ReCyclizer
Moderator: GVN
-
beemer wim
Re: ReCyclizer
Hallo, heb de recyclizer gehad,maar mijn verbruik ging van 1 op 17.5 naar 1 op 12.5 . Zal dit beter gaan met de accelerator? Heb liever wat kfr dan 30% meer verbruik.Waar zit de weersrand, ik zie alleen maar het draadje bij de acc.
BMW R 1150 R ZWART
Weerstand zit in de plug. Dacht eerst ook dat er niets inzat maar heb hem open gedaan.beemer wim schreef:Hallo, heb de recyclizer gehad,maar mijn verbruik ging van 1 op 17.5 naar 1 op 12.5 . Zal dit beter gaan met de accelerator? Heb liever wat kfr dan 30% meer verbruik.Waar zit de weersrand, ik zie alleen maar het draadje bij de acc.
Ik ben niet curieus maar ik weet graag alles.
Ondertussen toch enkele tanken leeg gereden en met veel plezier trouwens.
Toch één paar kanttekeningen.
Het verbruik stijgt wat. Dit in tegenstelling tot mijn eerste meting na plaatsing. Mss omdat het nu kouder geworden is.
Eergisteren getankt voor 19,59 € en heb daar 369 km mee gereden.
Vroeger was dat minstens 400 km. Dus +/- 10 % meer verbruik. Kan daar goed mee leven.
En sinds de eerstvolgende tankbeurt na plaatsing duurt het veel langer voor de actieradius op de BC juist aanduid.
De waarde (cijfer van nog te rijden km) gaat maar langzaam omhoog. T.o.v vroeger na 500 meter al. Maar stoort me niet echt.
De inhoud van de tank wordt wel onmiddelijk goed aangegeven. Is wellicht ook het belangrijkste.
Zal eens testen door de BC te resetten.
Mvg, Luc VG
.
Laatst gewijzigd door Luc VG op 23 nov 2009, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150RS ... R1150RT .... R1200RT .... en opnieuw een R1200RT ....
ik heb nog even getwijfeld om op deze topic te reageren.
wat is goed en wat is minder goed?
ik heb ook een accelerator op mijn rockster.
mijn R1150R bokt nu minder bij stationair draaien en lage snelheden.
een rond punt was vroeger steenvast in 2de ,nu regelmatig in 3de.
niet dat het vroeger niet ging, alleen schud hij nu stukken minder en neemt hij beter op bij lage toeren.
Het verbruik....
het kan zijn dat ik nu iets meer verbruik,indien dat is maakt het voor mij ook niets uit.
De motor gebruik ik gewoon om te gaan toeren ter ontspanning, dus geen woon-werk verkeer.
het verbruik is dus van minder belang voor mij.
Het bokken en schuddebuiken is gewoon veel minder.
het is alsof er een balansas is bijgekomen
twijfel je, probeer het uit en je zal zelf zien.
Voor die paar eurokes!
groeten rob.
wat is goed en wat is minder goed?
ik heb ook een accelerator op mijn rockster.
mijn R1150R bokt nu minder bij stationair draaien en lage snelheden.
een rond punt was vroeger steenvast in 2de ,nu regelmatig in 3de.
niet dat het vroeger niet ging, alleen schud hij nu stukken minder en neemt hij beter op bij lage toeren.
Het verbruik....
het kan zijn dat ik nu iets meer verbruik,indien dat is maakt het voor mij ook niets uit.
De motor gebruik ik gewoon om te gaan toeren ter ontspanning, dus geen woon-werk verkeer.
het verbruik is dus van minder belang voor mij.
Het bokken en schuddebuiken is gewoon veel minder.
het is alsof er een balansas is bijgekomen
twijfel je, probeer het uit en je zal zelf zien.
Voor die paar eurokes!
groeten rob.
broem..broem..GAAAAZ
De uiteenlopende bevindingen ivm verbruik zijn redelijk mysterieus, zeker de ca. 30% hoger verbruik
van beemer wim! In de gevallen waar een beetje meer verbruik wordt vastgesteld, zou dat te wijten
kunnen zijn aan een andere rijstijl? Ik lees toch dat men in een ander toerentalgebied gaat rijden en
mogelijk kan dat ook voor een verschuiving in verbruik zorgen.
van beemer wim! In de gevallen waar een beetje meer verbruik wordt vastgesteld, zou dat te wijten
kunnen zijn aan een andere rijstijl? Ik lees toch dat men in een ander toerentalgebied gaat rijden en
mogelijk kan dat ook voor een verschuiving in verbruik zorgen.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Ik heb op mijn R 1100 RT ook de accelerator geplaatst en ik was onmiddellijk verschoten van het verschil. Net zoals Rob heb ik ook een beter stationair draaiende motor, hetzelfde met het nemen van ronde punten, vroeger 2 e versnelling , nu bij vele in 3e . enz. Heb er dit weekend een 500 km mee gereden en ben zéér tevreden.
-
Relax
Vraagje: m'n dealer wilde de motor uitlezen (ik viel een paar keer stil), of hoe heet dat, en stelde een fout vast ivm temperatuur. De recyclizer zou hiervoor zorgen en volgens hem zou deze stuk zijn.
Hoe kan ik dat checken?
Hoe kan ik dat checken?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Haal hem er eens tussen uit. Dan weet je onmiddelijk.Relax schreef:Vraagje: m'n dealer wilde de motor uitlezen (ik viel een paar keer stil), of hoe heet dat, en stelde een fout vast ivm temperatuur. De recyclizer zou hiervoor zorgen en volgens hem zou deze stuk zijn.
Hoe kan ik dat checken?
Het lijkt mij verder normaal dat de temperatuur aanduiding fout is. (lees +/- 20° te laag)
Dat is n.m het doel van de ReClyzer.
Mvg, Luc VG
.
-
Relax
'k Weet het, maar is het dan niet zo dat het uitleesding gewoon dat gewoon meldt ipv een foutmelding te geven? Soit, zal 'm dit weekend 'ns demonteren.
Wat er gebeurt is dat het diagnose apparaat de in de werkplaats heersende T° vergelijkt met de waarde die doorgegeven wordt door de sensor bij het luchtfilterhuis. Het diagnose apparaat ziet een verschil in die twee waarden, en registreert dat de sensor aan het luchtfilterhuis niet goed werkt. Het is nu juist de taak van de Recyclizer ervoor te zorgen dat die doorgegeven T° lager ligt, opdat de motor meer benzine ingespoten zou krijgen. De sensor en de Recyclizer werken dus correct, er is niets mis met eender wat.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
-
Relax
Ok, dan haal ik 'm er gewoon af voor m'n onderhoud 20k. Bedankt.
-
jvsoelen
- Contacteer:
Luc VG.:
Ik heb de Recyclizer in bestelling staan, maar ik ben net als jij , ik wil graag alles weten/waarom:
Weerstand zit in de plug. Dacht eerst ook dat er niets inzat maar heb hem open gedaan.
Jij heb de plug open gehaald , en wat trof je aan?, een weerstand ?, Hoeveel ohm ?, Hoe groot is z'n wattage ?.
Laat eens horen, en/of heb je er een foto van gemaakt toen je hem open had?.
Mvgr. Jan
Ik heb de Recyclizer in bestelling staan, maar ik ben net als jij , ik wil graag alles weten/waarom:
Weerstand zit in de plug. Dacht eerst ook dat er niets inzat maar heb hem open gedaan.
Jij heb de plug open gehaald , en wat trof je aan?, een weerstand ?, Hoeveel ohm ?, Hoe groot is z'n wattage ?.
Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen schreef:Luc VG.:
Ik heb de Recyclizer ... een weerstand ?, Hoeveel ohm ?, Hoe groot is z'n wattage ?.
Mvgr. Jan
Ik vermoed een 10k-ohm weerstand
Klik hier eens
R1200RT- Black
-
jvsoelen
- Contacteer:
Dank Walterr, laten we de fotos en de waarde van Luc VG even afwachten.
Maar er zijn er vast meer die misschien een tekening hebben van de kabel met de kleurtjes van de draden en aansluitpunten en op welk van de punten die (10Kohm) weerstand zit.
Mvgr. Jan
Maar er zijn er vast meer die misschien een tekening hebben van de kabel met de kleurtjes van de draden en aansluitpunten en op welk van de punten die (10Kohm) weerstand zit.
Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
-
beemer wim
Nu de recycl . eruit is loopt die niet veel slechter, maar dat kan door de lagere temp. komen. Heb nu de accelerator besteld en ga m uitproberen als het wat beter weer wordt.
Laatst gewijzigd door beemer wim op 29 nov 2009, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW R 1150 R ZWART
-
jvsoelen
- Contacteer:
beemer wim, wat bedoel je met een accelerator, is dat toch niet zoals ik denk de Recyclizer, of is dat weer iets anders?.
Mvgr. Jan
Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
-
beemer wim
Jan , de accelerator is eenzelfde product als de recycl, maar dan uitgedacht door een belgische motorrijder en knutselaar. Ding ziet er goed strak uit en heeft een iets andere werking als de recycl. Vooral als de buiten temp. lager is. De recycl. heb ik uitgetest en die resulteerde in een verbruik van 30% meer brandstof. Dat vind ik dus niet acceptabel. Ga dus nu de belgische variant proberen. Uitkomst zal ik later plaatsen op dit forum,., Ben benieuwd. oh ja de prijs is ook leuk 27 euro. , en als die niet bevalt kan ik m terugsturen. De recycl, van jan kon ik ook zo terugsturen , goede service.Wegens grote belangstelling is de prijs nu 32 euro geworden.
Laatst gewijzigd door beemer wim op 28 dec 2009, 09:39, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW R 1150 R ZWART
-
beemer wim
Ja , ik ben ook benieuwd waar de weerstand zit, ik zie alleen maar 2 draadjes, maar als die in de stekker zit vind ik het knap gemaakt. Heb je m weer goed dicht gekregen.jvsoelen schreef:Luc VG.:
Mvgr. Jan
BMW R 1150 R ZWART
Misschien dit eens lezen:
http://www.tuning-fibel.de/motorrad_tun" onclick="window.open(this.href);return false; ... gs_wid.php
http://www.tuning-fibel.de/motorrad_tun" onclick="window.open(this.href);return false; ... gs_wid.php
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
bougimain
- Contacteer:
Sorry maar u link werkt niet
Bougimain
Bougimain
Gaby schreef:Misschien dit eens lezen:
Probeer deze eens
http://www.tuning-fibel.de/motorrad_tun ... gs_wid.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg, Luc VG
.
http://www.tuning-fibel.de/motorrad_tun ... gs_wid.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg, Luc VG
.
-
jvsoelen
- Contacteer:
En Luc VG, heb je hem al open gemaakt en fotos van gemaakt?
Mvgr. Jan
Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
Als u mijn vorige berichten in deze topic leest zal u zien dat ik geen ReCyclizer maar een Accelerator heb,jvsoelen schreef:En Luc VG, heb je hem al open gemaakt en fotos van gemaakt?
Mvgr. Jan
dat hij al geplaatst is etc....
Veel leesplezier.
Mvg, Luc VG.
PS Men mag mij gerust citeren maar laat mijn eigen tekst wat hij is. Anders word een beetje een warboel. Thx.
.
-
jvsoelen
- Contacteer:
Oké Luc VG, ik blijf er verwarring mee hebben met een Recyclizer en een accellerator.
Mvgr. Jan
Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
-
beemer wim
De recyclizer is uit nederland en de accelerator is uit belgie. novitech = nederland = recyclizer.. 35 euro................ = belgie=accelererator .http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlands/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; 32 euro m.v.g. wim
Laatst gewijzigd door beemer wim op 28 dec 2009, 09:40, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW R 1150 R ZWART