Benzinelek

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ErTe-er

Benzinelek

Bericht door ErTe-er »

Daarnet opgemerkt dat ik met koude motor een benzinelekje heb blijkbaar aan de branstofverdeler , volgens ik op de manual kan uitmaken , achteraan het blok en dus onder het luchtfilterhuis. :-(
En dat is op een plaats waar je moelijk bijkan , volgens dezelfde manual spreken ze van luchtfilterkas uitbouwen met de verwijzing naar zie koppeling uitbouwen.
Iemand nog dat meegemaakt dat de brandstofverdeler lekt en moet je dan versnellingsbak en koppeling uitbouwen om onder je luchtfilterhuis te geraken want langs boven krijg je die er volgens mij onmogelijk uit ? :-?
ErTe-er

Re: Benzinelek

Bericht door ErTe-er »

Yes , probleem gevonden en opgelost !! :grin:

Het zat hem niet aan de brandstofverdeler maar aan de toevoerleiding vanuit de benzinetank.
Overlaatst onderhoud geveven en de tank wat achteruitgeschoven wat blijkbaar genoeg was om geen perfect afsluitende knelring meer te hebben op die benzineleiding . De lek was ook niet konstant , gelukkig maar , maar twas vooral met opzetten van kontakt en 't op druk komen van de pomp dat er effe wat verlies was. Knelring effe serieus bijgeknepen en t kan er weer tegen. :-)
Plaats reactie