RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dirk Pauwels

Re: RUSOR'S RED BARON (URBAN MODE p6)

Bericht door Dirk Pauwels »

Mooie wielen, en met de wave schijven erop zal dat nog mooier zijn. Als je 17" voorwiel monteerd moet je dan niet de aBS krans van een 17" gebruiken ook anders schijnt je ABS in de war te zijn?
Wat is eigenlijk de bedoeling van die wielen: Een 1200GSA supermotard? Had je dan niet beter een gewone GS kunnen kopen? Of een HP?

Een GSA met 17" wielen is is precies een eend op steroids met te korte pootjes.... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
K1200GT

Bericht door K1200GT »

:wink: Volgens mij wordt het uiteindelijk een R1200GT :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

RUSOR weet wat hij doet, jong. Tegen dat de motor af is, zullen jullie wel anders piepen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
*ChArRaKe*

Bericht door *ChArRaKe* »

Het zal in ieder geval een uniek prachtexemplaar zijn zonder meer. Je hebt inderdaad mensen die hun moto naar de kl***** pimpen, maar hier gebeurd het met stijl en gevoel voor detail.

Nog ne keer proficiat Rusor, ik vind het een prachtexemplaar :!:
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
RUSOR

Bericht door RUSOR »

@ Dirk
De bedoeling was eigenlijk om een tweede setje wielen aan te schaffen voor noppenbanden. Maar toen kwam het gedacht om een HP wielen te steken met straat banden. Een supermotard look dus. Maar het voorwiel van een HP is voorzien voor één schijf en geen abs. Wij dan wat verder gaan kijken en vond ik dat een smal achter wiel van een R1200S ook past in een GS(A) plus het voorwiel is dus ook voorzien voor twee schijven en een abs ring. Het voordeel van BMW is dat bijna alles uitwisselbaar is tussen de modellen. De schijven zijn voor een R1200S wel grotere dan een GS maar de bevestiging komt wel overeen. Maw je kan gewoon GS schijven plaatsen op de S wielen. Dan wat de ABS ring betreft moet je je niet te veel laten wijsmaken. Het abs systeem is altijd het zelfde ook de ringen en heeft niets te maken met de maat van uw wiel. Dus die gaatjes zijn altijd het zelfde. Maw ABS van een GS of GT of RT zijn gewoon uitwisselbaar. Enkel bij een GS kan je die uitschakelen.

Verder dank ik iedereen voor hun reaktie. Of ik deze nu goed of slecht vind, is die wel altijd welkom. Dat is een teken dat het wel wat doet met jullie.
En als iedereen hetzelfde zou doen en denken moest BMW maar één motor op de markt brengen he. Maar omdat het straatbeeld al saai genoeg is wou ik eens wat anders proberen :lol: :lol: Nu maar hopen dat de laatste onderdeeltjes snel binnenkomen dat we het snel kunnen monteren.

GRTS Danny
Laatst gewijzigd door RUSOR op 10 jul 2008, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Toch gezegd dat hij weet wat hij doet :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

Toch gezegd dat hij weet wat hij doet
Dit in schril contrast met alles wat jij doet hé Wim :clown:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

:lol: :lol: :lol: en dat hoop ik nog lang zo te houden :lol: :lol: :lol:

RUSOR

Bericht door RUSOR »

Jan en Greet schreef:
Toch gezegd dat hij weet wat hij doet
Dit in schril contrast met alles wat jij doet hé Wim :clown:
:bsofftopic: ... laat mijn vriendje eens mee rust gij :lol: :lol: :lol: (die moet nog dienen voor de TT routes hoor :wink: )
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

laat mijn vriendje eens mee rust gij (die moet nog dienen voor de TT routes hoor )
Ga samenwonen... :pig: Als daar maar geen kinnekes van komen :rabbit:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Dirk Pauwels

RUSOR schreef:@ Dirk
... je kan gewoon GS schijven plaatsen op de S wielen. Dan wat de ABS ring betreft moet je je niet te veel laten wijsmaken. Het abs systeem is altijd het zelfde ook de ringen en heeft niets te maken met de maat van uw wiel. Dus die gaatjes zijn altijd het zelfde. Maw ABS van een GS of GT of RT zijn gewoon uitwisselbaar.
GRTS Danny
Dat dacht ik dus ook, maar er zijn eerdere posts geweest waarin er sprake was van een verschillend aantal gaatjes in de ABS ring voor de GS dan voor de andere modellen, (was wel op de 1150 dacht ik) kvind ze nu niet direct terug. Het ging om een 21"voorwiel toen. Zou kunnen dat bij een verkeerd aantal gaatjes je ABS dan denkt dat de snelheid van voor en achterwiel te veel afwijkt bij remmen en dus abs te snel of te traag inschakeld. Mss onzin, maar kzou toch maar eens gaatjes beginnen tellen bij de S en bij de GS :grin: Een 17 duim wiel maakt bij dezelfde snelheid meer omwentelingen dan een 19duim hé....ABS GS is ingesteld op 19" duim vooraan en 17" achteraan.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Philippe

Bericht door Philippe »

Dirk Pauwels schreef:
... je kan gewoon GS schijven plaatsen op de S wielen. Dan wat de ABS ring betreft moet je je niet te veel laten wijsmaken. Het abs systeem is altijd het zelfde ook de ringen en heeft niets te maken met de maat van uw wiel. Dus die gaatjes zijn altijd het zelfde. Maw ABS van een GS of GT of RT zijn gewoon uitwisselbaar.
GRTS Danny
Dat dacht ik dus ook, maar er zijn eerdere posts geweest waarin er sprake was van een verschillend aantal gaatjes in de ABS ring voor de GS dan voor de andere modellen, (was wel op de 1150 dacht ik) kvind ze nu niet direct terug. Het ging om een 21"voorwiel toen. Zou kunnen dat bij een verkeerd aantal gaatjes je ABS dan denkt dat de snelheid van voor en achterwiel te veel afwijkt bij remmen en dus abs te snel of te traag inschakeld. Mss onzin, maar kzou toch maar eens gaatjes beginnen tellen bij de S en bij de GS :grin: Een 17 duim wiel maakt bij dezelfde snelheid meer omwentelingen dan een 19duim hé....ABS GS is ingesteld op 19" duim vooraan en 17" achteraan.
De velgen verschillen in diameter,maar de ABS ring kan daarvoor wel dezelfde diameter hebben als de bevestigingspunten hetzelfde zijn.
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
Dirk Pauwels

Philippe schreef:
Dirk Pauwels schreef:
GRTS Danny
De velgen verschillen in diameter,maar de ABS ring kan daarvoor wel dezelfde diameter hebben als de bevestigingspunten hetzelfde zijn.
Ik zeg ook niet dat de ring verschillend is van diameter maar dat het aantal gaatjes in de ring verschillend is, snappie?
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Een kleine up date van het 17 inch projectje. Met goed nieuws en slecht nieuws.
Het slechte nieuws is dat een voorwiel van een R1200S niet in een GSA 2008 past. Dit om twee redenen.
Eerste reden is dat de afstandbus die nodig is op de as niet dezelfde buitendiameter heeft voor de de S velg. De buitendiameter van de bus is te dik voor de velg.
Tweede reden is dat de remklauwen de spaken raken van de velg. Wat niet zo praktisch is om te rijden natuurlijk en niet zo evident op te lossen is.

Nu dan maar even het goede nieuws.
Er bestaan handige mensen als Johan Faes...
Voor het eerste probleem was de oplossing vrij simpel. Even de draaibank opzetten en op een minuutje heb je een custom made bus passend voor een S wiel in een GSA.
Afbeelding
Probleem één vakkundig opgelost en toen dachten we plug en play....

Toen kwamen we echter bij probleem twee en dit is (was) zeker niet simpel even op te lossen. De remklauwen zijn iets anders gepositioneerd voor een S dan een GSA waardoor de klauw de spaken raakt. We spreken hier maar over een milimeter of zo. Een oplossing kon zijn om de velg wat aan te passen. Maar dit is niet makkelijk en dan zou hij ook opnieuw gespoten moeten worden. Een ander oplossing is de remklauwen anders positioneren maar dit is ook niet zo evident.
Maar voor dit laatste had Johan wel een oplossing en ging aan het werk. De remklauwbevestiging is nu dus een beetje aangepast zodat ze probleemloos voorbij de spaken van het gietwiel gaan. Nogmaals aplaus voor de kunsten van Johan.
Afbeelding

Toen waren we er bijna. Voor het achterwiel waren er geen onoverkomelijke grote problemen. Hier was de voorbereiding al voor het grootste deel gebeurd door de het vervangen van de standaard uitlaatdemper door een smallere Akrapovic. Hierdoor kwam er ruimte vrij voor de bredere 5,5 inch velg met 180 band ipv de standaard 150. Enkel leerden we hier dat de bouten van een GS met gietwiel korter zijn dan die van spaakwielen. Dit eenvoudig omdat de flens van spaakwielen dikker is dan die van gietwielen.
Afbeelding
De carbonnen Wunderlich hugger kon ook gewoon blijven. Dit in tegenstelling wat ik eerst dacht dat dit niet zou gaan door het bredere wiel.

Verder nog een andere kleine wijziging gedaan.... andere spiegeltjes gemonteerd.
Afbeelding

Dan kan ik enkel nog vertellen dat er nog een vervolg moet komen aan dit verhaal....
De alien wavebrakes schijven waren er ook maar een klein detail was er niet. De busjes om deze te monteren waren we over het hoofd gezien bij de bestelling.
Dus voorlopig maar met de standaard schijven.
En dan het voorspatbord blijft om verschillende redenen ook maar bij boxer design liggen en komt maar niet tot in Belgie. Dit heeft veel te maken met de vakantieperiode. Maar dit zal wel de final touch geven aan dit projectje want zonder aangepast voorspatbord is er toch maar en gapend gat dat nog moet gedicht worden om de look van de motor in evenwicht te brengen

Rest mij enkel nogmaals Johan Faes van Cenmoto te bedanken.
Afbeelding

Word vervolgd

GRTS Danny
Laatst gewijzigd door RUSOR op 26 jul 2008, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
RBee

Bericht door RBee »

Nice, nice.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik had gisteren de primeur om de motor te zien (automatic-way-point wette wel :-P ) en het ziet er al heel indrukwekkend uit. Wanneer de final touches gedaan zullen zijn, zal het zeker een fantastisch geheel worden :thumright:

Uit bovenstaande relaas blijkt wel dat zo'n project toch niet zo evident is dan het op het eerste zicht lijkt, hé en dat sommige mechaniekers zoals Johan échte wonderboys kunnen worden als je ze kunt motiveren en uitdagen om het onmogelijke, toch mogelijk te maken 8-)

Ik kijk al uit naar het volledige plaatje :wink:

Nu maar hopen dat het niet teveel niet meer regent, want zonder dat voorspatbordje gaat de RUSOR er dan wel héél goed uitzien :razz: :lol: :lol:

Afbeelding

Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Persoonlijk vraag ik me af hoe de moto nu rijdt met die kleinere wielen...
Nog flitsender, of té vlug en minder stabiel? :oops:

Verder vind ik de optisch veranderingen subliem!! :lol:
I like my bike!!
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Den Dirk schreef:Persoonlijk vraag ik me af hoe de moto nu rijdt met die kleinere wielen...
Nog flitsender, of té vlug en minder stabiel? :oops:

Verder vind ik de optisch veranderingen subliem!! :lol:
Hoi,
Mijn eerste indruk is vrij goed. Eerst en vooral moet je weten dat de motor niet zo erg op zijn neus staat zoals de foto laat vermoeden wanneer hij op zijn middenbok staat. Het is maar twee inch verschil vanvoor en van achter blijft de grote hetzelfde maar is de band wat lager dan de standaard banden en hierdoor zakt hij daar ook een beetje. Van voor blijft de hoogte van de band het zelfde.
Nu heb ik er nog maar 30 km mee gereden. De schrik dat hij minder stabiel zou rijden zat er ook wel wat in maar een bv een RT is ook niet zo onstabiel en heeft dezelfde banden maat. Dus met andere woorden met hetzelfde gevoel rechtdoor en geen onstabiliteit te bespeuren. Verder valt het wel op dat hij makelijker van de ene naar de andere kant gelegd kan worden. Minder input om van richting te veranderen dus maar zonder schichtig te worden. De ronde puntjes waren een waar plezier. Wat dit op hoger snelheid gaat geven weet ik nog niet want ik heb er nog niet mee doorgereden. Oorzaak zijn de nieuwe banden die nog wat moeten ingereden worden. Verder geven deze banden wel direct een zeer goed gevoel onder deze motor. Michline pilot road2
Wat wel duidelijk anders is, is dat de motor op hellings hoek zich sneller opricht bij een beetje bijremmen en dit was minder opvallend bij het 19 inch wiel.
Maar dit laatste is dan ook weer niet van die aard dat het storend is. Verder een veel gehoorde vraag is de grondspelling. Die is nog meer als ruim genoeg voor mijn rijstijl. Uiteraard zal eens ik het gewoon ben de voetsteuntjes wel een de grond aanraken maar dit zal dan wel bij heel extreme snelheden of oneigenlijk gebruik zijn als bijvoorbeeld kegeltjes rijden.
Hopelijk heb je al iets aan deze uitleg

GRTS Danny
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

tot nu toe toch al mooi resultaat.
en zoals je zelf zegt dat gapend gat aan het voorwiel is wel :shock:

ben benieuwd naar morgen als ik hem te zien krijg :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Triker

Bericht door Triker »

Proficiat met je prachtige nieuwe machine! Tis dan toch geen Spyder geworden :wink:
Very neig!

Afbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Even de foto's van de RED BARON even hier plaatsen die ze mij van de Zeeuwse dijken rit hebben doorgestuurd....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind hem leuker en leuker worden :lol:

GRTS Danny
John
Contacteer:

Bericht door John »

Alléz, daar staat de prijs die ik gewonnen heb met dienen fameuze tombola van U! :mrgreen:
En dan gaan rondvertellen dat mijn biljetje van de inschrijving op je rit enkel goed was voor een washandje met een stukske zeep, schande is het! :twisted:

:mrgreen:
karin D

Bericht door karin D »

[quote="John"]
En dan gaan rondvertellen dat mijn biljetje van de inschrijving op je rit enkel goed was voor een washandje :twisted:

Da's waarschijnlijk bedoeld om u de volgende rit een beetje wakkerder zien toe te komen ?
Kwam niet veel klank uit zondag hé ?
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Even een ernstige uitleg van de 17inch
http://nl.youtube.com/watch?v=CYoUxLbPHeQ[/video]
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

:lol: :lol: :lol:
tussen 17" en 19" zit 2 duim :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie