Betrouwbaarheid van R1200RT
Moderator: GVN
-
frederik
Re: Betrouwbaarheid van R1200RT
Mijn r1200rt gaat nu juist twee jaar oud zijn. Zij deed altijd prima dienst (behalve een vroegtijdig remschijf wissel door kromtrekking, een ringantenne en een knikkerlicht met regendamp). Nu had ik van een motorvriend vernomen dat de remschijven 2 maal zo snel verslijten dan de remblokjes zelf, wel ik vervang geen remblokken of remschijven, bij mij gaat het iets verder, ik vervang de pong in zijn geheel. Een geluk dat ik nog net in waarborg zat. (waarvoor dank aan mijn BMW dealer)
De vorige bmw's hadden ook wel iets maar de 1200rt is toch wel de koploper, moet ik toegeven. De 1200rt is wel de vlotste en aangenaamste om mee te rijden ! Zelf een verbindingsrit van 1200km op een dag is zeker meer dan haalbaar. Verder niets dan lof over deze toptoerer.
Van BMW dealerprijzen heb ik niet echt last, ik doe het zelf of laat mij helpen op de BMW workshop, wat er mij doet aan denken dat ik een onderhoud moet uitvoeren, dat zal dan iets worden voor heel binnenkort.
Verder veel bmw rt plezier, al kan je met een KTM lc8 ook véél motorfun hebben !
Frederik
De vorige bmw's hadden ook wel iets maar de 1200rt is toch wel de koploper, moet ik toegeven. De 1200rt is wel de vlotste en aangenaamste om mee te rijden ! Zelf een verbindingsrit van 1200km op een dag is zeker meer dan haalbaar. Verder niets dan lof over deze toptoerer.
Van BMW dealerprijzen heb ik niet echt last, ik doe het zelf of laat mij helpen op de BMW workshop, wat er mij doet aan denken dat ik een onderhoud moet uitvoeren, dat zal dan iets worden voor heel binnenkort.
Verder veel bmw rt plezier, al kan je met een KTM lc8 ook véél motorfun hebben !
Frederik
Ik had op 1000 km, met GS1200, een factuurke van 234€
, ni leuk..
Bij mijne Honda CBF 250, was het 24€-kes op 1000 km
, wel leuk!
Bij mijne Honda CBF 250, was het 24€-kes op 1000 km
I like my bike!!
BMW werkt volgens mij niet met vaste prijzen, enkel met vaste eenheden.
Voor een bepaald werk zijn een vast aantal eenheden voorzien, maar de dealer bepaalt zelf hoeveel hij per eenheid vraagt
Bart
Voor een bepaald werk zijn een vast aantal eenheden voorzien, maar de dealer bepaalt zelf hoeveel hij per eenheid vraagt
Bart
-
Jo De Paepe

deze wilde ik jullie toch niet onthouden
-
HanzThePanz
Mijn RT wordt in april 2009 drie jaar oud en ik heb er nu zo'n 40.000 km op staan. De eerste 20.000 in het eerste jaar, daarna haalde ik mijn autorijbewijs en maak ik nu alleen mijn recreatieve kilometers nog op de RT. Na exact 10.000 km kwam ik na een heel mooie rit door Zuid Spanje in Frankrijk stil te staan; er zat een centimeter of twee, drie speling op de cardan... Hier was ik niet blij mee. Met de trein naar huis en de RT werd twee weken later bij mijn dealer in Amersfoort afgeleverd. Verder gelukkig geen problemen gehad, of het zou het irritante gegeven moeten zijn dat de radio zichzelf uitschakelt als je hem te hard zet. Ik maak toch zeker zelf wel uit of ik m'n boxen op wil blazen?!
Ik geloof allang niet meer dat BMW de beste motoren maakt. Waar ik (nog) wel in geloof is hun goede service. De problemen en probleempjes die ik met deze en mijn vorige BMW's heb gehad zijn altijd met een gesloten beurs opgelost. Dat er een hoop problemen zijn is mij wel duidelijk, het lijkt erop dat BMW de vraag niet meer aan kan en daarom de kwaliteit naar beneden gaat. Buiten mijn cardanprobleem ken ik twee RT'ers met de nodige ellende. Een electrisch systeem wat maar steeds storingen vertoond, de radio die stoort, xenon wat het vaker niet dan wel doet, een kapotte dynamo na 6000 km, eenzelfde cardan probleem als ik had, gezeur met de ringantenne, versleten koppeling enz. enz.
Mijn RT gaat de deur niet meer uit, ik rij ermee door tot ik er doorzak. Het is gewoon de ideale vakantiefiets. En tot nu toe brengt hij me nog steeds heel Europa door!
Ik geloof allang niet meer dat BMW de beste motoren maakt. Waar ik (nog) wel in geloof is hun goede service. De problemen en probleempjes die ik met deze en mijn vorige BMW's heb gehad zijn altijd met een gesloten beurs opgelost. Dat er een hoop problemen zijn is mij wel duidelijk, het lijkt erop dat BMW de vraag niet meer aan kan en daarom de kwaliteit naar beneden gaat. Buiten mijn cardanprobleem ken ik twee RT'ers met de nodige ellende. Een electrisch systeem wat maar steeds storingen vertoond, de radio die stoort, xenon wat het vaker niet dan wel doet, een kapotte dynamo na 6000 km, eenzelfde cardan probleem als ik had, gezeur met de ringantenne, versleten koppeling enz. enz.
Mijn RT gaat de deur niet meer uit, ik rij ermee door tot ik er doorzak. Het is gewoon de ideale vakantiefiets. En tot nu toe brengt hij me nog steeds heel Europa door!
Don't fix it if it ain't broken...
-
Flat Twin Power
HanzThePanz schreef:Mijn RT wordt in april 2009 drie jaar oud en ik heb er nu zo'n 40.000 km op staan. De eerste 20.000 in het eerste jaar, daarna haalde ik mijn autorijbewijs en maak ik nu alleen mijn recreatieve kilometers nog op de RT. Na exact 10.000 km kwam ik na een heel mooie rit door Zuid Spanje in Frankrijk stil te staan; er zat een centimeter of twee, drie speling op de cardan... Hier was ik niet blij mee. Met de trein naar huis en de RT werd twee weken later bij mijn dealer in Amersfoort afgeleverd. Verder gelukkig geen problemen gehad, of het zou het irritante gegeven moeten zijn dat de radio zichzelf uitschakelt als je hem te hard zet. Ik maak toch zeker zelf wel uit of ik m'n boxen op wil blazen?!
Wat betreft die xenon wil ik met toch wel een bedenking maken. Gezien je die niet af fabriek kan krijgen voor de RT veronderstel ik dat ze er achteraf zelf in geknutseld is. Misschien zorgt die wel voor de nodige storingen en problemen.
Op mijn RT 1150 had ik ook een xenon lamp, maar na de nodige miserie werd ze er uit gezwierd. Zo lang ik geen af fabriek xenon kan bestellen begin ik er niet meer aan.
-
betaburned
RT juli 2006 - met 40K op de teller. Gebruikt voor woon-werk verkeer (±70km) jaar rond.
Naast gebruikelijke wissel van de remschijven om de 15k, recentelijk rechterhandvat-verwarming moeten vervangen.
Ben dus tevreden.
Naast gebruikelijke wissel van de remschijven om de 15k, recentelijk rechterhandvat-verwarming moeten vervangen.
Ben dus tevreden.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
-
Chris Wils
Dat ge remblokken moet vervangen op 15.000km, dat kan ik begrijpen, maar remSCHIJVEN om de 15.000km, daar kan ik niet bij. Ik rij motor sinds 1980, met Honda(1),BMW(3 stuks) en Harley-davidson(3 stuks), en van geen enkele motor heb ik de remschijven moeten vervangen. Mijn eerste BMW had 198.000km toen ik hem weg deed, mijn tweede Harley had 159.000km toen ik hem weg deed, maar nooit remschijven moeten vervangen. Ik vindt de R 1200RT een mooie motor, maar als ik voor die prijs, er na 15.000km al andere remschijven op moeten laten monteren,nee dan houd de BMW liefde na 27 jaar op, want dit vind ik toch te gek.( Of was dit een drukfout, Betaburned?)
Salu.
Chris.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
dat van die schijven vind ik ook raar...moet eerlijk zeggen dat door motor en cardanconcept, remmen op de motor gigantisch beter is als op de K. Ik verslijt zelfs geen remblokjes! Misschien ligt aan mijn eerder kalme rijstijl..
Voorts ben ik nu toe aan mijn 2de 1200rt, en ik moet zeggen, nog nooit een probleem gehad dat aan de moto lag...ze hadden bij een OH eens een keer één moer vergeten van mijn achterste remklauw, en gelukkig blokkeerde het wiel toen ik net van de autostrade af was...maar dat is eerder een moordpoging van de technicus (of knoeier) dan wel mijn rt zelf. Mijn nieuwe heeft alle snufjes op de radio na...ben benieuwd! ik denk dat dit de beste moto ter wereld is voor zo'n motarreke van niks gelijk ik!
Voorts ben ik nu toe aan mijn 2de 1200rt, en ik moet zeggen, nog nooit een probleem gehad dat aan de moto lag...ze hadden bij een OH eens een keer één moer vergeten van mijn achterste remklauw, en gelukkig blokkeerde het wiel toen ik net van de autostrade af was...maar dat is eerder een moordpoging van de technicus (of knoeier) dan wel mijn rt zelf. Mijn nieuwe heeft alle snufjes op de radio na...ben benieuwd! ik denk dat dit de beste moto ter wereld is voor zo'n motarreke van niks gelijk ik!
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08
Ik heb 2 jaar terug,nog net binnen de garantie dus 1 jaar en 11 maanden was hij oud mijn versnellingsbak aan puinpoeier gereden. Ik kwam terug uit de Dolomieten en in Zuid Duitsland verspetterde een as in de bak. Ik rijde op de Autobahn en was in een file , net weer aan het rijden . Alles liep vast, olie liep eruit via een gat in de bak en daar stond deze rijder. 5 uur later opgehaald door BMW Duitsland, met een huur auto de andere dag naar Nederland, een week later de motor, en een week later rijden met een nieuwe bak. Dit was nog nooit gebeurd zeiden ze bij BMW Nederland. Maar later hoorde ik via Dealer in Zuid Duitsland , die mij heeft geholpen dat het meer voorkwam. Nooit geen problemen meer gehad. Deze week is mijn nieuwe RT thuis gr Dick
Ben vorige vrijdag mijn 1200RT gaan terughalen na z'n onderhoudsbeurt van 20000 km bij officiele dealer.Freddie schreef:Bij mijn dealer € 129,- voor de 10.000 km beurt, en € 382,- voor de 20.000 km beurt bij een R 1200 RT.
Kostprijs : 236 euro (incl.btw)
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)