Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.
Hallo,
Niet zo'n beste ervaring gehad met die banden.
Tot voor dit voorval was ik één en al lof voor die banden MAAR...
Ik mag van geluk spreken dat ik hier dit bericht kan typen. Op de terugwegweg van Spanje heb ik behoorlijk mazzel gehad toen mijn buddy honger kreeg en ik stopte op de parking van een restaurant net buiten Cahors. Tijdens het stoppen voelde ik de motor op en neer wiebelen en wat bleek? Er zat een ferme bult op het loopvlak van de voorband en er waren zich andere aan het vormen. Ze moeten niet afkomen dat ik ergens op gereden heb, de bandenspanning niet heb gecontroleerd of wat dan ook. En het ergste is dat ik na 3 mails bij Dunlop Belgie en Europa nog geen enkel bericht heb teruggekregen. De bandenboer schudt het min of meer van zijn rug omdat ik de band niet mee heb genomen. Ik zie me al als Brik Schotte met de band op de rug van Cahors naar huis fietsen.
Feit is dat die banden er niet meer op zullen komen. Het is maar dat je het weet.
Je mag dan niet gaan fantaseren wat er zou gebeurd zijn als mijn buddy niet hongerig was geworden, want ik zou zijn doorgereden tot in Brive, zo'n 100 km verderop. En ik had zopas enkele bochten nogal flink aangeneden...
Groeten
Dirk
Kephalus schreef:De bandenboer schudt het min of meer van zijn rug omdat ik de band niet mee heb genomen.
Dat zal inderdaad even schrikken geweest zijn
Zonder de band zelf kan de bandenboer de exacte oorzaak van het voorval niet (laten) achterhalen, dat is waarschijnlijk zijn argument. Het fotomateriaal spreekt anders wel voor zich : gratis bandje aangeboden door Dunlop (en dus niet op de rug van de bandenboer zelf) had er mijns inziens wel afgekunnen. Kwestie van de klantentevredenheid wat op peil te houden. Want niet enkel de afwezigheid van problemen is een aanwijzer op de schaal van een kwaliteitsvolle onderneming, maar zeker ook de manier waarop problemen die wél opduiken (wat quasi onvermijdelijk is) in overleg met de klant afgehandeld worden.
Probeer contact te leggen met de bandenboer die u een nieuwe band heeft gestoken.
Vraag of hij de bewustte band nog heeft liggen en of hij die wil opsturen naar Dunlop,
met vermelding " port betaald door bestemmeling "
ze zullen dan wel reageren
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Harald schreef:Probeer contact te leggen met de bandenboer die u een nieuwe band heeft gestoken.
Vraag of hij de bewustte band nog heeft liggen en of hij die wil opsturen naar Dunlop,
met vermelding " port betaald door bestemmeling "
ze zullen dan wel reageren
Hallo Harald,
VAB toen gebeld, die een depanneur heeft gebeld, zonder depanneuze, dus met de 4 pinkers op aan 30 per uur achter de auto rijden. Bleek dat een autogaragist te zijn, die de reserveband (een Michelin???) besteld heeft in een motogarage in Cahors. Die Dunlop vind ik dus nergens meer terug.
Van VAB geen kwaad woord, maar van Dunlop kan ik op dit ogenblik geen goed woord meer kwijt. Men zegge het voort!!!
Groeten
Dirk
Vriend van mij juist hetzelfde voor gehad( tijdens een 1000 bochten-rit in Luxemburg),maar dan met een Michelin Pilot road op een RT
Band vervangen in Bastogne...waarschijnlijk een fabrikagefout meneer Heeft er achteraf wel een aankoopbon voor gekregen.
Welk is nu de goede band
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Ach omdat er ééntje eens een echt probleem heeft, moet die band niet als 'slecht' worden afgedaan. Het is gewoon de beste band in dit segment, punt uit. Ik heb zulke zaken al bij ALLE merken gezien. Just bad luck. Inderdaad een toevalstreffer in het productieproces. Wat wel beter kan is de dienst na verkoop of klantenservice. Maar een band daarvoor afkraken ? Dan zouden we toch met z'n allen onze beemers ook aan de kant moeten schuiven
Gisteren heb ik mij een "bult" geschrokken.
Toen ik thuiskwam van een dagtourke met mijn zoon voelde ik iets daveren tijdens het rijden aan lage snelheid.
Bij inspectie bleek dat er een bult was in het loopvlak van de voorband.
Ik probeer eerstdaags een foto te plaatsen.
Ik rij met een RT 1150. De banden ( dunlop roadsmart) ligggen er anderhalf jaar op en hebben een goede 10000 km gereden.
De bandenspanning wordt regelmatig gecontroleerd, de motorfiets wordt regelmatig gebruikt en opgebokt op de middenbok.
Ik vraag mij af als dit "normale" slijtage betreft. Men kan zich niet vooorstellen wat er gebeurd als dergelijke band "klapt" aan volle snelheid.
Ik zie het als staan in de krant: motorrijder verliest om onverklaarbare reden controle over stuur en belandt tegen middenberm.Hij kan het helaas niet meer navertellen wat er precies is gebeurd....
Zijn er mensen die iets gelijkaardigs hebben voorgehad en zo ja wat waren de reakties van de bandenboer of fabrikant?
Ik heb in het voorjaar hetzelfde aan de hand gehad na 16000km ook een bult op de voorband.
De bandenboer had dit nog nooit meegemaakt met de dunlop.Dit was de tweede voorband van roadsmart en was er heel tevreden over.
Nieuwe laten opleggen terug een dunlop roadsmart hopelijk niet terug de zelfde fout anders shakel ik over op een ander merk.Ik kan u verzekeren geen prettige ervaring een bult op de voorband levensgevaarlijk,bochten nemen is niet meer van de poes.
Gisteren tot aan de bandenboer (profile center Brugge) gesukkeld met kapotte band.
Daar hadden ze dergelijke "blaas" nog nooit gezien, althans niet op een motorfietsband.
Uiteraard is de kapotte band direct vervangen door een nieuwe roadsmart van Dunlop.
Ik heb opnieuw gekozen voor de roadsmart omdat ik al bij al tevreden was over de prestaties van de band en ik hoop dat dit gaat om een toevallige fabricagefout.
De kapotte band wordt opgezonden naar Dunlop voor onderzoek en eventuele (gedeeltelijke) terugbetaling in garantie.
Alhoewel de achterband zeker nog niet versleten is laat ik deze ook vervangen volgende dinsdag.
Voor de gëinteresserden loopt er nu een aktie bij Dunlop. Bij aanschaf van een bandenset kan men €20 recupereren via een benzinebon van Total.
ik rij er ook mee, als ik nu deze verschillende reactie's lees ga ik toch maar terug over naar Michelin PR2. Ik heb geen zin om zo'n risico te lopen, een keer pech door een slechte bandconstructie is er één te veel ......
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Uploaded with ImageShack.us
Ondertussen ben ik er in geslaagd om de foto die op mijn gsm stond op het forum te plaatsen, waarvoor dank aan mijn zoon.
Na 3 weken nog altijd geen nieuws van het Dunlopfront....
Ik heb zulke zaken ook al bij Michelin gezien, en bij Metzeler, enz... Op de honderden sets die geplaatst worden (van elk merk) zit er af en toe eens eentje tussen... Zou inderdaad niet mogen maar is zeker niet specifiek merkgebonden. Heb er nu ook Roadsmarts op liggen voor vertrek naar het zuiden. Een band die me in het verleden alleen maar goede dingen bracht. Ik rijd wel NOOIT zoveel km's met banden.
de Ron schreef:ik rij er ook mee, als ik nu deze verschillende reactie's lees ga ik toch maar terug over naar Michelin PR2. Ik heb geen zin om zo'n risico te lopen, een keer pech door een slechte bandconstructie is er één te veel ......
Gisteren nog iemand gesproken die een klapband, van achter op een Pan, tegen 120 km/u heeft gehad, twee weken geleden.
Band was Bridgestone, komt af en toe eens voor en geluk als je het nog kan verder vertellen...naar eigen zeggen had die twee baanvakken nodig, omdat je platte band verspringt van de ééne kant van de velg naar de andere kant.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
>Tweede set roadsmarts op een R 1100 RT: geen probleem:
Net terug van een week Vogezen en aansluitend Eiffel: veel regen en met duo + volle bepakking...
voor mij een superbandje!
Deze zijn duurzamer dan de andere, doe er iets meer mee dan 10.000 km. Alle andere rond 8.500 km. En ik rij ongeveer 30.000 km/jaar. Maak zelf de rekening.