Federbein K100 - K75
Moderator: GVN
Federbein K100 - K75
In het laatste Sonderheft BMW Motorräder staat een artikel over de achterste schokdempers van de ouwe K'tjes en een overzicht van de mogelijke alternatieven.
Hierbij ook de YSS MZ 366 aan 299 juro's.
Iemand hiermee ervaring want ik denk dat ik dit jaar mijn ouwe BMW-Bilstein zal laten vervangen.
PS: YSS via http://www.so-producs.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Hierbij ook de YSS MZ 366 aan 299 juro's.
Iemand hiermee ervaring want ik denk dat ik dit jaar mijn ouwe BMW-Bilstein zal laten vervangen.
PS: YSS via http://www.so-producs.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Greetz & Long May You Run
Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen

Re: Federbein K100 - K75
er is een foutje geslopen in het adres Martinus. hier het juiste:
http://www.so-products.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
voor de rest weet ik helaas ook niks over dit soort schokdemper maar ben wel benieuwd, de mijne is ook aan vervanging toe.
mvg
http://www.so-products.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
voor de rest weet ik helaas ook niks over dit soort schokdemper maar ben wel benieuwd, de mijne is ook aan vervanging toe.
mvg
Niemand die YSS schokdempers kent? (onbekend is onbemind ...
)
Heb inmiddels een beetje verder gezocht en er blijkt zowel een Nederlandstalige (voor Nl en Vl) als Franstalige verdeler voor ons landje te bestaan.
Van de Nederlandstalige verdeler ontving ik volgend antwoord (de dag na mijn verstuurde vraag
)
Hallo Martin,
Deze schokdemper hebben we al redelijk veel verkocht voor de K100 en die werkt heel erg goed.
Als je deze gaat vergelijken met wilbers of ikon zul je zien dat deze demper er wel iets robuuster uit ziet met een 16mm dikke spindel(wilbers 14mm en ikon 12mm)
De prijs van deze schokdemper is 299,= euro en wordt op gewicht van de rijder aangepast.
Als je nog meer informatie wilt horen we dat graag.
Met vriendelijke groet,
Harrie Essens,
Promax-Racing
Duinweg 8
5482 VR Schijndel
Tel 073-6110221
Fax 073-6568676
info@promax-racing.nl
http://www.promax-racing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog even wachten op positieve temperaturen en dan ga ik voor deze veer
PS: Mort: zal het artikel uit MO BMW Sonderheft inscannen en doormailen dan kan je alvast uw Duits nog wat oefenen tegen een volgende Germany-Kurvenkratzer-Tripp
Heb inmiddels een beetje verder gezocht en er blijkt zowel een Nederlandstalige (voor Nl en Vl) als Franstalige verdeler voor ons landje te bestaan.
Van de Nederlandstalige verdeler ontving ik volgend antwoord (de dag na mijn verstuurde vraag
Hallo Martin,
Deze schokdemper hebben we al redelijk veel verkocht voor de K100 en die werkt heel erg goed.
Als je deze gaat vergelijken met wilbers of ikon zul je zien dat deze demper er wel iets robuuster uit ziet met een 16mm dikke spindel(wilbers 14mm en ikon 12mm)
De prijs van deze schokdemper is 299,= euro en wordt op gewicht van de rijder aangepast.
Als je nog meer informatie wilt horen we dat graag.
Met vriendelijke groet,
Harrie Essens,
Promax-Racing
Duinweg 8
5482 VR Schijndel
Tel 073-6110221
Fax 073-6568676
info@promax-racing.nl
http://www.promax-racing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog even wachten op positieve temperaturen en dan ga ik voor deze veer
PS: Mort: zal het artikel uit MO BMW Sonderheft inscannen en doormailen dan kan je alvast uw Duits nog wat oefenen tegen een volgende Germany-Kurvenkratzer-Tripp

Duits? wat is dat?Martinus schreef:
alvast bedankt Martinus.
@MartinusMartinus schreef:Niemand die YSS schokdempers kent? ...
Zie dit draadje op het duitstalig forum van FlyingBrick
ik heb mijn achterveerpoot vervangen door een IKON. Bevalt prima. De tussenleverancier ken je al, van Olpe 2009. Stuur me bij interesse maar een PB
Hoi Erik,
Heb de postings op Flyingbrick gelezen maar echt objectieve pro's en contra's zijn er niet, niemand kent blijkbaar YSS echt.
Denk toch dat ik voor dit type zal gaan, zal alleszins beter zijn dan mijn huidige die bij iedere verkeersdrempel dichtklapt
Heb de postings op Flyingbrick gelezen maar echt objectieve pro's en contra's zijn er niet, niemand kent blijkbaar YSS echt.
Denk toch dat ik voor dit type zal gaan, zal alleszins beter zijn dan mijn huidige die bij iedere verkeersdrempel dichtklapt

Tarataraaa taratatataaa
taratatataaaaaaa (geluid aub zelf bij verzinnen maar zoiets met bazuinen zou niet slecht zijn
)
het staat er op en na de ouwe trouwe nog originele niveaumat (23 jaar oud en bijna 95.000km) precies terug ne nieuwe K

Super gevoel (kan wellicht ook niet anders)
het staat er op en na de ouwe trouwe nog originele niveaumat (23 jaar oud en bijna 95.000km) precies terug ne nieuwe K

Hi Martinus,Martinus schreef:het staat er op en na de ouwe trouwe nog originele niveaumat (23 jaar oud en bijna 95.000km) precies terug ne nieuwe
het super gevoel kan vast nog beter
uw gewicht ruim boven 60 kg inschattend, staat de veervoorspanning nog te licht
BTW: dreigt de veerpoot de Z-drager te toucheren?
Yeps Erik, is volgende projectje dat voorzien wordtErik schreef:staat de veervoorspanning nog te licht
Erik schreef:BTW: dreigt de veerpoot de Z-drager te toucheren?

ik vroeg me dat af vanwege de tape om de Z-drager/kofferdrager.Martinus schreef:Erik schreef:BTW: dreigt de veerpoot de Z-drager te toucheren?![]()
(als ik je eens tegenkom moet je maar eens zelf zien
)
Elkaar tegenkomen, dat gebeurt vast wel weer
'k heb gepland: Saisonauftakt/Eifeltreffen, FlyingBrick Jahrestreffen/Immenreuth, OstthüringerTreffen, Ostfriesland Mini-Treff, Boc-K im Norden, Harztreffen en optioneel het Frankentreffen