normandie
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
joskedeleeuw
normandie
Vorige week 3 dagen (2 nachten) naar Normandie geweest met 7 moto's, in totaal 11 personen.
Vertrokken vanuit Tongeren (Belgisch Limburg). Voor een 3daagse is de afstand eigenlijk iets te ver.
We hebben in totaal 1350 km gereden. Voor het overige is Normandie een aanrader:
http://merem.be/fotos/080719%20normandie%20juli%202008/
Vertrokken vanuit Tongeren (Belgisch Limburg). Voor een 3daagse is de afstand eigenlijk iets te ver.
We hebben in totaal 1350 km gereden. Voor het overige is Normandie een aanrader:
http://merem.be/fotos/080719%20normandie%20juli%202008/
suzuki v-strom 650 vervangen door RT1200
Re: normandie
Zag er een knappe rit uit.
'k Heb net in mijn mailbox 'n beetje plaats gemaakt voor het geval jullie zo vriendelijk zouden zijn om de track te willen delen met ondergetekende, die trouwens zelf ook Limburger is
(zij het dan een uitgeweken exemplaar).
'k Heb net in mijn mailbox 'n beetje plaats gemaakt voor het geval jullie zo vriendelijk zouden zijn om de track te willen delen met ondergetekende, die trouwens zelf ook Limburger is
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Mooie foto's !
Indien mogelijk ... mag ik de rit aub ? (gps garmin)
Dank bij voorbaat !
Indien mogelijk ... mag ik de rit aub ? (gps garmin)
Dank bij voorbaat !
-
joskedeleeuw
Ik heb geen gps-gevevens van deze rit.
Ik kan wel het dagschema doorgeven:
dag 1: Tongeren - Sainte-Mère-Eglise (645 km)
Omwille van de lange afstand werd geopteerd voor de autosnelweg.
In Sainte-Mère-Eglise (waar John Steel aan de kerktoren bengelt met zijn parachute) werd er overnacht.
De naam van het hotel is Sainte Mere (€ 79 voor 2 personen, ontbijt inbegrepen).
Heel eenvoudig hotel, niet meer en niet minder.
dag 2: Sainte-Mère-Eglise - Honfleur (190 km)
Vervolgens werd er na het ontbijt via het kerkplein (korte stop) (John Steel) een dagrit naar Honfleur via de kust gereden.
Er zijn tientallen mooie stopplaatsen waarvan zeker Pointe du Hoc en het Amerikaans kerhkof niet mogen ontbreken.
Om 18 uur arriveerden we in Honfleur waar we overnachten in hotel Campanile (€ 96 voor 2 personen, ontbijt inbegrepen).
Vervolgens gingen we naar het centrum van het overigens heel gezellig centrum met een kleine plezierhaven waarrond heel wat terrasjes.
Op één van die terrasjes aten we en gingen dan (met de moto 2 km) terug naar ons hotel.
dag 3: Honfleur - Tongeren (477 km)
De derde dag werd er flink ontbeten en vertrokken we richten thuis.
Eerst gingen we nog over de Pont de Normandie. De Pont de Normandie (of Normandië-brug) is een tuibrug in Frankrijk. De brug in Normandië overspant de Seine en verbindt zo de havenstad Le Havre met Honfleur. Met een totale lengte van 2.143,21 meter is deze brug een van de langste in zijn soort in Europa.
De brug is overigens gratis voor motorrijders.
's Avonds in Oreye nog eentje gedronken en de gezellige driedaagse afgesloten.
Ik kan wel het dagschema doorgeven:
dag 1: Tongeren - Sainte-Mère-Eglise (645 km)
Omwille van de lange afstand werd geopteerd voor de autosnelweg.
In Sainte-Mère-Eglise (waar John Steel aan de kerktoren bengelt met zijn parachute) werd er overnacht.
De naam van het hotel is Sainte Mere (€ 79 voor 2 personen, ontbijt inbegrepen).
Heel eenvoudig hotel, niet meer en niet minder.
dag 2: Sainte-Mère-Eglise - Honfleur (190 km)
Vervolgens werd er na het ontbijt via het kerkplein (korte stop) (John Steel) een dagrit naar Honfleur via de kust gereden.
Er zijn tientallen mooie stopplaatsen waarvan zeker Pointe du Hoc en het Amerikaans kerhkof niet mogen ontbreken.
Om 18 uur arriveerden we in Honfleur waar we overnachten in hotel Campanile (€ 96 voor 2 personen, ontbijt inbegrepen).
Vervolgens gingen we naar het centrum van het overigens heel gezellig centrum met een kleine plezierhaven waarrond heel wat terrasjes.
Op één van die terrasjes aten we en gingen dan (met de moto 2 km) terug naar ons hotel.
dag 3: Honfleur - Tongeren (477 km)
De derde dag werd er flink ontbeten en vertrokken we richten thuis.
Eerst gingen we nog over de Pont de Normandie. De Pont de Normandie (of Normandië-brug) is een tuibrug in Frankrijk. De brug in Normandië overspant de Seine en verbindt zo de havenstad Le Havre met Honfleur. Met een totale lengte van 2.143,21 meter is deze brug een van de langste in zijn soort in Europa.
De brug is overigens gratis voor motorrijders.
's Avonds in Oreye nog eentje gedronken en de gezellige driedaagse afgesloten.
suzuki v-strom 650 vervangen door RT1200
Kan het alleen maaar bevestigen, was er ook verleden week voor een 4 daagse, 1500 km gereden en
zeker aan te raden, heb op kaart gereden, en dat was helemaal geen probleem, goede bewegwijzering, geen enkele maal autoroute genomen
steed route national
Weer was prachtig en veel te zien en te bezoeken
groeten
Greyman
zeker aan te raden, heb op kaart gereden, en dat was helemaal geen probleem, goede bewegwijzering, geen enkele maal autoroute genomen
steed route national
Weer was prachtig en veel te zien en te bezoeken
groeten
Greyman
hallo joske,
mooi tripke en mooie foto's en daar staat zelfs een buurman en echtgenoot op de foto's
te glunderen.
groeten Wermrtke

mooi tripke en mooie foto's en daar staat zelfs een buurman en echtgenoot op de foto's
te glunderen.
groeten Wermrtke
-
Kris en Els
Maandag begin ik samen met mijn vriendin aan een 5 daagse motoreis.Met mijn 1200 lt vertrekken we vanuit Middelkerke naar Durbuy, voor 1 nachtje op hotel,dinsdagmorgen vertrekken we naar de streek van de champagne Epernay en Dizzy,woensdagmorgen vertrekken we naar de streek van Normandie,namelijk Ducey en Le mont saint michel.Donderdagmorgen zakken we rustig af tot bij Calais ,Recques sur hem( een kasteelovernachting met een 6 gangen menu en champagne),vrijdag keren we dan terug.Hopelijk hebben redelijk goe weer volgende week,motor sta klaar om te reizen,net ander zadel laten plaatsen , wegens te hoog voor mij, en een nieuw windscherm laten plaatsen.Beste groeten aan iedereen.
Ben een levensgenieter
ziet er goed uit zeg ! Wij plannen een dagtripje naar deze contreien. Ik heb het al ruwweg uitgestippeld, maar ik weet niet of we tot daar zouden gaan. Ik denk dat dat nét iets te ver was voor een dagtripje.
Prachtige foto's heb je alleszins.
Prachtige foto's heb je alleszins.
BMW K1200LT, bj1999
-
tweecilinderke
Ziet er goed uit, normandie.
Rijd daar wel eentje mee een motopakske + fluo vestje + botten en toestanden maar de handschoenen ist em vergeten
Da kan zeer doen zunne
Rijd daar wel eentje mee een motopakske + fluo vestje + botten en toestanden maar de handschoenen ist em vergeten
Da kan zeer doen zunne
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Ziet er mooi uit! Zo te zien ook geluk gehad met het weer!
Ben er zelf een paar jaar geleden geweest en vond het zeker de moeite waard!
Ben er zelf een paar jaar geleden geweest en vond het zeker de moeite waard!
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.