Ziet er wel leuk uit. Ziet er wel leuk uitadjuvo schreef: Beveiliging van de Motorrijders 24 mei 2008
Er is die dag ook nog niks gepland in de club, dus als er nog mensen naartoe rijden, sluit ik mij misschien wel aan
Moderator: GVN
Ziet er wel leuk uit. Ziet er wel leuk uitadjuvo schreef: Beveiliging van de Motorrijders 24 mei 2008

doen!!!! je zal zeker een leuke en leerrijke dag hebben en misschien is er nog wel iets extra's voorzien op de "tarmak" van het vliegveldWimLT schreef:Ziet er wel leuk uit. Ziet er wel leuk uitadjuvo schreef: Beveiliging van de Motorrijders 24 mei 2008![]()
Er is die dag ook nog niks gepland in de club, dus als er nog mensen naartoe rijden, sluit ik mij misschien wel aan
Tegen zo'n bakbeest heb je in je cordura pakske of leren pijpen niets te zeggen, héKLT-SE schreef:Spijtig genoeg nu ook in Zeeland te melden:
Ik ken de persoon niet, maar alle medeleven aan de nabestaanden.
Ondanks dat ik dan met de moto in Schotland zit met de moto vind ik het toch bijzonder sneu dat ik hier niet kan bij zijnadjuvo schreef: Beveiliging van de Motorrijders 24 mei 2008
dirkske schreef:Kreeg zojuist een hele uiteenzetting van STAM aangaande een ongeval, met daaraan gekoppeld een hele mooie uiteenzetting van hoe en welke voordelen het heeft om een rijcursus o.i.d. te volgen.
1 (EEN) regeltje is me bijgebleven:
"Een volle witte lijn is er meestal voor een reden."![]()
Neen, een volle witte lijn mag je niet overschrijden, de reden laat me koud.
Als men enkel deze regel volgt zijn al de andere regels die men schrijft in heel dat bericht (meer dan 75 regels txt met nog extra afbeeldingen en andere dingen) kompleet nutteloos en van generlei waarde.
Dat, en nog meer van dat vind ik van STAM een hoogst ongepaste houding en melding.
Natuurlijk rijden we allemaal al eens over een witte lijn, maar wat je hier schreef is toch een beetje een scheefgetrokken vergelijking: die schrijnwerker die op zijn vinger klopt doet dat waarschijnlijk per ongeluk; die elektrieker zal zich ook wel per ongeluk een stroomstoot laten toedienen.dirkske schreef:Welke schrijnwerker, metser enz. heeft na al de jaren scholing nog nooit op zijne vinger geklopt?
Welke elektrieker heeft na zijn scholing, en goed op de hoogte zijnde van de gevaren nog nooit een stroomstoot gehad?
En ga zo maar door ....
...R1200RT... Je stelling van die bewuste en onbewuste klopt, daarin heb je gelijk, mijn vergelijking loopt mank.xantingo schreef:Natuurlijk rijden we allemaal al eens over een witte lijn, maar wat je hier schreef is toch een beetje een scheefgetrokken vergelijking: die schrijnwerker die op zijn vinger klopt doet dat waarschijnlijk per ongeluk; die elektrieker zal zich ook wel per ongeluk een stroomstoot laten toedienen.
Terwijl een motorrijder meestal niet per ongeluk over een doorlopende witte lijn rijdt.
Er is dus een verschil tussen fouten die je onbewust maakt en fouten die je bewust maakt; ik denk dat de boodschap van STAM daar meer op sloeg.
Je interpreteerd dat zoals je het zelf wil, 't zou nogal straf zijn dat ik het anders zou willen he, we leven toch in een democratie dacht ik he.... of ...Je hebt trouwens niet volledig geciteerd:
Door een defensieve rijstijl had dit ongeval zeker vermeden kunnen worden.
Correct inschatten van de verkeerssituatie.
Een volle witte lijn is er meestal voor een reden.
Een file, of traagrijdend verkeer is er ook meestal voor een reden. Dus als je deze wenst voorbij te rijden, doe dit altijd met een aangepaste snelheid.
Maar misschien heb ik ook jou visie verkeerd geïnterpreteerd, in dat geval alvast mijn verontschuldigingen

Ik had je dus inderdaad verkeerd geïnterpreteerd, met deze uitleg kan ik volledig akkoord gaandirkske schreef:Nee ik heb niet volledig geciteerd omdat die ene regel voor mij al meer dan duidelijk genoeg was.
Defensief rijden heeft niets te zien met een overschrijden van een witte streep.
Correct inschatten is nu en dan helemaal niet simpel maar ik stort me niet zo makkelijk in een onvoorzien iets.
Een file of een rij stilstaande wagens, of stapvoets verkeer, dien je altijd met waakzaamheid te benaderen of voorbij te rijden, en zeker ook in dit geval niet door een witte lijn te overschrijden.
Wens je dan toch die verkeersovertreding te begaan, en heb je nadien een ongeval ben ik helemaal niet akkoord met de STAM hunnen uitleg van een rijvaardigheids cursus of wat dan ook (als het maar opbrengt) aan te duiden om daarin enige verandering teweeg kunnen te brengen, wie de verkeersregels niet wenst te volgen zal er ooit wel eens door benadeeld worden.(andersom misschien ook wel maar dan is de kans heel wat kleiner).
...R1200RT... De auto zou minder dan 80 km/h gereden hebbendannyvd schreef:Deze morgen op de E40 in Erembodegem. 40 jarige motorrijder rijd in op auto. Hij overleefde de aanrijding niet . In de richting van Brussel reed hij om nog ongekende reden achteraan in op een auto. Hij was van Roeselare.
Als er een file staat rijden de auto's meestal allemaal minder dan 80...albatros schreef:De auto zou minder dan 80 km/h gereden hebben(zolang hij boven de 70 zat is het OK maar vind ik toch zeer gevaarlijk op een autosnelweg).
...R1200RT... Daar heb je puntxantingo schreef:Als er een file staat rijden de auto's meestal allemaal minder dan 80...albatros schreef:De auto zou minder dan 80 km/h gereden hebben(zolang hij boven de 70 zat is het OK maar vind ik toch zeer gevaarlijk op een autosnelweg).
Ik heb vanmorgen het witte doek zien liggen. en ben er (als 42-jarige (her)opstapper) nog altijd nie goe van.albatros schreef:De auto zou minder dan 80 km/h gereden hebbendannyvd schreef:Deze morgen op de E40 in Erembodegem. 40 jarige motorrijder rijd in op auto. Hij overleefde de aanrijding niet . In de richting van Brussel reed hij om nog ongekende reden achteraan in op een auto. Hij was van Roeselare.(zolang hij boven de 70 zat is het OK maar vind ik toch zeer gevaarlijk op een autosnelweg).
Ben ik effe blij nu ziexantingo schreef:Ik had je dus inderdaad verkeerd geïnterpreteerd, met deze uitleg kan ik volledig akkoord gaan