Geschiedenis updates R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gswa

Geschiedenis updates R1200RT

Bericht door Gswa »

Hallo

Kan men ergens op de een of andere site alle aanpassingen of updates vinden die gebeurd zijn in de levensloop van de R1200RT 2005 =>2010 ?
Als er iemand in het bezit moest zijn van deze gegevens en ze naar mij toe wil communiceren in welke vorm ook, bij deze al op voorhand bedankt. :salut:
Ik veronderstel dat het ondertussen al een heel pakketje zal zijn, maar op een maileke zou dat toch nog moeten passen.
De vraag had ik al eens laten vallen in een andere rubriek die er niets mee te maken had, daarom waarschijnlijk dat er geen reactie was gekomen (topic vervuiling weet je wel) :mrgreen:
Groetjes Swa
Gswa

Re: Geschiedenis updates R1200RT

Bericht door Gswa »

Gewoon geen problemen gehad, althans niet de moeite te vermelden, super.
Altijd geweten dat het puur kwaliteit is BMW :drunken:
Groetjes Swa
boxer short

Bericht door boxer short »

Die van mij is binnen gemoeten voor een controle voor waterinsijpeling in het radiovak (maar bij mijn model was er niets aan de hand, sommigen hadden het, andere niet); daarna moest hij binnen voor de "buitentemperatuurthermometer" (dat is gratis opgelost bij een onderhoud). Hij gaf te hoge temperaturen aan; ik kan niet zeggen dat hij nu de temperaturen perfect weergeeft, het scheelt altijd een paar graden, maar het is aanvaardbaar. En dan moest ik nog een derde garagebezoek doen: het abs kabeltje lag ergens langs de binnenkant van de voorvork, en er was gevaar op oververhitting bij te hevig remmen (te dicht bij de schijven). Ik heb daar nooit last van gehad, en het probleem was op een paar minuten opgelost. Voor de rest geen updates gehad, en ik moet zeggen: dit is de beste motor waar ik ooit mee gereden heb (is maar mijn tweede moto, maar heb nogal wat andere modellen proefgereden). Ik rijd van onderhoud naar onderhoud zonder problemen. Ik was van plan om hem dit seizoen te verkopen (ben twee keer geopereerd deze winter), maar god zij dank kan ik weer rijden als te voor, en het is een waar genot een 1200 rt onder je achterste te mogen hebben... Sorry dat ik even lyrisch word :grin:
Niets is geheel waar, en zelfs dit niet.
Gewone fiets - racefiets - Yamaha Diversion - BMW R 1200 RT
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Het benzine-inspuit-ding onder je tank is vatbaar voor vochtinsijpeling, ook op andere modellen, is gekend probleem
Voor de rest de kromme remschijven, losse zijkoffers (rechts), de EWS-code (transponder) en enkele gevallen met afgebroken (holle) rechterklepsteel.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
marray

Bericht door marray »

[quote][/quote]RT van 2006 geen problemen buiten eens vochtinsijpeling aan de startknop;bijgevolg kortsluiting bij starten en nieuwe knop geplaatst in garantie.
Alleen gebeurt op een heel vervelende locatie:nl. in Frankrijk in nergenshuizen.
Voor de rest zijn geld zeker waard.
Plaats reactie