Routes bekijken van SD kaart
Moderator: GVN
Routes bekijken van SD kaart
Ik heb vrijdag aanstaande een zumo 550 laten plaatsen, hoe kan ik nu de routes die ik op mijn SD kaartje heb staan bekijken op mijn GPS ?
wie kan mij helpen
Vic
wie kan mij helpen
Vic
-
jantje beton
Re: Routes bekijken van SD kaart
gewoon inladen opde zumo en daarna bekijken onder deroutes op de gps geen prblm 
BEN WEER EENS ONLINE
Jan als ik de route met mijn kabeltje op mijn GPS zet is dat geen probleem , het werkt perfect.
Maar ik weet niet hoe ik de routes die op mijn SD kaartje staan moet bekijken op mijn GPS, die komen niet automatisch op mijn scherm.
Vic
Maar ik weet niet hoe ik de routes die op mijn SD kaartje staan moet bekijken op mijn GPS, die komen niet automatisch op mijn scherm.
Vic
Hey Vic,
Nadat je de route via pc naar uw gps overgezet hebt krijg je na het afkoppelen van de gps de melding,"Nieuwe gegevens gevonden...". O.k. geven, na het berekenen van de route door gps de route aanvinken en importeren.
Dan zou het toch moeten lukken denk ik zo.
Succes,
Eric
Nadat je de route via pc naar uw gps overgezet hebt krijg je na het afkoppelen van de gps de melding,"Nieuwe gegevens gevonden...". O.k. geven, na het berekenen van de route door gps de route aanvinken en importeren.
Dan zou het toch moeten lukken denk ik zo.
Succes,
Eric
Als je je kont verbrandt heb je geluk dat je niet andersom stond!
Hey Eric,
Zoals jij het beschrijft werkt het perfect, maar ik heb mijn routes op een SD kaartje gezet en niet rechtstreeks op mijn Gps.
Als ik mijn Sd kaartje dan in mijn gps plaats kan de Gps de route's niet vinden om te inporteren, af kan dat niet zoals ik het doe?
Vic
Zoals jij het beschrijft werkt het perfect, maar ik heb mijn routes op een SD kaartje gezet en niet rechtstreeks op mijn Gps.
Als ik mijn Sd kaartje dan in mijn gps plaats kan de Gps de route's niet vinden om te inporteren, af kan dat niet zoals ik het doe?
Vic
-
TonTon
maak op je SD kaartje een map "Garmin" aan.RunnerVic schreef:Ik heb vrijdag aanstaande een zumo 550 laten plaatsen, hoe kan ik nu de routes die ik op mijn SD kaartje heb staan bekijken op mijn GPS ?
wie kan mij helpen
Vic
verzend nu je route vanuit "Mapsource" naar je SD kaartje.
als je via de verkenner van Windows naar je SD kaartje gaat en naar de map "Garmin" zal je zien dat er nu een map bijgekomen is "GPX".
daar zal nu een file "userdata.gpx" in staan , geef die een andere naam , anders zal de file (lees route) worden overschreven als je opnieuw een route naar het kaartje zend.
doe dit telkens je een route naar je kaartje zend.
een eenvoudiger manier : zorg dat je routes op de pc opgeslagen worden als "gpx" en niet als "gdb" , zo hoef je de routes enkel maar te kopiëren naar de (sub)map "GPX" in de map "Garmin" op het SD kaartje...
succes ermee
Arnold,
Het werkt perfect, bedankt voor je hulp.
Groetjes
Vic
Groetjes
Vic
-
TonTon
heel graag gedaanRunnerVic schreef:Arnold,
Groetjes
Vic
Arnold,
Ik heb op mijn SD kaartje een map "Garmin" aangemaakt
Ik heb mijn routes op de pc opgeslagen als "gpx" en zo copy naar (sub)map "GPX" in de map "Garmin" op het SD kaartje (+ander naam per route). Ik merk op mijn pc dat ze effectief op de SD kaart staan in mijn Zumo.
Als ik dan de Zumo loskoppel van de PC en terug opstart kan ik die routes niet oproepen. Wat doe ik verkeerd ?
Groeten
Ludo
Ik heb mijn routes op de pc opgeslagen als "gpx" en zo copy naar (sub)map "GPX" in de map "Garmin" op het SD kaartje (+ander naam per route). Ik merk op mijn pc dat ze effectief op de SD kaart staan in mijn Zumo.
Als ik dan de Zumo loskoppel van de PC en terug opstart kan ik die routes niet oproepen. Wat doe ik verkeerd ?
Groeten
Ludo
-
TonTon
is eigenaardig , zojuist nog eens de proef op de som genomen : een route "Tholen.gpx" naar de Sdkaart/Garmin/GPX gekopieerd,daarna de Zumo laten doorstarten en direct de vraag of ik nieuwe gegevens wilde importeren en dan kon ik die route aanvinken en importeren , waarschijnlijk zit er toch ergens bij Jou een foutjeLu@do schreef:Arnold,
Groeten
Ludo
voor alle zekerheid : als Je naar het SD kaartje gaat en dan de map "Garmin/GPX , staan Jouw routes dan wèl degelijk als "naam.gpx" opgeslagen ?
de reden dat ik dat vraag is dat als je in Mapsource kiest om een route op te slaan als xxxxxxx.gpx , je die "gpx" handmatig moet toevoegen aan de voorgestelde naam , zèlfs al kies je bij opslagformaat "gpx"....is een foutje in Mapsource dat op een of andere manier is op te lossen door ergens een "DLL" te veranderen maar dat levert bij mij andere problemen op.
lukt het nog niet dan zou ik zeggen steek eens over dan kijken we samen waar de fout ligt.....je kan contact opnemen via mail
Arnold,
Probleem opgelost. Bij het exporteren van de route (van Mapsource naar de Zumo) had ik in eerste instantie "waypoints" "uit-gevinkt" en enkel "routes" aangevinkt gelaten. Daar moet het blijkbaar fout zijn gelopen. Standaard staan "waypoints" en "routes" aangevinkt en dat laat ik nu zo. Ik kan dan effectief het "xx.gpx" bestand naar de SD kaart kopiëren. Daar geef ik het bestand een andere naam. Als ik de Zumo loskoppel en doorstart krijg ik inderdaad de vraag om te importeren.
Alleszins heel erg bedankt voor de gedetailleerde uitleg.
Groeten
Ludo
Probleem opgelost. Bij het exporteren van de route (van Mapsource naar de Zumo) had ik in eerste instantie "waypoints" "uit-gevinkt" en enkel "routes" aangevinkt gelaten. Daar moet het blijkbaar fout zijn gelopen. Standaard staan "waypoints" en "routes" aangevinkt en dat laat ik nu zo. Ik kan dan effectief het "xx.gpx" bestand naar de SD kaart kopiëren. Daar geef ik het bestand een andere naam. Als ik de Zumo loskoppel en doorstart krijg ik inderdaad de vraag om te importeren.
Alleszins heel erg bedankt voor de gedetailleerde uitleg.
Groeten
Ludo