R1150RT - Verhoogd scherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
amateurke

Bericht door amateurke »

idd relax heeft mij zijn ruit afgemonteerd en bij gemonteerd (10min) :D nogmaals oprecht dank Relax.
arnold, vraagje :die givi is dat kwalitatief even goed als secdem of CB?... kun je daarmee in hoogste stand 180/u :oops: doen zonder dat ie vervormt, of afbreekt of barst? heb jij em gekkocht of proefgereden ?
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Nolle

Bericht door Nolle »

amateurke schreef:idd relax heeft mij zijn ruit afgemonteerd en bij gemonteerd (10min) :D nogmaals oprecht dank Relax.
arnold, vraagje :die givi is dat kwalitatief even goed als secdem of CB?... kun je daarmee in hoogste stand 180/u :oops: doen zonder dat ie vervormt, of afbreekt of barst? heb jij em gekkocht of proefgereden ?
ik kan moeilijk oordelen of dit scherm even goed is als een Secdem of CB , heb ze niet getest !
afbreken of vervormen of barsten geloof ik niet want ze is dikker dan de originele van BMW.
180/u zal ik niet zo gauw doen , vooreerst zijn daar de boetes en tweedes ik ben de 50 al gepasseerd en snelheid hoeft zo niet meer voor mij , rustig toeren is meer mijn type.
ik heb er wel bij het naar huis komen via de autosnelweg tijdens het dubbelen van een vrachtwagen kortstondig 150 mee gedaan en geen enkel probleem buiten een ietsje onstabieler....
maar ik ben er best tevreden over.

bon : ondertussen ook getest met duo en goed bevonden ! geen turbulentie en aan 140 / uur beiden nog met vizier open zonder problemen.
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

Na wat gepruts...hier drie fotookes van een Marathon scherm van Wünderlich
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vwalà

ps:wat denken jullie van mijn face-lift?
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Willem-NL

Bericht door Willem-NL »

Komende zondag kan ik helaas niet op de BMW (maar wel met de auto) naar de Funday komen, maar dat biedt weer perspectieven voor liefhebbers van een Marathon scherm van Wunderlich of een Secdem scherm beide voor de 1100/ 1150 RT.
Voor beide geldt dat ze nauwelijks gebruikt zijn . Vraagprijs per scherm Euro 100,-. Ik zal in principe in de ochtend aanwezig zijn
Gegroet
Willem van Alderwerelt
2004 R1150RT Nachtzwart -> 2006 R1200RT Darkgraphit
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Hoy,
en ikke dus naar de dealer om een Secdem-scherm
welke type ?
Hoe zo twee types ?
Ja, hoogste is 5cm hoger dan het andere ?
Tjien, ik dacht er naar één type was ?
Kostprijs 205 en 215 euro (BTW incl).
Dus gasten, welke Secdem hebben jullie dan gemonteerd ?

CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Op de site van Secdem staat maar één model. Die van 5 cm hoger.

description: Bulle haute protection
reférence: BB 028 HP
couleur: fumé clair
matériaux: PMMA
épaisseur: 6 mm
hauteur: 50 cm
prix: 131,40 €
remarque: dispo uniquement en incolore. Important: Ne pas rouler à haute vitesse àvec cette bulle en position haute.

En de prijs van boven de 200 Euro lijkt mij ook wat veel. Ik heb die vorig jaar gekocht aan 160 Euro.

Marc
Marc

R1250RT 2020
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

mdc schreef:Op de site van Secdem staat maar één model. Die van 5 cm hoger.

description: Bulle haute protection
reférence: BB 028 HP
couleur: fumé clair
matériaux: PMMA
épaisseur: 6 mm
hauteur: 50 cm
prix: 131,40 €
remarque: dispo uniquement en incolore. Important: Ne pas rouler à haute vitesse àvec cette bulle en position haute.

En de prijs van boven de 200 Euro lijkt mij ook wat veel. Ik heb die vorig jaar gekocht aan 160 Euro.

Marc
Wel Marc,
Ik stond er bij BM Center met mijnen mond vol tanden :roll:
205 euro of 215 leek mij ook veel (tov de prijzen die ik hier had vernomen) en ik heb die twee schermen in mijn handen gehad, tjien.
Allebei zelfde vorm alleen wat hoger, flupup inbegrepen. Op de website van Secdem had ik ookmaar één scherm afmeting gevonden. (Heb die schermen wel niet opgemeten, moet ik nog eens langsgaan :? )
CU
Georgie
Relax

Bericht door Relax »

Had naar Latem gereden: 164 euro. Ook dealer.
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Ik blijf nog met volgende vraag zitten :
bij Secdem blijken dus twee hoogtes te bestaan : eentje zo'n 5 cm hoger dan standaard BMW-scherm en eentje zo'n 10 cm hoger.

Het verhoogd en verbreed BMW-scherm heb ik in test gehad maar niet voldoende bevonden ; is 5 cm hoger dan standaard.

Dus vraag aan leden met verhoogd scherm (eender welk merk of type) : hoe hoog is het scherm ?
Referentiemeting : verticaal in het midden (dus vanaf midden de uitsnijding onderaan tot het midden van de bovenrand). Standaard BMW-scherm meet zo 37 cm.

Bedankt voor de meetresultaten :wink:
CU
Georgie
Relax

Bericht door Relax »

49,4 cm. Secdem.
Nolle

Bericht door Nolle »

44 cm , Givi ( met flip up , 92 € ).
vr gr,

Afbeelding
amateurke

Bericht door amateurke »

idd givi 92€ bij Rad in willebroek.Mijne gebuur (ook zilvergrijze 1150 rt) heeft er afgelopen zaterdag een gekocht en ik heb er net mee gereden : 140km/u 8) met vizier open en geen wind te bespeuren; zaaalig maar gevaarlijk want de indruk van snel te gaan is minder en op wegen waar je 70 mag zit je zonder het te weten aan 90/100 :oops: zo geruisloos rij je dan. En dan dat overheerlijk gezoem van de boxer. :P :D :lol: :roll:
Het creeert wel een soort vacuum achter je scherm want mijn fluo vestje bolde helemaal op (en zonder verhoogd scherm niet), ma soit.
De Givi is even breed als origineel scherm maar de flip-up is erbijgekomen in de hoogte (8cm ongeveer). Voor mij ruim voldoende : 189.5 cm kort.
amateurke

Bericht door amateurke »

zeg nolle, en de kwaliteit voor den duo, hoe zit het daar mee ?
Nolle

Bericht door Nolle »

amateurke schreef:zeg nolle, en de kwaliteit voor den duo, hoe zit het daar mee ?
de duo is uiterst tevreden , kan met vizier open blijven rijden , tenzij de wind "verkeerd" zit bij maar enkel bij hogere snelheden. ( 120+).
soms doet ze haar vizier dicht als de wind van terzijde waait maar dat is dan eerder omdat het eigenlijk nog te koud is om met open vizier te rijden.
vr gr,
Brik

Bericht door Brik »

Ik kan dit beamen. Daar ik niet zo groot ben uitgevallen heb ik voor mijn lengte (1.74) voor het 2 ½ inch hogere en bredere dan het originele BMW gekozen. Net zo groot als het grote BMW-scherm. Het is de flip-up die het verschil maakt. Mijn vrouwtje ondervindt geen hinder meer. Laatst in Duitsland even +170 km/h gereden zonder enige klacht van de passagier. Zij tevreden, ik content.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Nolle,
Hoe dik is dat scherm van Givi, evendik als het origineel of iets dunner?
Hoe is het met trillingen, meer of minder dan het origineel?
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Frank K

Bericht door Frank K »

is dat GIVI-scherm gewoon leverbaar bij RAD of moet je dat speciaal laten bestellen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nolle

Bericht door Nolle »

Frank K schreef:is dat GIVI-scherm gewoon leverbaar bij RAD of moet je dat speciaal laten bestellen?
best eerst eens online checken of de ruit nog voorradig is.....in RAD Drongen waren er nog 2.....misschien eerst even bellen ?
Pvde schreef:Nolle,
Hoe dik is dat scherm van Givi, evendik als het origineel of iets dunner?
Hoe is het met trillingen, meer of minder dan het origineel?
het scherm is zéker even dik als het origineel ! trillingen heb ik niet opgemerkt..
het vervomrt een klein beetje het beeld juist in de plooi van de flip-up maar mij stoort het niet.
vr gr,
Frank K

Bericht door Frank K »

Nolle, bedankt voor snelle info..
Ga er zeker achter horen want prijs valt heel goed mee.
amateurke

Bericht door amateurke »

zeker belllen en bestellen, want bij rad inwillebroek zitten ze zonder en moesten ze in centraal magazijn bestellen (en daar lag er nog slechts 1).
Heb mij net een besteld bij rad in willebroek, gezien de prijs, de dikte (even dik als origineel), geen trillingen (getest met de ruit van mijn achterbuur) zelfs bij illegale snelheden en geen noemenswaardige vervormingen
volgens mij een aanrader qua kwaliteit/prijs verhouding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Ik ga mij er ook eentje bestellen, voor die prijs kunt ge niet gefopt zijn!
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Nolle

Bericht door Nolle »

Pvde schreef:Ik ga mij er ook eentje bestellen, voor die prijs kunt ge niet gefopt zijn!
daarom heb ik er ook een aangeschaft en tot nu toe tot mijn volle tevredenheid : voor 92 € kunt je idd niet gefopt zijn , de ( eventuele ) minpunten ten opzichte van een CB scherm neem ik er graag bij :wink:
vr gr,
Arnold.
amateurke

Bericht door amateurke »

ben mijn givi scherm gaan afhalen bij RAD Willebroek (zaterdag besteld en woensdag lag het er al), 1,2,3 gemonteerd en gaan uitproberen. Zaaalig 8) stilte alom, het zingen van de boxer, de klliks en klaks van van de boite, rijgeluiden, heerlijk. 140/160 :oops: :oops: met vizier open = geen probleem.
Nadeel je hebt de indruk dat het minder snel gaat dan anders maar dat slechts schijn want je vlamt veel te snel eigenlijk :P
dus Givi-fanaten oppassen op uw killometrikske :shock: :wink: :mrgreen:
Frank K

Bericht door Frank K »

GIVI besteld bij RAD Willebroek

Enkele weken wachten....dat komt er nu van dat zoveel BMW-rijders dit forum lezen :(
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

amateurke schreef:ben mijn givi scherm gaan afhalen bij RAD Willebroek (zaterdag besteld en woensdag lag het er al), 1,2,3 gemonteerd en gaan uitproberen. Zaaalig 8) stilte alom, het zingen van de boxer, de klliks en klaks van van de boite, rijgeluiden, heerlijk. 140/160 :oops: :oops: met vizier open = geen probleem.
Nadeel je hebt de indruk dat het minder snel gaat dan anders maar dat slechts schijn want je vlamt veel te snel eigenlijk :P
dus Givi-fanaten oppassen op uw killometrikske :shock: :wink: :mrgreen:
En rijden met gesloten vizier ???? Wel windgeruis ?
Oordopjes of iets anders gebruikt ?
Welke lichaamslengte heeft U ?
Groeten
Georgie
Plaats reactie