Hoi,
Van 5juni tot nu heb ik een 4200km met de 660 gereden.
Had ook wat schrik dat de 48pk niet voldoende waren ...
Ga hem eerst test rijden, indien hij dan nog te weinig vermogen heeft akkoord.
Heb tot nu toe al een 5-tal personen laten rijden die aangenaam verbaasd waren.
Een dikke zwaardere motor doet het alléén beter op de DUITSE snelweg !
90% van de toerritten die ik mee rij, gaan over kleine verkeersvrije wegen :

Wel, ik kan je verzekeren dat je met een (bv GS 1200) sterk uit de hoek zal moeten komen om die 48pk te volgen.
Lees het allerlaatste van de test deze maand in Motoren & Toerisme, ik kan het niet beter verwoorden :
Copy van M & T:
Eerlijk, bij wat we hier 3.692 gevarieerde kilometers lang hebben uitgespookt hebben we nooit het gevoel gehad dat een anders - lees: zwaardere - motorfiets het beter zou gedaan of dat we wat tekort kwamen. Niet op de autosnelweg, waar de kruissnelheid toch soms 150 op de teller bedroeg, niet op heerlijke bochtenbaan tussen Serres en Nyons, en ook niet op de Alpen- en Pyreneeëncols. Natuurlijk biedt een BMW R1200RT meer rijcomfort en bescherming. En accelereert een Kawasaki ZX-10 sneller. Maar als het om all round-motor(reis)plezier aankomt zou het me verbazen als één van beide voornoemde fietsen ons meer plezier had bezorgd.
Nu heb ik 5 verschillende testen in huis, met niks dan goeds van de 660.
Smaken verschillen natuurlijk maar ik vraag me af waar je voor 6790 euro meer (nieuwe) motor kan vinden dan dit ?
Betrouwbaarheid is gekend (wat je niet van de laatste BMW 1200-reeks kan zeggen), blok hangt al 4jaar onder de XT'S, Derbi Mulhacen, Pegaso, ...
Verbruik: -5liter / 100km ...
Tel daarbij de onderhoudsintervallen om de 10 000km en je krijgt heel veel fiets voor weinig geld ! Remmen, zithouding, windbescherming, 22liter tank, alles is dik ok. (Ik lijk wel een Yamievertegenwoordiger )yamie geeft 2jaar garantie ZONDER km. beperking.
Hier nog een verslag :
http://fotoboek.luiemotorfiets.net/foto ... ij_Termaat
@Werner,
Geruchten maar nog niks concreets van de 1200:
http://www.demotorsite.be/index.php?opt ... Itemid=102
En eerlijk gezegd ben ik niet voor een 1200 te vinden, kilo's, prijs, verbruik, onderhoudsbeurten, ...
Dan neem ik wel mijn GS 1200

maar die is zo zwaar Mijnheer !
Grt,
Fred.