dealer sluit de deuren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

jakke

Re: dealer sluit de deuren

Bericht door jakke »

RUSOR schreef: voor de klant is er steeds minder mogelijk.
GRTS Danny
In welke zin zie je dat dan Danny??

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Betere deals maken door de dealers tegen mekaar uit te spelen bijvoorbeeld :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

WimLT schreef:Betere deals maken door de dealers tegen mekaar uit te spelen bijvoorbeeld :wink:
Zo zie ik het niet helemaal. Het zijn bij concurentie niet altijd de klanten die de dealers tegenover elkaar uitspelen. Het zijn soms de dealers die zichzelf tegen elkaar uitspelen. Stel dat de prijzen overal hetzelfde zouden "moeten" zijn, dan zou pas komen bovendrijven wie juist en eerlijk werkt (service, weet ge wel!!). Nu wordt er bij bepaalde dingen onder of juist tegen de prijs gewerkt om klanten te winnen en hangt men soms een mooi beeld op, maar de achtergrond komt meestal iets later aan het licht. Maar los van dat moet je maar eens naar de investering kijken die daar tegenover staat om zulke zaken op te starten of over te nemen. Mij moet ge het niet wijsmaken. :-? :-?
En dan denk ik nog dat het bij mij in vergelijking peanuts waren tegenover zo'n motorzaak. :-?
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

bmwfreakske schreef:Vraag maar eens een afspraak voor een onderhoud in regio Rotselaar,5-6 weken is geen uitzondering,dan is er nog niets gezegd over herstellingen :-? ...
Allé, dat belooft, dan zal ik maar al beginnen rondbellen voor een afspraak voor eind augustus.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

jakke schreef:Het zijn soms de dealers die zichzelf tegen elkaar uitspelen.
En dat moeten we dus juist hebben, hé. Vooral bij aankoop van een nieuwe 8-) Daarna ga je gewoon waar je de beste service krijgt. It's a cold hard world out there :-P

Achtereen: Motostore Hasselt - Motostore Brussel - Motostore Antwerpen - Motostore ... en praten werkt niet meer ! ! !
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Indierock

Bericht door Indierock »

Enkele bedenkingen.
Ik kan me in het standpunt van Dirk Pauwels wel inleven.
Je had niet écht het gevoel van thuiskomen in Hamme, ik spreek louter over de laatste 12 maanden. Vraag me niet waar het aan lag.
Géén slecht woord over Raf. Hij heeft grote gezondheidsproblemen en hij had z'n leven meer dan waarschijnlijk wel anders willen zien verlopen. Volledig akkoord Jakke. :wink:

Ben door de aankoop van m'n X challenge bij Cenmoto Lier verzeild geraakt, enkele maanden voor de fusie met Jorssen tot het huidige Antwerp Moto Store.
Ik ben uiterst tevreden van de service aldaar bij AMS. Ik kom daar graag, een welkom-gevoel én een vriendelijk onthaal. En altijd goed geholpen geweest. Ook recentelijk met m'n K, die uit een ander circuit komt. Als het goed is, mag het OOK gezegd worden. :grin: :grin: :grin:

Lange wachttijden voor reparaties zijn er hoofdzakelijk bij diegenen die veel werk hebben, en dus vertrouwen genieten van duizenden klanten.
Je moet het op dit vlak ook van de andere kant bekijken. Wanneer neem je een extra mechanieker in dienst ? Het is voor niemand (noch de betrokken technieker, noch de werkgever) aangenaam om dan in de kalmere winterperiode
3 à 4 maanden werkloos gezet te worden als laatst bijgekomene in het technisch team. Secundo : Precisietechniekers die HET hebben lopen niet dik gezaaid. Dit geldt voor elk beroep.
Met "HET" bedoel ik de kunde, de feeling en kennis om vrij snel de juiste diagnose te stellen. In mijn ziekenhuisbranche zie ik als verpleegkundige redelijk wat geneesheren in spé de revue passeren. Sommigen daarvan hebben HET niet, en zullen het ook nooit hebben. Ook deze individuen glippen door de selectie van de opleiding en worden dus, jammer voor hun patiënten, ook geneesheer.
Ik zie ook bij AMS soms cliënten, yuppies en ouderen, die denken of althans zich gedragen alsof ze de helft van Vlaanderen in hun bezit hebben. Zielig vind ik.
Onder het excuus van "De klant is altijd koning", vinden sommigen dat ze mogen voorsteken op de reparatiewachtijst van 3 à 4 weken.... :roll: :roll: :roll: Tot zover
dat ze van mening zijn, dat als ze woensdag passeren met hun probleem, dit onderhoud toch wel voor het komende weekend moet gerealiseerd zijn.

Ik ben ook van mening dat velen van ons het probleem van wachttijden voor een deeltje zelf veroorzaken. In die zin dat bepaalde, grotere werkzaamheden zoals koppelingen, boites, motoren die jaren stilgestaan hebben, enz. plots bij het eerste lentezonnetje in maart en de weken hierop volgend, naar de werkplaats worden gebracht, met onnodige werkdruk voor de techniekers tot gevolg. Terwijl we eigenlijk dit probleem van in november al kenden. Het is niet onverstandig van de dealers hierop te blijven sensibiliseren naar de klant toe. Motocare in Diest doet dit terecht.
Hieraan moet je blijven werken als dealer, via hun websites, affiches in de winkel of op de toog, nieuwsbrieven.
Sommige problemen kondigen zich lang op voorhand aan.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
p@rick

Bericht door p@rick »

stropke schreef:...dat wegen zware ziekte van Raf en geen kandidaat overnemers de deuren definitief dicht gaan.
Hoorde vandaag zeggen dat die deuren inderdaad al dicht zouden zijn.
't Is niet om aan lijkenpikkerij te gaan doen, maar zouden ze daar geen uitverkoop van vanalles en nog wat doen ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Het blijft jammer dat een motorrijder in hart en nieren en iemand die er was voor zijn zaak dit nu overkomt. Ik ben er zeker van dat Raf nog heel graag wat langer in zijn zaak had gewerkt. Ondanks het ruime klantenbestand slaagde hij er telkens in om zowel mij als mijn vrienden die er ook klant zijn met de voornaam te noemen.

Er zullen overal wel pro's en contra's zijn over de dealers:

Er is in het Wetterse een hele bekende Yamaha dealer, wel die ziet mij ook nooit meer. Voor sommigen is dit de super dealer maar ik ben er serieus bedot geweest zowel bij aankoop van een 2e hands Honda en problemen nadien met de motor.
Als je op een onderhoudsfactuur een luchtfilter ziet staan en je kontroleert een uur later je luchtfilter en merkt dat die vol modder hangt en blijkbaar bijna geen lucht meer doorlaat dan vraag je je af wat er dan wel van onderhoud is gebeurt.

Bij Raf ben ik nooit slecht onthaald geweest en ondanks het volksverloop de laatste maanden heb ik zelfs met de andere mensen aan de balie een goed kontakt gehad. Als je zelf spontaan en vriendelijk bent is degene achter de balie dit ook wel.

Ik heb wel de indruk, niet alleen bij de BMW motor dealer maar evengoed bij de BMW autogarage waar ik klant ben dat ze een bepaald publiek ( dokters etc ) hebben waar het op een Euro niet aankomt. Vroeger toen ik nog Japanse moto's had ( aja nu nog ene trouwens ) en in de autogarage waar mijn 2e wagen, nl een Nissan nog op onderhoud gaat er meer "werkmensen" komen die wel op een Euroke kijken.
Wanneer ik mijn Nissan garage bezoek is het minder stijfboordig dan in de BMW garage. Een financieel sterkere klant krijgt daar een ander onthaal heb ik al gemerkt. Jammer want mijn Euroke's; ook al moet ik er langer voor werken zorgen er ook voor dat hun garage overeind blijft.

Er werkte bij Raf nu op het laatste een zwartharig meisje met piercings en tattoo's. je zou er eerst wat afgeschrikt door zijn maar die was uitermate vriendelijk en charmant. Ok, qua presentatie voor zo'n zaak oogt dat misschien niet zo goed, zo iemand verwacht je meer in een Harley winkel. Toen ik laatst mijn moto aan de pc ben gaan hangen voor de reset van de onderhoudsbeurt was ze jaloers op mijn sleutelhanger. Een chiquita sleutelhanger. Ze verzamelt ze en blijkbaar steunt ze er een goed doel mee. Ik heb thuis nog een 2e gelijkaardige sleutelhanger gevonden en ik dacht deze haar cadeau te doen wanneer ik binnenkort voor de volgende beurt ging. Dus bij deze wie haar kent of weet hoe ik ze kan bereiken laat maar weten.

Allee soit, Jammer dat Raf ermee stopt en zeker ook voor de Hartrijders uit Moerzeke want na 'dHolda zijn ze nu opnieuw een hoofdsponsor kwijt voor hun jaarlijkse herfstrit.

Raf als je dit leest, een spoedig herstel gewenst en veel succes verder.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Stopzetting Raf's Motorshop

Hamme

1 juli 2009

Beste klant,

heel recentelijk heb ik beslist om onze zaak te sluiten.

De enige aanleiding hiertoe is mijn zwakke gezondheidstoestand.

Deze beslissing werd genomen na rijp beraad, maar vooral met veel pijn in het hart. Ik ben er mij van bewust dat dit voor u een onverwachte, moeilijke situatie schept.
Wees er echter van overtuigd dat zowel mijn medewerkers als ikzelf de intentie hadden om u nog jarenlang een perfecte service aan te bieden.

Helaas heeft het lot hier anders over beslist.

Wilt u mij aub verontschuldigen voor het aangedane ongemak.
Ik kan u echter met een gerust gevoel doorverwijzen naar mijn collega's BMW Motorrad of Vespa-dealers.

Ik dank u voor het vertrouwen dat ik gedurende vele jaren van u mocht genieten en wens u nog veel BMW of Vespa plezier toe.

Het gaat u goed.

Raf de Bruyn
Officiële Concessiehouder BMW Motorrad en VESPA

Voor meer informatie kan u bij mijn medewerker Filip Van Cauteren terecht.
Hij blijft nog even ter beschikking. Via 0496 / 54 85 11 kan u hem bereiken
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
CROW

Bericht door CROW »

stropke schreef:Bel vandaag naar Raf's motorshop om een afspraak te maken voor het 10000 km onderhoud van mijn GS
en krijg te horen dat wegen zware ziekte van Raf en geen kandidaat overnemers de deuren definitief dicht gaan.
Zal op zoek moeten gaan naar een nieuwe dealer in het Gentse, iemand suggesties ?

Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Nog zoiets wegens ziekte en ze vinden geen kandidaat overnemer , als het zo'n goede garage is wat is dan eigenlijk het probleem he
ik denk dat er genoeg mensen zijn die een (goede) garage willen overnemen, als dit inderdaad moet sluiten wegens ziekte ???
goe bezig mannen
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Pfff ... over uit uw nek lullen gesproken :roll:

Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

CROW schreef:ik denk dat er genoeg mensen zijn die een (goede) garage willen overnemen
Vergeet niet dat zo een overname wel pakken geld kost.
Denk maar aan gebouwen, materiaal, 'dorpelgeld', enz ...
Als je zelf het geld niet hebt moet je wel investeerders vinden of bij een bank geld gaan lenen.
En daar wringt bij velen het schoentje ...

En een zaak overnemen, hoe goed ze ook draaide, is steeds een risico. Als de mensen niet tevreden zijn ben je je clienteel kwijt.
Had de zaak een slechte naam, dan moet je opboksken tegen een pak vooroordelen en zal het niet gemakkelijk zijn.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

CROW schreef:Nog zoiets wegens ziekte en ze vinden geen kandidaat overnemer , als het zo'n goede garage is wat is dan eigenlijk het probleem he
ik denk dat er genoeg mensen zijn die een (goede) garage willen overnemen, als dit inderdaad moet sluiten wegens ziekte ???
goe bezig mannen
Ik ga mij laten verleiden tot iets wat niet van mijn gewoonte is en dan nog tegen de forumregels!! Waarvoor mijn excuses!!
Neem jij het dan over hé, sukkel!!
Over een harteloze gesproken.
Afbeelding
CROW

Bericht door CROW »

neen dank u
Mvg Sukkel
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Domi alias djairo, Crow en WimLT, meer heeft een forum nie nodig voor pittige discussies uit te lokken, schitterend, eindelijk wat leven in de brouwerij... Spijtig van die slotjes toch....

al blijft het natuurlijk een intriest topic, niet alleen de dealer die verdwijnt maar vooral de menselijke miserie die er achter zit....

ik vermoed dat BMW wel een andere grote dealer zal zoeken in het waasland, ben eens benieuwd....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jakke

Bericht door jakke »

Dirk Pauwels schreef:Domi alias djairo, Crow en WimLT, meer heeft een forum nie nodig voor pittige discussies uit te lokken, schitterend, eindelijk wat leven in de brouwerij... Spijtig van die slotjes toch....

al blijft het natuurlijk een intriest topic, niet alleen de dealer die verdwijnt maar vooral de menselijke miserie die er achter zit....
Zelfs dat wordt in vraag gesteld!! :roll: :roll:

En dat is idd intriest!
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dirk Pauwels schreef:Domi alias djairo, Crow en WimLT
Als u het niet erg vind, wordt ik liever niet in dezelfde zin genoemd of op dezelfde lijn gezet :-? Ik hoop wel iets meer bij te dragen aan dit forum en aan onze club dan die andere ... personen :roll:

Domi

Bericht door Domi »

Wimmeke LT,Uw ego en voorkomen is inderdaad evenredig aan het gewicht van Uwen LT!!!
Zelfs als ge het op Uw 2 blote kniekes moest vragen,zou je nog niet ééns de kans krijgen om in ons"clubke"te vertoeven,mischien als"hang around"om de vuilzakken buiten te zetten.....alhoewel :-? :-?
Ga in Tirol voor nen beer z'n hol keffen man :wink:

Den Djairo(is back!!!!!)
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Daarom ook dus ... :roll: Niveau ... :no:

Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Kan het gebekvecht verder gezet worden in PM ofzo :?:
Dan kunnen we hier weer on-topic verder :wink:

Thanks
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Een pittige discussie moet kunnen, maar elkaar uitschijten is erover.

En nu weer tot de orde van de dag?
I respect your opinion. But I don't give shit.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Jomor séch! Kwou just meedoen :mrgreen:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Relax schreef:elkaar uitschijten is erover.
Meneer Relax, kan u mij eens quoten waar ik Frank heb "uitgescheten"? Andersom is idd geen probleem. :wink:

MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ok, iedereen ziet naar zijn eigen voordeel. Maar heb je al eens aan de gevolgen gedacht op grotere schaal. Ik vind dat eigenlijk de kortingen overal hetzelfde zouden moeten zijn, waarbij er enkel nog verschillen worden gemaakt in eventuele overnames en de service die een zaak biedt. Maar een oorlog op vlak van korting is nefast voor het overleven van een gezonde business waarbij personeel niet meer betaald kan worden, zaken ten onder gaan of bijvoorbeeld ook kwaliteit naar beneden zakt.

Er zullen trouwens altijd wel zaakjes te doen zijn... Neem nu het voorbeeld van een GPS, je hebt meer aan een persoonlijke begeiding, professionele uitleg, extra diensten dan aan een prijzenoorlog waarbij de ene zumo 10 of 20 euro goedkoper is dan de andere, en dus de doos verkocht wordt. Dit geldt ook voor andere producten, just my two eurocents.
WimLT schreef:Betere deals maken door de dealers tegen mekaar uit te spelen bijvoorbeeld :wink:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Gaat 't hier bijna gedaan zijn, bende kinderen :!: Ik had gehoopt om toch maar niet tussenbeide te moeten komen, maar 't blijkt dus ijdele hoop :silent:

Als ik nog één (1) opmerking zie die me niet aanstaat gaat dit draadje op slot, zo simpel is 't :!:

Grtz, Philip!

P.S: En ik heb geen interesse om te moeten lezen van "jamaar, ik heb toch niets verkeerd gezegd, 't was den andere..."! On-topic of toe!

P.S2: Pvdk, thanks om 't weer on-topic te houden :wink:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Gesloten