De linker pinker van mijn K100LT heeft een slecht contact en werkt dus maar zéér onregelmatig. Af en toe werkt hij eens en de volgende moment doet hij het niet meer.
We hebben hem al eens open gehaald maar kunnen niet goed bij de contacten. Contactspray inspuiten heeft niets opgelost. Hebben ook veel problemen gehad om alles met de miniscuul kleine vijsjes weer in mekaar te krijgen. Ik heb een werkplaatshandboek maar de bediening van de pinkers staat er niet in uitgelegd.
Iemand een idee hoe ik dit probleem zou kunnen verhelpen?
Alvast bedankt en veel rijplezier.
Groeten
Björn
slecht contact linker pinker K100LT 1990
Moderator: GVN
ik heb hetzelfde probleem op m'n K100RS, ik heb de schakelaar al 2X uit elkaar gehaald.
De 1ste keer had ik de kontakten ingespoten met WD40, maar dit was niet zo succesvol.
De 2de keer heb ik kontakt-cleaner van Wurth gebruikt, terwijl ik tijdens het spuiten de swithes hehaaldelijk heb bediend.
Mijn probleem is nu voor 90 % opgelost.
Afhankelijk van hoe ik op de schakelaar druk werkt het nu goed.
Ik denk als ik het een 3de keer herhaal dat alles terug werkt als normaal (tenminste, dat hoop ik)
Anders zal het een nieuwe schakelaar worden (+-70€)
De 1ste keer had ik de kontakten ingespoten met WD40, maar dit was niet zo succesvol.
De 2de keer heb ik kontakt-cleaner van Wurth gebruikt, terwijl ik tijdens het spuiten de swithes hehaaldelijk heb bediend.
Mijn probleem is nu voor 90 % opgelost.
Afhankelijk van hoe ik op de schakelaar druk werkt het nu goed.
Ik denk als ik het een 3de keer herhaal dat alles terug werkt als normaal (tenminste, dat hoop ik)
Anders zal het een nieuwe schakelaar worden (+-70€)
K100RS 4V '91
Sparkling Grafite
18 Til I Die !
Sparkling Grafite
18 Til I Die !
't gaat wel vlotjes uiteen hoor maar je demonteert best de hele module en legt ze op een éénkleurig oud laken ofzo, kwestie van een uit je handen glippend schroefje of veertje weer onmiddelijk te vinden, een handleiding heb je er echt niet bij nodig , gewoon losschroeven en goed kijken voor je de dingen uit mekaar haalt, 't wijst zichzelf uit
daarna de koperen lammeletjes wat herplooien en oxydatievrij maken, een scheut WD40 erin, monteren en 't werkt weer als vanouds
daarna de koperen lammeletjes wat herplooien en oxydatievrij maken, een scheut WD40 erin, monteren en 't werkt weer als vanouds