WAT IK BETREUR aan de ZUMO ...
Moderator: GVN
WAT IK BETREUR aan de ZUMO ...
Na een klein jaar ervaring met de ZUMO mis ik toch een aantal zaken die ik vanzelfsprekend vond op de TTRv2:
- Instellen van zichtbaar of onzichtbaar maken van POI's (per categorie) bij elke zoomfactor.
- Kiezen van de manier van berekenen bij het activeren van een navigatieopdracht.
- Mogelijkheid tot het kiezen van benzinestations OP EEN ACTIEVE ROUTE.
Drie zaken die het leven met een ZUMO heel wat eenvoudiger zouden maken. Hoogstwaarschijnlijk zullen andere gebruikers nog wel een paar zaken naar voor halen. Van bovenstaande drie heb ik het meest hinder. Ik vind de benadering van TomTom veel beter om per categorie te kiezen of je een reeks POI's continue wil tonen of niet. Handig. Nu moet je op een ZUMO haast volledig inzoomen tot maximaal wil je een POI zichtbaar maken en dat navigeert erg onhandig want met een zicht van hooguit 50 meter rij je een POI zo voorbij. Me al erg druk in gemaakt.
Tweede punt van kritiek is minder doorslaggevend maar toch. Wil je nu navigatie activeren, moet je jezelf er eerst van vergewissen of je de korste of snelste berekening wil, je moet de instelmenu's induiken en dat aanpassen. Veel eenvoudiger is het om deze keuze te maken als je de GA knop aantoetst.
Derde punt van kritiek heeft me ook al veel fustratie gekost. Als je een actieve route rijdt, en je komt in bezinenood, dan kan je inderdaad de datbase POI's raaplegen en de benzinestations opvragen die worden opgelijst beginnende met de dichtsbijzijnde. Alleen, dit zijn vogelvlucht kilometers en meer nog, je hebt er totaal geen idee van of de pomp op de actieve route ligt. Zo moet je de stations één voor één oproepen, de kaart opvragen en inzoomen tot je zeker bent dat de pomp op je traject ligt. Handig is anders. Ook hier scoort TomTom beter imho. Je vraagt eveneens in de POI databae naar benzinepompen maar bij de aflijsting worden de stations die OP DE ROUTE liggen aangeduid met een apart symbooltje. Handig toch.
Andersom is het spijtig dat de TomTom motorsteun niet is uitgerust met in- en uitgangen voor een intercomsysteem. DE reden waarom de ZUMO zijn vaste plek veroverde op de R1200RT. De TomTom navigatie is nu aangewezen op testmoteren en andere.
Ik ben nieuwsgierig naar het gebruiksgemak en de nieuwe mogelijkheden met de recente G0 730 / 930 die ik eerstdaags aan een test onderwerp. Niet meteen een model voor op de motor maar het gaat me meer om de nieuwe mogelijkheden omtrent actieve routebegeleiding en afrittenkaarten. Deze software vindt zijn weg zeker naar de opvolger voor de motor...

- Instellen van zichtbaar of onzichtbaar maken van POI's (per categorie) bij elke zoomfactor.
- Kiezen van de manier van berekenen bij het activeren van een navigatieopdracht.
- Mogelijkheid tot het kiezen van benzinestations OP EEN ACTIEVE ROUTE.
Drie zaken die het leven met een ZUMO heel wat eenvoudiger zouden maken. Hoogstwaarschijnlijk zullen andere gebruikers nog wel een paar zaken naar voor halen. Van bovenstaande drie heb ik het meest hinder. Ik vind de benadering van TomTom veel beter om per categorie te kiezen of je een reeks POI's continue wil tonen of niet. Handig. Nu moet je op een ZUMO haast volledig inzoomen tot maximaal wil je een POI zichtbaar maken en dat navigeert erg onhandig want met een zicht van hooguit 50 meter rij je een POI zo voorbij. Me al erg druk in gemaakt.
Tweede punt van kritiek is minder doorslaggevend maar toch. Wil je nu navigatie activeren, moet je jezelf er eerst van vergewissen of je de korste of snelste berekening wil, je moet de instelmenu's induiken en dat aanpassen. Veel eenvoudiger is het om deze keuze te maken als je de GA knop aantoetst.
Derde punt van kritiek heeft me ook al veel fustratie gekost. Als je een actieve route rijdt, en je komt in bezinenood, dan kan je inderdaad de datbase POI's raaplegen en de benzinestations opvragen die worden opgelijst beginnende met de dichtsbijzijnde. Alleen, dit zijn vogelvlucht kilometers en meer nog, je hebt er totaal geen idee van of de pomp op de actieve route ligt. Zo moet je de stations één voor één oproepen, de kaart opvragen en inzoomen tot je zeker bent dat de pomp op je traject ligt. Handig is anders. Ook hier scoort TomTom beter imho. Je vraagt eveneens in de POI databae naar benzinepompen maar bij de aflijsting worden de stations die OP DE ROUTE liggen aangeduid met een apart symbooltje. Handig toch.
Andersom is het spijtig dat de TomTom motorsteun niet is uitgerust met in- en uitgangen voor een intercomsysteem. DE reden waarom de ZUMO zijn vaste plek veroverde op de R1200RT. De TomTom navigatie is nu aangewezen op testmoteren en andere.
Ik ben nieuwsgierig naar het gebruiksgemak en de nieuwe mogelijkheden met de recente G0 730 / 930 die ik eerstdaags aan een test onderwerp. Niet meteen een model voor op de motor maar het gaat me meer om de nieuwe mogelijkheden omtrent actieve routebegeleiding en afrittenkaarten. Deze software vindt zijn weg zeker naar de opvolger voor de motor...
					Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 02 jun 2008, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/

- 
				edargpu
Re: WAT IK BETREUR op de ZUMO ...
Naar dit laatste kijk ik nu halsrijkend uit, ben namelijk zinnens in de toekomst een TT2 of( TT3) ??? aan te schaffen.pvdk schreef:
Ik volg dit topic dan ook verder op de voet

Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles   
"" R1200GS Adventure ""

"" R1200GS Adventure ""
Wat ik vervelend vind is dat de Zumo de route gaat herberekenen als ik tegen de route inrijd, terwijl de optie uit staat. Dit gaat hij ook doen als ik een krappe haarspeldbocht neem. Vervolgens moet je de route weer stoppen en weer opnieuw inladen om er zeker van te zijn dat je de juiste weg neemt. Dit vind ik veel vervelender dan bovengenoemde drie punten. Overigens zou het wel perfect zijn als ze er in zouden zitten.

F800GS

Ik vind het een minpunt dat je een opgeslagen route niet eenvoudig kan omkeren , je bent op je bestemming en indien je de terugroute niet klaargemaakt hebt met mapsource kan je onmogelijk dezelfde route terugrijden (het kan wel indien je de triplog zichtbaar maakt maar je krijgt dan geen instructies)
Een zeer lastig fenomeen doet zich voor als je van je route afwijkt en het herberekenen UIT staat, soms verdwijnt de route en moet je de route terug laden, soms zelfs de gps af en opzetten om ze terug te zien te krijgen. Ik heb dit weekend geprobeerd het herberekenen AAN te zetten toen ik te ver van de oorspronkelijke route was afgeweken in de hoop zo snel mogelijk terug op de route te komen, de gps WEIGERT te herberekenen naar het eerstvolgende of het vorige waypont zolang je niet op oorspronkelijk berekende route bent, je moet dus zelf naar de paarse lijn rijden, en dan werkt het herberekenen terug. De gps vraagt wel om te navigeren naar het startpunt maar dat wil je uiteraard niet.
Al bij al zijn mijn ervaringen met de zumo positief en de lange toertrips worden er leuker én vooral veiliger door (tanktaskijken heeft mij meermaals een bijna-dood-ervaring bezorgd) 

philip

Een zeer lastig fenomeen doet zich voor als je van je route afwijkt en het herberekenen UIT staat, soms verdwijnt de route en moet je de route terug laden, soms zelfs de gps af en opzetten om ze terug te zien te krijgen. Ik heb dit weekend geprobeerd het herberekenen AAN te zetten toen ik te ver van de oorspronkelijke route was afgeweken in de hoop zo snel mogelijk terug op de route te komen, de gps WEIGERT te herberekenen naar het eerstvolgende of het vorige waypont zolang je niet op oorspronkelijk berekende route bent, je moet dus zelf naar de paarse lijn rijden, en dan werkt het herberekenen terug. De gps vraagt wel om te navigeren naar het startpunt maar dat wil je uiteraard niet.
Al bij al zijn mijn ervaringen met de zumo positief en de lange toertrips worden er leuker én vooral veiliger door (tanktaskijken heeft mij meermaals een bijna-dood-ervaring bezorgd)

philip
					Laatst gewijzigd door PHILIP op 01 jun 2008, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

- 
				Werner Von C.
- Contacteer:
(s)Campi denkt (aaawww!) dat dit wel eens een lang topic zou kunnen worden... 

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300

Misschien beter de pluspunten opnoemen - kort topic(s)Campi Di Pampi schreef:(s)Campi denkt (aaawww!) dat dit wel eens een lang topic zou kunnen worden...

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

- 
				®win
- Contacteer:
Betreft puntje 3, de benzinestations. De Zumo biedt daarin wel enige hulp: de benzinemeter. Als bereik geef je dan een afstand in dat net iets minder is dan de gemiddelde actieradius (bv. op volle  tank kun je 350 km rijden, je geeft dan bv. 320 km in), dan zal na het bereiken van die gereden afstand de zumo een melding geven en kun je op het benzinetank-icoontje drukken. Dan zie je alle nabij gelegen benzinestations, de afstand hemelsbreed daarheen en in welke richting.

Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ

Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Die benzinemeter is leuk maar overbodig en dit resulteert nog steeds niet in stations OP DE ACTIEVE ROUTE.
Ja dat herberekenen als je terugdraait op een route is vervelend. Zou moeten uitblijven als de optie uitgevinkt staat.
Verder kreeg ik op een ander forum de bemerking als je zoekt met de instelling 'langs de route' je wel de best gepositioneerde stations krijgt, dat klopt wel maar ze liggen nog steeds langsheen een corridor of strook en niet ALTIJD op de ACTIEVE ROUTE (wat ik net zo belangrijk vind).
Ook ik ervaar de Zumo als een aanwinst maar wou toch even de voor mij meest storende elementen opsommen. Trouwens, als ik erover nadenk, ik mis ook het SMS-gedeelte via Bluetooth. Dat is op de TomTommekes wel aanwezig. Soms veel gemakkelijker dan bellen. Beepje in de helm, omslag op het scherm, één keer tikken en de tekst staat op het scherm. Handig als je bv een adres binnenkrijgt om naar te navigeren... Mis ik ook wel...

Ja dat herberekenen als je terugdraait op een route is vervelend. Zou moeten uitblijven als de optie uitgevinkt staat.
Verder kreeg ik op een ander forum de bemerking als je zoekt met de instelling 'langs de route' je wel de best gepositioneerde stations krijgt, dat klopt wel maar ze liggen nog steeds langsheen een corridor of strook en niet ALTIJD op de ACTIEVE ROUTE (wat ik net zo belangrijk vind).
Ook ik ervaar de Zumo als een aanwinst maar wou toch even de voor mij meest storende elementen opsommen. Trouwens, als ik erover nadenk, ik mis ook het SMS-gedeelte via Bluetooth. Dat is op de TomTommekes wel aanwezig. Soms veel gemakkelijker dan bellen. Beepje in de helm, omslag op het scherm, één keer tikken en de tekst staat op het scherm. Handig als je bv een adres binnenkrijgt om naar te navigeren... Mis ik ook wel...

De website in het oog houden, is de boodschap   

edargpu schreef:Naar dit laatste kijk ik nu halsrijkend uit, ben namelijk zinnens in de toekomst een TT2 of( TT3) ??? aan te schaffen.pvdk schreef:
Ik volg dit topic dan ook verder op de voet

Zijt maar zeker. Trouwens ik koop mijn TTR3 pas nadat jij hem getest hébtpvdk schreef:De website in het oog houden, is de boodschap

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

- 
				edargpu
Das hetgeen waar ik ook op zit te wachten trouwensBiemeRT schreef:Zijt maar zeker. Trouwens ik koop mijn TTR3 pas nadat jij hem getest hébtpvdk schreef:De website in het oog houden, is de boodschap

Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles   
"" R1200GS Adventure ""

"" R1200GS Adventure ""
- 
				Iron Gonzo
Re: WAT IK BETREUR aan de ZUMO ...
tot nu toe betreur ik niets aan de ZUMO
ik heb hem dan ook nog maar 2 dagen.
wel is hij rapper of de SPIII in het herberekenen als je ergens verkeerd (expres om te testen) afdraaid.
kwa rijden en verwerken van de gegeven route tijdens het rijden is hij gelijk aan de SPIII
ook snelheid en afstandsaanduiding komen perfect overeen.
tof he dat ik ze nu alle 2 naast elkaar kan monteren op mijn R1200STtje

ik heb hem dan ook nog maar 2 dagen.
wel is hij rapper of de SPIII in het herberekenen als je ergens verkeerd (expres om te testen) afdraaid.
kwa rijden en verwerken van de gegeven route tijdens het rijden is hij gelijk aan de SPIII
ook snelheid en afstandsaanduiding komen perfect overeen.
tof he dat ik ze nu alle 2 naast elkaar kan monteren op mijn R1200STtje

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit

TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Tot de éne zegt naar links en de andere zegt naar rechts, héIRON GONZO schreef:tof he dat ik ze nu alle 2 naast elkaar kan monteren op mijn R1200STtje

- 
				bougimain
- Contacteer:
Dit kan wel via Mapsource ga naar zoeken daarna (zoeken naar dichtsbijzijnde plaatsen) en daar ga je er een paar benzinepompen vinden
zie vb

bougimain
-

zie vb

bougimain
-
Mogelijkheid tot het kiezen van benzinestations OP EEN ACTIEVE ROUTE.
Wat het bezinestationprobleem betreft; Als ik bijna zonder benzine val zal het mij worst wezen waar de dichtsbijzijnde pomp zich bevindt.
De zumo geeft trouwens naast Km's in vogelvlucht ook een windrichting aan. Meestal rijd ik inderdaad niet terug maar dat kan je dan ook wel zien.
De zumo neemt je trouwens feilloos terug naar de route die je aan het rijden bent dus ik zie ook niet echt het probleem.
Als je herberekenen uitgezet hebt moeten we het toch nog echt wel kunnen om even uit te zoomen en terug naar het paarse lijntje te navigeren.
Misschien zijn we wel de tijd vergeten dat we aan elke hoek van de straat de kaart moesten nemen? Of gewoon te verwend geworden?

De zumo geeft trouwens naast Km's in vogelvlucht ook een windrichting aan. Meestal rijd ik inderdaad niet terug maar dat kan je dan ook wel zien.
De zumo neemt je trouwens feilloos terug naar de route die je aan het rijden bent dus ik zie ook niet echt het probleem.
Als je herberekenen uitgezet hebt moeten we het toch nog echt wel kunnen om even uit te zoomen en terug naar het paarse lijntje te navigeren.
Misschien zijn we wel de tijd vergeten dat we aan elke hoek van de straat de kaart moesten nemen? Of gewoon te verwend geworden?

Dat komt omdat jij die optie blijkbaar nog nooit hebt gehad. Ik begrijp pvdk perfect, want na al die jaren is elke verwennerij op dat vlak een gemis. POI's kunnen opvragen die OP de route liggen is supperhandigjo schreef:ik zie ook niet echt het probleem

- 
				joskedeleeuw
Ik had voordien een 2610 en mis dan ook aan mijn zumo wat de 2610 wel had: zelf je velden instellen, zoals bvb. de nog af te leggen weg in plaats van het uur van aankomst, ... Het uur vind ik niet zo belangrijk (ik heb een makkelijke vrouw) als ik maar thuiskom. Het uur van aankomst is trouwens niets 'waard" als je niet weet hoe laat het op dit moment is ...

suzuki v-strom 650 vervangen door RT1200

Misschien een wat rare opmerking, maar aangezien ik kleurenblind ben voor rood en groen (daltonisme) wat bij mannen trouwens frequent voorkomt, mis ik de trackbackfunctie uitermate. Immers een rit omgekeerd rijden over het flets gekleurde triploglijntje is zeer moeilijk voor mij. Ik betreur dus dat de kleuren niet instelbaar zijn. Voor de rest, zeer robuust aparaat waarmee ik enkele maanden geleden ondersteboven mee in een gracht vol water belandde en dat zijn werk bleef doen.

R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen

je zou het nachtscherm blijvend kunnen activeren, dit is mogelijk via de instellingen.
philip

philip
tx, dat is idd een, goede tip.  

R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen

Er zullen aan elk systeem wel voor- en nadelen vastzitten, maar da's nu eenmaal eigen aan stukjes speelgoed.
Wat ik juist zooooo leuk vind aan mijn Zumo is dat ik vooraf in Mapsource of Bobcat mijn route kan aanmaken en dat de Zumo gedwee deze route zal volgen. Dat kan ik met mijn TomTommeke niet. Als ik een voorgemaakte route oplaad vraagt de TomTom altijd of ik de kortste dan wel de snelste route wil. En al naargelang mijn keuze laat TT mij soms een paar andere straten rijden dan deze die ik vooraf had voorzien. En soms zou je zo iets kunnen missen waarlangs je echt wel wilde voorbijkomen.
Wat benzinestations, drankstops en andere interessante plekken betreft... die probeer ik vooraf bij de aanmaak van de route in Mapsource of Bobcat zoveel mogelijk in mijn reisroute in te passen. Heb ik nu zelfs gedaan voor een trip eind deze maand naar Duitsland met 16 motoren. Als je weet wat het KGV is van de verschillende benzinetanken dan kun je algauw een bezinestation vinden waarbij iedereen wel een beurt kan nemen en die ook niet te drastisch van de route die je in gedachten had afwijkt.
Ik denk dat we soms wel echt veel van onze Garmin of TomTom verwachten. Enne... naast mijnen gps, zit nog altijd een goede ouwe Michelin in de koffers 

Wat ik juist zooooo leuk vind aan mijn Zumo is dat ik vooraf in Mapsource of Bobcat mijn route kan aanmaken en dat de Zumo gedwee deze route zal volgen. Dat kan ik met mijn TomTommeke niet. Als ik een voorgemaakte route oplaad vraagt de TomTom altijd of ik de kortste dan wel de snelste route wil. En al naargelang mijn keuze laat TT mij soms een paar andere straten rijden dan deze die ik vooraf had voorzien. En soms zou je zo iets kunnen missen waarlangs je echt wel wilde voorbijkomen.
Wat benzinestations, drankstops en andere interessante plekken betreft... die probeer ik vooraf bij de aanmaak van de route in Mapsource of Bobcat zoveel mogelijk in mijn reisroute in te passen. Heb ik nu zelfs gedaan voor een trip eind deze maand naar Duitsland met 16 motoren. Als je weet wat het KGV is van de verschillende benzinetanken dan kun je algauw een bezinestation vinden waarbij iedereen wel een beurt kan nemen en die ook niet te drastisch van de route die je in gedachten had afwijkt.
Ik denk dat we soms wel echt veel van onze Garmin of TomTom verwachten. Enne... naast mijnen gps, zit nog altijd een goede ouwe Michelin in de koffers

Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!

Ikke wel...Dany schreef:Wat ik juist zooooo leuk vind aan mijn Zumo is dat ik vooraf in Mapsource of Bobcat mijn route kan aanmaken en dat de Zumo gedwee deze route zal volgen. Dat kan ik met mijn TomTommeke niet.

Steeds snelste route kiezen bij een vooraf zelfgemaakte trip....is al tot vervelens toe gezegd.... en zo mis je nooit waar je echt wel wilde voorbijkomen....Dany schreef:Als ik een voorgemaakte route oplaad vraagt de TomTom altijd of ik de kortste dan wel de snelste route wil. En al naargelang mijn keuze laat TT mij soms een paar andere straten rijden dan deze die ik vooraf had voorzien. En soms zou je zo iets kunnen missen waarlangs je echt wel wilde voorbijkomen.
Eerst met honderd procent zekerheid uitzoeken wat kan en niet kan...het daarna ook nog eens zelf uittesten.... en dan pas hier uit je nek komen lullen please!
"en dan pas hier uit je nek komen lullen please!"
Met dank voor het leuke antwoord. Er zijn dus nog beleefde mensen in onze contreien.
Ik kan je echter wel naar een plaats meenemen waar TomTom zelfs met jou richtlijnen doet wat hij wil doen. Ik geef toe het kan aan het gebruikte kaartmateriaal liggen ook. Maar hij doet het toch maar lekker verkeerd.
Byebye

Met dank voor het leuke antwoord. Er zijn dus nog beleefde mensen in onze contreien.
Ik kan je echter wel naar een plaats meenemen waar TomTom zelfs met jou richtlijnen doet wat hij wil doen. Ik geef toe het kan aan het gebruikte kaartmateriaal liggen ook. Maar hij doet het toch maar lekker verkeerd.
Byebye
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!

Ieder z'n ding natuurlijk   

Heb d'r zelf maar gene gekocht, vond 't onzin, de straten staan toch aangegeven overal.
Met Routeplanner of ANWB, was iedere planning mogelijk, dacht ik dan.
Me zoon via via aan het zoeken met externe gps de tommy aan de praat gekregen.
De interen gps werkt alleen om de plaats te bepalen via de N95, ingewikkeld, begrijp ut nog niet, sorry.
Via de externe gps en tommie alles ingepland, geen enkel probleem, tot die nieuwe wegen rondom Roermond.
Dan is die de weg kwijt en rijdt ge door de landerijen, ook geen probleem als ge op de goede baan zit.
Jaja,kweet het intussen ook al, oude kaart nieuwe wegen, maar tommie is volhardend en wil op de goede weg komen.
En ik wil ook geen kijk op de Zumo, ze of hij zegt ut maar, en dan kom ik steevast op de plaats aan.
En da's de bedoeling toch ook ??
Oude route-planner, die steeds naar de route wil die ik wil.
Sorry maar ik wil steeds op de plaats van bestemming komen meer niet, en da lukt steeds.
En ja Eva praat steeds tussen de muziek door terwijl ik muziek aan het luisteren ben.
Heb ut al druk genoeg met al dat verkeer en controles, moet geen schermke gaan lezen intussen.
mvg Nico

Heb d'r zelf maar gene gekocht, vond 't onzin, de straten staan toch aangegeven overal.
Met Routeplanner of ANWB, was iedere planning mogelijk, dacht ik dan.
Me zoon via via aan het zoeken met externe gps de tommy aan de praat gekregen.
De interen gps werkt alleen om de plaats te bepalen via de N95, ingewikkeld, begrijp ut nog niet, sorry.
Via de externe gps en tommie alles ingepland, geen enkel probleem, tot die nieuwe wegen rondom Roermond.
Dan is die de weg kwijt en rijdt ge door de landerijen, ook geen probleem als ge op de goede baan zit.
Jaja,kweet het intussen ook al, oude kaart nieuwe wegen, maar tommie is volhardend en wil op de goede weg komen.
En ik wil ook geen kijk op de Zumo, ze of hij zegt ut maar, en dan kom ik steevast op de plaats aan.
En da's de bedoeling toch ook ??
Oude route-planner, die steeds naar de route wil die ik wil.
Sorry maar ik wil steeds op de plaats van bestemming komen meer niet, en da lukt steeds.
En ja Eva praat steeds tussen de muziek door terwijl ik muziek aan het luisteren ben.
Heb ut al druk genoeg met al dat verkeer en controles, moet geen schermke gaan lezen intussen.
mvg Nico
MG Breva 850

Sorry, maar dat heb je met Garmin dus evengoed en zéker met de Zumo en daar is dit topic dus voor opgestart: "Wat ik betreur aan de ZUMO"Dany schreef:Ik kan je echter wel naar een plaats meenemen waar TomTom zelfs met jou richtlijnen doet wat hij wil doen. Ik geef toe het kan aan het gebruikte kaartmateriaal liggen ook. Maar hij doet het toch maar lekker verkeerd.
Maar ik moet J-H bijtreden. Al je argumenten zijn ongegrond en onjuist. Op die punten scoor je evengoed met TT als met Garmin. Software is nu eenmaal software en OVERAL steken hier en daar wel wat foutjes in.
Tja en dat van die "Snelste Route" kiezen bij TomTom: sommigen zullen het wel NOOIT leren zeker