zumo550 worden maar voor headset hoor ik diverse verhalen. De één zegt dat die Scala Rider team set met bluetooth perfect werkt, andere zweren bij het systeem van Active rider met vast kabels en stekkers.
Wie heeft er ervaring mee of kan met hierbij adviseren.
voor de gps is de scala top, maar als je ook muziek wil dan is die precies blekkerig van klank en is een kabel véél beter :grin:
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
spoorman

Bericht door spoorman »

ik heb ook een zumo en heb deze gekocht bij point 2 te leuven(goede service trouwens) en daar heeft de verkoper mij een autocom active rider aan,kwalitief beter dan een scala rider beweerde hij,dus heb ik voor een autocom gekozen kan er momenteel nog niets over kwijt daar de autocom pas volgende week wordt geplaast,dus is het niet aan mij om te zeggen dat de scala rider van mindere kwaliteit is.Mischien ook eens naar de geldbeugel kijken.
R1200GS.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ik heb een zumo met een interphone intercom (bluetooth). Aanwijzingen Zumo volgen gaat perfect, intercom werkt perfect, muziek luisteren suckt, het luidsprekertje is daar duidelijk niet op berekend, dus dat doe ik dan maar niet. Voor de rest ben ik er wel tevreden over.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
piva

Bericht door piva »

heb een vrij goede ervaring met de zumo 550 en de scala rider teamset, dus niet zeer tevreden omdat er toch vrij veel ruis op het systeem zit ondanks 2 gesloten helmen. (of heb ik iets fout gedaan?)
installatie en gebruik van beiden zijn wel zeer makkelijk.
in mijn helm heb ik enkel geluid langs de linker zijde en bij de duo enkel langs de rechterzijde?
dit zou worden nagekeken door de leverancier, ik hoop op beterschap.
succes met de aankoop.
Biker Ivo

Bericht door Biker Ivo »

Allemaal bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Kogel is door de kerk, heb een Zumo 550 met active rider (inclusief voor duozitter) besteld bij Point2 te Leuven. Zal in week van Pasen worden geïnstalleerd, zal laten weten wat de ervaring is.
Greeetzzz en tot in de bocht.... :roll:
R1200RT 2008
R1200RT 2013
R1200RT LC 2017
spoorman

Bericht door spoorman »

juist de moto binnen gedaan bij point2 te leuven om de active rider te installeren,ben benieuwd hoe de resultaten zullen zijn,zal ze zeker hier neerpennen.
R1200GS.
spoorman

Bericht door spoorman »

spoorman schreef:juist de moto binnen gedaan bij point2 te leuven om de active rider te installeren,ben benieuwd hoe de resultaten zullen zijn,zal ze zeker hier neerpennen.
Ben vanmorgen de moto terug wezen halen,alles is goed geinstalleerd,proper werk afgeleverd :-P alleen één vijs kwijt die waar het scherm wordt mee vast gezet :-(
De zumo werkt alleen moet ik het geluid op het hardste zetten en dan nog moet ik goed luisteren(is hier al meermaals ter sprake gekomen).
De intercom weet ik nog niet daar er een tweede kabel voor duo in bestelling is.
R1200GS.
Fox30

Bericht door Fox30 »

Ik rij al 5 jaar met een Garmin 2610 en een Autocom Active.
Super oplossing !!

Het enige wat ik al eens heb moeten nakijken bij beide helmen is het kabeltje wat uit de helm komt en bij het neerzetten van de helm op een tafel, wordt dit steeds geplooid.
spoorman

Bericht door spoorman »

spoorman schreef:
spoorman schreef:juist de moto binnen gedaan bij point2 te leuven om de active rider te installeren,ben benieuwd hoe de resultaten zullen zijn,zal ze zeker hier neerpennen.
Ben vanmorgen de moto terug wezen halen,alles is goed geinstalleerd,proper werk afgeleverd :-P alleen één vijs kwijt die waar het scherm wordt mee vast gezet :-(
De zumo werkt alleen moet ik het geluid op het hardste zetten en dan nog moet ik goed luisteren(is hier al meermaals ter sprake gekomen).
De intercom weet ik nog niet daar er een tweede kabel voor duo in bestelling is.
Heb toch problemen met de intercom,werkt niet,ze hebben de headset ook gemonteerd in onze 2 helmen alle twee van BMW,ik heb een evo 5 en mijn wederhelft een evo4,nu komt heel die bedrading van mijn wederhelft uit de binnenbekleding en geeft slecht contact :-(
Ik vindt dit niet kunnen,ik geef zoveel € uit omdat ik er zelf niets van ken en dan krijg maar half werk in de plaats terug,onaanvaardbaar vind ik,gewoon KL**TE.
Dus kan ik met heel mijne bazaar volgende week terug naar Leuven in de hoop dat ze het nu wel degelijk in orde maken.
Ik denk als sommige mensen zoiets op hun werk afleveren dat hun C4 wel gaat klaar liggen.
Moest het eventjes kwijt.
R1200GS.
Biker Ivo

Bericht door Biker Ivo »

Vind ik ook niet kunnen, anders heb ik al veel lof gehoord van point2. Zou er ook niet mee kunnen lachen :oops:
Vandaag eeste keer gebruikt, voorlopig werkt alles goed, enkel nog wat spelen met de geluidsregelingen onderling, GPS berichtgeving, MP3 en telefoon. Heb wel dat de muziek veelvuldig op de achtergrond geplaatst wordt vanwege de wind op het microfoontje (rij véél met scherm open).
Ivm comunicatie met duo rijder kan ik nog niets zeggen omdat het verbindingssnoer voor tweede helm nog ontbrak (zou binnen enkele weken toekomen).
Hopelijk komt alles goed met uw systeem.
Hou jullie op de hoogte va het verder verloop.
Greetzzz en tot de volgende ...
R1200RT 2008
R1200RT 2013
R1200RT LC 2017
spoorman

Bericht door spoorman »

spoorman schreef:
spoorman schreef:
Heb toch problemen met de intercom,werkt niet,ze hebben de headset ook gemonteerd in onze 2 helmen alle twee van BMW,ik heb een evo 5 en mijn wederhelft een evo4,nu komt heel die bedrading van mijn wederhelft uit de binnenbekleding en geeft slecht contact :-(
Ik vindt dit niet kunnen,ik geef zoveel € uit omdat ik er zelf niets van ken en dan krijg maar half werk in de plaats terug,onaanvaardbaar vind ik,gewoon KL**TE.
Dus kan ik met heel mijne bazaar volgende week terug naar Leuven in de hoop dat ze het nu wel degelijk in orde maken.
Ik denk als sommige mensen zoiets op hun werk afleveren dat hun C4 wel gaat klaar liggen.
Moest het eventjes kwijt.
Ben verleden week terug naar point 2 geweest,ze hebben de bekabeling in mijn wederhelft hare helm terug mooi in orde gebracht :-) en het probleem van de intercom lag bij ons beide we hadden de microfoon te ver van onze mond :oops: je moet het maar weten,dus bij deze probleem opgelost en intercom werkt perfect,dit mag ook eens vermeld worden.
R1200GS.
Biker Ivo

Bericht door Biker Ivo »

Heb nu de tweede kabel voor duozitter ontvangen voor m'n active rider. Alles werkt prima nu, heb geen probleem zeer goede kwaliteit van muziek, duidelijke communicatie van zumo en onderlinge communicatie met duozitter (ons madam). Ivm kabels heb ik geen enkel probleem,is een gewoonte en valt best mee, is een aanrader en de tijd zal het verder uitwijzen.
Greetttzzz
R1200RT 2008
R1200RT 2013
R1200RT LC 2017
props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

Voor diegenen die een Scala Rider teamset hebben:

Is het zo dat wanneer de rijder spreekt dat het geluid enkel van de rijder naar duozitter gaat en in omgekeerde richting afgesloten wordt, en dat de duo pas kan antwoorden als de rijder stopt met spreken ?
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
louis2m
Contacteer:

Bericht door louis2m »

Ik heb ook een Zumo 550 en nu net vandaag een SRC set van Schuberth gekocht, alles werk, de GPS en SRC herkennen elkaar, de AAN - UIT melding luid en duidelijk, de muziek die er op staat, mijn GSM doet het ook via de GPS maar ik krijg of hoor geen instrukties als ik op de weg zit....
H E L P ! Want ik ga al snel naar Gibraltar...
p@rick

Bericht door p@rick »

louis2m schreef:maar ik krijg of hoor geen instrukties als ik op de weg zit....
En wellicht had je 'm daar net voor gekocht ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie