rij ik in 5de 120Km/u aan 3900toeren
hoe zit dat bij jullie
Moderator: GVN
is het mogelijk om ook op 120Km/u te noteren.Jo De Paepe schreef:Halo,
kruissnelheid aan 5000/min op de teller 140km/h
Adventure met 6-bak
kan je wetenschappelijk aantonen dat je garmin de correcte snelheid weergeeft?die 120 km is behoorlijk juist, gekontroleerd met garmin 2610
Inderdaad, 120 kmh op de teller komt overeen met 113 kmh op de GPSDanny schreef:en dan rijd je eigenlijk maar rond de 112 per uur want de boxertellers liegen alsof 't een lieve lust is....![]()
16 literop nog geen 200 km is ofwel rijden als een maniak (kan in Belgie niet zonder je rijbewijs in een paar dagen te verliezen) of een blok dat dringend aan afstelling toe is...een goed boxerblok komt met 6 liter toe
Goed voer voor Harald om eens een testje te organiseren mits toestemming.. even voorbijgaan aan de ge-ijkte multanova met een GPS erop. Dan kijken wat de radar meting gaf, en vergelijken met GPS en de kilometerteller...sman schreef:ik ben geen wetenschapper en kan niet aantonen dat de garmin juist is, maar ik kan ook niet aantonen dat garmin fout zit.

2 liter verschil in verbruik tussen 95 en 98 ! Dat kan ik nauwelijks geloven... Maar het is wel waar dat de motor beter rijdt op 98 ondanks dat hij is ontworpen voor 95. Minder KFR, etc. En het is ook waar dat de meerprijs van 98 wordt gecompenseerd door een iets minder verbruik (dat ik op 0,25 liter schat).R1100RS schreef:nu komt de kat op de koord
die 16liter/200Km is gereden met 95octaan
vandaag 12liter/200km met 98octaan