1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
Moderator: GVN
1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
Beste,
ik vrees dat ik een miseriemoto gekocht heb (R1150 RT van 2001). Herinner jullie de problemen met die kapotte klep, dan de spanner van de distributieketting. Drie maal is scheepsrecht, komt ie.
Vandaag gereden na 14 dagen stilstaan. Na +/- 3 km, tijdens optrekken in 3e, motor uit (nodeloos te zeggen dat dit gevaarlijk is op rijvak 2), geen ontsteking meer, en display van brandstofniveau en temperatuur werkte ook niet. Niet meer kunnen starten. Na +/- 5 min wachten terug kunnen starten. Ongeveer 20 km gereden, en dan terug hetzelfde, nu tijdens optrekken (toeval) in 5e versnelling.
Mijn vragen zijn:
1. Kent iemand een oorzaak?
2. Moto nog 12 dagen in garantie => wat kan men wettelijk eisen van de verkoper, eventueel ruilen (ehum...).
Thanks for feedback,
Jaffe
ik vrees dat ik een miseriemoto gekocht heb (R1150 RT van 2001). Herinner jullie de problemen met die kapotte klep, dan de spanner van de distributieketting. Drie maal is scheepsrecht, komt ie.
Vandaag gereden na 14 dagen stilstaan. Na +/- 3 km, tijdens optrekken in 3e, motor uit (nodeloos te zeggen dat dit gevaarlijk is op rijvak 2), geen ontsteking meer, en display van brandstofniveau en temperatuur werkte ook niet. Niet meer kunnen starten. Na +/- 5 min wachten terug kunnen starten. Ongeveer 20 km gereden, en dan terug hetzelfde, nu tijdens optrekken (toeval) in 5e versnelling.
Mijn vragen zijn:
1. Kent iemand een oorzaak?
2. Moto nog 12 dagen in garantie => wat kan men wettelijk eisen van de verkoper, eventueel ruilen (ehum...).
Thanks for feedback,
Jaffe
Re: 1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
Jawatte ....maandagmorgenprodukt mischien
Heb je er een alarm met startonderbreking opstaan ???
Als ge dan opstart zonder de startonderbreking uit te zetten zijn het ook juist die functies die het niet doen!
Zoniet denk ik dat ge het in een elektrisch mankement moet zoeken , slecht kontakt in die bepaalde stroomkring , kontakten van relaisblok en zekeringhouder eens reinigen brengt mischien al verbetering .
Heb je er een alarm met startonderbreking opstaan ???
Als ge dan opstart zonder de startonderbreking uit te zetten zijn het ook juist die functies die het niet doen!
Zoniet denk ik dat ge het in een elektrisch mankement moet zoeken , slecht kontakt in die bepaalde stroomkring , kontakten van relaisblok en zekeringhouder eens reinigen brengt mischien al verbetering .
Laatst gewijzigd door ErTe-er op 31 mei 2008, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
garantie is garantie... tot de laatste dag!
Re: 1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
Zou serieus voorstellen aan de verkoper om de motor terug te nemen met een minimale afschrijving. Gaat hij hier niet mee akkoord stel dan voor om de garantieperiode te verlengen omdat je geen vertrouwen meer hebt in het "product".
Blijf de verkoper wel in de gelegenheid stellen om de motor te herstellen en probeer in gesprek te blijven.
Ik kan me voorstellen dat je zin hebt om een kwaaie kop op te zetten maar als de verkoper dan de hakken in het zand zet ben je verder van huis. Voor de verkopende partij is het ook vervelend want zijn winst is gezien de reparaties al ruimschoots verdampt.
Blijf de verkoper wel in de gelegenheid stellen om de motor te herstellen en probeer in gesprek te blijven.
Ik kan me voorstellen dat je zin hebt om een kwaaie kop op te zetten maar als de verkoper dan de hakken in het zand zet ben je verder van huis. Voor de verkopende partij is het ook vervelend want zijn winst is gezien de reparaties al ruimschoots verdampt.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
Re: 1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
00000000000000000000000000
Laatst gewijzigd door Rakthi op 23 mar 2011, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
Jiffy schakelaar kan kapot zijn, op de een of andere manier was ie kapot gegaan, stoep randje of zo.
Ik heb dat bij mijn 1100rs gehad, Ook dood op de linkerbaan op de snelweg... even wat manoevreren naar de kant met koppeling in.
Ik heb dat bij mijn 1100rs gehad, Ook dood op de linkerbaan op de snelweg... even wat manoevreren naar de kant met koppeling in.
Re: 1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
De meeste garages/2de hands verkopers sluiten daarvoor een verzekering af, de prijs daarvan (dacht zo een 250 tot 500 euro afhangende van merk/leeftijd) betaal je zelf als je tweedehands koopt bij een garage. Vandaar het verschil in prijs indien je particulier aankoopt. Dus geen verdampte winst voor de verkopen, alleen extra inkomsten.Rakthi schreef:Obiwan schreef:... Voor de verkopende partij is het ook vervelend want zijn winst is gezien de reparaties al ruimschoots verdampt.
In Belgie misschien maar in NL iig niet.
Wellicht bedoel je de zogenaamde "Huisselectie" van BMW. Dan is de dealer idd enigzins ingedekt voor dit soort zaken maar de vergoeding dekt bij lange na niet de daadwerkelijke kosten. Sowieso is de eerste maand panne al volledig het risico van de verkoper.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
Re: 1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
ceesBMW,
heb hem op de bok gezet en een beetje 'geleuterd' aan de zijpikkel en bingo! Voor een keer valt het dus mee. Hopelijk blijft het hier nu bij.
Beste dank
heb hem op de bok gezet en een beetje 'geleuterd' aan de zijpikkel en bingo! Voor een keer valt het dus mee. Hopelijk blijft het hier nu bij.
Beste dank
Re: 1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
Jaffe schreef: Kent iemand een oorzaak?
Jaffe
Probeer in het vervolg uw motor 14 dagen te laten rusten NA een deftige poetsbeurt, inclusief wat vet uit het flesje.
Aangekoekt vuil en dergelijke zijn de oorzaak van dergelijke akkefietjes... dus een minimum aan onderhoud is wel noodzakelijk... In plaats van een dealer of garantiegeval de schuld te geven, ligt het in dit geval wel even bij jezelf!
Re: 1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
Jaffe,
Over de oorzaak kan ik niets vertellen, echter, voor mijn huidige moto had ik een r1150rt gekocht, en die bleef maar stilvallen, ik heb hem daar twee keer op korte tijd voor binnengestoken, en toen het nog niet opgelost was, heb ik uiteindelijk mijn vertrouwen in die motor opgezegd. Ik heb dan met de verkoper (Luc, Cenmoto Lier, de meesten kennen hem wel denk ik) afgesproken dat hij de moto terugnam, zonder waardeverlies, en dat ik bij hem een andere zou kopen, met als resultaat mijn huidige motor (Waar ik tot nu toe zeer content over ben). Indien je dus het vertrouwen in je machine kwijt bent, kan je mss overwegen om hem in te ruilen voor een andere (Mijn eerste heb ik wel maar een twee weken gehad, ik weet niet hoelang jij de jouwe hebt)
Kurt
Over de oorzaak kan ik niets vertellen, echter, voor mijn huidige moto had ik een r1150rt gekocht, en die bleef maar stilvallen, ik heb hem daar twee keer op korte tijd voor binnengestoken, en toen het nog niet opgelost was, heb ik uiteindelijk mijn vertrouwen in die motor opgezegd. Ik heb dan met de verkoper (Luc, Cenmoto Lier, de meesten kennen hem wel denk ik) afgesproken dat hij de moto terugnam, zonder waardeverlies, en dat ik bij hem een andere zou kopen, met als resultaat mijn huidige motor (Waar ik tot nu toe zeer content over ben). Indien je dus het vertrouwen in je machine kwijt bent, kan je mss overwegen om hem in te ruilen voor een andere (Mijn eerste heb ik wel maar een twee weken gehad, ik weet niet hoelang jij de jouwe hebt)
Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus
F800r
To moto dus
F800r
Re: 1. klep 2. kettingspanner 3. en nu dit??????
Kurt,
ik heb hem 11maanden en 14 dagen, iets langer dan jouw eerste aankoop dus. Feit is dat ik deze bij een dealer gekocht heb die jammer genoeg geen BMW dealer is. Op dat vlak heb ik m'n les geleerd, maar toen ik hem kocht reed ik met een Yamaha Diversion 900, en geen enkele BMW dealer wou die overnemen, en ik wou een RT, wat jullie zeker begrijpen. Samenloop van omstandigheden dus. Ik ga dit weekend eens bij Maebe Wielsbeke langs om hem aan de computer te leggen. Storingen worden bijgehouden in zoverre ze in de software voorgeprogrammeerd zijn, gewoon even dubbelchecken dus.
JH, bij mij staat rijden nog altijd gelijk aan poetsen. Ik rij gewoon niet graag met een vuile moto rond. Uw laatste reactie is dus een beetje kortzichtig. Beroepshalve ben ik verantwoordelijke onderhoud voor een 5 ha groot bedrijf, dus ik weet wel wat vuil, roest, etc kan aanrichten. Ik val dus niet zomaar een garantieregeling of dealer aan, ik bezin eer ik begin. Maar toch bedankt voor je reactie.
ik heb hem 11maanden en 14 dagen, iets langer dan jouw eerste aankoop dus. Feit is dat ik deze bij een dealer gekocht heb die jammer genoeg geen BMW dealer is. Op dat vlak heb ik m'n les geleerd, maar toen ik hem kocht reed ik met een Yamaha Diversion 900, en geen enkele BMW dealer wou die overnemen, en ik wou een RT, wat jullie zeker begrijpen. Samenloop van omstandigheden dus. Ik ga dit weekend eens bij Maebe Wielsbeke langs om hem aan de computer te leggen. Storingen worden bijgehouden in zoverre ze in de software voorgeprogrammeerd zijn, gewoon even dubbelchecken dus.
JH, bij mij staat rijden nog altijd gelijk aan poetsen. Ik rij gewoon niet graag met een vuile moto rond. Uw laatste reactie is dus een beetje kortzichtig. Beroepshalve ben ik verantwoordelijke onderhoud voor een 5 ha groot bedrijf, dus ik weet wel wat vuil, roest, etc kan aanrichten. Ik val dus niet zomaar een garantieregeling of dealer aan, ik bezin eer ik begin. Maar toch bedankt voor je reactie.
