R1200RT starten zonder rijlichten !!!
Moderator: GVN
R1200RT starten zonder rijlichten !!!
.
Hoe kan ik de motor starten zonder dat de rijlichten aan floepen. (alleen de standlichten mogen eventueel branden)
Volgens de tip die mij ooit werd gegegeven zou dit ook moeten werken voor de RT modellen. Alleen bij mij werkt het dus niet.
Een tijdje geleden heb ik dit al eens aangekaart op dit forum maar vindt de topic het niet meer terug.
Mss heeft er ondertussen iemand een andere oplossing of nog een ander truckje.
Bedankt alvast.
Mvg, Luc VG
http://www.r1200gs.info/misc/tricks.html
Turn the ignition on and allow the startup-check cycle to complete.
The headlights will be off (this is normal).
Hold turn-signal cancel switch for 4-5 secs.
Hold right turn-signal switch for 4-5 secs.
Start engine.
Lights should remain OFF.
This will reset next time you switch off the ignition. The headlights will be off, but the running lights and tail light will remain on.
Note 1: Nikos Skarentzos wrote to say that you can use this trick to turn the lights off while you're riding, that is, after you've started the engine. You still havTurning the Headlights OFF - The procedure is as follows:e to stop and turn the engine off before you can get the lights back on, however.
Note 2: Tim Jones wrote to say that on his '07 Adv model (without servo brakes) just hitting the high beam or passing switch will turn on the low beam again. This apparently does not work on '05 and '06 models.
Hoe kan ik de motor starten zonder dat de rijlichten aan floepen. (alleen de standlichten mogen eventueel branden)
Volgens de tip die mij ooit werd gegegeven zou dit ook moeten werken voor de RT modellen. Alleen bij mij werkt het dus niet.
Een tijdje geleden heb ik dit al eens aangekaart op dit forum maar vindt de topic het niet meer terug.
Mss heeft er ondertussen iemand een andere oplossing of nog een ander truckje.
Bedankt alvast.
Mvg, Luc VG
http://www.r1200gs.info/misc/tricks.html
Turn the ignition on and allow the startup-check cycle to complete.
The headlights will be off (this is normal).
Hold turn-signal cancel switch for 4-5 secs.
Hold right turn-signal switch for 4-5 secs.
Start engine.
Lights should remain OFF.
This will reset next time you switch off the ignition. The headlights will be off, but the running lights and tail light will remain on.
Note 1: Nikos Skarentzos wrote to say that you can use this trick to turn the lights off while you're riding, that is, after you've started the engine. You still havTurning the Headlights OFF - The procedure is as follows:e to stop and turn the engine off before you can get the lights back on, however.
Note 2: Tim Jones wrote to say that on his '07 Adv model (without servo brakes) just hitting the high beam or passing switch will turn on the low beam again. This apparently does not work on '05 and '06 models.
R1150RS ... R1150RT .... R1200RT .... en opnieuw een R1200RT ....
Re: R1200RT starten zonder rijlichten !!!
Op mijn ST werkt het perfect, na opzetten contact en einde testcyclus, 5 sec. de pinkers ui schakelaar en daarna 5 sec. de pinker rechts schakelaar
The road goes ever on...
Blij het te horen. Van welk jaar is uwe ST.STErik schreef:Op mijn ST werkt het perfect, na opzetten contact en einde testcyclus, 5 sec. de pinkers ui schakelaar en daarna 5 sec. de pinker rechts schakelaar
Mijn RT is van 10/2007 mss is het bouwjaar en/of de software versie van belang.
Zijn er nog mensen die de test gedaan hebben en wat was het resultaat ?
Thx.
Mvg, Luc VG
.
ik heb ondervonden dat het uitschakelen van de dimlichten niet rijdend werkt, je moet dus stilstaan met draaiende motor (zoniet branden de dimlichten zowieso niet)
philip RT2006
philip RT2006
-
®win
- Contacteer:
Bij de eerste GT's (nieuwe K-reeks) werkte het ook, maar bij de nieuwere niet meer. Wanneer dat precies stopte weet ik niet ...
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
-
®win
- Contacteer:
Dit is de service-stand van het dimlicht. Daardoor kun je met contact aan langere tijd werken aan de motor zonder dat de lampen in no-time de accu leegtrekken.
Groet,
Erwin
Erwin
1) Als ik aan de motor werk en even moet laten draaien om één en ander te testen wil ik b.v de batterij sparen.dikken schreef:en wat is het nut?
2) Bij slecht weer (o.a mist) gebruik ik soms alleen de mistlichten voor de zichtbaarheid.
En dan moeten de standlichten liefst blijven branden natuurlijk.
3) etc ......................
Mvg, Luc VG
.
-
®win
- Contacteer:
Dat zou ik dus nooit doen. Je hebt zelf toch geen last van je licht? Minder verlichting maakt je dan alleen maar minder zichtbaar....Luc VG schreef: 2) Bij slecht weer (o.a mist) gebruik ik soms alleen de mistlichten voor de zichtbaarheid.
Groet,
Erwin
Erwin
Als ik 's nachts thuis kom en ik wil niet heel de nacht geteisterd worden door muggen dan reed ik m'n vorige moto binnen zonder licht waardoor er minder ongedierte allerhande mee binnen kwam. Nu gaat dat dus niet meer want ge kunt uw licht niet meer uitschakelen.dikken schreef:en wat is het nut?
En ja met dat trukske werkt het dus wel maar ik vind dat nogal een gedoe en van 1 milisekonde naar ongeveer een halve minuut is ook geen vooruitgang. Eigenlijk zijn simpele dingen toch ingewikkeld bij nen BMW.
mijn ST is van 2005, het werkt alleen als je het doet met contact aan en motor uit, eens de motor draait gaat het niet meer, ik gebruik het sinds ik een LED licht heb gemonteerd om tijdens de dag te gebruiken en aldus het stroomgebruik te beperken.
The road goes ever on...
Ik berijp je wel. Echter is de mist soms zo dik dat ik gewoon tegen een muur rijdt.®win schreef:Dat zou ik dus nooit doen. Je hebt zelf toch geen last van je licht? Minder verlichting maakt je dan alleen maar minder zichtbaar....Luc VG schreef: 2) Bij slecht weer (o.a mist) gebruik ik soms alleen de mistlichten voor de zichtbaarheid.
De enige oplossing is dan minder licht of aangepast (lees mistlichten)
De zichtbaarheid t.o.v andere weggebruikers komt niet in het gedrang (met mistlichten) maar mijn zicht word beter.
Het hangt er vanaf waar je woont en/of rijdt. In de stad of landelijk (zoals ik) maakt wel degelijk een verschil.
Mvg, Luc VG
.
Ik kan in mist wel degelijk last hebben van (te) veel licht, het reflecteert op de mist, a wall of light
Beter vind ik dan (indien mogelijk) licht dat van lager bij de grond schijnt, hoe lager hoe beter zelfs.
Ik denk dat het ook niet toevallig is dat mistlampen bij auto's laag opgesteld worden.
Gaby
Beter vind ik dan (indien mogelijk) licht dat van lager bij de grond schijnt, hoe lager hoe beter zelfs.
Ik denk dat het ook niet toevallig is dat mistlampen bij auto's laag opgesteld worden.
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)