Ik had graag volgende situatie eens voorgelegd.
Als ik met de motor op reis ga, kijken mijn vrienden (niet-motorijders) bemoedigend... dit moet het ultieme gevoel van vrijheid zijn. Nu zijn er zo sommige aspecten aan het reizen met de motor die ik eigenlijk helemaal niet als "vrijheid" beschouw. Na elke meerdaagse trip, ben ik dus naarstig op zoek naar verbetering. Misschien dat jullie verdere tips hebben.
Ons reisdoel...
Een evenwichtige mix van terrasjes, (berg)wandelingen maken, rondritjes, stad bezoeken, edm
Ons materiaal...
RT1200 voorzien van topkoffer, volledige motoruitrusting (voor 2 personen), beetje verse kleren (zonder te overdrijven!), wandelschoenen, beetje eten voor onderweg
Ons dilemma...
Eens aangekomen op onze bestemming, verkennen we graag te voet het stadje. Bij zonnige dagen voelen we er niet veel voor om met én botten, én motobroek, én motojas, én helm in de hand rond te lopen. Maar,... de koffers zitten vol. Met een beetje geluk krijgen we bvb de broeken nog in een koffer. Met mooi weer is het puffen in die motorkledij. Geen optie dus wat mij betreft.
Onze eerste oplossing...
Aangekomen in het stadje zoeken we direct een hotel, hopen dat we direct kunnen inchecken of toch ten minste de bagage in de luggage room achterlaten... Probleem opgelost.
Maar dan zijn we er nog niet...
Zelfs met lege bakken krijgen we niet alle motokledij in de koffers (tja, wil echt met short, t-shirt en sletsen rondlopen als het warm is). Broek en jas passen in de zijkoffers, helmen in de topkoffer... maar wat met de botten? En neen, ik loop bij temperaturen zoals de voorbije dagen niet rond met botten
Hetzelfde probleem bij het uitchecken...
Dikwijls dien je de kamer te verlaten rond 10u, alle bagage in de koffers, motorpak aan... En dan... tja, dan heb je maar één mogelijkheid en dat is rondrijden. Nu begrijp me niet verkeerd, ik sjees graag rond, maar het hoeft niet altijd rondrijden te zijn.
Hoe gaan jullie eigenlijk op reis met de moto? En hoe pakken jullie het dan aan?
Groetjes