Oh ja... mijn achterste remschijf is (ook wederom) krom.
Bij mij is ook al 1 maal de schijf achter vervangen onder garantie.
Nu is hij ook weer krom. Echter, na een hoop gedonder, verdomd de dealer/bmw de schijf achter nog te vervangen, terwijl de garantie nog niet voorbij is.
Het argument om het niet te doen is, dat de slingering nog binnen de norm van 0,6 mm valt. Mijn schijf slingert nl 0,45 mm. Nu lijkt dat niets, maar het is duidelijk voelbaar bij het remmen en!!!!!! vergeleken met de normen van andere fabrikanten is een tolerantie van o.6mm gewoon absurd groot.
Het wrange is dat de reparatie cd rom een tolerantie aangeeft van o.1mm, wat vergeleken met andere merken een normale tolerantie is.
Blijkbaar heeft bmw nav de vele kromme schijven de tolerantie verhoogd om???? tja waarom, om van de claims af te zijn???
Persoonlijk vind ik deze gang van zaken schandalig. Ik ben al langere tijd op zoek om medestanders te vinden om eventueel een vuist naar bmw te kunnen maken.
Het is toch van de zotte dat je een motor uit het topsegment rijd en je bij het remmen het gevoel hebt op een hobbelpaard te zitten, of vergis ik me.
Daarnaast is de handelwijze van bmw om de tolerantie grens te verhogen, in mijn ogen gewoonweg laakbaar en een sterk staaltje van de klant niet serieus nemen.