Pinlock

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Husafan450

Pinlock

Bericht door Husafan450 »

Hallo,

Ik hoor veel over het pinlock systeem op een vizier om het aandampen te voorkomen.
Wat is dit juist en is dit een degelijk systeem.
Heeft iemand hier een foto van en enige ervaring met dit systeem :?: :?: :?:
Groetjes Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
mdc
Webmaster
Webmaster

Re: Pinlock

Bericht door mdc »

Site Pinlock

Gebruik het al jaren en zeer tevreden van
Marc

R1250RT 2020
Husafan450

mdc schreef:Site Pinlock

Gebruik het al jaren en zeer tevreden van
Bedankt voor de inlichting en ga me zo een systeem aanschaffen , ik heb een dealer gevonden in Heverlee dat is kort bij mij thuis .
Hartelijk bedankt voor de snelle hulp

Groetjes Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb een pinlock gehad in een shubert C2 en trok op niets, was een verkeerde versie voor die helm, was veel te smal. Nochthans door de verkoper gemonteerd. Na een paar honderden km's in de winter er uit gegooid en rij nu al 4 jaar zonder. Het scherm heeft een speciaal anticondens standje en dat gebruik ik nu in de regen en heb geen last van aandampen. Daarvoor had ik in een Arai een fogcity shield. Werkt na al die jaren (+/- 8 jaar waarvan 4 jaar intesief gebruikt en nu nog sporadisch) nog altijd perfect. Daarvoor ook jaren met een AGV met fogcity gereden, ook geen probleem. Fog city heeft het nadeel dat je het niet zomaar even snel kunt verwijderen en dat het nauwgezet moet worden aangebracht, pinlock kun je verwijderen en terug aanbrengen zonder probleem.
Zorg dat je een krasvrij, nieuw scherm hebt waar je pinlock/fogcity aanbrengt, krassen ed worden door beide systemen licht versterkt....
Kies het juiste type voor je vizier....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
CAT

Bericht door CAT »

Op mijn Shubert S1 pro zit ook één. Best systeem dat ik ooit al heb gehad. Alles wat op de markt is al geprobeerd: kleefvizieren, anti aandamp emulsies......zalfjes en pilletjes. Pinlock is in regen, vries, hagel....DE MAX. Niets van aandampen. Enkel bij uitvallende mist blijft het nat aan je vizier kleven en moet je vingerwisseren. Hopelijk behoud het pinlock zijn kwaliteit. Nu +/- 6m oud.
Epica rocks my world
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

CAT schreef:Op mijn Shubert S1 pro zit ook één. Best systeem dat ik ooit al heb gehad. Alles wat op de markt is al geprobeerd: kleefvizieren, anti aandamp emulsies......zalfjes en pilletjes. Pinlock is in regen, vries, hagel....DE MAX. Niets van aandampen. Enkel bij uitvallende mist blijft het nat aan je vizier kleven en moet je vingerwisseren. Hopelijk behoud het pinlock zijn kwaliteit. Nu +/- 6m oud.
kan ik alleen maar bevestigen.
het mijne gaat nu al een 6 jaar mee
van de ene helm op de andere.

nu wordt het tijd dat ik het eigelijk vervang, wegens wazig worden door te kuisen en ouderdom.

zo een systeem moet wel perfect gemonteerd worden, ander kan het nooit werken naar behoren. Dat is een feit :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Husafan450

Bedankt nogmaals voor de goede raad van jullie.

Ik ga me morgen een set halen bij den dealer in Heverlee

Grtz Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Relax

Bericht door Relax »

Ik ben nu aan m'n derde vizier met pinlock toe op een R1 van Shuberth. And it sucks. Al drie keer hetzelfde probleem: sluit niet goed af. M'n laatste pinlock is doodleuk gelost aan de onderkant, over de volledige breedte van m'n vizier. Kan je nagaan wat ik nog zag vorige week donderdag toen het bar koud was en hard regende...
Heb nu een tip gekregen van een tevreden doe-het-zelf-beter-rijder: pinlock los maken, boeltje kuisen, pinlock vastzetten met siliconen, 24 u drogen en voor altijd ok.
Dit weekend 'ns proberen.

Voor jullie zeggen dat ik een idioot ben om drie keer zo'n vizier te kopen: dat klopt wel, maar niet in deze: ik kocht er ééntje en stuurde het terug toen het kaduuk bleek. Kreeg het tweede, testte met wat vocht en bleek ook niet water- en luchtdicht. Weer contact met verkoper en Shuberth en ik kreeg een derde zonder het tweede terug te moeten sturen...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Gaby

Bericht door Gaby »

@Relax:
Zou het kunnen dat de gaatjes in het vizier van uw helm niet op de juiste plaats zitten?
Ik neem aan dat de pinnetjes zodanig gedraaid werden dat ze maximum spanning op
de Pinlock brachten in het geval van niet helemaal aansluiten.
Of zou het kunnen dat de curve van sommige helmen niet door een Pinlock kunnen
gevolgs worden om tot volledige afsluiting te komen (ik heb er een in een Sportintegral
van BMW gezet, een universeel model dus, en dat sluit perfect aan)
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Iron Gonzo

Gaby schreef:@Relax:
Zou het kunnen dat de gaatjes in het vizier van uw helm niet op de juiste plaats zitten?
gevolgs worden om tot volledige afsluiting te komen (ik heb er een in een Sportintegral
van BMW gezet, een universeel model dus, en dat sluit perfect aan
)
idem hier.
@Relax
ik denk ook dat het verkeerd gemonteerd zit.
dus pinnentjes verkeerd geboord :-?
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Mijn pinlock heeft z'n beste tijd gehad, sluit niet goed meer af onderaan.
Netjes opgelost door wat doorzichtige plakband te gebruiken, kost niks, werkt geweldig :grin:
jeevee

Bericht door jeevee »

'k Heb er ook een en 't werkt zoals het moet.

Let er wel op dat er een siliconen randje rond het pinlock vizier zit. Bij mijn eerste versie was dat er niet en dat veroorzaakte over de hele omtrek van het pinlock krassen op het onderliggend vizier. Ik haalde de pinlock er af tijdens de zomer en dan stoorden die krassen geweldig. 't Heeft mij dus ook een nieuw vizier gekost...
De siliconen-versie laat ik er het hele jaar probleemloos opzitten.

Die eerste pinlock ben ik trouwens kwijtgeraakt door met open vizier te rijden, het vloog er gewoon af...

Maar naar mijn mening kan er niets tippen aan mijn vroegere UVEX-helm met standaard dubbel vizier. Da's gewoon perfect. Jammer genoeg hadden/hebben(?) zij geen systeemhelmen.
Gaby

Bericht door Gaby »

Dat van die silconen dat klopt als een zwerende vinger, het is de dichting tussen de Pinlock en het visier.
Zonder die siliconen kan het gewoon niet werken, serieuze fout van Pinlock om dat zonder te leveren!
Relax

Bericht door Relax »

Gaby schreef:@Relax:
van BMW gezet, een universeel model dus, en dat sluit perfect aan)
Die krengen zitten volgens mij idd iets te kort bij elkaar, maar da's dan volledig de verdienste van de fabrikant, 'k heb het zo gekocht. Maar als je die draait, zorgen die door hun ovale vorm voor spanning. 'k Heb niks om die pinnetjes te verdraaien, dus zal het siliconen worden.
Nu ligt er iets van 2 mm breed en 1 mm dik op m'n vizier en daar wordt de pinlock verondersteld op te kleven. Als ik het goed begrijp toch...
Iron Gonzo

om de pinnetjes te verdraaien:

doe de folie af.
druk de pinnetjes RECHT naar beneden uit hun ligplaats.
draai ze nu zoals je wil en duw ze RECHT terug in het gaatje.

zo simpel is het :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
Gaby

Bericht door Gaby »

De pinnetjes zijn aan de binnenkant excentrisch. Dat wil zeggen dat als je ze verdraait dat dan
de afstand tussen de 2 pinnen kleiner of groter wordt. Zo kan je dus de "klemfactor van het Pinlock
vizier in weliswaar beperkte mate aanpassen.
Ik begrijp het vorige niet helemaal, buiten de pinnen bestaat een Pinlock vizier gewoon uit een stuk
plastic met aan de kant die naar het buitenvizier moet een "siliconenworst" over de hele omtrek.
Je kan verder enkel de positie van het vizier in verticale zin nog war beïnvloeden door het in een
andere zijuitspring te hangen (waar de pinnen het dragen)
Oeps, door de IJzeren Man in snelheid gepakt zie ik :oops:
Relax

Bericht door Relax »

IRON GONZO schreef:om de pinnetjes te verdraaien:

doe de folie af.
druk de pinnetjes RECHT naar beneden uit hun ligplaats.
draai ze nu zoals je wil en duw ze RECHT terug in het gaatje.

zo simpel is het :wink:
O. Merci. Morgen proberen.
Gaby schreef:De pinnetjes zijn aan de binnenkant excentrisch. Dat wil zeggen dat als je ze verdraait dat dan
de afstand tussen de 2 pinnen kleiner of groter wordt. Zo kan je dus de "klemfactor van het Pinlock
vizier in weliswaar beperkte mate aanpassen.
Ik begrijp het vorige niet helemaal, buiten de pinnen bestaat een Pinlock vizier gewoon uit een stuk
plastic met aan de kant die naar het buitenvizier moet een "siliconenworst" over de hele omtrek.
Je kan verder enkel de positie van het vizier in verticale zin nog war beïnvloeden door het in een
andere zijuitspring te hangen (waar de pinnen het dragen)
Oeps, door de IJzeren Man in snelheid gepakt zie ik :oops:
Awel, diene worst hangt op m'n vizier en de pinlock hangt los, dus nog enkel aan de pinnetjes. 'k Stel vast dat het anderen ook overkomt.
Dus morgen een combi van de twee: pinnetjes goed zetten, SilyCone aanbrengen en de twee combineren.
Plaats reactie