Marokkoreis met de zoon achterop

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-Fred-

Re: Marokkoreis met de zoon achterop

Bericht door -Fred- »

1. Zega's van TT kan je uitblutsen en lassen indien nodig.
Gobi's van W. dubbelwandig en sterk.
Bagagedrager staat los van de rekken, geen probs.

2. Geen ervaring met die zakskes, moest je de valbaren zelf bedoelen zou ik voor de HB's gaan.

3. Aangezien de periode die jullie gaan lijkt me een zomerpak geen overbodige luxe.
Wil je er niet teveel geld aan kwijt, kijk dan eens bij HG, Polo, Louis, ...

Een reisbijstandsverzekering is geen overbodige luxe met dat elektronisch gedoe.
Moet je wel rekening houden dat ze alléén Europa dekken !

Tip: Moest je bv. in Zuid-Marokko een onherstelbare panne/defect krijgen, regel een transport met een plaatselijke camion/bestelwagen tot aan de haven. Bootje op tot Zuid-Spanje en daar verwittig je de reisbijstand :wink:
Dit zal je veel tijd, telefoons, kopzorgen en geld besparen.

Grt,
Fred.
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

GStig schreef:De kans is reeel dat ik mijn GSA1200 's zal "neerleggen". .
Met je zoon vanacher op ? Als piloot kan je je moto "neerleggen" zonder je teveel pijn te doen, maar de duo-zitter ziet niks aankomen ....
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
GStig

Bericht door GStig »

Hallo Fred,
Dank voor je advies.
Ik twijfel nog tussen de Zega's en de Gobi's. Wunderlich geniet zo geen goede faam naar levertermijnen en hun beloftes hieromtrent.
Even een prijsvergelijking maken...
Zega's dat gaat via 't net via RAD en Wunderlich gaf me een dealer binnen België op, die me terugmailde dat hij niets meer te maken wou hebben met Wunderlich. Terug W aangemaild, een "sorry-ik-ben-maar-een-stagaire-antwoordje" en nieuw adres bekomen. Terug gemaild maar daar blijft het windstil...
De info op de W-site geeft me geen inhoud, noch of deze asymmetrisch zijn of niet...

En de originele van BMW, zijn dat Zega's ?
Indien het geen Zega's zijn, dingen deze mee voor de titel van stevigste alu-zijkoffers ?

beste groeten,
Patrick.
GStig & zOOn - (XL250R) - (CB900F) - (CX500GL) - (VF750F) - (CX500C 2x) - (KZ700) - (R60/6) - (CJ250) - (CBR1000F 2x) - (ST1100) - XLV650 - GSA1200 -
GStig

Bericht door GStig »

Alle tips zijn welkom om onze Garmin Street Pilot III tot een nuttige bondgenoot te maken in Marokko.
Naar verluid is er geen CD'tje beschikbaar dat N-Afrika omvat.
Dank bij voorbaat,
Patrick & Tijl.
GStig & zOOn - (XL250R) - (CB900F) - (CX500GL) - (VF750F) - (CX500C 2x) - (KZ700) - (R60/6) - (CJ250) - (CBR1000F 2x) - (ST1100) - XLV650 - GSA1200 -
kloon
Contacteer:

Bericht door kloon »

vorig jaar naar Marokko geweest rondrit gedaan is een prachtig land !
Wij hebben via Séte (frankrijk) de overtocht gedaan met ferrie naar Tanger. Is 36 uren varen maar valt echt mee !
http://www.comanav.co.ma/ferry/horaires/tanger-sete.htm
De terugreis hebben via tanger - tarifa gedaan en zo door spanje terug naar huis.
Mocht ik van u zijn zou liever naar Fes gaan dan Marrakech is veel mooier, maar dat is natuurlijk persoonlijk ;-)
Zal je via mail mijn telefoon geven je mag altijd bellen voor info !

groetjes

Rudy
GS1150 2006 Noorwegen , 2007 één dag Marokko , 2008 Marokko prachtig ! ,2009 Noordkaap , 2010 moskou-peking(trein), 2012 Oekraine;-)
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

GStig schreef:Alle tips zijn welkom om onze Garmin Street Pilot III tot een nuttige bondgenoot te maken in Marokko.
Dank bij voorbaat,
Patrick & Tijl.
Hi P&T,

een garmin kaart voor Marokko kan je gratis downloaden op http://www.island-olaf.de/travel/marokko/gps.html
Kijk ook eens op mijn website (www.i-spog.com), daar kan je alle tracks downladen en in je gps opladen. Ik heb ook nog een massa waypoints. Als je wil kan ik je die wel eens doorsturen.

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Boxer-twin
Contacteer:

Bericht door Boxer-twin »

GStig schreef:Alle tips zijn welkom om onze Garmin Street Pilot III tot een nuttige bondgenoot te maken in Marokko.
Dank bij voorbaat,
Patrick & Tijl.
Als je op het kaartje klikt krijg je zat hotels en campings. Ik heb ze niet allemaal geprobreerd maar het klopt redelijk. De tankstations hebben niet allemaal benzine dus daar moet je niet op vertrouwen. Succes ermee.

http://www.leoenjanetontour.nl/html/marokko.html

Gr
Leo
filerijder

Bericht door filerijder »

vorig jaar april met 2 motoren mèt duo: Rif, Merzouga, piste , gorges du ziz, vallée des roses, gorges du dadès, ouarzazate, aid ben haddou en dan een (te zware) piste naar Marakech. autostrade en naar huis. Schitterend. 2 weken. wegen zijn zeer goed. Om de 50 km is er een tankstation mEt benzine zonder lood behalve natuurlijk op die pistes en in de woestijn). steeds geslapen in marokkaanse hotelletjes. Rijden met duo in zand is moeilijk en zwaar enduroterrein onmogelijk voor niet professionelen( met duo En bagage).
UITSLUITEND vriendleijke mensen ontmoet. Maar indien je iets niet wil moet je vriendelijk blijven weigeren. niet kwaad worden.en dan is er geen probleem. de koning voert een actie voor vriendelijkheid naar toeristen. Indien ze frans spreken leg je ze gewoon uit dat indien ze heel de tijd blijven doorzeuren je in europa dit aan je vrienden vertelt en dat er dan geen toeristen meer komen, het resultaat si dat ze stoppen met zeuren en ze wandelen weg. . De enige ambetanterik die ik tegenkwam was een marokaan die hollands sprak... die probeerde me beet te nemen... waar zou die dat geleerd hebben?
defecten: geen. Buiten mijn 1200GS waar de versnellingen blokkeerden van het zand ( een soort kniegewricht) na het rijden in een zandstorm. goed geholpen geweest in het eerste het beste tankstation. Hadden geen "vet" om aan het kniegewricht te smeren. In het eerstvolgend stadje een jonge kerel in een besmeurde overall aangesproken en met hem meegereden door allerlei kleine straatjes naar een typisch afrikaanse garage. hebben gewricht keurig gekuist en gesmeerd. Vet erop en in orde. 20DM betaald. Ze wilden eigenlijk niet betaald worden.
Verschillende malen gevallen op slechte stukken en in mul zand. mijn ega is er steeds zonder kleerscheuren vanaf geraakt. Scherm kapot, plastiek koffers beschadigd, cylinderbescherming defect, pinker kunnen herstellen.
maar buiten die kleine narigheden: heerlijke vakantie. schitterend landschap, vriendlijke mensen.
Doen. we gaan volgende week terug.
F650 (96) -> R1100GS (99) -> R 1150 GS (2002) -> R1200 GS (06) --> R 1200 GSA
GStig

Bericht door GStig »

Dank voor de hulp, de vele info en leuke reacties die we van jullie mochten ontvangen.
De tijd begint te korten en onze nieuwsgierigheid stijgt, tesamen met een ongeduldige zenuwachtigheid.

Nogmaal dank voor jullie concrete hulp,

Tijl & Patrick.
GStig

Bericht door GStig »

We zijn terug.
En juist verhuisd, dus even nog alles op orde zetten en bekomen...

Het is inderdaad een practig land en de vele commentaren die we op dit forum mochten ontvangen zijn idd waar.
Vriendelijke mensen, behalve in 't Rif. Hun enige interesse is hasj en de verkoop hiervan.
Best niet overnachten in 't Rif, zoals wij deden in El Jebha (kuststadje) en er om 6 uur 's ochtends in het hotel op 5 minuten tijd bestolen werden. De kustweg naar El Alhoceima wordt heraangelegd, dus kom je niet aflatend, misschien wel 200x in wegeniswerken terecht, hetgeen je gemiddelde snelheid keldert. De bergpassen zijn prachtig, maar de dorpen zijn er grondig vuil. Rij door het Rif, geniet ervan, maar overnacht er nooit!!!

De medina van Fès is prachtig, doe dit enkel met een gids, het zijn idd 10.000 steegjes en met een gids is het zoveel duidelijker.

Merzouga, aan de Erg Chebi-duin, een aanrader. We reden er binnen aan 2uur in de namiddag, aan meer dan 50°C, alsof je tegen een giganteske haardroger inrijdt. Vergeet dus geen Camelbags op je motor te binden, ééntje voor elk, zo kan je zonder stoppen vlot en frequent een slokje nemen, zelfs al is dit na n tijdje geen fris water meer...

Verdere verhalen volgen...

bij tijdsgebrek,
beste groeten,
Tijl & Patrick.
LucVB

Bericht door LucVB »

we zijn benieuwd naar het vervolg van uw verhaal . Laat maar vlug komen ...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

GStig schreef:Best niet overnachten in 't Rif, zoals wij deden in El Jebha (kuststadje) en er om 6 uur 's ochtends in het hotel op 5 minuten tijd bestolen werden. Rij door het Rif, geniet ervan, maar overnacht er nooit !!
Precies Borgerokko Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie