Akrapovic Racing Line Open Exhaust wie heeft hem?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
S|empr3
Contacteer:

Akrapovic Racing Line Open Exhaust wie heeft hem?

Bericht door S|empr3 »

wie heeft deze onder zijn GS(A) ?
Afbeelding
Afbeelding

Ben je er tevreden over ?
En wa heeft hij nu eigenlijk echt gekost?
Laat eens iets weten

Greetz Kris
RUSOR

Re: Akrapovic Racing Line Open Exhaust wie heeft hem?

Bericht door RUSOR »

Word die nog verkocht??? Dacht dat die al uit de handel was.

GRTS Danny
Jan Lt

Bericht door Jan Lt »

ik niet
lt:lekker toeren
Alain GS

Bericht door Alain GS »

:shock: :shock: :shock: :shock: :-?
Waaaauw !!! Ik (nog) niet, maar ... hoe hieraan geraken :?: :?: :?: Tell me !
Super, gewoon !!!
:-P :-P
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
S|empr3
Contacteer:

Bericht door S|empr3 »

Alain GS schreef::shock: :shock: :shock: :shock: :-?
Waaaauw !!! Ik (nog) niet, maar ... hoe hieraan geraken :?: :?: :?: Tell me !
Super, gewoon !!!
:-P :-P
Ik was eerst ze
RUSOR schreef:Word die nog verkocht??? Dacht dat die al uit de handel was.

GRTS Danny
dacht van wel ..... waarom? is er iets mis me dan? fabrikagefout? heb da laatst nog gezien op een 1200 GSA en vond da mega ferm vandaar deze post

Precies nieveel die hem hebben

PS: ge moogt altijd uw commentaar nalaten hé
Alain GS

Bericht door Alain GS »

S|empr3,

ik heb al geïnformeerd bij mijne GS-dealer, en ik kreeg als antwoord dat dit mooie blaasinstrument niet street-legal is ... . :-( :-( :-( .
Het hebbedingetje kost - ter info - 1.300 € zonder Bier Toebak en Wijven .
Nu nog wachten op de uitspraak of de bochten alleen te verzoenen zijn met mijn huidige einddemper (BMW Akrapovic), en als ik de zaak goed bekijk op die foto ben ik er zeker van dat het niet zal gaan, want de bochten bestaan uit één stuk die dan overgaan in de tweewegige slip-ons .
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Hoi Alain,

http://www.wunderlich.de verkoopt deze :
Afbeelding
HPE Twin Boost Carbon-Mantel
R 1200 GS + Adventure

Artikelnummer: 8600197

Preis: 719,00 Euro (inkl. 19% MwSt, zzgl. Versandkosten
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Mooi, Akro geeft bovendien de meeste winst naar het schijnt? Snap wel niet goed waarom het perse in 2 einddempers moet, dat maakt het onnodig duur en zwaar, maar het oogt wel mooi. Toch maar eens proberen of je niet in problemen komt met de koffers.

Als er geen E keurmerk opstaat kun je in duitsland, oostenrijk en zwitserland het risico lopen dat je je moto mag laten staan....Mijne Remus is niet streetlegal, maar werd geleverd met een DB killer en er staat wel een E keurmerk op. Wel even op letten....

Verder lijkt mij dat je beter een Rapidbike of powercommander er bij koopt, want met grotere bochten en minder tegendruk gaat je GS niet zo lekker meer lopen onderin en zou het best kunnen dat je vermogenverlies hebt....

Vanwege de prijs lijkt mij dat er niet te veel van dergelijke dingen rondrijden....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Dirk Pauwels schreef:Verder lijkt mij dat je beter een Rapidbike of powercommander er bij koopt, want met grotere bochten en minder tegendruk gaat je GS niet zo lekker meer lopen onderin en zou het best kunnen dat je vermogenverlies hebt....
Kun je me hierover eens iets meer uitleg geven? Ik begrijp je redenering niet.
Thanx, Kurt
J
Contacteer:

Bericht door J »

Klopt ivm die tegendruk.
Enkele weken geleden heb ik en Oneshark van bike gewisseld. Twee Gsa's zelfde bouwjaar zelfde type motor etc.....
Ik met originele en hij met een volledig open uitlaatsysteem en als demper een Lazer.

Onderin is het koppel merkbaar minder. Anderzijds leek het dan wel als hij om en bij de 4000 - 4500 RPM had, hij precies nog meer over had dan ik met mijn originele.
Dit zat zeker niet tussen de oren. Het was merkbaar verschil, als je er alles uithaalde natuurlijk. De technische uitleg kan ik je niet geven, dat is voor andere mannen hier op het forum.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Dirk Pauwels

Kurt Steyaert schreef:
Dirk Pauwels schreef:Verder lijkt mij dat je beter een Rapidbike of powercommander er bij koopt, want met grotere bochten en minder tegendruk gaat je GS niet zo lekker meer lopen onderin en zou het best kunnen dat je vermogenverlies hebt....
Kun je me hierover eens iets meer uitleg geven? Ik begrijp je redenering niet.
Thanx, Kurt
Gij draait ook altijd te hoge toeren om last te hebben van vermogenverlies onderin hé Kurt :grin: Uw Helga is ook al voorzien van een andere chip etc..., maar neem een standaard GS1200, zet er een bos, lazer of iets anders op met grotere diameter bochten, geen kat en open uitlaat en zet hem dan eens op de bank....vermogen onder de 3500-4000 tpm: triestig, vermogen middentoeren beter en vermogen hoge toeren heel goed, maar dan zit de toerental begrenzer in de weg :-(
Met kat en gewone Remus voel ik het eigenlijk ook al als ik dan eens op een standaard rij, maar daar heb ik niet zo veel last van, de Remus klinkt veel mooier dan de standaard zoem....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jeevee

Bericht door jeevee »

Wie heeft hem ? Niemand hoop ik...

Ik erger me al jaren aan open uitlaten. Elk jaar kan ik het al voorspellen, als de zon begint te schijnen dan zijn ze er weer, net zoals de vorige twee weken. Ik woon aan een invalsweg naar de stad en ben wel wat verkeer gewoon, maar open uitlaten zijn irritant, asociaal, etc...

Kan iemand mij vertellen waar die dingen voor nodig zijn ? Te weinig power, misschien ? Laat me niet lachen. Ze zijn in ieder geval zeker niet bevorderlijk voor het imago van motorrijders.

Wees wel consequent. Als je open uitlaten plaatst, draag dan ook ineens zo'n niet-gehomologeerde zwarte 'duitse' helm, laat een paar tanden trekken (of uitslaan), draag geen handschoenen, scheer en was je een aantal weken niet, knoop een bandana voor je lelijke smoel en wring een spiegelende zonnenbril over je dikke kop.

Nah, dat lucht op :-) :-) :-) :-) Open uitlaten, bah !
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

jeevee schreef:Wie heeft hem ? Niemand hoop ik...

Ik erger me al jaren aan open uitlaten. ...... Open uitlaten, bah !
je hebt lawaai en lawaai hé, ik woon ook op een drukke weg waar veel motoren langskomen (bij mooi weer). het gekletter van zelf kapot gemaakte dempers en/of de echte "rechtdoor" buizen op harley's en andere chopperachtigen stoort mij ook, maar het geluid uit een akra of devil of termignoni of noem maar op, vind ik geen lawaai maar geluid. wat dat vermogen betreft heb je wel gelijk, daarvoor doet men het ook meestal niet denk ik.. enkel voor het geluid, of was het lawaai.... :roll: :wink:

trouwens; op mijn TL1000S staan termignoni's, mmmm zalig, die kloppen onder uw gat :lol:
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Dirk Pauwels schreef:
Gij draait ook altijd te hoge toeren om last te hebben van vermogenverlies onderin hé Kurt :grin: Uw Helga is ook al voorzien van een andere chip etc..., maar neem een standaard GS1200, zet er een bos, lazer of iets anders op met grotere diameter bochten, geen kat en open uitlaat en zet hem dan eens op de bank....vermogen onder de 3500-4000 tpm: triestig, vermogen middentoeren beter en vermogen hoge toeren heel goed, maar dan zit de toerental begrenzer in de weg :-(
Met kat en gewone Remus voel ik het eigenlijk ook al als ik dan eens op een standaard rij, maar daar heb ik niet zo veel last van, de Remus klinkt veel mooier dan de standaard zoem....
Hehehe, ik durf inderdaad wel eens hoge toeren draaien (max 8100tr./min), maar meestal is het niet nodig. Helga is ook in de lage toeren een stuk sterker dan voorheen en ze zal nog verbeteren van zodra het blok eindelijk eens open kan (stage 4) :wink: Ik wil vooral meer bruikbaar vermogen en een veel vlottere gasrespons, het topvermogen en de hogere toerentallen die het blok aankan, zijn leuke extraatjes, maar geen doel op zich.
Waar ik mee worstel in je uitleg, is je gebruik van de termen, koppel en vermogen. Koppel bij lage en vermogen bij hoge toeren, die tellen voor een motor èn de manier waarop je door die toeren heen jaagt. Uitlaatsystemen met grotere bochten zul je niet zo gauw tegen komen en nog minder uitlaatbochten met grotere diameter. Ze bestaan , maar vaak zie je ze toch niet als je't mij vraagt. Een Y-stuk met demper des te meer, maar die gebruiken dan wel de originele uitlaatbochten en geen grotere diameter.
Wat die bochten hier betreft, het zal je wel zijn opgevallen dat de uitlaatbochten hier anders werden gevormd en dat de eigenlijke bochten korter (scherper) werden. Het doel hiervan is om het koppelverlies door de vergrootte diameter te compenseren door vlak na de cillinder de flow af te remmen. Ook de lengte van het totale uitlaatsysteem speelt trouwens een rol in het koppel- en vermogenverloop, maar dat spreekt voor zich. :wink:
Met grotere diameter uitlaatbuizen kun je toch toch meer koppel opwekken, maar dan moeten er wel meer aanpassingen aan het brommerhart worden gemaakt dan enkel maar een uitlaat.
Grtz Kurt
Dirk Pauwels

Kurt Steyaert schreef:Met grotere diameter uitlaatbuizen kun je toch toch meer koppel opwekken, maar dan moeten er wel meer aanpassingen aan het brommerhart worden gemaakt dan enkel maar een uitlaat.
Grtz Kurt
Dat bedoelde ik dus, kwil de poster vh artikel maar waarschuwen dat met enkel die uitlaat het eindreslutaat mss een beetje zal tegenvallen, bij een GS is koppel onderin toch redelijk belangrijk....Er rijden er wel meer rond met komplete uitlaatsystemen, ik zou die koppel/vermogen kurve wel eens willen zien, vergeleken met een standaard....
Meer vermogen is niet zo heel moeilijk, maar bruikbaar vermogen/koppel bij creeren is niet zo makkelijk. De standaard 1200 heeft voor mij vermogen en koppel zat. Wil je een lekkere sound steek je gewoon een andere einddemper, waarbij je in het beste geval hetzelfde vermogen hebt. Kost +/- 400 euro en je kan ze bovendien 2de hands ook wel vinden.
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ik heb ook een remus revolution met db killer, & die E keuring waar staat dit op de remus ? is dat die E4 dat erop staat ?

Bougimain :alien:

Als er geen E keurmerk opstaat kun je in duitsland, oostenrijk en zwitserland het risico lopen dat je je moto mag laten staan....Mijne Remus is niet streetlegal, maar werd geleverd met een DB killer en er staat wel een E keurmerk op. Wel even op letten....
Afbeelding
Dirk Pauwels

bougimain schreef:Ik heb ook een remus revolution met db killer, & die E keuring waar staat dit op de remus ? is dat die E4 dat erop staat ?

Bougimain :alien:

Jawel, de Polizei kijkt naar het E keurmerk (het feit dat Remus duits is en is vrijgegeven voor montage op BMW's met TUV attest in duitsland helpt ook een beetje) en naar het type plaatje op de moto, daar staat op hoeveel db's bij welk toerental je moto mag produceren en da's nie veel.....
Plaats reactie