De winter voorbij...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
moh_fan
Contacteer:

De winter voorbij...

Bericht door moh_fan »

... en dit is de schade.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Klik op foto voor groter beeld.

Er is natuurlijk al heel wat geschreven over de te leveren kwaliteit van BMW, het gebrek eraan welteverstaan.
Kwetsbaar gebleken onderdelen bij mijn vorige RT, had ik nu netjes ingespoten met ACF-50. Deze hebben de winter goed doorstaan. Prima spul dat ACF-50!
Deze corrosie had ik echter (zo snel ook) niet verwacht!
In mijn ogen valt er ook niets te beschermen... dit is gewoon inferieure kwaliteit. :-(
De aangedane onderdelen worden netjes in garantie vervangen. :thumright:

Oh ja... mijn achterste remschijf is (ook wederom) krom.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Steffz1

Re: De winter voorbij...

Bericht door Steffz1 »

How seg ... ik rij elke winter door en spuit de moto voor de winter in met S100 en rij de ganse winter door ...
na 3 winters niks te zien van zoutaanslag :

http://foto.zita.be/2560994209

Goed dat dit in garantie vervangen is ...

mvg

Stef
MrUfip
Contacteer:

Bericht door MrUfip »

moh_fan schreef:... en dit is de schade.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Klik op foto voor groter beeld.

Er is natuurlijk al heel wat geschreven over de te leveren kwaliteit van BMW, het gebrek eraan welteverstaan.
Kwetsbaar gebleken onderdelen bij mijn vorige RT, had ik nu netjes ingespoten met ACF-50. Deze hebben de winter goed doorstaan. Prima spul dat ACF-50!
Deze corrosie had ik echter (zo snel ook) niet verwacht!
In mijn ogen valt er ook niets te beschermen... dit is gewoon inferieure kwaliteit. :-(
De aangedane onderdelen worden netjes in garantie vervangen. :thumright:

Flink balen zeg! Mooi dat het nog onder garantie vervangen wordt, maar je hebt er wel de rompslomp ff van.
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Boogieman

Bericht door Boogieman »

De mijne behandel ik eenmaal voor de winter met ACF-50. (Ook de cilinders!)
Daarna de hele winter niet meer wassen.

Idd primma spul!
Dyslectie, hoeschrijfjedatookalweer?
- R1100R -
p.raaymakers1

Bericht door p.raaymakers1 »

Bij mij is ook al 1 maal de schijf achter vervangen onder garantie.
Nu is hij ook weer krom. Echter, na een hoop gedonder, verdomd de dealer/bmw de schijf achter nog te vervangen, terwijl de garantie nog niet voorbij is.
Het argument om het niet te doen is, dat de slingering nog binnen de norm van 0,6 mm valt. Mijn schijf slingert nl 0,45 mm. Nu lijkt dat niets, maar het is duidelijk voelbaar bij het remmen en!!!!!! vergeleken met de normen van andere fabrikanten is een tolerantie van o.6mm gewoon absurd groot.
Het wrange is dat de reparatie cd rom een tolerantie aangeeft van o.1mm, wat vergeleken met andere merken een normale tolerantie is.
Blijkbaar heeft bmw nav de vele kromme schijven de tolerantie verhoogd om???? tja waarom, om van de claims af te zijn???
Persoonlijk vind ik deze gang van zaken schandalig. Ik ben al langere tijd op zoek om medestanders te vinden om eventueel een vuist naar bmw te kunnen maken.
Het is toch van de zotte dat je een motor uit het topsegment rijd en je bij het remmen het gevoel hebt op een hobbelpaard te zitten, of vergis ik me.
Daarnaast is de handelwijze van bmw om de tolerantie grens te verhogen, in mijn ogen gewoonweg laakbaar en een sterk staaltje van de klant niet serieus nemen.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

p.raaymakers1, ik ben het geheel met u eens!
Overigens hoeft het probleem niet per sé de schijf te zijn is mij verteld.
Het kan ook het afschuiven van de flens, waar het wiel op draait, zijn...
Over een week of drie gaat mijn RT voor een 10K beurt, waarbij gekeken zal worden wat precies het probleem is.
Het maakt mij niet uit, als het maar verholpen gaat worden!
R1200RT LC
Gaby

Bericht door Gaby »

@Moh_fan: de derde foto toont een onderdeel waar de verf serieus afgebladderd is.
Welk is het materiaal van dit onderdeel?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Gaby, het is de poedercoating die loslaat van de schertsplaat.
Als je de foto vergroot, zie je over de bovenkant een soort van naad lopen.
Het leek erop dat de corrosie vanuit die naden is ontstaan.
De nu nieuw gemonteerde schertsplaten hebben die naad overigens niet.
R1200RT LC
Gaby

Bericht door Gaby »

Ja, ik zie de naad. Het geheel staat er echt wel droevig bij. Hopelijk is het bij
mijn nieuwe (moet nog in mekaar gevezen worden) ineens beter gedaan :!:
De plaat zelf is van staal? (in de gedachtengang dat als het aluminium
was dat men dan eerder zou anodiseren ofzo)
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

p.raaymakers1 schreef:...
Blijkbaar heeft bmw nav de vele kromme schijven de tolerantie verhoogd om???? tja waarom, om van de claims af te zijn???
Persoonlijk vind ik deze gang van zaken schandalig. Ik ben al langere tijd op zoek om medestanders te vinden om eventueel een vuist naar bmw te kunnen maken.
Het is toch van de zotte dat je een motor uit het topsegment rijd en je bij het remmen het gevoel hebt op een hobbelpaard te zitten, of vergis ik me.
Daarnaast is de handelwijze van bmw om de tolerantie grens te verhogen, in mijn ogen gewoonweg laakbaar en een sterk staaltje van de klant niet serieus nemen.
al die garantie gevallen zullen wat veel beginnen kosten zeker? BMW zal ook de kosten wel op de toeleveranciers verhalen vermoed ik, (ze zouden wel heel dom zijn als ze dat niet zouden doen) maar al de tijd die de dealers verspelen met het onder garantie monteren van nieuwe stukken kost ook geld hé...0.6 afwijking op een schijf is best veel, zal wel zijn dat je dat goed voelt.

Als het echt een kromme schijf is zou je je schijf kunnen laten afdraaien of vervangen door aftermarket maar er zijn ook gevallen bekend waar het wiel de schuldige is, centerstuk waar de schijf op gemonteerd wordt zou niet ok zijn.

Rotte mentaliteit tegenwoordig bij BMW.....Da' s ook 1 vd redenen waarom ik voor een ander merk heb gekozen na 3 GS'en
p.raaymakers1 schreef:...een sterk staaltje van de klant niet serieus nemen.
Integendeel, je wordt juist wel serieus "genomen"...by the balls.....

wordt het niet eens tijd dat iemand of iets alle klachten eens gaat bundelen wereldwijd of op europees niveau en BMW eens ter verantwoording roept? Of toch tenminste wat onder druk kan zetten? Het lijkt wel of die met alles weg komen de laatste 4-5 jaar en het wordt er niet beter op.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Dirk Pauwels schreef:wordt het niet eens tijd dat iemand of iets alle klachten eens gaat bundelen wereldwijd of op europees niveau en BMW eens ter verantwoording roept?
Dat doen de dealers zelf al!
De klachten en garantiezaken worden door de dealers (althans in NL) direct gecommuniceerd met de BMW fabriek zonder tussenkomst van iets of iemand.
Op deze manier zou men direct aktie / maatregelen kunnen nemen bij veel voorkomende problemen.
Natuurlijk is direct in zo'n grote organisatie vaak al snel maanden...
R1200RT LC
Plaats reactie