motor rijden echt zo tof?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Eric Selleslagh

Bericht door Eric Selleslagh »

tav Fabian,

Als je nog langer wacht,wordt het niet gemakkelijker.Op mijn 43 ste moto
gehuurd,was eigenlijk verrassing van manlief.Had ook geen ervaring,toch
doorgedreven en zie ik rij nog, niet als een ervaren motard,ook niet heel het jaar maar just for fun en vakantie.De job laat ook niet toe van veel te rijden maar als het even kan......zelfs nu het uur aangepast is,kan je 'savonds eventjes een toerke doen.Elke keer is een oefening.Heb ook
een cursus gevolgd wat je veel bijleert.Is de moeite.Ben begonnen met tweedehands FS 650 en heb gespaard voor een GS 650 en die staat er nu.
Begin eraan je weet niet wat je mist.

Leen
Vline

Bericht door Vline »

Fabian,

Ik ben de 40 voorbij en ben pas beginnen rijden half mei vorig jaar, wou dit eigenlijk al een tijdje doen,maar de vrouw zag dit niet zitten. Heb men willetje doorgezet en me een opstapmodel gekocht. Had nog nooit met enig tweewielig motorvoertuig gereden.Heb wel meteen een paar lessen genomen op de rijschool en had het geluk van een heel goede instructeur te treffen. Het motorijden bevalt me heel erg. Na een paar maanden heb ik toen nog een tweedaagse curcus motorbeheersing gevolgd.
Was eerst van plan om mijn machine eind oktober op stal te zetten en die terug boven te halen begin april,maar heb eigenlijk heel de winter door weer en wind,regen en sneeuw gereden. Heb ondertussen een 10k op de teller staan. Half februari heb ik dan beslist om een R1200RT aan te schaffen,die verwacht ik medio mei. Zal rond de periode zijn dat mijn huidige machine 1 jaar wordt.
Motorijden is fun ,maar vraagt wel een defensief rijgedrag en een beetje lef.
JohanK75S

Bericht door JohanK75S »

Fabian,

Gewoon doen. Je kan beter spijt hebben van iets wat je geprobeerd hebt dan van iets wat je niet geprobeerd hebt.

Motorrijden is puur genieten. Een lange tocht, of gewoon op een mooie zomeravond een uurtje rondbollen... zalig.

Johan.
fabian

Bericht door fabian »

Heb afgelopen zaterdag m'n eerste motor rijlessen gevolgd en eerlijk het smaakt naar meer,ook omdat de instructeur vond dat ik bij de betere behoor in de beginklasse,vroeg hem direct of dat ie dat zegt tegen iedereen om zo een meer klantenbestand op te bouwen(money,money!!!),maar hij zei integendeel werk in overvloed dat er al wachttijden zijn om moto lessen te volgen.Enfin ik voelde ook dat het vlot ging bij opstarten,bochten pakken,schakelen,enz.Je hebt het of heb je het niet,iedereen kan het leren,ik ook en voor je het weet behoor je al tot de beteren(ok,nog eens gezegd),maar ben een beet euforisch nu(kenmerk van een echte toekomstige motorijder?).
Wel maar anderzijds heb ik ook al het gevoel dat moto rijden echt uit je doppen kijken is in het verkeer als je veilig wil rijden.En vooral je ook begint te beseffen dat lessen nemen wel echt zinvol is en je zo dan weet wie les heeft gevolgd en wie de wacko's zijn met hun jean'sbroek op hun snelheidsmonsters.Raar....
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ik ben zo' n gelukzak die met een K1200LT rijd. Fantastische motor als hij goed is afgesteld, doch ik zou hem resoluut af raden als eerste motor.

Zijn (bijna) 400 kg maken dat hij moeilijker hanteerbaar is dan de GS of RT.

Eens je hem te ver laat overgaan, kan je enkel nog proberen hem zacht neer te leggen, en de automobilist achter je vragen om hem terug recht te zetten.

Maar buiten die kleinigheid ... een pracht van een motor.
frank

Bericht door frank »

Fabian,

Dat je kiest voor BMW is al een stap in de goede richting.
Dat je "zou" opteren voor een K1200LT daar moet je even goed over nadenken want dat is voor "heropstappers" of beginners geen motor.
Volg je cursussen in motorrijden en beheersing dan kun je later nog altijd overstappen.
De 1150RT biedt evenveel rijplezier en is ook uit te rusten met alle toeters en bellen.
Eén ding is belangrijk,zorg dat je altijd met je "beide" voeten de grond raakt wanneer je morgen op je motor gaat zitten want ik zie vaak motorrijders die amper met hun tippen van hun botten de grond raken op een 1150RT of een K1200LT
Ik wens je alvast succes en veel rijplezier
Frank-K75RT
jw79900
Contacteer:

Bericht door jw79900 »

Ik kocht me enkele maanden terug na lang nadenken een occasie K75RT
voor 4000euro. Verzekering 250euro, helm + kledij 500 euro. Dus in totaal een kleine 5000 euro. Man, ik kan je verzekeren dit is gewoon FANTASTISCH. Superontspannend en zoals zovelen denk ik er nooit meer mee te willen stoppen nu.[/img]
jajaja
JoCo

Bericht door JoCo »

Fabian.

Motorrijden is een emotionele bezigheid (zoals vele hobby's).
Rationeel zijn er maar wijnigen die dit kunnen verantwoorden.
Je kan dus geen rationeel antwoord verwachten hier.

Het is duur, ja, zelfs zeer duur. En zeker als je uw motor in topconditie wil behouden via een officiële dealer (wat ook best doet!).
Het is zeker niet zo gevaarlijk als men denkt. Als je defensief rijdt, voel ik me zelfs soms veiliger op de moto (veel beter zicht, snellere acceleraties, minder plaats nodig om iets te vermijden, ...). Probleem is op moment dat je een accident hebt. Je kledij is je carroserie! Maar als je het als een ontspanning bezie zal je sowieso de rustige banen opzoeken en slecht, gevaarlijk weer vermijden.

Dus: als je er financiëel geen aderlating moet voor doen: DOEN (rijschool volgen, met een lichte tweedehands beginnen, investeren in degelijke kledij, ....).
Harald

Bericht door Harald »

Maurice schreef:met mijne bus rij ik ook defensief :D :D :D
Met de meeste kaki voertuigen hé :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie