Hallo,
ik ben bezig enkele gedownloade routes aan te passen zodanig dat ik nu vertrek en aankom in 'Thuis'. Nu is mijn vraag of het niet mogelijk is in Mapsource enkele Waypoints te kunnen bewaren met hun iconen zodat ik niet elke keer mijn waypoint van 'Thuis' en 'Vertrek' opnieuw moet invoeren.
2de vaag: Als ik willekeurig inpik op een route, gaat de Garmin 2820 dan zo rekenen dat ik vanaf hier de tour begin of loopt hij gewoon de tour verder af vanaf hier en stopt op de normale "stop"plaats? Zo ja, kan ik dan vanaf hier de tour verder lopen?? Of hoe lossen jullie dat probleem op??
Waypoints bewaren
Moderator: GVN
-
TonTon
Re: Waypoints bewaren
poepsimpel : je maakt een GDB bestand aan met daarin al je te bewaren waypoints en sla dit op als ( bv ) "standaard.gdb".MKT1200 schreef:Hallo,
ik ben bezig enkele gedownloade routes aan te passen zodanig dat ik nu vertrek en aankom in 'Thuis'. Nu is mijn vraag of het niet mogelijk is in Mapsource enkele Waypoints te kunnen bewaren met hun iconen zodat ik niet elke keer mijn waypoint van 'Thuis' en 'Vertrek' opnieuw moet invoeren.
als je nu een route wilt maken open je dit bestand , maakt de route en sla ze dan onder een andere naam op.
je "standaard.gdb" blijft alzo intakt.
een bestaande route aanpassen : open Mapsource , laad de aan te passen route in , klik er rechts op en kies voor "kopiëren" , open daarna je "standaard.gdb" en plak ze daarin , na de nodige aanpassingen sla je ze op onder een toepasselijke naam.....
succes
Inderdaad poepsimpel als je het weet. Maar dat is met alles zo.
Nog wel een vraagje met deel 2. Kopie maken en plakken in standaard.gdb geldt alleen voor de route maar niet voor de waypoints van de gekopieerde route. Hoe los je dat op? Hoe krijg je die mee geplakt?
Nog wel een vraagje met deel 2. Kopie maken en plakken in standaard.gdb geldt alleen voor de route maar niet voor de waypoints van de gekopieerde route. Hoe los je dat op? Hoe krijg je die mee geplakt?
-
TonTon
als je de route kopieert dan kopieer je effectief de waypoints van die route mee , nog even uitgetest voor alle zekerheid....MKT1200 schreef:Inderdaad poepsimpel als je het weet. Maar dat is met alles zo.
Fantastisch, bedankt . Het werkt perfect.