Ben je er tevreden over ?
En wa heeft hij nu eigenlijk echt gekost?
Laat eens iets weten
Greetz Kris
Moderator: GVN

Ik was eerst zeAlain GS schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waaaauw !!! Ik (nog) niet, maar ... hoe hieraan geraken![]()
![]()
Tell me !
Super, gewoon !!!![]()
dacht van wel ..... waarom? is er iets mis me dan? fabrikagefout? heb da laatst nog gezien op een 1200 GSA en vond da mega ferm vandaar deze postRUSOR schreef:Word die nog verkocht??? Dacht dat die al uit de handel was.
GRTS Danny

Kun je me hierover eens iets meer uitleg geven? Ik begrijp je redenering niet.Dirk Pauwels schreef:Verder lijkt mij dat je beter een Rapidbike of powercommander er bij koopt, want met grotere bochten en minder tegendruk gaat je GS niet zo lekker meer lopen onderin en zou het best kunnen dat je vermogenverlies hebt....
Gij draait ook altijd te hoge toeren om last te hebben van vermogenverlies onderin hé KurtKurt Steyaert schreef:Kun je me hierover eens iets meer uitleg geven? Ik begrijp je redenering niet.Dirk Pauwels schreef:Verder lijkt mij dat je beter een Rapidbike of powercommander er bij koopt, want met grotere bochten en minder tegendruk gaat je GS niet zo lekker meer lopen onderin en zou het best kunnen dat je vermogenverlies hebt....
Thanx, Kurt
je hebt lawaai en lawaai hé, ik woon ook op een drukke weg waar veel motoren langskomen (bij mooi weer). het gekletter van zelf kapot gemaakte dempers en/of de echte "rechtdoor" buizen op harley's en andere chopperachtigen stoort mij ook, maar het geluid uit een akra of devil of termignoni of noem maar op, vind ik geen lawaai maar geluid. wat dat vermogen betreft heb je wel gelijk, daarvoor doet men het ook meestal niet denk ik.. enkel voor het geluid, of was het lawaai....jeevee schreef:Wie heeft hem ? Niemand hoop ik...
Ik erger me al jaren aan open uitlaten. ...... Open uitlaten, bah !
Hehehe, ik durf inderdaad wel eens hoge toeren draaien (max 8100tr./min), maar meestal is het niet nodig. Helga is ook in de lage toeren een stuk sterker dan voorheen en ze zal nog verbeteren van zodra het blok eindelijk eens open kan (stage 4)Dirk Pauwels schreef:
Gij draait ook altijd te hoge toeren om last te hebben van vermogenverlies onderin hé KurtUw Helga is ook al voorzien van een andere chip etc..., maar neem een standaard GS1200, zet er een bos, lazer of iets anders op met grotere diameter bochten, geen kat en open uitlaat en zet hem dan eens op de bank....vermogen onder de 3500-4000 tpm: triestig, vermogen middentoeren beter en vermogen hoge toeren heel goed, maar dan zit de toerental begrenzer in de weg
![]()
Met kat en gewone Remus voel ik het eigenlijk ook al als ik dan eens op een standaard rij, maar daar heb ik niet zo veel last van, de Remus klinkt veel mooier dan de standaard zoem....
Dat bedoelde ik dus, kwil de poster vh artikel maar waarschuwen dat met enkel die uitlaat het eindreslutaat mss een beetje zal tegenvallen, bij een GS is koppel onderin toch redelijk belangrijk....Er rijden er wel meer rond met komplete uitlaatsystemen, ik zou die koppel/vermogen kurve wel eens willen zien, vergeleken met een standaard....Kurt Steyaert schreef:Met grotere diameter uitlaatbuizen kun je toch toch meer koppel opwekken, maar dan moeten er wel meer aanpassingen aan het brommerhart worden gemaakt dan enkel maar een uitlaat.
Grtz Kurt
Als er geen E keurmerk opstaat kun je in duitsland, oostenrijk en zwitserland het risico lopen dat je je moto mag laten staan....Mijne Remus is niet streetlegal, maar werd geleverd met een DB killer en er staat wel een E keurmerk op. Wel even op letten....
Jawel, de Polizei kijkt naar het E keurmerk (het feit dat Remus duits is en is vrijgegeven voor montage op BMW's met TUV attest in duitsland helpt ook een beetje) en naar het type plaatje op de moto, daar staat op hoeveel db's bij welk toerental je moto mag produceren en da's nie veel.....bougimain schreef:Ik heb ook een remus revolution met db killer, & die E keuring waar staat dit op de remus ? is dat die E4 dat erop staat ?
Bougimain![]()
Als er geen E keurmerk opstaat kun je in duitsland, oostenrijk en zwitserland het risico lopen dat je je moto mag laten staan....Mijne Remus is niet streetlegal, maar werd geleverd met een DB killer en er staat wel een E keurmerk op. Wel even op letten....