Garmin Zumo.... bucht imho

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Koen...
Contacteer:

Re: Garmin Zumo.... bucht imho

Bericht door Koen... »

RT Rider schreef:Inderdaad. Ook het aanschaffen van zo een redelijk complex apparaat doe je ook niet net voordat je op vakantie gaat.
Ter info: bij een Tomtom zou dit absoluut geen problemen geven :lol:

:twisted:
ter land met de motor
ter zee met de zeilboot
...en in de lucht door te springen...
Rone

Bericht door Rone »

Opa schreef:Dan is het je eigen schuld dat dingen mislopen op je vakantie. Probeer dan eens objectief te zijn en niet een bedrijf of product af te branden voordat je ermee hebt leren werken. Weer een opruier erbij. Je zal je welkom voelen hier, er zijn er nog meer :mrgreen:
Daar het probleem blijkbaar is uitgeklaard en er toch al off-topic wordt gegaan, wil ik - voor dat ze er bij deze topic hier ook een slotje op zetten - OPA er toch even op wijzen dat ie met 2 maten en 2 gewichten meet !! Volgens OPA is bij iemand die de garantievoorwaarden niet leest het de fout van de fabrikant als er iets misloopt, terwijl je wel zelf in de fout gaat wanneer je de handleiding niet leest. Dit kan je toch niet objectief noemen hé, opa ?

En om dan toch ook nog even on-topic te blijven ... ik had reeds lang een Tomtom 700 in gebruik in de auto en heb me enige tijd geleden voor de brommer ook een Zumo 550 aangeschaft. Mijn eerste idee was ook dat ik de Tomtom gebruiksvriendelijker vond en dat ie vooral een duidelijker afbeelding gaf van de te volgen weg. Over dat laatste zal mijn mening wel blijven, het eerste zaal ook wel liggen aan het feit dat de Zumo veel meer mogelijkheden heeft dan de Tomtom 700 en dus niet anders kan dan iets minder gebruiksvriendelijk te zijn ... Moet ook toegeven dat ik geen lezer van handleidingen ben en dat dit dus ook wel de reden is dat ik er in het begin soms mee klungelde (en nu soms ook nog :-) )
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Koen... schreef:Ter info: bij een Tomtom zou dit absoluut geen problemen geven :lol:

:twisted:
... maar dan had die vooraf-te-plannen-toeristische-route er weer niet ingezeten...

Voor allebei de systemen is wat te zeggen...
... en dat is dan ook al meerdere keren gedaan. :-|
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Opa schreef:Probeer dan eens objectief te zijn en niet een bedrijf of product af te branden.
Dat komt potverdorie van ne goeie :shock: :shock: :shock:

Effe een héél andere reactie dan toen uw nederlandse colega in de shit zat en BMW de duivel werd :scratch: :roll: :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
K1200GT

Bericht door K1200GT »

:bsofftopic: :oops: 't ligt misschien aan het weer, maar als je sommige reacties (meervoud opdat niemand zich geviseerd zou voelen :wink: ) hier leest, is er dringend noodzaak aan een uitbreiding van het Beemer café met een kindergarten (met of zonder springkasteel)... Gelukkig zijn er Demito's foto's om bij weg te dromen.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Opa

Bericht door Opa »

BiemeRT schreef:
Opa schreef:Probeer dan eens objectief te zijn en niet een bedrijf of product af te branden.
Dat komt potverdorie van ne goeie :shock: :shock: :shock:

Effe een héél andere reactie dan toen uw nederlandse colega in de shit zat en BMW de duivel werd :scratch: :roll: :roll:

Ja zeker, ik heb BMW nooit afgebrand, ook al denken jullie dat misschien. Lees de posts in dat topic er maar op na. Het enige waar ik op reageer is de manier er soms mee wordt omgegaan. Ik ben een garminist en niet omdat dat *de beste* is maar omdat ik het voor mijn gebruik de beste keus vind. Dat iemand hier zonder enige ervaring een product of dienst afkraakt vind ik te dom voor woorden en dus reageer ik. :mrgreen: Dat mij dan allerlei onwaarheden worden aangewreven daar kan ik niets aan doen. Deze meneer had misschien iets eerder zijn gps moeten kopen en zich wat meer erin moeten verdiepen voordat hij allerlei negatieve uitlatingen doet.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ben net 3 dagen op stap geweest met de zumo 550
alles uitgeprobeerd en dat apparaatje werkt perfect. :!:
geen tolwegen
terplaatse route ingeven
korste weg
snelste weg
off road
enz...
alles uitgeprobeerd om de ZUMO te kunnen betrappen op fouten
en niet gelukt :-(
ik heb er dus tenvolle van kunnen genieten :grin:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pietpret

Bericht door pietpret »

Het is met als zoveel technische apparaten...apparaat moet ook overeenkomen met wat de eigenaar ervan wenst en kent.
Net met drie naar Zuid-Duitsland en terug getrokken. GPS : Garmin 550, Streetpilot en TomTom riderII.
Routes via Gamin-boy's gemaakt. Via Tyre op TomTOM gezet. (Via Tyre kan je trouwens perfect dezelfde route maken en verknippen zonder probleem van te veel w-pionts.) Werken perfect (op enkele short cut's na) dezelfde weg af.
Bij omwegen of herberekeningen gaat de TOMTOM voorop. Bij 'plannenonderweg' zijn er lichte verschillen maar bij alle toestellen goed bij te werken. Kennis van je apparaat is hier belangrijk.
Garmin en zeker streetpilot hebben meer extra mogelijkheden maar zijn daardoor soms moeilijker te begrijpen (waarom worden we teruggestuurd.. vergeten een extra optie af te zetten etc...). Hun informatie over gereden rit zijn ook uitgebreider.
TOMTOM zit eenvoudiger in elkaar en ben je dus geen absolute 'techneut' misschien betere keuze.
Garmin 550 toonde even wat problemen met Baterij...(inbussleutel niet vergeten) was na openen direct terug bij de les.
Ken je zelf zal ook hier weer de beste keuze bepalen maar zeggen dat er een slecht toestel bij zat.. absoluut niet hoor!!!
bmw r1150r/bmw X3 2.0D/
ErTe-er

Bericht door ErTe-er »

ErTe-er schreef:bucht zou ik de zumo zeker niet noemen maar de mijne is momenteel binnen voor herstelling , domweg laten vallen nadat ik hem effe in mijne helm had gestoken om naar binnen te gaan en direkt vergeten dat hij daar inzat :oops:
Touchscreen gebarsten en nu in bangelijke afwachting of datte nog kan vervangen worden en kwanta kosta he :cry:
Deze week de zumo terug uit herstelling ontvangen , 't is te zeggen heb een volledig NIEUW apparaat gekregen met een verse unlock code erbij en allen de prijs van het schermke dien te betalen. :grin:
Vind ik toch wel goede service van Garmin en dan mag t ook eens gezegd worden!
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Deze week de zumo terug uit herstelling ontvangen , 't is te zeggen heb een volledig NIEUW apparaat gekregen met een verse unlock code erbij en allen de prijs van het schermke dien te betalen.
Vind ik toch wel goede service van Garmin en dan mag t ook eens gezegd worden!
:shock: ge moogt er zeker van zijn :shock:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
poestexas

Bericht door poestexas »

ik moet zeggen dat hun service inderdaad onberispelijk is. Heb reeds tweemaal contcat met Garmin opgenomen om iets te vervangen en iets dat ik verloren was, en tweemaal dezelfde week met de bus een nieuw onderdeel. Zelfs gratis en zonder moeilijke vragen te stellen.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Lees altijd met veel verbazing de voors-en-tegens van de Garmin en/of TomTom aanhangers. Ik denk dat er toch vaak appels met peren worden vergeleken. Nou ja, okee, het is allebei fruit, maar daar houd het dan wel bij op (denk ik). Heb zelf een Garmin 2720 op de motor en TomTom Navigator 7 in de auto. De enige dingen die mij opvallen zijn het feit dat ik zelfs m'n oma met de TomTom op pad kan sturen en ze dan ook nog aankomt op de plek die ze oorspronkelijk bedoelde. Van m'n Garmin valt me op dat ik er prachtige routes mee kan uitstippelen op de PC, terwijl ik de TomTom daar nou juist weer niet gebruiksvriendelijk in vind. Of dat aan mij ligt of aan TomTom boeit me eigenlijk niet zo.

Verder lijkt het een zinloze discussie. Je hebt een Garmin of een TomTom. Je gebruikt Windows of Linux. Je houd van voetbal of wielrennen. Je zweert bij Mchelin of Bridgestone. En als je het allemaal mooi en leuk vind? Dan ben je pas echt een gelukkig mens! :wink:
TonTon

Bericht door TonTon »

HanzThePanz schreef:Lees altijd met veel verbazing de voors-en-tegens van de Garmin en/of TomTom aanhangers. Ik denk dat er toch vaak appels met peren worden vergeleken. Nou ja, okee, het is allebei fruit, maar daar houd het dan wel bij op (denk ik). Heb zelf een Garmin 2720 op de motor en TomTom Navigator 7 in de auto. De enige dingen die mij opvallen zijn het feit dat ik zelfs m'n oma met de TomTom op pad kan sturen en ze dan ook nog aankomt op de plek die ze oorspronkelijk bedoelde. Van m'n Garmin valt me op dat ik er prachtige routes mee kan uitstippelen op de PC, terwijl ik de TomTom daar nou juist weer niet gebruiksvriendelijk in vind. Of dat aan mij ligt of aan TomTom boeit me eigenlijk niet zo.

Verder lijkt het een zinloze discussie. Je hebt een Garmin of een TomTom. Je gebruikt Windows of Linux. Je houd van voetbal of wielrennen. Je zweert bij Mchelin of Bridgestone. En als je het allemaal mooi en leuk vind? Dan ben je pas echt een gelukkig mens! :wink:
ik zou het niet beter kunnen verwoorden :wink:
Martinus

Bericht door Martinus »

Ik rijd met een Garmin edge 705 op mijn koersfiets en ben daar zeer tevreden mee, zeker als ik ergens ben waar ik de weg niet ken (vb. week vakantie in de Tarn in F.) en toch zonder veel poespas toffe ritten kan uitstippelen.

Op de motorfiets gebruik ik dan weer een TTRider2° en ook die vind ik zeer goed.

Voor- en nadelen hebben ze alle twee en ergens misreden of voor een weg staan die geen weg blijkt te zijn hebik ook al eens (met alle twee) voorgehad.

Perfecte toestellen bestaan nog niet (zal dit ooit?) en een kaart is een zekerheid die je steeds bij de hand moet hebben.

Maar ik zou ze toch geen van beiden meer kunnen missen.

Voor de rest denkik is het persoonlijke voorkeur en een maandagtoestel kan je altijd eens tegenkomen (natuurlijk pech als het juist jouw toestel is :wink: )
Greetz & Long May You Run

Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Koen...
Contacteer:

Bericht door Koen... »

Misschien tof om te weten: ondertussen heb ik mijn tomtom uit de auto verkocht en de autosteun voor de Garmin geïnstalleerd.

Eens je het ding wat leert kennen is 'm zo slecht nog niet hé ;-)
ter land met de motor
ter zee met de zeilboot
...en in de lucht door te springen...
Wally

Bericht door Wally »

fijn dat je 't hier zo openlijk komt toegeven.
Staat is schril contrast met je eerste posting.

Nog veel plezier ermee...

Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
p@rick

Bericht door p@rick »

't is een wijs mens, hij die zijn mening durft te herzien :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie