Wat is eigenlijk de bedoeling van die wielen: Een 1200GSA supermotard? Had je dan niet beter een gewone GS kunnen kopen? Of een HP?
Een GSA met 17" wielen is is precies een eend op steroids met te korte pootjes....
Moderator: GVN

Dit in schril contrast met alles wat jij doet hé WimToch gezegd dat hij weet wat hij doet

Jan en Greet schreef:Dit in schril contrast met alles wat jij doet hé WimToch gezegd dat hij weet wat hij doet
Ga samenwonen...laat mijn vriendje eens mee rust gij (die moet nog dienen voor de TT routes hoor )
Dat dacht ik dus ook, maar er zijn eerdere posts geweest waarin er sprake was van een verschillend aantal gaatjes in de ABS ring voor de GS dan voor de andere modellen, (was wel op de 1150 dacht ik) kvind ze nu niet direct terug. Het ging om een 21"voorwiel toen. Zou kunnen dat bij een verkeerd aantal gaatjes je ABS dan denkt dat de snelheid van voor en achterwiel te veel afwijkt bij remmen en dus abs te snel of te traag inschakeld. Mss onzin, maar kzou toch maar eens gaatjes beginnen tellen bij de S en bij de GSRUSOR schreef:@ Dirk
... je kan gewoon GS schijven plaatsen op de S wielen. Dan wat de ABS ring betreft moet je je niet te veel laten wijsmaken. Het abs systeem is altijd het zelfde ook de ringen en heeft niets te maken met de maat van uw wiel. Dus die gaatjes zijn altijd het zelfde. Maw ABS van een GS of GT of RT zijn gewoon uitwisselbaar.
GRTS Danny
De velgen verschillen in diameter,maar de ABS ring kan daarvoor wel dezelfde diameter hebben als de bevestigingspunten hetzelfde zijn.Dirk Pauwels schreef:Dat dacht ik dus ook, maar er zijn eerdere posts geweest waarin er sprake was van een verschillend aantal gaatjes in de ABS ring voor de GS dan voor de andere modellen, (was wel op de 1150 dacht ik) kvind ze nu niet direct terug. Het ging om een 21"voorwiel toen. Zou kunnen dat bij een verkeerd aantal gaatjes je ABS dan denkt dat de snelheid van voor en achterwiel te veel afwijkt bij remmen en dus abs te snel of te traag inschakeld. Mss onzin, maar kzou toch maar eens gaatjes beginnen tellen bij de S en bij de GSRUSOR schreef:@ Dirk
... je kan gewoon GS schijven plaatsen op de S wielen. Dan wat de ABS ring betreft moet je je niet te veel laten wijsmaken. Het abs systeem is altijd het zelfde ook de ringen en heeft niets te maken met de maat van uw wiel. Dus die gaatjes zijn altijd het zelfde. Maw ABS van een GS of GT of RT zijn gewoon uitwisselbaar.
GRTS DannyEen 17 duim wiel maakt bij dezelfde snelheid meer omwentelingen dan een 19duim hé....ABS GS is ingesteld op 19" duim vooraan en 17" achteraan.
Ik zeg ook niet dat de ring verschillend is van diameter maar dat het aantal gaatjes in de ring verschillend is, snappie?Philippe schreef:De velgen verschillen in diameter,maar de ABS ring kan daarvoor wel dezelfde diameter hebben als de bevestigingspunten hetzelfde zijn.Dirk Pauwels schreef:Dat dacht ik dus ook, maar er zijn eerdere posts geweest waarin er sprake was van een verschillend aantal gaatjes in de ABS ring voor de GS dan voor de andere modellen, (was wel op de 1150 dacht ik) kvind ze nu niet direct terug. Het ging om een 21"voorwiel toen. Zou kunnen dat bij een verkeerd aantal gaatjes je ABS dan denkt dat de snelheid van voor en achterwiel te veel afwijkt bij remmen en dus abs te snel of te traag inschakeld. Mss onzin, maar kzou toch maar eens gaatjes beginnen tellen bij de S en bij de GSRUSOR schreef:@ Dirk
GRTS DannyEen 17 duim wiel maakt bij dezelfde snelheid meer omwentelingen dan een 19duim hé....ABS GS is ingesteld op 19" duim vooraan en 17" achteraan.

Hoi,Den Dirk schreef:Persoonlijk vraag ik me af hoe de moto nu rijdt met die kleinere wielen...
Nog flitsender, of té vlug en minder stabiel?![]()
Verder vind ik de optisch veranderingen subliem!!

Lid BMW MC Vlaanderen