TTR2 montage alternatief op R1100R
Moderator: GVN
TTR2 montage alternatief op R1100R
Heb een plannetje om mn nieuwe TTR2, met het bijgeleverde montage spul, en een stukje hout zelf op mn tanktas (R1100R) te monteren.
Het enige aan mn plan wat me nog niet lekker zit het stekkertje van de stroomvoorziening. (Denk er over om m aan mn accu te monteren) Dat stekkertje lijkt me nogal fragiel en ongemakkelijk, daarbij: waar laat ik het als ik zonder GPS rijd...
- Kan ik er misschien ergens een (waterbestendig)plugje tussen zetten zodat ik m gemakkelijk bij mn stuur kan afkoppelen?
- Iemant misschien een andere briljante oplossing? (Heb alleen een "sigarettenaansteker ingang" bij mn linker voet zitten op mn R1100R)
Bij voorbaat dank!
Het enige aan mn plan wat me nog niet lekker zit het stekkertje van de stroomvoorziening. (Denk er over om m aan mn accu te monteren) Dat stekkertje lijkt me nogal fragiel en ongemakkelijk, daarbij: waar laat ik het als ik zonder GPS rijd...
- Kan ik er misschien ergens een (waterbestendig)plugje tussen zetten zodat ik m gemakkelijk bij mn stuur kan afkoppelen?
- Iemant misschien een andere briljante oplossing? (Heb alleen een "sigarettenaansteker ingang" bij mn linker voet zitten op mn R1100R)
Bij voorbaat dank!
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
- R1100R -
-
TonTon
Re: TTR2 montage alternatief op R1100R
yo , ik ben ook een R1100R rijder met een Zumo , ik heb dit volgens mijzelf elegant opgelost door één van de 4 inbus vijzen die de linker stuurhelft vasthouden uit te draaien , een klein stukje buis over een langere vijs te schuiven en daarop mijn ram mount houder en dan terug vast gevezen.
ik kan nu niet weg maar als Je kan wachten tot morgen dan neem ik eens een paar foto's ervan.
en ik heb een fiche gemonteerd zodat ik de stroomdraad kan laten zitten als ik de houder wegneem.
morgen neem ik de foto's
ik kan nu niet weg maar als Je kan wachten tot morgen dan neem ik eens een paar foto's ervan.
en ik heb een fiche gemonteerd zodat ik de stroomdraad kan laten zitten als ik de houder wegneem.
morgen neem ik de foto's
Idd, is bij mij idem-dito geplaatst!!Arnold schreef:yo , ik ben ook een R1100R rijder met een Zumo , ik heb dit volgens mijzelf elegant opgelost door één van de 4 inbus vijzen die de linker stuurhelft vasthouden uit te draaien , een klein stukje buis over een langere vijs te schuiven en daarop mijn ram mount houder en dan terug vast gevezen.
morgen neem ik de foto's
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Heel graag Arnold!
Heb net even een testrit gemaakt met de TT op mn tanktas gemonteerd. Het resultaat valt me tegen, de TT staat te dichtbij. Denk er nu over om m idd aan een van die vier bouten te bevestigen.
Zou de TT het liefst rechts naast mn km-teller hebben lijkt mij. (Heb het "dashboard" van het vroege model.) Heb geen ABS dus die lampjes zal ik niet missen en Links van mn km-teller zit al een temperatuurmeter.
Denk er over om de volgende bestelling te plaatsen bij http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_eindstukken :
- RAM rechte spiegelsteun. Zal dan een 8 mm gat moeten boren geloof ik. (Had liever de "RAM schuine spiegelsteun" gehad maar dat gat is dus veel te groot.) Of de standaart bijgeleverde met twee bouten vast zetten maar die is een stuk dikker dus minder fraai en heb ik nog langere bouten nodig.
- RVS 8 x 45 mm bout (Wel DUUR voor een RVS boutje met een busje...)
- RAM montage arm lang
Laten jullie de houder, waar je dr GPS op klikt, altijd zitten of demonteren jullie het spul als je niet met de GPS rijd? (Zo ja, waar laten jullie dan de stroomkabel?)
En meteen nog maar een vraag: Waar hebben jullie de zekering zitten, in het kastje met de andere zekeringen?
Alvast bijzonder bedankt! Ben al best een tijdje bezig met dit vraagstuk.
Heb net even een testrit gemaakt met de TT op mn tanktas gemonteerd. Het resultaat valt me tegen, de TT staat te dichtbij. Denk er nu over om m idd aan een van die vier bouten te bevestigen.
Zou de TT het liefst rechts naast mn km-teller hebben lijkt mij. (Heb het "dashboard" van het vroege model.) Heb geen ABS dus die lampjes zal ik niet missen en Links van mn km-teller zit al een temperatuurmeter.
Denk er over om de volgende bestelling te plaatsen bij http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_eindstukken :
- RAM rechte spiegelsteun. Zal dan een 8 mm gat moeten boren geloof ik. (Had liever de "RAM schuine spiegelsteun" gehad maar dat gat is dus veel te groot.) Of de standaart bijgeleverde met twee bouten vast zetten maar die is een stuk dikker dus minder fraai en heb ik nog langere bouten nodig.
- RAM montage arm lang
Laten jullie de houder, waar je dr GPS op klikt, altijd zitten of demonteren jullie het spul als je niet met de GPS rijd? (Zo ja, waar laten jullie dan de stroomkabel?)
En meteen nog maar een vraag: Waar hebben jullie de zekering zitten, in het kastje met de andere zekeringen?
Alvast bijzonder bedankt! Ben al best een tijdje bezig met dit vraagstuk.
Laatst gewijzigd door Boogieman op 13 apr 2009, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- R1100R -
- R1100R -
En ohwja...
Wat een bijzonderfijne fiets he, die 1100R !?

Wat een bijzonderfijne fiets he, die 1100R !?
- R1100R -
- R1100R -
-
TonTon
yo ,volgens mij heb je enkel de 2 bovenste delen nodig :Boogieman schreef: - RAM rechte spiegelsteun. Zal dan een 8 mm gat moeten boren geloof ik. (Had liever de "RAM schuine spiegelsteun" gehad maar dat gat is dus veel te groot.)
- RAM montage arm lang
RAM rechte spiegelsteun of RAM schuine spiegelsteun
RVS 8 x 45 mm bout
je demonteert één van de 4 bouten ( rechter stuurhelft , bout rechts boven ).
dan plaats je eerst het afstandsbusje in die opening,daarna de rechte of schuine ram spiegelsteun (boren hoeft toch niet,past op dat afstandsbusje,daarna de langere bout en klaar is kees.
in de stroomdraad die bij de Zumo zit is al een zekeringhouder ingebouwd dus heb ik de stroomkabel rechtstreeks op de batterij aangesloten.
ik heb dan de het andere eind van de kabel langs de tank laten lopen en uitkomen naast het balhoofd naast de andere kabesl die daar uit komen.
die heb ik dan daar met een strap vastgemaakt aan de andere kabels ( gas/rem) die aan het balhoofd uitkomen.
ik heb dan zo'n 10 cm vòòr het stekkertje zelf een fiche (man/vrouw) geplaatst zodat ik ten allertijde de houder van de rammount kan losmaken en meenemen.
ikzelf heb nog op een andere manier gewerkt omdat ik een beugel over had van een vervangruit die ik om zeep had geholpen maar standaard wordt de gps gemonteerd zoals ik hierboven aangeef ( althans bij de Zumo maar waarom zou dit anders zijn bij een TT).
echt jammer dat je zover af woont , anders zou ik zeggen kom maar af dan doen we het samen alhoewel dat voor mij bij kijken en advies geven zou blijven gezien mijn kuitspier scheuring....
ik ga morgen wat foto's laten zien,misschien kan ik je daarmee op weg zetten
Darn, n kuitspierscheuring. Dat klinkt niet bepaalt fijn zeg.
En klinkt ook nie of dat zo 1,2,3 genezen is... hoop voor je dat je niet al te veel mooie motor daagjes voorbij moet laten gaan.
Dat die (schuine)spiegelsteun op dat busje past is wel heel handig om te weten voordat ik aankopen op het grote boze www ga doen!
Ben ik alleen nog benieuwt hoe zo'n man/vrouw fiche eruitziet. (Echt geen idee...)
Heb zelf ook nog zitten denken aan een extra buisje te plaatsen tussen de stangen van mn (groot BMW) windscherm, maar daar toch weer vanaf gezien omdat de twee voorgaand besproken manieren me makkelijker leken.
Ik ben benieuwd!
En klinkt ook nie of dat zo 1,2,3 genezen is... hoop voor je dat je niet al te veel mooie motor daagjes voorbij moet laten gaan.
Dat die (schuine)spiegelsteun op dat busje past is wel heel handig om te weten voordat ik aankopen op het grote boze www ga doen!
Ben ik alleen nog benieuwt hoe zo'n man/vrouw fiche eruitziet. (Echt geen idee...)
Heb zelf ook nog zitten denken aan een extra buisje te plaatsen tussen de stangen van mn (groot BMW) windscherm, maar daar toch weer vanaf gezien omdat de twee voorgaand besproken manieren me makkelijker leken.
Ik ben benieuwd!
- R1100R -
- R1100R -
-
TonTon
ik ga morgen foto's plaatsen , mocht je zo'n beugel zoals ikzelf heb gemonteerd (de gps staat mooi in het zicht naast de klokken) de max vinden dan kunnen we misschien iets regelen omdat ik de 2de beugel ook nog heb (maar ik kan dan wel de vervangruit niet meer gebruiken dus zou ik een kleine vergoeding vragen) maar dan zou je nog enkel die spiegelsteun nog nodig hebben en die bout met busje niet .
bekijk het eens morgen op de foto's en laat je dan maar horen , oké
bekijk het eens morgen op de foto's en laat je dan maar horen , oké
-
TonTon
voila , hierbij de foto's : http://picasaweb.google.be/BmwNolle/Gps ... mJrMw--OBQ#
wat uitleg:
de beugel is de beugel van m'n Vario screen ( wat totaal niet voldeed in mijn geval) waarop ik draad heb getapt zodat ik er een bout kan op draaien en alzo de ram mount kan vastzetten.
de fiche is eigenlijk bedoeld om luidsprekers te verbinden maar dit werkt perfect en ik moet nog kijken om ze waterdicht te maken (klein hoesje maken).
door die beugel staat de gps verder van mij af en bijna op ooghoogte zodat ik in één oogopslag de route kan zien zonder mijn zicht van de weg af te halen.
als ik de motor dus ergens achterlaat kan ik in één ogenblik de volledige houder er afhalen ( dat ding kost zo'n 150€ nieuw
).
ik heb dus nog zo'n beugel met vastzetklem en afstandsbusje en bout liggen , draad op tappen kan ik direct doen.
wat uitleg:
de beugel is de beugel van m'n Vario screen ( wat totaal niet voldeed in mijn geval) waarop ik draad heb getapt zodat ik er een bout kan op draaien en alzo de ram mount kan vastzetten.
de fiche is eigenlijk bedoeld om luidsprekers te verbinden maar dit werkt perfect en ik moet nog kijken om ze waterdicht te maken (klein hoesje maken).
door die beugel staat de gps verder van mij af en bijna op ooghoogte zodat ik in één oogopslag de route kan zien zonder mijn zicht van de weg af te halen.
als ik de motor dus ergens achterlaat kan ik in één ogenblik de volledige houder er afhalen ( dat ding kost zo'n 150€ nieuw
ik heb dus nog zo'n beugel met vastzetklem en afstandsbusje en bout liggen , draad op tappen kan ik direct doen.
Super bedankt voor de foto's. (en je snelle reacties!)
Waardeer je aanbod ook zeer maar ga het toch proberen met de genoemde spulletjes van RAM mount. Op die manier zou alleen de spiegelsteun achterblijven als ik de TomTom houder verwijder, wat ik erg netjes vind. Maar nog maals badankt voor het aanbod.
Heb zojuist de spulletjes besteld en moet nu enkel nog langs bij een electra zaakje voor zo'n fiche en n zekering...
Waardeer je aanbod ook zeer maar ga het toch proberen met de genoemde spulletjes van RAM mount. Op die manier zou alleen de spiegelsteun achterblijven als ik de TomTom houder verwijder, wat ik erg netjes vind. Maar nog maals badankt voor het aanbod.
Heb zojuist de spulletjes besteld en moet nu enkel nog langs bij een electra zaakje voor zo'n fiche en n zekering...
- R1100R -
- R1100R -
Weet iemand overigens waar dat rubber stripje voor bedoelt is dat met mn TT is meegeleverd?
Het is hol, voor electra misschien of te gebruiken tegen trillingen?

Laatst gewijzigd door Boogieman op 05 jun 2010, 12:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- R1100R -
- R1100R -
-
TonTon
heel graag gedaanBoogieman schreef:Super bedankt voor de foto's. (en je snelle reacties!)
ik had in 1ste instantie de houder ook gewoon op de stuurhelft geplaatst maar ik moest teveel m'n hoofd van het verkeer weghouden om de info op de gps te lezen , teveel m'n zicht (hoofd) naar omlaag brengen omdat de gps te dichtbij staat.
Je zal dit ook wel merken
Zo als op onderstaande foto had ik het in eerste instantie bedacht:

Als het hout zwartgespoten is had het er wel acceptabel uitgezien maar helaas de TT zit idd te dichtbij.
Ter hoogte van de KM teller lijkt hij mij nu toch meer op de juiste plek te zitten gezien ik daar toch ook regelmatig opkijk in het verkeer.

We zullen zien. Wellicht kom ik je alsnog om jouw oplossing vragen achteraf...

Als het hout zwartgespoten is had het er wel acceptabel uitgezien maar helaas de TT zit idd te dichtbij.
Ter hoogte van de KM teller lijkt hij mij nu toch meer op de juiste plek te zitten gezien ik daar toch ook regelmatig opkijk in het verkeer.

We zullen zien. Wellicht kom ik je alsnog om jouw oplossing vragen achteraf...
Laatst gewijzigd door Boogieman op 05 jun 2010, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- R1100R -
- R1100R -
Sw motech heeft echt een "nette" oplossing die ik zelf ook af en toe inzet ... zeker daar ik regelmatig wissel tussen de RS en de CB

R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Aller eerst, dank voor je reactie.
Is het niet zo dat je navigatie dan voor je KM-teller en/of lampjes zit?
Dat was nl bij mij (op mn R1100R) de reden om m niet verder naar achter te plaatsen op mn tanktas.
En hoe heb jij de stroomvorziening opgelost, heb je een mooi waterdicht plugje kunnen vindnen?
Vandaag zaten de spulletjes van RAM mount bij de post en heb ze gelijk gemonteerd. zal voor de volledigheid van het toppic wel even een fototje posten van het weekend.
Is het niet zo dat je navigatie dan voor je KM-teller en/of lampjes zit?
Dat was nl bij mij (op mn R1100R) de reden om m niet verder naar achter te plaatsen op mn tanktas.
En hoe heb jij de stroomvorziening opgelost, heb je een mooi waterdicht plugje kunnen vindnen?
Vandaag zaten de spulletjes van RAM mount bij de post en heb ze gelijk gemonteerd. zal voor de volledigheid van het toppic wel even een fototje posten van het weekend.
- R1100R -
- R1100R -
Zou dat een krimpkous kunnen zijn?Boogieman schreef:Weet iemand overigens waar dat rubber stripje voor bedoelt is dat met mn TT is meegeleverd?
Als je twee draden aan mekaar maakt kan je deze "kous" erover schuiven, verwarmen zodat de kous krimpt en alles is waterdicht afgesloten.
Emile
Heb ik ook aan zitten denken... maar nu ben ik ben er uit:
Je vouwt m om je stuur heen daar waar je de steun gaat plaatsen. Als je dat niet doet dan wil de steun inlusief Tomtom alsnog omkantelen....
Wel bedankt voor je reactie!
Je vouwt m om je stuur heen daar waar je de steun gaat plaatsen. Als je dat niet doet dan wil de steun inlusief Tomtom alsnog omkantelen....
Wel bedankt voor je reactie!
Laatst gewijzigd door Boogieman op 05 jun 2010, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- R1100R -
- R1100R -
Voor de volledig heid van het toppic; uiteindelijk heb ik m dus geplaatst als:

Bevalt primma! Goed in het zicht en ik kan (bijna) alles gemakkelijk verwijderen.
Alleen de eerder genoemde bout die ik kocht bleek te kort, daat heb ik bij de ijzerwaren handel voor een eurie een ander voor gehaalt.

Bevalt primma! Goed in het zicht en ik kan (bijna) alles gemakkelijk verwijderen.
Alleen de eerder genoemde bout die ik kocht bleek te kort, daat heb ik bij de ijzerwaren handel voor een eurie een ander voor gehaalt.
- R1100R -
- R1100R -