Trein - moto

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Joker

Trein - moto

Bericht door Joker »

Wil naar het zuiden van Frankrijk of Italië en wil met de trein tot ginder en dan rondbollen.
Reden gebrek aan tijd om de overbrugging te doen en vrouw die dat ook niet wil :-?
Kent er iemand adresjes voor zo'n slaaptrein :?:
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
poestexas

Re: Trein - moto

Bericht door poestexas »

kijk eens hier:
http://www.tgv-europe.be/europe/BE/nl/S ... uto_Trein/

voordelige tarieven als je snel boekt.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
joe

Bericht door joe »

groetjes joe
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Via Duitsland gaan div auto/moto slaaptreinen. Goede organisatie en veilig wegzeten van de moto.
kabines zijn redelijk (6 persoons) maar er zijn ook 4 pesoons.
*ChArRaKe*

Bericht door *ChArRaKe* »

We zijn ook aan het brainstormen over een reis met de beemer.
De eindbestemming zou Savines-le -lac zijn, embrun meer bepaald in de haute-alpes, frankrijk dus.
Om een veiligheidsscenario in te bouwen zou ik eens willen nagaan wat de beste auto-trein verbinding is van briançon bvb terug naar (brussel ? )
Ik heb gelezen dat er geen autotreinen meer rijden op Belgie, Weet iemand te zeggen wat het beste alternatief is ? Ik heb al geinformeerd op bovenstaande links maar ik vind daar met de beste wil mijn weg niet in terug .

http://www.savineslelac.com/fr/info-web ... embrun.php

Mvg, Didier&Chriske
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
Toedel

Bericht door Toedel »

't Is wel geen autoslaaptrein naar Embrun, maar de Deutsche Bahn heeft een indrukwekkend aanbod :
http://www.autozug.de/site/dbautozug/de/start.html
Midden op de pagina klikken op de interaktieve kaart, en dan krijg je een idee.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Fré&Vivi

Bericht door Fré&Vivi »

Vorig jaar kregen wij op een gelijkaardige vraag het volgende antwoord : "Vanuit Lille (Seclin) heeft u de mogelijkheid om de motorfiets met de autotrein te laten vervoeren tot in Avignon voor 163 euro. Ofwel boekt u de autotrein van Parijs naar Lyon. Hiervoor betaalt u 119 euro per enkel traject.
De autotrein kan u enkel boeken in de SNCF-boetiek van Brussel alsook in eender welk treinstation in Frankrijk."

Dit kwam via http://www.tgv.com. We hebben dit toen niet gedaan, maar de RT dan maar op de aanhangwagen gezet.

Ook dit jaar zoeken wij dergelijke oplossing om ons vlot naar 't zuiden te vervoeren om dan 14 dagen in Corsica rond te toeren.

mvg
Frederik & Viviane
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
Joker

Bericht door Joker »

thx voor de reacties :grin:
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
*ChArRaKe*

Bericht door *ChArRaKe* »

Ook van mij nen dikken bedankt, ben ook al veel wijzer geworden ! :D
Ik ga het verder uitzoeken en post hier het resultaat van de zoektocht.

Mvg.
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
BelgianTriple

Bericht door BelgianTriple »

Fré&Vivi schreef:Vorig jaar kregen wij op een gelijkaardige vraag het volgende antwoord : "Vanuit Lille (Seclin) heeft u de mogelijkheid om de motorfiets met de autotrein te laten vervoeren tot in Avignon voor 163 euro. Ofwel boekt u de autotrein van Parijs naar Lyon. Hiervoor betaalt u 119 euro per enkel traject.
De autotrein kan u enkel boeken in de SNCF-boetiek van Brussel alsook in eender welk treinstation in Frankrijk."

Dit kwam via http://www.tgv.com. We hebben dit toen niet gedaan, maar de RT dan maar op de aanhangwagen gezet.

Ook dit jaar zoeken wij dergelijke oplossing om ons vlot naar 't zuiden te vervoeren om dan 14 dagen in Corsica rond te toeren.

mvg
Frederik & Viviane
163 euro, is dat voor moto en berijder? Of enkel voor de moto?
Fré&Vivi

Bericht door Fré&Vivi »

Ik ga ervan uit dat het enkel gaat om de motorfiets. Er staat duidelijk ...de mogelijkheid om DE MOTORFIETS met de autotrein te laten vervoeren...
ALhoewel ik het niet zeker weet, we zijn er toen toch niet verder op in gegaan. Best eens informeren bij de SNCF-boetiek in Brussel?

Fré&Vivi
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
Plaats reactie