shit....'tis weeral van dat !!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Re: shit....'tis weeral van dat !!!

Bericht door WimLT »

adjuvo schreef: Beveiliging van de Motorrijders 24 mei 2008
Ziet er wel leuk uit. Ziet er wel leuk uit :drunken:

Er is die dag ook nog niks gepland in de club, dus als er nog mensen naartoe rijden, sluit ik mij misschien wel aan 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
one-one

Bericht door one-one »

WimLT schreef:
Ziet er wel leuk uit. Ziet er wel leuk uit :drunken:

Er is die dag ook nog niks gepland in de club, dus als er nog mensen naartoe rijden, sluit ik mij misschien wel aan 8-)
doen!!!! je zal zeker een leuke en leerrijke dag hebben en misschien is er nog wel iets extra's voorzien op de "tarmak" van het vliegveld :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Alx

Bericht door Alx »

Zou ook wel leuk zijn als ze dat dit jaar weer organiseren. ;) Net zoals de dag Veilig motorrijden in Antwerpen.

Ik zag gisteren trouwens een varadero ofzo op zeer vreemde wijze tussen de file slalommen, snokken aan dat stuur! Zijn bovenlichaam ging meer heen en weer dan de moto bewoog :roll:
R850R '95 / Honda CB sevenfifty '92 / R1150R Rockster '03
KLT-SE

Motorrijder omgekomen

Bericht door KLT-SE »

Spijtig genoeg nu ook in Zeeland te melden:
Motorrijder aangereden door vrachtauto:
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=9977

Ik ken de persoon niet, maar alle medeleven aan de nabestaanden.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
Dim

Re: Motorrijder omgekomen

Bericht door Dim »

KLT-SE schreef:Spijtig genoeg nu ook in Zeeland te melden:
Ik ken de persoon niet, maar alle medeleven aan de nabestaanden.
Tegen zo'n bakbeest heb je in je cordura pakske of leren pijpen niets te zeggen, hé

Dim
Ride like the wind
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Ondanks dat ik dan met de moto in Schotland zit met de moto vind ik het toch bijzonder sneu dat ik hier niet kan bij zijn :-?
CROW

Bericht door CROW »

winterstop wat is dat ?
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

dat je in de winter stopt met...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
dirkske

Bericht door dirkske »

Kreeg zojuist een hele uiteenzetting van STAM aangaande een ongeval, met daaraan gekoppeld een hele mooie uiteenzetting van hoe en welke voordelen het heeft om een rijcursus o.i.d. te volgen.

1 (EEN) regeltje is me bijgebleven:
"Een volle witte lijn is er meestal voor een reden." :-(

Neen, een volle witte lijn mag je niet overschrijden, de reden laat me koud.

Als men enkel deze regel volgt zijn al de andere regels die men schrijft in heel dat bericht (meer dan 75 regels txt met nog extra afbeeldingen en andere dingen) kompleet nutteloos en van generlei waarde.
Dat, en nog meer van dat vind ik van STAM een hoogst ongepaste houding en melding.

Wat als zogezegde vereniging verdedig je dan, zelfbehoud - eigenbelang enz. sorry maar het moest effe uit mijn pen zie :mrgreen:
Als het effe kan zullen ze elk ongeval gaan gebruiken in het nadeel van motorijders, althans zo zie ik het.
Het is niet voor die "zotten" op 1,2,3 of 4 wielen dat ik, en hopelijk de overgrote meerderheid zich dient aan te passen, het is de taak van de overheid om die "meer of minderwielige zotten" uit het verkeer te halen.
Wat niet en nooit onze oplettendheid aangaande al wat met veiligheid en verkeer te maken heeft dient te verzwakken.

Welke schrijnwerker, metser enz. heeft na al de jaren scholing nog nooit op zijne vinger geklopt?
Welke elektrieker heeft na zijn scholing, en goed op de hoogte zijnde van de gevaren nog nooit een stroomstoot gehad?
En ga zo maar door ....

Wij zijn mensen geen robots, en scholing hoezeer je dat ook doet en onderhoud geeft je geen vrijgeleide.
Herinner het voorval in de (craybex of was het kenedy sorry voor de schrijfwijze) - tunnel, met een iemand van ik vermoed STAM die zelf rij-instructeur was met een jaaaaarenlange ervaring die daar simpel met al zijn kennis tegen de vlakte ging op een witte lijn.

Gezond verstand, wat blijkbaar velen ontbreken, in of op zowel 2 als meer-wieligen is van het allerhoogste belang, en heb je of heb je niet.
Ik hoop dat ik het heb, en hoop evenzovelen anderen, of een scholing van eender wie daar iets aan wijzigd ? <= vergroot dit vraagteken maar met een factor 10.
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

dirkske schreef:Kreeg zojuist een hele uiteenzetting van STAM aangaande een ongeval, met daaraan gekoppeld een hele mooie uiteenzetting van hoe en welke voordelen het heeft om een rijcursus o.i.d. te volgen.

1 (EEN) regeltje is me bijgebleven:
"Een volle witte lijn is er meestal voor een reden." :-(

Neen, een volle witte lijn mag je niet overschrijden, de reden laat me koud.

Als men enkel deze regel volgt zijn al de andere regels die men schrijft in heel dat bericht (meer dan 75 regels txt met nog extra afbeeldingen en andere dingen) kompleet nutteloos en van generlei waarde.
Dat, en nog meer van dat vind ik van STAM een hoogst ongepaste houding en melding.
:?:

Zou het kunnen dat je iets verkeerd begrepen hebt ? Als men zoiets zegt zoals "Een volle witte lijn is er meestal voor een reden", dan wordt er toch net bedoeld dat je er niet mag over rijden ? Waaruit meen je dan te kunnen afleiden dat ze ergens bedoelen dat je er wel over mag ?

Nuja, ik zie ook de rest van de tekst en de context niet, maar uit dat ene zinnetje kan ik toch nergens afleiden dat er gepropageerd wordt dat je over een witte lijn mag. Waar moeten we die ongepaste houding en melding dan situeren ?
Nil volentibus arduum
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

dirkske schreef:Welke schrijnwerker, metser enz. heeft na al de jaren scholing nog nooit op zijne vinger geklopt?
Welke elektrieker heeft na zijn scholing, en goed op de hoogte zijnde van de gevaren nog nooit een stroomstoot gehad?
En ga zo maar door ....
Natuurlijk rijden we allemaal al eens over een witte lijn, maar wat je hier schreef is toch een beetje een scheefgetrokken vergelijking: die schrijnwerker die op zijn vinger klopt doet dat waarschijnlijk per ongeluk; die elektrieker zal zich ook wel per ongeluk een stroomstoot laten toedienen.
Terwijl een motorrijder meestal niet per ongeluk over een doorlopende witte lijn rijdt.

Er is dus een verschil tussen fouten die je onbewust maakt en fouten die je bewust maakt; ik denk dat de boodschap van STAM daar meer op sloeg.
Je hebt trouwens niet volledig geciteerd:
Door een defensieve rijstijl had dit ongeval zeker vermeden kunnen worden.
Correct inschatten van de verkeerssituatie.
Een volle witte lijn is er meestal voor een reden.
Een file, of traagrijdend verkeer is er ook meestal voor een reden. Dus als je deze wenst voorbij te rijden, doe dit altijd met een aangepaste snelheid.

Maar misschien heb ik ook jou visie verkeerd geïnterpreteerd, in dat geval alvast mijn verontschuldigingen :wink:
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
dirkske

Bericht door dirkske »

xantingo schreef:Natuurlijk rijden we allemaal al eens over een witte lijn, maar wat je hier schreef is toch een beetje een scheefgetrokken vergelijking: die schrijnwerker die op zijn vinger klopt doet dat waarschijnlijk per ongeluk; die elektrieker zal zich ook wel per ongeluk een stroomstoot laten toedienen.
Terwijl een motorrijder meestal niet per ongeluk over een doorlopende witte lijn rijdt.

Er is dus een verschil tussen fouten die je onbewust maakt en fouten die je bewust maakt; ik denk dat de boodschap van STAM daar meer op sloeg.
Je stelling van die bewuste en onbewuste klopt, daarin heb je gelijk, mijn vergelijking loopt mank.
De boodschap van STAM is in mijn ogen helemaal niet daar op gericht, ze is gericht op wat ik al eerder schreef.
Je hebt trouwens niet volledig geciteerd:
Door een defensieve rijstijl had dit ongeval zeker vermeden kunnen worden.
Correct inschatten van de verkeerssituatie.
Een volle witte lijn is er meestal voor een reden.
Een file, of traagrijdend verkeer is er ook meestal voor een reden. Dus als je deze wenst voorbij te rijden, doe dit altijd met een aangepaste snelheid.

Maar misschien heb ik ook jou visie verkeerd geïnterpreteerd, in dat geval alvast mijn verontschuldigingen :wink:
Je interpreteerd dat zoals je het zelf wil, 't zou nogal straf zijn dat ik het anders zou willen he, we leven toch in een democratie dacht ik he.... of ... :clown:

Nee ik heb niet volledig geciteerd omdat die ene regel voor mij al meer dan duidelijk genoeg was.
Defensief rijden heeft niets te zien met een overschrijden van een witte streep.
Correct inschatten is nu en dan helemaal niet simpel maar ik stort me niet zo makkelijk in een onvoorzien iets.
Een file of een rij stilstaande wagens, of stapvoets verkeer, dien je altijd met waakzaamheid te benaderen of voorbij te rijden, en zeker ook in dit geval niet door een witte lijn te overschrijden.
Wens je dan toch die verkeersovertreding te begaan, en heb je nadien een ongeval ben ik helemaal niet akkoord met de STAM hunnen uitleg van een rijvaardigheids cursus of wat dan ook (als het maar opbrengt) aan te duiden om daarin enige verandering teweeg kunnen te brengen, wie de verkeersregels niet wenst te volgen zal er ooit wel eens door benadeeld worden.(andersom misschien ook wel maar dan is de kans heel wat kleiner).
En hardleerse mensen kan je toch niet veranderen, behalve misschien als ze ooit eens iets voorhebben, alhoewel....

Hier zijn ook momenteel van die onozelaars (auto's) die een stuk weg dat met heel vele aanduidingen dat je er niet doormag gewoon negeren en er toch doorrijden, de afbakeningen wegzetten....
Zou dat ook met een scholing te wijzigen zijn..... ik denk het niet hoor, ik hoop dat er daardoor geen ongevallen gebeuren, het zou spijtig zijn voor hen die wel de regels volgen zoals het hoort.
In normale omstandigheden zonder die wegenwerken is het bijna elke week prijs, tijdens de werkzaamheden, toen men nog 1 deel open liet, elke dag dit 4 dagen na elkaar, dan besliste men om alles af te sluiten, en dan nu dit dan weer.

"t Is erg, maar ja das de vooruitgang zeker he :-?
dannyvd

Bericht door dannyvd »

Deze morgen op de E40 in Erembodegem. 40 jarige motorrijder rijd in op auto. Hij overleefde de aanrijding niet . In de richting van Brussel reed hij om nog ongekende reden achteraan in op een auto. Hij was van Roeselare.
one-one

Bericht door one-one »

dus zoals de titel het zegt "shit.......'t is weeral van dat!" :-(
ride with pride
one-one
gsa 1150
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Vorige vrijdagavond (13e) lag er een BMW op het wegdek aan de brug in Zingem / Zwalm.
Hopelijk was alles in orde met de motorrijder. Er stond ook een jeep aan de kant... twee politiewagens en een politiemotor.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

dirkske schreef:Nee ik heb niet volledig geciteerd omdat die ene regel voor mij al meer dan duidelijk genoeg was.
Defensief rijden heeft niets te zien met een overschrijden van een witte streep.
Correct inschatten is nu en dan helemaal niet simpel maar ik stort me niet zo makkelijk in een onvoorzien iets.
Een file of een rij stilstaande wagens, of stapvoets verkeer, dien je altijd met waakzaamheid te benaderen of voorbij te rijden, en zeker ook in dit geval niet door een witte lijn te overschrijden.
Wens je dan toch die verkeersovertreding te begaan, en heb je nadien een ongeval ben ik helemaal niet akkoord met de STAM hunnen uitleg van een rijvaardigheids cursus of wat dan ook (als het maar opbrengt) aan te duiden om daarin enige verandering teweeg kunnen te brengen, wie de verkeersregels niet wenst te volgen zal er ooit wel eens door benadeeld worden.(andersom misschien ook wel maar dan is de kans heel wat kleiner).
Ik had je dus inderdaad verkeerd geïnterpreteerd, met deze uitleg kan ik volledig akkoord gaan :wink:
albatros

Bericht door albatros »

dannyvd schreef:Deze morgen op de E40 in Erembodegem. 40 jarige motorrijder rijd in op auto. Hij overleefde de aanrijding niet . In de richting van Brussel reed hij om nog ongekende reden achteraan in op een auto. Hij was van Roeselare.
De auto zou minder dan 80 km/h gereden hebben :roll: (zolang hij boven de 70 zat is het OK maar vind ik toch zeer gevaarlijk op een autosnelweg).
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

albatros schreef:De auto zou minder dan 80 km/h gereden hebben :roll: (zolang hij boven de 70 zat is het OK maar vind ik toch zeer gevaarlijk op een autosnelweg).
Als er een file staat rijden de auto's meestal allemaal minder dan 80...
albatros

Bericht door albatros »

xantingo schreef:
albatros schreef:De auto zou minder dan 80 km/h gereden hebben :roll: (zolang hij boven de 70 zat is het OK maar vind ik toch zeer gevaarlijk op een autosnelweg).
Als er een file staat rijden de auto's meestal allemaal minder dan 80...
Daar heb je punt :thumleft:
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
one-one

Bericht door one-one »

ik neem bijna dagelijks de E40 en als ik de vroege doe ben ik uitermate op m'n goede want 's morgens slapen de automobilisten nog in hun auto, aan de staart files zie je de gekste dingen ... mensen die plotseling zonder te kijken of richtingaanwijzers van file veranderen of ongehoord hard in de remmen gaan...

anderzijds zou het heel subjectief zijn om te zeggen dat enkel de automobilisten slapen.. misschien zijn er ook motorrijders die 's morgens nog niet goed wakker zijn etc etc met het gekende gevolg...

hoe dan ook ik blijf er bij dat iemand die woon- werkverkeer per motor doet heel gevaarlijk bezig is en dagelijks zijn vel riskeert op de snelweg of de gewone weg...en.......daar ben ik me bewust van!!!

Dus anticipeer ik nog meer, ben nog meer aandachtig maar misschien zal ik morgen diegene zijn die met m'n bakkes op een auto vlieg en de pijp aan Maarten geef....

mocht dit gebeuren weet dan dat ik tot op het laatste moment van mijn leven "GENOTEN' heb en dat ik WEL attentief was of... toch misschien eventjes niet want er was een probleempje thuis, de kleine was ziek of ik had een probleem op het werk...en ik die laatste wagen die remde NIET of te laat gezien heb. :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
mecapuet

Bericht door mecapuet »

one-one...hopelijk gebeurd het nooit en kan je nog lang genieten van de files... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Harald

Bericht door Harald »

Gezien het tijdstip van het ongeval,
is het meer dan waarschijnlijk weer een combinatie van factoren
die hier een rol hebben gespeeld.
Op dat uur staat de zon zeer laag en komt uit Zuid oostelijke richting.
En de E40 richting Bxll gaat dus die richting uit.
Met die laagstaande zon zie je geen steek voor ogen
en zie je de filles voor u niet maar ook de achterop komende moto's in uwe speigel niet.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

En die laagstaande zon ... is de reden waarom ik een helm van 500 euro op mijne kop staan heb.
Zo ene met ingebouwd zonnevizier. En dat is geld waard vind ik.

En sinds ik dagdagelijks met de motor mijn woon-werk verkeer doe ben ik ook een stuk aandachtiger geworden en anticipeer ik meer op dingen die zouden kunnen gebeuren. Meer zelfs, ik ga er zelfs van uit dat de automobilisten mij NIET gezien hebben, dat is nog het beste.

Maar zelfs zo kan het zijn dat het de volgende keer jou beurt is ... al dan niet in fout ...
De realiteit is hard.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Toogzweire

Bericht door Toogzweire »

albatros schreef:
dannyvd schreef:Deze morgen op de E40 in Erembodegem. 40 jarige motorrijder rijd in op auto. Hij overleefde de aanrijding niet . In de richting van Brussel reed hij om nog ongekende reden achteraan in op een auto. Hij was van Roeselare.
De auto zou minder dan 80 km/h gereden hebben :roll: (zolang hij boven de 70 zat is het OK maar vind ik toch zeer gevaarlijk op een autosnelweg).
Ik heb vanmorgen het witte doek zien liggen. en ben er (als 42-jarige (her)opstapper) nog altijd nie goe van.
Ook nogal vreemde locatie van de betrokken voertuigen t.o.v de motor. Alles stond vrij kort bijeen (beperkte snelheid?).
Alhoewel ik niet gelovig ben, misschien een 'schietgebedje/peinzing' voor de betrokkene en z'n familie. Voor allen met deze gevaarlijke, maar o zo leuke liefhebberij: Wees voorzichtig!

SCR850R
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
dirkske

Bericht door dirkske »

xantingo schreef:Ik had je dus inderdaad verkeerd geïnterpreteerd, met deze uitleg kan ik volledig akkoord gaan :wink:
Ben ik effe blij nu zie :wink:

Mijn uitleg was wel wat kort maar de bedoeling was wel zoals je nu, en anderen ook wel ziet.
Ik heb ook een groot vermoeden dat menige ongevallen met moto's dikwijls aan heel andere oorzaken te wijten zijn dan rijvaardigheid van de moto rijders, uiteraard zullen die er wel zijn maar...
Plaats reactie