raadsel remmen-abs??
Moderator: GVN
raadsel remmen-abs??
hallo ,men rt850van 2003 heeft al tijd je last van probleem met remsysteem
als ik hem uit garage wil halen bolt hij al moeilijke eruit,na rit en veel remmen heb ik al dikwijls ondervonden dat hij byna stilvalt omdat men remmen blijven hangen
kan het niet beter omschrijven
als ik na bv heb geremd en terug wil door rijden durft deze zo hard blijve hange dat men rt er zelfs van stil valt.
iets er iets aan men abs systeem of aan de rem pompen?
en wie kan dit oplossen??
bedankt
greetz marcus

als ik hem uit garage wil halen bolt hij al moeilijke eruit,na rit en veel remmen heb ik al dikwijls ondervonden dat hij byna stilvalt omdat men remmen blijven hangen
kan het niet beter omschrijven
als ik na bv heb geremd en terug wil door rijden durft deze zo hard blijve hange dat men rt er zelfs van stil valt.
iets er iets aan men abs systeem of aan de rem pompen?
en wie kan dit oplossen??
bedankt
greetz marcus
Re: raadsel remmen-abs??
ik zou maar eens kijken of de rem blokken niet blijven hangen.....blokken eruithalen alles eens goed propermaken en ook de remcilinders eens achteruit duwen ....nadien remblokken monteren met een beetje kopervet ( tss cilinder en achterkant remblok wel te verstaan) . 
Ne keer uw remmen ontluchten en nieuwe remvloeistof kan ook wonderen doen.
groeten, Joris.

Ne keer uw remmen ontluchten en nieuwe remvloeistof kan ook wonderen doen.
groeten, Joris.
No bussenis laaik BMW bussenis

- 
				Iron Gonzo

inderdaad.
indien dit nog niet helpt (als je het zelf doet) naar de dealer er mee

indien dit nog niet helpt (als je het zelf doet) naar de dealer er mee
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit

TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
- 
				John
 - Contacteer:

Als je het zelf niet kunt/durft proper te maken ben je altijd welkom. 

Als uw remmen 'slepen', dan kunnen ze erg warm worden en onverwacht blokkeren.

Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.

Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
hallo collegas
heb men remklauwen ervan af gehaald,blokken verwijderd,men piston ervan netjes opgekuist en gesmeerd
na montage ritje gedaan,maar probleem blijft zich nog voor doen
kwam de baan opgereden,even moeten remmen,het gas terug open en alles eruit moeten halen
men remmen hadden even besloten om te blijven remmen ook al stond ik niet meer stil,gas open max toeren bijna om de kant te kunne halen om daar stil te vallen op een veilige plaats
na een degelijke brandlucht van de remblokken even laten staan,na tydje vermoed ik dat de rem pistons terug hadden gelost en kon terug door rijden
nadien geen last meer??
als ik men rt smorgens buiten haal zit mer voorwiel ook vast,na tijdje over en weer de hebbe geduwd lost dit zich wel op.
maar helaas weet ik geen verder antwoord op men rem raadsel,dus nog iemand idee of tips om verder na te kijken waar het zou zitten?
bedankt en fijn eind alvast..
nu even terug tripje gaan doen,koud of niet koud.
greetz marcus

heb men remklauwen ervan af gehaald,blokken verwijderd,men piston ervan netjes opgekuist en gesmeerd
na montage ritje gedaan,maar probleem blijft zich nog voor doen
kwam de baan opgereden,even moeten remmen,het gas terug open en alles eruit moeten halen
men remmen hadden even besloten om te blijven remmen ook al stond ik niet meer stil,gas open max toeren bijna om de kant te kunne halen om daar stil te vallen op een veilige plaats
na een degelijke brandlucht van de remblokken even laten staan,na tydje vermoed ik dat de rem pistons terug hadden gelost en kon terug door rijden
nadien geen last meer??
als ik men rt smorgens buiten haal zit mer voorwiel ook vast,na tijdje over en weer de hebbe geduwd lost dit zich wel op.
maar helaas weet ik geen verder antwoord op men rem raadsel,dus nog iemand idee of tips om verder na te kijken waar het zou zitten?
bedankt en fijn eind alvast..
nu even terug tripje gaan doen,koud of niet koud.
greetz marcus
- 
				tweecilinderke

Ik denk toch dat ge best ne keer verder zoekt zunne!
Het zou goed kunnen dat er een verstopping zit in uw remleidingen .
Er zit toch niet te veel olie in uw remreservoir?

Het zou goed kunnen dat er een verstopping zit in uw remleidingen .
Er zit toch niet te veel olie in uw remreservoir?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Het deksel van de rempomp op het stuur even loshalen,
dek wel even je lak af van de kuip tank etc.
Als je je rem inknijpt, en loslaat moet je een beweging in je rem vloeistof zien.
Als je de rem los laat moet zeg maar de vloeistof terugkomen in het reservoir.
Het kan zijn dat het terugstroom openingetje verstopt zit. KOmt niet zo heel vaak voor, ik heb het in mijn hobby tijd slechts 1 maal gezien.
En dat was een guzzi (ook brembo)

dek wel even je lak af van de kuip tank etc.
Als je je rem inknijpt, en loslaat moet je een beweging in je rem vloeistof zien.
Als je de rem los laat moet zeg maar de vloeistof terugkomen in het reservoir.
Het kan zijn dat het terugstroom openingetje verstopt zit. KOmt niet zo heel vaak voor, ik heb het in mijn hobby tijd slechts 1 maal gezien.
En dat was een guzzi (ook brembo)
Ik heb dit probleem 2 jaar geleden ook gehad.  Het zout op de wegen vreet in op de pistons, en deze glijden niet meer terug.
Toen ook geprobeerd deze terug glad te maken, zonder resultaat. Oplossing : nieuwe remklauw. Eigenlijk schandalig dat een dure BMW hierop niet is voorzien. Ik rijd nu bijna nooit meer wanneer de wegen zijn bestrooid.

Toen ook geprobeerd deze terug glad te maken, zonder resultaat. Oplossing : nieuwe remklauw. Eigenlijk schandalig dat een dure BMW hierop niet is voorzien. Ik rijd nu bijna nooit meer wanneer de wegen zijn bestrooid.
vandaag nog maar eens de klauwen eraf gehaald
zit in het voorwiel,
alle 4 de pistons komen er mooi uit,zelfs met moeite omdat ze van zelf al terug gaan,dus echt vast zitten doen ze zekers niet
heb zekers geen lucht in het systeem zitten,
heb de pistons 1voor1 alle ingesmeerd met smeer middel voor de remmen en ze laten bewegen,nadien per paar boven en onderste
als ik rem zonder contact op staat, gaat het wiel mooi rond ook met druk in men pomp,als ik rem dan stop het wiel netjes zonder bijgeluiden
als ik contact op zet en motor laat draaien ,dan sleept het voorwiel tegen men blokken aan,tot piepen--krassendt toe
vermoed of ben zekers dat de druk in men abs systeem niet correct is,
of de retour leiding niet lang genoeg open blijft om zo de blokken geen kans te geven om terug ver genoeg na achter te gaan,of de olie eruit te laten gaan
alle zout is degelijk verwijderd,blokken zijn proper,dus technisch in orde.
ook heb ik het probleem niet altijd !!!!!
dit is het moeilijke eraan om te zoeken
dus men remmen zelf sluit ik nu uit,zij nagezien en op punt
ga morgen terug toerke maken,met veel stop en remproeven,maar vrees het ergste
denk abs systeem,maar hoe begin je daar aan??
greetz marcus die al goed kan remmen

zit in het voorwiel,
alle 4 de pistons komen er mooi uit,zelfs met moeite omdat ze van zelf al terug gaan,dus echt vast zitten doen ze zekers niet
heb zekers geen lucht in het systeem zitten,
heb de pistons 1voor1 alle ingesmeerd met smeer middel voor de remmen en ze laten bewegen,nadien per paar boven en onderste
als ik rem zonder contact op staat, gaat het wiel mooi rond ook met druk in men pomp,als ik rem dan stop het wiel netjes zonder bijgeluiden
als ik contact op zet en motor laat draaien ,dan sleept het voorwiel tegen men blokken aan,tot piepen--krassendt toe
vermoed of ben zekers dat de druk in men abs systeem niet correct is,
of de retour leiding niet lang genoeg open blijft om zo de blokken geen kans te geven om terug ver genoeg na achter te gaan,of de olie eruit te laten gaan
alle zout is degelijk verwijderd,blokken zijn proper,dus technisch in orde.
ook heb ik het probleem niet altijd !!!!!
dit is het moeilijke eraan om te zoeken
dus men remmen zelf sluit ik nu uit,zij nagezien en op punt
ga morgen terug toerke maken,met veel stop en remproeven,maar vrees het ergste
denk abs systeem,maar hoe begin je daar aan??
greetz marcus die al goed kan remmen
					Laatst gewijzigd door fardtie op 30 dec 2008, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

- 
				bmwfreakske